Skrevet 30-09-2011 23:58 - Redigeret 01-10-2011 02:00
Jeg ved godt, at denne tråd er mega dum. Men jeg kedede mig lidt, og tænkte at jeg lige så godt kunne poste dette.#31 - Skrevet 03-10-2011 16:01 - Redigeret 03-10-2011 16:10
Hva? Godt nok lang tid siden jeg spillede jak and daxter, men jeg mener nu bestemt at der var reelle baner du gik ind og ud af i det spil også. Selvom verdenener som du snakkede om skulle åbnes op godt nok lå i forlængelse af hinanden. Men øh måske husker jeg da forkert, det gør dog ikke den store forskel i mine øjne om jeg skal hoppe ind i banen eller om banen bare ligger i overworlden.... Udover mindre loadingtid hvilket da ville være dejligt#32 - Skrevet 03-10-2011 16:08 - Redigeret 03-10-2011 16:10
Der var også en portal til Geyser Rock, men alle andre baner kunne du bare gå ind og ud af som du ville, da de lå i forlængelse af hinanden. Jak and Daxter er også det eneste platformsspil, jeg har set, der har kunnet integrere byer. Det, og så den seamløse verden, baner vejen for genialt content. Det gad jeg godt se i Mario, så det, som Alexander siger, ikke bare virker som debug stages, du kaster dig ud i.#33 - Skrevet 03-10-2011 16:14 - Redigeret 03-10-2011 16:15
Tjaeh, ok yderligere søgning får det til at se ud som om at det kun er første bane der er decideret teleportering til. Men jeg husker det nu stadigvæk som om at det var ret tydeligt hvornår man var på vej ind i en ny bane og kan stadigvæk ikke se den store forskel det skulle gøre... Udover mindre loadingtid måske.#34 - Skrevet 03-10-2011 16:19 - Redigeret 03-10-2011 16:21
Det er bare ikke seamless. Og bare fordi det er seamless må det da godt være tydeligt når man går ind i en bane. Der står jo titlen på banen, dog UDEN at lave en irriterende sekvens, der skal vise det hele frem. Der var én verden, Boggy Swamp, der var lidt svær at finde, hvor jeg decideret blev overrasket over, at der kom en ny banetitel på skærmen. Spilleren skal jo også kunne skelne de forskellige baner fra hinanden.#35 - Skrevet 03-10-2011 16:23 - Redigeret 03-10-2011 16:27
Hvorfor er det ikke seamless? Altså den verden virker da for mig komplet sammenhængende, men det er måske ikke sådan du vil definere det?#36 - Skrevet 03-10-2011 16:29
Problemet med Sunshine er ikke, at verdenen ikke er sammenhængende. Problemet er, at verdenen stinker.#37 - Skrevet 03-10-2011 16:32
Transportproblemet blev i Jak and Daxter løst ved portaler. Det tog ikke længere tid, at begive sig hen til en bane, end det gjorde at begive sig hen til et maleri i SM64. Pointen er, at det ville være nemmere at afbillede Mushroom Kingdom i et Jak and Daxter-lignende spil, hvis du spørger mig.#38 - Skrevet 03-10-2011 16:35 - Redigeret 03-10-2011 16:36
Alexander Brock Petersen skrev:
Problemet med Sunshine er ikke, at verdenen ikke er sammenhængende. Problemet er, at verdenen stinker.
Seriously?
Haha, tjaeh de er ikke for pæne, men selve spillet er altså ganske godt. Og siden du ikke kan lide at man skal møde bowser flere gange kan jeg da afsløre for dig at man kun møder ham 1 gang i dette spil. Eller man kan vist får en anden ending ved at kæmpe mod ham igen efter et bestemt antal stjerner, men det er præcis samme sted og samme boss
Also. Bowser jr. /shadow mario er tilgendgæld ret sej ^x^
#39 - Skrevet 03-10-2011 16:43 - Redigeret 03-10-2011 16:46
Hvis man kigger lidt på Mario-spillens art work og hvilke karakterer, der var med i hvert enkelte spil, så er der en kæmpe forskel på Old School og New School Mario. Old School Mario-spil har en rigtig eventyrsverden, hvorimod New School Mario ikke har en (der er bare fokus på gameplay eksperimenter i en stor plads). Det er ikke så underligt, at Mario den dag i dag ikke fanger børns fantasi på samme måde som for 20 år siden. De nye spils content er enten ringe eller mangler fornyelse.#40 - Skrevet 03-10-2011 16:55 - Redigeret 03-10-2011 16:58
Helt enig i at SMB3 havde langt bedre content end SM64.#41 - Skrevet 03-10-2011 16:56
Haha, det nederste billede er så sigende.Slagesen skrev:Haha, tjaeh de er ikke for pæne, men selve spillet er altså ganske godt. Og siden du ikke kan lide at man skal møde bowser flere gange kan jeg da afsløre for dig at man kun møder ham 1 gang i dette spil. Eller man kan vist får en anden ending ved at kæmpe mod ham igen efter et bestemt antal stjerner, men det er præcis samme sted og samme boss
Kampen mod Bowser var ret lame. Hvorfor er han pludselig blevet pissestor? Hvorfor sidder han i et badekar under hele kampen? Hvorfor vinder man over ham ved blot at ødelægge omtalte badekar?
Det var da federe i SM64, hvor man skulle slynge ham ind i nogle meget strategisk placerede miner (selvom man godt kan komme til at tænke over, hvem der har placeret minerne og til hvilket formål).
#42 - Skrevet 03-10-2011 16:58
Jonas skrev:
Hvorfor er han pludselig blevet pissestor? Hvorfor sidder han i et badekar under hele kampen?
Badekarret er jo fyldt med magisk sæbe.
#43 - Skrevet 03-10-2011 17:00 - Redigeret 03-10-2011 17:03
Jeg er helt enig i at bosskampene mod bowser er bedre i mario64. Generelt elsker jeg bowserbanerne ligesom jeg elsker bonus-områderne i sunshine. Sjovt nok de områder der mindst ville passe ind i nicks "seamless" verden.#44 - Skrevet 03-10-2011 17:11
Der kunne godt være sådan nogle Bowser-baner, ligesom der kunne være bonusbaner i SMS. Det kan jeg ikke se noget problem i. Men de kunne også finde sted i slotte. Der er jo altid bundløse huller i dem alligevel, så man ville stadigvæk kunne lave baner, der straffede lige så meget som de Bowser-baner, der var med i SM64. For jeg er enig med dig, de baner er ret seje. De var dog kedelige i SMG, men ved ikke om det var fordi jeg bare havde lettere ved dem?#45 - Skrevet 03-10-2011 17:16
Synes nu også de er meget fede i galaxy 1 og 2 selvom de fleste ikke var alt for udfordrende. Specielt fordi marios spin (som kan redde en lidt ligesom fludd) også kan udnyttes der og fordi spillet generelt bare er lidt langsommere.