SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

AAARRRGHHH!!!! ELGIGANTEN!!!

Jesper Kold
Jesper Kold

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 13-03-2007 00:21

Jeg havde besluttet mig for, at jeg skulle have mig en DS. Min kæreste købte ca. 3 uger siden, og jeg havde nu altså også lyst til en.

Hun købte sin DS og jeg har købt min Wii i Toys R Us i Næstved. De har en stor afdeling med Nintendo, faktisk på præcis samme størrelse som Playstation! Dejligt at der ikke er forsklesbehandling.
Dog ligger deres priser lidt højere, så deres DS koster 1299,- Havde så set den til 999,- i Elgiganten, og ringede til Toys R Us, da de har prisgaranti, og hørte hvad jeg skulle bruge som bevis, så de kunne sælge mig den til de 999,- i stedet for 1299,- De skulle bare lige have en seddel med en underskrift eller stempel fra butikken om, at prisen for en DS i deres butik var 999,-

Ha! Ingen problemer, tænkte jeg... Men ak...! Der var kun ét problem. Til gengæld var det ene problem servicen i Elgiganten! Og det er ikke et LILLE problem! Medarbejderen virkede lettere muggen over, at han skulle lave sån noget til mig, og jeg sagde endda at jeg HAVDE købt den allerede, så jeg skulle bruge det for at få nogle penge tilbage, så det var ikke fordi jeg stod og kunne købe hos dem, i hvert fald hvad han vidste af.

Det tog mig 20-25 minutter at få en udskrift fra internettet, og jeg kunne ikke en gang få hverken underskrift eller stempel på, at det ikke var noget jeg selv havde printet ud! Var bare træt af at vente, så tog det papir, og tog så lige et billede af deres DS incl. prisskilt, og håbede på det bedste i Toys R Us... Heldigvis ligger de to lige ved siden af hinanden i Næstved, så jeg kunne jo altid gå tilbage hvis der var problemer...

Så ind i Toys R Us... Krydsede fingre... INGEN PROBLEMER! Og siden fra nettet var nok i sig selv. Ekspedienten smilede bare, og sagde at det bare var fint nok...

Blev bare så lettet, for var virkelig så irriteret inde i Elgiganten! De har selv prisgaranti, men at de ikke en gang vil hjælpe andre kunder med at udnytte deres prisgaranti... Deres ekspedient grinte faktisk da jeg sagde jeg skulle bruge en underskrift... Så hvis jeg skal udnytte Elgigantens prisgaranti en dag (tvivler dog på det bliver aktuelt), så printer jeg en side ud fra nettet, og skriver på den: Prisen i butik og på internet er den samme. Det var det de kunne give mig, så må det vel også være nok for dem?!

Argh! Der er ike så mange Nintendo-forhandlere i Næstved. Køber bare hellere i Toys R Us end Elgiganten, da de har et større udvalg, og deres prisgaranti gælder også software. Elgiganten har fine priser, men ringe service. Men det er jo som regel servicen der forringes når prisen bliver lavere, så det er vel ikke så mærkeligt... Men SÅ dårlig service, burde altså nærmest være ulovlig!

Hmm... Fik da raset lidt ud, og det var tiltrængt. I behøves ikke skrive noget, men i må da gerne hvis i vil! Vil bare (som så mange andre) fraråde elgiganten. Det er virkelig dårlig vejledning og service. Så hellere købe et sted med prisgaranti, hvor servicen er god!

Har masser af plejekillinger
Jesper Kold
Jesper Kold

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 13-03-2007 15:22

Men ja, der er mange dårlige historier fra elgiganten, fra fona, merlin, fra diverse netbutikker og fra brugsen nede på hjørnet. Men hvis folk også gad at fortælle om de gode historier så ville der nok være flere af dem!



Helt enig, man skal også huske alle de andre gange hvor det gik nemt, og man fik god service, og hvor man var glad for sit køb! ¨

Problemet er, at jeg aldrig har oplevet det i Elgiganten...


Snullo
Snullo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 13-03-2007 16:19

Ved ikke rigtig. El Giganten har jo deres pris på 1000 for at få folk til at gå ind til dem og købe maskinen, og ikke for at folk kan gå andre steder hen og kræve at få den til samme pris. Derfor kan jeg da godt forstå, at de synes det er træls, at du kommer og beder om sådan en seddel.


