Skrevet 05-11-2006 19:18 - Redigeret 02-01-2007 16:15
Hvad er jeres rekorder??#1 - Skrevet 05-11-2006 20:30
skriver nogle senere men skal lige havde svar på hvordan du kan nå at slå så mange ihjel før du dør tror MAX jeg har slået 4 eller sådan noget med Roy - et lykke slag#2 - Skrevet 07-11-2006 15:25
Der er nogle "tricks" man kan bruge hehe, og så selvfølgelig en smule held!!#3 - Skrevet 07-11-2006 15:43
Heh det er noget tid siden jeg har spillet det (engang for to år siden) så kan ik huske vilke chars det var men i alt 101 eller 102 tror jeg nok#4 - Skrevet 08-11-2006 20:39
Hmm, hvor meget var det nu Stelzig havde?#5 - Skrevet 08-11-2006 20:47 - Redigeret 08-11-2006 20:52
Her kan du finde mange af Stelzigs Cruel Melee rekorder. Og så selvfølgelig alle de andre, som har postet deres rekorder.#6 - Skrevet 08-11-2006 20:52
Hmm... Stelzig... Total... 12,942...#7 - Skrevet 08-11-2006 20:53
Meh, det er næsten kun med Samus alene.#8 - Skrevet 11-11-2006 16:05
jaa! 11 med ganondorf og 9 med captain falcon#9 - Skrevet 13-11-2006 16:00 - Redigeret 16-11-2006 18:11
Well, 37 med Jigglypuff.#10 - Skrevet 19-11-2006 19:04
er alle dem der får over 30 ikke hvor man laver en eller anden strategi som computeren ikke kan finde ud af at klare sig imod (fx hvor den selv hopper ud over)? Eller er de også lavet med "ærlig kamp" hvor man bare kæmper rigtig godt uden at udnytte at computeren er dum og altid reagerer éns på samme situation?#11 - Skrevet 19-11-2006 19:11 - Redigeret 19-11-2006 19:11
Mine er, som du kalder det, "ærlige" (Selvom jeg ikke har skrevet nogen endnu)...#12 - Skrevet 19-11-2006 20:11 - Redigeret 26-11-2006 15:44
Jeg har nu 200 i total.#13 - Skrevet 09-12-2006 16:21
N64-spiller skrev:Men er der ikke andre der kan komme med noget at prale af??!
.... Sagde han som om han selv havde noget at prale af
Det trick med samus er btw ikke en glitch. Framesne er programmeret til at stå stille i følgende situation. Vil gætte på at det er et desperat forsøg på at gøre dem mindre forudsigelige
Det er kendt som "immobilization trikket"
her er mine. En del af dem er ret gamle og jeg kan også forbedre de fleste en del
Hvis min total ikke stemmer overens er det også fordi jeg ikke har dem fuldt opdateret på cyberscore pt. Skulle jeg dog mene at jeg har
Bowser: 23
Captain Falcon: 29
Donkey Kong: 12
Dr.Mario: 45
Falco: 34
Fox: 33
Ganondorf: 988 (Immobilization strat)
Ice climbers: 7 (Rigtig gammel)
Jigglypuff: 42 (Semi immobilization strat. Kan ikke køre særlig længe af gangen... Gider ikke til at forklare hvorfor)
Kirby: 133 (Verdensrekord, ingen immobilization. Video --> http://wrvids.com/SSBM/stelzig/Cruel-melee/Kirby-133.wmv)
Link: 47 (Semi immobilization)
Luigi: 11
Mario: 10
Marth: 234 (Immobilization - Verdensrekord. De fleste kan ikke finde ud af denne strategi som jeg btw, "opfandt" )
Mewtwo: 23
Mr.Game&Watch: 25
Ness: 75 (Immobilization)
Peach: 18
Pichu: 91
Pikachu: 643
Roy: 111
Samus: 10,000 (Immobilization PAL-rekord. NTSC har en nemmere/Hurtigere strategi)
Yoshi: 239
Young Link: 251
Zelda/Sheik: 9
Total high score: 13,133
#14 - Skrevet 09-12-2006 16:27 - Redigeret 09-12-2006 16:46
dustman skrev:
er alle dem der får over 30 ikke hvor man laver en eller anden strategi som computeren ikke kan finde ud af at klare sig imod (fx hvor den selv hopper ud over)? Eller er de også lavet med "ærlig kamp" hvor man bare kæmper rigtig godt uden at udnytte at computeren er dum og altid reagerer éns på samme situation?
At spille uden strategi selv i rigtig kamp er dumt. Hvis man ikke gør det samme i hver given situation mod CPU'en så kæmper man ret dårligt. Ingen strategier imod dem er dog at de selv hopper udover. Men hvis pikachu's nedA smash er så effektivt mod rigtige modstander som det er i cruel melee (Gør det ved, eller bare tæt på, kanten og modstanderen kan ikke komme op igen) så er jeg ret sikker på at det også ville være et meget hyppigt brugt angreb der. Det er det imidlertid ikke fordi det kun er wireframes som ikke har et upB angreb.
Alt i alt er dem som "bare" kæmper ikke en skid bedre. Selv i disse strategier kommer der situationer hvor det gælder om at tænke sig om. Det at man så ved hvad der er bedst at gøre viser sådan set bare at man kender spillet lidt bedre (Også hvordan angreb fungerer og ikke kun hvordan computeren tænker. For eksempel hjælper det en del at kende lag-tiden for forskellige angreb både for ens egen og modstanderens figur)
En hvilken som helst person som bare kender til advancerede triks som wavedashing og l-canceling ville prøve at finde den bedst mulige strategi til at bruge i mod en CPU. Det kan sammenlignes med at finde de bedste comboer i "rigtig kamp"
Edit: Men hvis vi skal snakke om ærlige (*Host* tilfældige/heldige så snart du når et givent "skill level".*host*) så fik jeg da engang omkring 40 med ness ved bare at bruge hans dash angreb.
Men selv der vil jeg da mene at der er strategi i det. Du kræver teknik hvis man skal være god i det såkaldte "ærlig kamp" og med teknik følger altså strategi.
Edit: Ikke dermed sagt at man ikke godt kan være dårlig til den ene mode og vildt god til den anden. Men en som ikke kæmper uden omtanke for hvordan spillet fungerer i begge modes er ikke god, men bare heldig. Lidt ligesom bare at sidde og slå løs på knapperne i tekken/soul calibur
Også for at forklare hvorfor andet ikke er et kæmpe bedre er at jeg jo lige netop kender CPU'en så godt at jeg ved hvilke ting der vil få mig til at tabe og hvilke der ikke vil. Jeg ved at hvis jeg laver følgende angreb nu så dør jeg. Fordi den som sagt reagerer på samme måde i hver situation. Jeg vil da også altid forsøge at analyserer min modstander i multiplayer og aldrig gøre ting i mod ham som jeg ved ikke vil fungerer. Måske som en sjældenhed for at overraske ham, men du kan desværre ikke overraske CPU'er hvilket også ødelægger det fede mindgame wavedashing ellers kan give
#15 - Skrevet 09-12-2006 17:01
du svarede ikke på mit spørgsmål