KuvertNintendo giver gratis opd...

KuvertN-cast #256: Nintendo har...

KuvertMød karaktererne i Yakuz...

KuvertLanceringstrailer for Hog...

KuvertSuper Mario Bros.-filmen ...

KuvertNintendo Switch 2: Annonc...

KuvertNy trailer for Borderland...

KuvertSEGA udgiver Virtua Fight...

KuvertMere indhold på vej til ...

KuvertSalgstal for finansåret ...

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertNintendo Switch 2

KuvertElden Ring: Tarnished Edi...

KuvertNintendo kan gøre din ko...

KuvertNintendo Musik

KuvertSpil på vej til Switch 2

KuvertSwitch Friend Codes

KuvertSwitch 2 - spilrygter og ...

KuvertHvad spiller du nu? Hvor ...

KuvertSuper Mario Bros NES på ...

KuvertTilbudstråden

KuvertSwitch dock sælges

KuvertK: Pokemon Fire Red

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Metroid Prime 4: Beyond

JOEP
JOEP

85896
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

Skrevet 08-03-2019 18:03 - Redigeret 03-04-2025 09:46



Udvikler: Retro Studios
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch, Switch 2 (Enhanced)
Størrelse: intet annonceret
DLC: intet annonceret
Amiibo: intet annonceret
Dato: 2025
Genre: Metroid
Antal spillere: 1
Online: intet annonceret
Controls: Pro Controller, JoyCons, enkelt JoyCon
Demo: Nej
Anmeldelse: Ikke udkommet
Pris (eShop): ukendt kr.

Et nyt spil i den kritikerroste Metroid Prime-serie er under udvikling til Nintendo Switch.

"Metroid Prime 4 vender tilbage til det originale Metroid Primes eventyrrødder i førsteperson og introducerer en helt ny historie, som knytter hændelserne i Metroid Prime-universet sammen og tager historien i nye retninger," kan serien producent Kensuke Tanabe fortælle. Tanabe leder projektet sammen med et nyt, talentfuldt udviklingsteam og de arbejder hårdt for at bringe den rette action, isolation og udforskning fra Metroid Prime-universet til live på Nintendo Switch.


Trailere:
Annoncering:



Udviklingen startet forfra:



Første trailer (juni 2024):



Gameplay-trailer, marts 2025:



Andreas Tarding
Andreas Tarding

8894
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#16 - Skrevet 27-06-2024 08:06 - Redigeret 27-06-2024 11:05

VideoGamesChronicle har lavet en imponerende liste over udviklerne, der enten arbejder, eller har arbejdet på, spillet, hvis man er nysgerrig. Hele den oprindelige VGC-artikel, med listen nederst, forenklet udgave af listen i et ResetEra-opslag.

Som de nævner, er listen af sagens natur ikke 100% up-to-date, men det er altså alle, der er bekræftet at have arbejdet på spillet, at some point.

Det, jeg finder anderledes, er hvordan man jo ser folks øvrige credits, fra andre projekter, skiltet direkte her. Det er selvsagt ikke med i normale rulletekster, og man har jo måske en tendens til at overse, hvor adspredt erfaring, folk tit bringer med til projekter (og som jo selvf. også er medårsag til, at blive hyret.)

Edit: Det bliver i øvrigt vendt i ResetEra-tråden, at tyngden og diversiteten af folks erfaring, dog er usædvanligt høj. Det skulle generelt være attraktivt, at komme ind på et større Nintendo-projekt, og at de så geografisk er placeret i USA, skulle ligesom også gøre det unikt. Så - spændende, jo, hvad de ender med at koge op. Ambitionen er i hvert fald ikke til at tage fejl af ...


powerfull499
powerfull499

221
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#17 - Skrevet 11-07-2024 09:40

Andreas Tarding skrev:
Joh, lige rykket et nøk endnu længere. Smiley Traileren bærer vist præg af, at være en lidt forceret "proof of life" teaser, som de til sidst mere eller mindre var nødt til at smække sammen. Det er jo lige et "vertical slice" af første sekvens i spillet. Man taler vist om, at spillet er på et endnu "tidligere" stadie, end man regnede med, og datoen reelt er nærmere sommer eller vinter 2025, lol.



Jeg er enig. Jeg synes ikke traileren viste ret meget, og det kan der i mine øjne være 2 forklaringer på:
1) De er bare ikke ret langt i development (det vil ikke komme bag på mig, at vi først får det at se lige før jul i 2025)
2) De er tilbageholdende med at vise gameplay, da det skal bruges som launchtitel på den nye Switch.

