LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 08-08-2011 00:41 - Redigeret 11-05-2012 18:03



Neffets
Neffets

68
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 08-08-2011 22:26

1) Jeg fik en NES i 10 års fødselsdagsgave. Den var bundled med Super Mario Bros. og Turtles. Så det var de to første spil jeg ejede. Jeg vil dog hellere snakke om det første jeg fik dérefter. Det var Mega Man. Jeg kan huske, at jeg stod i Superleg med min mor og kunne ikke bestemme mig for Mega Man eller Snake Rattle N Roll. Jeg valgte tilsidst Mega Man.

2) Jeg husker umiddelbart at være skuffet til at starte med, men turde ikke sige det til min mor når hun spurgte om spillet var sjovt og hvad jeg regnede med. Hun havde trods alt ventet på min beslutning i butikken i (formentlig) halvanden time for derefter at punge ud med knap 600 kr.
Jeg blev dog mega-glad for spillet efterhånden, men gennemførte det aldrig dengang trods utallige forsøg fra mig og alle vennerne fra nabolaget. Jeg husker spillet som super-svært.

3) Sværhedsgraden har dog ændret sig. Jeg har faktisk for nyligt gennemspillet det, og det er stadig et svært spil - men det hjælper en del, når man har fundet ud af hvilken rækkefølge man skal klare banerne i for at besejre bosserne nemmest Smiley Da jeg spillede det sidst, optog jeg det til YouTube: http://www.youtube.com/user/dkNeffets?feature=mhee#g/c/5EEEE768D38913A9

4) Min mening om spillet nu: KLASSE!


 
 

10
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 09-08-2011 14:15

at forvænte hån og had og fordom.

1) supermario 64

2) fantastisk spil, men som det meget bange lille barn jeg var turde jeg ikke gøre så meget, så holdt mig for ørene når jeg gik ind gennem døren pga. at bowser grinede når man gik in i slottet, og synes den første bos var sindsygt svær XD men endte med at bruge helt enormt mange timer på det alligevel.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 09-08-2011 16:14

1) Hvilket spil var dit første Nintendo-spil (behøver ikke at være udviklet af Nintendo, men bare til en Nintendo-konsol)?
Så langt jeg nu kan huske tilbage, så har jeg haft en NES, med en bunke spil til (min storebrors, fars, og senere også stedfars), bl.a. kendte spil som Super Mario Bros./Duck Hunt-comboen, Super Mario Bros. 3, og andre. Jeg vil dog helst fortælle om et spil, som der helt sikkert ikke er mange der kender - Danny Sullivan's Indy Heat. Et racerspil, der bl.a. er interessant, fordi man kan spille fire spillere, man kan opgradere sin bil, og man kan se hele banen på én gang.

2) Hvilket indtryk gjorde det på dig dengang?
Jeg syntes det var meget sjovt, men også ekstremt svært. Styringen fejler ikke noget, men når man er fem år, kan det godt være ret svært ikke at komme til at køre ind i murene eller de andre spillere. Og gør man det for mange gange, så går der ild i ens bil - og så kører man vildt langsomt, indtil man kan komme ind til pit-stop. Dog var det meget skægt, og jeg spillede det (og de mange andre spil) tit med min storebror samt mine eller hans venner.

3) Spiller du det stadig i dag?
Det gør jeg faktisk. Det sker ikke så forfærdelig tit, men den dag i dag, holder spillet virkelig. Jeg anskaffede mig for ikke så lang tid siden Forza 3, og selvom det er ganske sjovt og fedt at slappe af med, så er det vand i forhold til Danny Sullivan's Indy Heat. Det er virkelig et klassespil, og det at man kan spille fire spillere samt opgradere sin bil, er vildt fedt. Tror egentlig jeg vil lave en gennemgang eller måske anmeldelse af spillet, på YouTube. Det er forholdsvist ukendt, nemlig.


powerfull499
powerfull499

182
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 09-08-2011 17:37 - Redigeret 09-08-2011 17:38

Mit første Nintendo-spil? Det er efterhånden langt tid siden. Jeg kan huske, at jeg fik en Gameboy Pocket, da jeg var 2-3 år, med "Super Mario Land". Jeg kan stadig huske spillet tydeligt, og især den gode musik, men jeg synes også, at det var virkelig svært (især for en på min alder). Spillet var også virkelig brutalt, da hvis man mistede alle liv, så skulle man starte forfra (sådan husker jeg det i hvert fald). Så lige denne video, og det kaldte virkelige gode minder frem. Kan huske, at jeg havde mega svært ved den der fiskebane. Jeg kan også huske, at jeg fik Dr. Mario på et eller andet tidspunkt, men det kunne jeg overhovedet ikke finde ud af (var simpelthen for lille til det, - fattede ikke hvad det gik ud på! Jeg fandt først ud af, hvad man skulle mange år senere, da jeg hev det frem igen.

Jeg fik også Wario Land på et tidspunkt, og det elskede jeg (der kunne man nemlig gemme!), og jeg mener, at jeg fik gennemført det.

