Ugens Downloads: Uge 25 2...

Lanceringstrailer for Blo...

N-cast: E3 2019 Special

BoxBoy + BoxGirl (Switch ...

Witcher 3 på Switch bliv...

Ny Tetris 99-konkurrence ...

Nintendo fortsætter flot...

Indtryk af Nintendos E3 2...

Spyro Reignited Trilogy k...

E3-trailer udsendt for Se...

LOL tråden (Video, bille...

Nintendo i medierne

Zelda: Breath of the Wild...

Nintendo Switch

Switch Friend Codes

Pokémon Sword / Shield

Releasedatoer

Luigi's Mansion 3

Astral Chain

Spil på vej til Switch

S: Masser af spil

S: Starfox-samling & 3DS-...

Tilbudstråden

Preorders. Hvor?

K: Bowser Amiibo

Solgt

S: super smash bros switc...

K: Wii U spil

S : 2 switch Spil

S: 30 Wii U spil

Story of Seasons: Trio of Towns

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowsers Minions

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Fortryde køb i Nintendo eShop?


Jens

203
Offline
Level: 4 (Stalkid)

0
1ups givet

Skrevet 28-07-2017 12:38

Jeg har lige købt Splatoon 2 i Nintendo eShop, som skulle bruges til local multiplayer med venner. Jeg har dog lige opdaget til min store overraskelse at det er ikke er muligt at spille split screen, hvilket gør spillet ubrugeligt for mig Smiley

Jeg burde naturligvis have tjekket bedre op på det inden jeg købte spillet, men er det muligt at fortryde et køb i Nintendo eShop, eller måske sælge spillet?


JOEP

19230
Online
Level: 45 (Stone Talus)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 28-07-2017 12:52

Desværre er det ikke muligt på nuværende tidspunkt. Havde ellers været rart.



Brocky

648
Offline
Level: 14 (Inkling)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 28-07-2017 14:15

Øv.

Køb altid fysisk. Så mister du ikke værdien af dit aktiv, selvom det måske er lidt besværligt at skifte spil. Især Nintendos egne spil holder værdien ret godt.

Eksempelvis kunne du have købt Splatoon 2 til 350 kr. i Føtex i dag og have solgt det for cirka det samme i næste uge.



Andreas Tarding

1477
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 30-07-2017 16:25 - Redigeret 30-07-2017 17:23

(Edit: Valgfrit soundtrack til mit forumsvar her: Phoenix Wright: Objection!)

Jeg har selv haft fortrydelsesret på et eShop-køb af Nintendo Switch-spil - dette var ganske vist i en helt anden prisklasse, Snake Pass, men i min ordrebekræftelse fra eShop, altså e-mailen med emnet "Thank you for your Nintendo eShop Purchase", står der et stykke nede:

?Instructions for Right to Cancel (of a transaction in Nintendo Shopping Services)

You have the right to cancel this contract within 14 days without giving any reason.

The cancellation period will expire after 14 days from the day of the conclusion of the contract.

To exercise the right to cancel, you must inform us (Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Germany, fax number: +49 69 667747 95412, telephone number: for the UK and Ireland: +44 345 60 50 247 / for other EU countries and South Africa: +49 69 667747 5412, email: for the UK and Ireland: customer-support@nintendo.co.uk / for other EU countries and South Africa: eShopService@nintendo.de) of your decision to cancel this contract by a clear statement (e.g. a letter sent by post, fax or email). You may use the attached model cancellation form, but it is not obligatory.

To meet the cancellation deadline, it is sufficient for you to send your communication concerning your exercise of the right to cancel before the cancellation period has expired.


Hvis du evt. selv også ser dette afsnit, i din ordrebekræftelse, skulle det jo kunne lade sig gøre.

Edit: Og dette afsnit, et stykke længere nede, virker selvfølgelig modstridende - Indtil man når til det fedede:

- contracts for the supply of digital content: where we supply digital content not on a tangible medium, the cancellation right expires if we have begun our supply of the digital content after you have expressly consented that we can begin the supply before the cancellation period ends, and you have acknowledged that you lose your right to cancel the contract in this circumstance.


Fænomenet, de nævner til aller-sidst her, med "tilkendegive tab af retten til fortrydelse", skal optræde tydeligt, for at retten bortfalder. Oplevede du dette, i en dialogboks eller andet? Det kan både ske, og også sagtens mangle - I en anden digital butik i Europa, Apples App Store, kan man f.eks. blive mødt af en boks i retning af "I acknowledge that .." - og gangene, hvor jeg ikke selv har mødt disse, har jeg kunnet fortryde digitale køb.

Uanset hvad: Bare prøv, jo, at smide dem en e-mail, på adressen i afsnittet - selv hvis de evt. skulle have usete juridiske kneb med sig, og kan argumentere for, at du "ikke længere har ret til at fortryde" - kan det jo sagtens hænde, at de simpelthen imødekommer, som ren kundeservice. Smiley