Jesper Kold
Jesper Kold

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 13-03-2007 23:12

Er til dels enig... Kan godt se det irriterende i det for dem, men på den anden side, har de også selv prisgaranti, og forventer det samme bevis, hvis man skal have penge tilbage inde fra dem. Så selve prisgaranti-konceptet burde ikke ligge så langt fra dem... Kan bare ikke helt se, hvordan det kunne tage ham 25 min. at få ordnet et bevis på prisen...?


Don Joko
Don Joko

10
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 13-03-2007 23:44

RobotVampire skrev:
Og hvad vil du få ud af det?
Har de nogetsinde fået dig ud og skide? Synes ik på nogen måde det er fair at gøre det du vil der. Husk på det også er almindelige mennesker.
At en ekspedient spørger hvorfor man ik hellere vil have en ps3 end en wii, er der vel ik noget galt i. Surprise surprise - butikker skal tjene penge, det er det de lever af, og salget af en ps3 istedet for en wii, vil giver måske 3 gange så god omsætning.
Og hvis man har bestemt sig for en wii, jamen så siger man nej tak, vil ik have en ps3, jeg vil ha en wii. Og så er den ikk længere.
Måske ville han også bare fortælle at der også er andre maskiner på markedet. Men det er noget man måske kun vil kunne forstå hvis man arbejder, eller har arbejdet i butik.

Og nej jeg arbejder ik for elgiganten. Har arbejdet i butik, men det var en konkurrent til elgiganten.
Og har mange gange fortalt kunder om de andre konsoller der findes, selv om de har sagt de ville have en ps2 feks. Det er ikke at snyde, det er at hjælpe kunden til det rigtige valg.



Jo det er der kraftpetevældeme! Nu er jeg ikke sony hater, og skal nok selv ha' en PS3'er på et tidspunkt men det er fandeme noget l*rt fra en sælger at fyre af! Enten er sælgeren sonyfan elle også er han komplet idiot! Man kan sQ ikke spørge om to så vidt forskelllige ting! Der er kæmpe forskel på Wii og PS3.
1) Der ikke mange der har penge til end PS3 frem for en Wii
2) Nintendos grundlag bygger over en anden filosofi end sony og microsoft , og hvis man søger en Wii søger man noget de to andre ikke har - og omvendt!
3) Når en kunde spørger om en toyota så siger en sælger jo heller ikke " Vil du ikke hellere vente på den nye porche"

Kæft jeg ville blive vred hvis sælger sagde det til mig.. sådan noget kan jeg bare ikke ta'!


Benno
Benno

444
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 14-03-2007 10:23

Joko. Wiiiii! skrev:

RobotVampire skrev:
Og hvad vil du få ud af det?
Har de nogetsinde fået dig ud og skide? Synes ik på nogen måde det er fair at gøre det du vil der. Husk på det også er almindelige mennesker.
At en ekspedient spørger hvorfor man ik hellere vil have en ps3 end en wii, er der vel ik noget galt i. Surprise surprise - butikker skal tjene penge, det er det de lever af, og salget af en ps3 istedet for en wii, vil giver måske 3 gange så god omsætning.
Og hvis man har bestemt sig for en wii, jamen så siger man nej tak, vil ik have en ps3, jeg vil ha en wii. Og så er den ikk længere.
Måske ville han også bare fortælle at der også er andre maskiner på markedet. Men det er noget man måske kun vil kunne forstå hvis man arbejder, eller har arbejdet i butik.

Og nej jeg arbejder ik for elgiganten. Har arbejdet i butik, men det var en konkurrent til elgiganten.
Og har mange gange fortalt kunder om de andre konsoller der findes, selv om de har sagt de ville have en ps2 feks. Det er ikke at snyde, det er at hjælpe kunden til det rigtige valg.



Jo det er der kraftpetevældeme! Nu er jeg ikke sony hater, og skal nok selv ha' en PS3'er på et tidspunkt men det er fandeme noget l*rt fra en sælger at fyre af! Enten er sælgeren sonyfan elle også er han komplet idiot! Man kan sQ ikke spørge om to så vidt forskelllige ting! Der er kæmpe forskel på Wii og PS3.
1) Der ikke mange der har penge til end PS3 frem for en Wii
2) Nintendos grundlag bygger over en anden filosofi end sony og microsoft , og hvis man søger en Wii søger man noget de to andre ikke har - og omvendt!
3) Når en kunde spørger om en toyota så siger en sælger jo heller ikke " Vil du ikke hellere vente på den nye porche"

Kæft jeg ville blive vred hvis sælger sagde det til mig.. sådan noget kan jeg bare ikke ta'!



ja og 2 af dine argumenter holder så ikke helt stik hos mig...