Det er egentlig hvad jeg husker fra Gameboy'en. Jeg erhvervede mig aldrig en Gameboy Color eller Gameboy Advance (det gjorde min bror og lillesøster dog). Jeg fik nemlig en Playstation da jeg var 5, og den brugte jeg meget mere tid på.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 09-08-2011 17:47

Wario Land var vildt fedt. Elskede at man kunne genspille banerne, og så var de ændrede, der var f.eks. andre monstre o.lign. Jeg har dog aldrig selv ejet det, men lånte det af en ven i en relativt kort periode - jeg spillede det dog konstant, og har bl.a. minder med at sidde bagi bilen efter at have været ude og besøge nogle af mine forældres venner, det styrtregnede, og jeg kunne kun se noget, fordi jeg havde købt sådan et specielt lys til min Game Boy (mursten). Det slugte dog meget strøm (hvilket Game Boy'en gjorde generelt, fire AA-batterier, puha Smiley), så jeg nåede kun lige akkurat at besejre en af de sidste bosser (anden- eller tredjesidste, iirc) og gemme, og så løb den tør for strøm. Elsker at man kunne se at strømniveauet var ved at dale, ved at pixels'ne på skærmen langsomt blev mere og mere utydelige Smiley Jeg havde for øvrigt også Super Mario Land - har gennemført det én gang i mit liv. Det var godt nok svært, men også vildt sjovt. Spillede det vildt meget.


powerfull499
powerfull499

182
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 09-08-2011 18:02

Nice!

Jeg kender godt til den der lampe. Den fik min lillebror på et tidspunkt, og ja. Hvor tog den meget strøm, samt at den egentlig ikke var så vildt effektiv igen xD!


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 09-08-2011 18:10

Haha, ja, og så skinnede den ned i skærmen således at det punkt hvor lyset var stærkest, var det vildt svært at se noget Smiley Sådan var det i hvert fald med den jeg havde. Den spredte ikke lyset så godt (men det gik Smiley) Smiley


powerfull499
powerfull499

182
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 09-08-2011 18:12 - Redigeret 09-08-2011 18:13

Det var den her lampe, vi havde:

Dog var vores blå.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 09-08-2011 18:13

Det er utroligt at vi overhovedet kunne spille på gameboys dengang. Helt uden baggrundsbelysning Smiley

Elsker at man kunne se at strømniveauet var ved at dale, ved at pixels'ne på skærmen langsomt blev mere og mere utydelige Smiley



Det var også fedt at Pikachu's kind lyste op alt efter hvor meget strøm, der var tilbage Smiley


Andre der havde sådan én? Smiley


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 09-08-2011 18:13

powerfull499 skrev:
Det var den her lampe, vi havde:

Dog var vores blå.

Yes, sådan var min også, dog i gul Smiley Okay, tror vi går lidt off-topic nu Smiley


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 09-08-2011 18:55 - Redigeret 09-08-2011 18:56

Super Mario Land var mit første spil. Jeg aner ikke hvilken jul det var, men min storesøster fik en Gameboy i julegave sammen med Super Mario Land. Jeg fik ikke lov at spille ret meget i starten, men eftersom det var mit første videospil overhovedet har det gjort et indtryk.
Jeg overvejer lidt at købe det på 3DS'en nu, men jeg tvivler lidt på at det stadig er sjovt. Jeg kan stadig huske alle banerne ret præcist.


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 09-08-2011 20:04

Lukas Pedersen skrev:

powerfull499 skrev:
Det var den her lampe, vi havde:

Dog var vores blå.

Yes, sådan var min også, dog i gul Smiley Okay, tror vi går lidt off-topic nu Smiley



Havde også sådan en i hvid til min Advance som jeg fik nogle år efter. =D Den var nice!


Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 09-08-2011 21:06

Nostalgia up in here!


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 09-08-2011 22:35 - Redigeret 09-08-2011 22:36

Jeg havde "den forbedrede version", snake light udgaven. Forskellen var at den var lavet specielt til gba, og virker dårligere på alle de andre maskiner, men passer dog i.
Den sluger ikke støm, men 1 time må man regne fra, jeg går ud fra der normalt er ca. er 5-9 timer spilletid på en gba, alt efter hvad man spiller.
Til min GBC havde jeg en ting til at klikke på, med forstørelsesglas. Til stille spil som pokemon rød, blå, gul, osv., eller tetrix var den fantastisk, men spil hvor der skete meget som carmageddon, var det næsten ikke til at holde ud!

Nogen nævnte super mario land 3: WARIO LAND!!!
Det næst bedste platform spil imo. EN af de eneste spil jeg kan speed runne rimeligt hurtigt (næsten uden fejl). Jeg fik alt 100% klaret og så den sidste beløning i spillet. Desværre findes der kun 2 rigtige wario spil. Det andet er til virtua boy. De andre egentlige fortsætelser kan man ikke dø, og giver aldrig en udfordring. Speedrunnig forekommer ligegyldigt, man kan jo ikke dø i nummer 2, og ellers har de en livbar frem for et hatte/ svampe system.
Wario land wii, er meget godt, men jeg savner alle hattene, og jeg gider ikke ryste en controller når jeg spiller: hold motion controls ude af platform spil!


Lexx
Lexx

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 09-08-2011 23:33

Uha Det var tider, det første spil til nintendo.

1)
Jeg kan huske at jeg lejede Clu Clu land, Mario Bros nede på den lokal shell tank.
Jeg kan stadig huske de gode gamle minder, fra den gangSmiley

2)
Dengang kunne jeg huske at mange de spil, havde en tilpas sværhedsgrad, hvor i man bliver mere og mere irreteret over at man ikke kunne klare det. Men alligevel så skulle man lige prøve igen og igen.
Derimod syntes jeg de nyere spil er mere fokuseret på Film sekvenser, bedre grafik. Men Indholdet i spillet var ikke som dengang.


3)
Jeg spiller ikke så meget clu clu land og mario bros længere.
Men derimod, så spiller jeg mange af de gode klassiske,
StarTropics, Adventures of LOLO, Mega Man, Zelda til nes, gb og snes. Nyere spi, spiller jeg faktisk ikke så meget af længere