1. elgiganten aner intet om hvad folk har af penge, hvorfra skulle de vide at du ikke har råd til en PS3 men derimod til en WII?

2. ja nintendo bygger på en anden filosofi, men WII går stadig ind under den samme kategori = Spillekonsol

ja man henviser da til andre produkter i den forstand at yde god service og vise kunden at der er andet end kun det valg som de har taget, tænk nu hvis det at det virkelig gik op for kunden at han/hun nu faktisk hellere vil have en PS3 end WII'en...så har sælger da lige hjulpet kunden. er det skidt? er det den service folk vil brokke sig over? hvis det er tilfældet så er i for krævende efter min mening.


Foxy_Lady
Foxy_Lady

47
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 14-03-2007 10:34 - Redigeret 14-03-2007 10:36

Benno skrev:
er det den service folk vil brokke sig over? hvis det er tilfældet så er i for krævende efter min mening.



Det er ikke den "service" jeg er utrilfreds med. Jeg ved hvad jeg vil ha når jeg kommer ind i butikken. Hvis sælgeren holder mund med at snakke om et andet produkt når jeg har sagt: "Nej, det er ikke det jeg er interesseret i", så er det fint med mig.. Men ærlig talt, så skulle man tro de fik en ordentlig ekstra sjat penge for at sælge bestemte mærker (Herunder Sony frem for Nintendo)..
Nej der hvor deres service for alvor svigter er, at de sjældent har det på lager man kommer efter og at deres behandling af reklamationer er under al kritik...


Benno
Benno

444
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 14-03-2007 10:43

Foxy_Lady skrev:

Benno skrev:
er det den service folk vil brokke sig over? hvis det er tilfældet så er i for krævende efter min mening.



Det er ikke den "service" jeg er utrilfreds med. Jeg ved hvad jeg vil ha når jeg kommer ind i butikken. Hvis sælgeren holder mund med at snakke om et andet produkt når jeg har sagt: "Nej, det er ikke det jeg er interesseret i", så er det fint med mig.. Men ærlig talt, så skulle man tro de fik en ordentlig ekstra sjat penge for at sælge bestemte mærker (Herunder Sony frem for Nintendo)..
Nej der hvor deres service for alvor svigter er, at de sjældent har det på lager man kommer efter og at deres behandling af reklamationer er under al kritik...



ja jeg kan godt forstå folk hvis sælger bliver ved gentagende gange at henvise til et andet produkt... et nej er et nej, ikke mere eller mindre... og ja jeg kender godt selv til elgigantens service, igår ville de f.eks. ikke sælge en opvasker til min bror og hans kæreste til 2899kr. som den stod på internettet og der stod også at det ikke var et "internet-only" tilbud... altså man skulle kunne finde den i butikkerne til samme pris... men det nægtede han og sagde at han skulle have 5300kr. for den... well vi gik derfra uden opvasker


Foxy_Lady
Foxy_Lady

47
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 14-03-2007 10:50

Benno skrev:
ja jeg kan godt forstå folk hvis sælger bliver ved gentagende gange at henvise til et andet produkt... et nej er et nej, ikke mere eller mindre... og ja jeg kender godt selv til elgigantens service, igår ville de f.eks. ikke sælge en opvasker til min bror og hans kæreste til 2899kr. som den stod på internettet og der stod også at det ikke var et "internet-only" tilbud... altså man skulle kunne finde den i butikkerne til samme pris... men det nægtede han og sagde at han skulle have 5300kr. for den... well vi gik derfra uden opvasker



men sådan er det jo bare... at den pris der står er en internetpris... Det er sikkert noget med lageromkostninger osv.. længere leveringstid sikkert... Det er jo som sådan ikke dårlig service, det er en nedskrevet regel sort på hvidt..


Benno
Benno

444
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 14-03-2007 10:54

Foxy_Lady skrev:

Benno skrev:
ja jeg kan godt forstå folk hvis sælger bliver ved gentagende gange at henvise til et andet produkt... et nej er et nej, ikke mere eller mindre... og ja jeg kender godt selv til elgigantens service, igår ville de f.eks. ikke sælge en opvasker til min bror og hans kæreste til 2899kr. som den stod på internettet og der stod også at det ikke var et "internet-only" tilbud... altså man skulle kunne finde den i butikkerne til samme pris... men det nægtede han og sagde at han skulle have 5300kr. for den... well vi gik derfra uden opvasker



men sådan er det jo bare... at den pris der står er en internetpris... Det er sikkert noget med lageromkostninger osv.. længere leveringstid sikkert... Det er jo som sådan ikke dårlig service, det er en nedskrevet regel sort på hvidt..



hehe du fik ikke læst ordenligt igennemSmiley... der stod at det ikke kun er internet-pris... den KAN og skulle faktisk være til at finde i deres butikker... vi snakkede også med hovedkontoret og de gav os ret i at den skulle sælges til 2899kr...


Foxy_Lady
Foxy_Lady

47
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 14-03-2007 10:58

Benno skrev:
hehe du fik ikke læst ordenligt igennemSmiley... der stod at det ikke kun er internet-pris... den KAN og skulle faktisk være til at finde i deres butikker... vi snakkede også med hovedkontoret og de gav os ret i at den skulle sælges til 2899kr...



Det beklager jeg Smiley Så har du selvfølgelig ret i at det er for dårligt


jo
jo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 14-03-2007 15:46 - Redigeret 14-03-2007 15:56

jeg må da indrømme at jeg også har haft mine dårlige oplevelser i elgiganten, men jeg har da også haft en god.

Jeg havde købt en lille metal-blå mini-disc, som så rigtig smart ud, men efter 1½ uges tid, syntes jeg altså ikke særlig godt om den, (jeg havde åbnet og brugt den en hel del i løbet af den tid). Jeg tog da maskinen med ned til butikken igen, fandt en anden lille smart metalfarvet mini-disc, som godt nok var 300,- dyrerer, men den så virkelig godt ud og den blå-metalfarvet, var virkelig ved at gå mig på nerverne (det var farven, der var problemet). Jeg spurgte da en ekspedient om det var muligt at få den byttet til den anden, selvom den "gamle" var blevet brugt, han kiggede lidt på maskinen og da han ikke umidelbart kunne se at den så brugt ud, var det intet problem. De fik 300.- ekstra og den blå mini-disc, og jeg fik den nye lille mini-disc, som jeg stadig er helt vild med Smiley

Det kan man da ikke andet end sige, at det var god service Smiley


Jeg kan dog sige, at jeg har mine problemer med at få byttet spil i eb-games i kolding, ikke at de ikke bytter dem, men at de altid udspørger mig om, hvorfor jeg skal bytte spillet.

I julegave fik jeg et spil (kan ikke huske hvad det hedder) som ikke lige var i min interesse, men da der var byttemærke på, gik jeg ned til butikken og sagde jeg gerne ville have pengene tilbage, ekspedienten kiggede helt vildt underlig på mig og spurgte om jeg nu var helt sikker på at det var det jeg ville, jeg nikkede og sagde at det var ikke lige min stil. Igen siger han, at det kunne jeg jo ikke vide da jeg jo ikke havde prøvet spillet, men om der ikke var et andet spil eller måske et gavekort jeg hellere ville have.

Helt ærlig han gik bare helt vildt over stregen, og at jeg skulle stå og forklare ham hvorfor jeg ville bytte det og hvorfor jeg ikke ville have et andet spil og hvorfor jeg ikke ville have et gavekort osv.
jeg blev bare så surSmiley

Det skal dog siges at det ikke er første gang at jeg får kastet alle de spørsmål i hovedet i eb-games, det er næsten gantagne gange, dog kun i kolding, er jeg blevet udsat for det.


Mecha_tails
Mecha_tails

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 14-03-2007 15:48

Mini-disc?? hva er det Smiley


jo
jo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 14-03-2007 15:58 - Redigeret 14-03-2007 15:58

det er en meget lille bærbar musikafspiller, med nogle små disc til, som man kan overføre musik fra cd´er og andet på.

jeg gav 2000.- for den i sin tid Smiley


Snullo
Snullo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 14-03-2007 16:11

mecha_tails skrev:
Mini-disc?? hva er det Smiley



Ligesom en mp3. Eller måske nærmere en nyere walkman.
Den er altså til at have musik på. Man køber nogle små discs, som man så kan spille musik over på fra sit anlæg. Der kan så ca være 30 sange på hver disc, og du kan, ligesom på en mp3 have navnene til at stå på displayet osv.


Benno
Benno

444
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 15-03-2007 23:26

hehe ja self. findes der god service i butikker såvel som dårlig service, ellers havde vi nok hørt mere om det i dags dato osv. Smiley...