Jeg satser på forklaring 2). Metroid i 4K og 60 FPS ville være en rigtig god kandidat til at vise, hvilke muskler den nye Switch har.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

8894
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#18 - Skrevet 11-07-2024 13:32 - Redigeret 11-07-2024 13:34

Ja, den vægter nok ret tungt på din mulighed nr. 2. Man snakker jo generelt om, hvordan artwork assets, der egentlig er lavet til 1080p, ofte skalerer utroligt godt op til 4K. Folk ser det simpelthen i praksis ved emulation. Det skyldes jo nok flere ting, men evt. primært sagens natur, at de fleste textures, du på et givent tidspunkt har i syne, simpelthen bare besidder et detaljeniveau, der er designet til at se skarpt ud langt tættere på kameraet.

Så man bemærker jo grænsen for textures detaljer, når man er tæt på dem - men størstedelen af dit skærmbillede, er jo konstant fyldt med textures, der er på større afstand, og herfra vil deres opløsning så mere end rigeligt "saturere" skrapheden af et 4K billede. Der skal jo blot justeres hurtigt på spillets texture filtering, uden at man behøver lave deciderede nye textures. Desmere besidder man jo AI-opskalering i en vis grad - både til reel rendering, men jo også til textures. Der er masser af værktøjer, som kan skalere grafikken nemt op, og det er teknologisk bestemt nærliggende, at de forsøger ét eller andet med Switch 2.

Men de behøver jo ikke rigtig nogen teknologisk undskyldning - der skal bare være business i det, og hypen af en hardware launch behøver vel ikke megen anden forklaring dér. Business opportunisme kan vel begrunde alt. Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

8894
Offline
Level: 18 (Twhomp)

3
1ups givet

#19 - Skrevet 12-07-2024 18:37

Interessant ny PR-stil - de giver de involverede mulighed for selv at udtrykke sig på sociale medier.



Det er, så vidt jeg ved, ret unikt som pre-release PR, needless to say for Nintendo-spil, men vist egentlig også generelt, for spil af denne størrelse?

Det efterligner jo selvf. Iwata Asks-formatet - bare i en mere løs udgave. Alt, hvad de forskellige evt. kommer til at lægge op, bliver selvf. ekstremt "vetted". Informationsniveauet er jo heller ikke så højt, endnu - det kan jo være, de begynder at melde mere ud, lidt senere i forløbet her.


powerfull499
powerfull499

221
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#20 - Skrevet 14-07-2024 11:37

^Ja, det er ret usædvanligt for Nintendo. Gad vide om han egentlig har fået lov? Lur mig om han lige har fået en reprimande bag scenetæppet Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

8894
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#21 - Skrevet 14-07-2024 18:39 - Redigeret 14-07-2024 18:41

Jeg tror, at det spils PR er så orkestreret, at this point, at man nærmest ikke kan forestille sig det - lol. Der er flere grunde til dette, dels har de jo generelt et behov for at øge seriens salg (= nytænkning i markedsføring, vil man jo nærliggende slutte), og dels har investeringen jo hobet sig usædvanligt op, pga. genstartet af udviklingen. Den naturlige lange "black box-periode" af stilhed, har jo derudover opbygget et lukrativt hype, som de sandsynligvis er ret forsigtige med at udnytte.

Så - jeg håber og tror, at vi kan se frem til en nøje planlagt række af disse mere personlige opslag, evt. i kølvandet på senere trailere. Det bliver i alt fald spændende at se.

Store AAA-projekter har jo generelt også et behov for, at blive mere menneskeliggjorte.


JOEP
JOEP

85896
Online
Level: 50 (Torizo)

2
1ups givet

#22 - Skrevet 21-11-2024 06:48

Så er der livstegn igen. Spillet er blevet tilføjet til den officielle Metroid-side - og der står endda "Coming soon" på det!




Andreas Tarding
Andreas Tarding

8894
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 15-03-2025 19:15 - Redigeret 15-03-2025 19:16

Det er jo helt legitimt simpelthen ikke til at vide, hvad pokker, Nintendo finder på med denne titel - inkl. f.eks, om de overhovedet vil fremvise den med Switch 2 her i april.

Den gode KiwiTalkz, kendt for sine omfattende interviews med spiludviklere, påstår dog nu ret overbevist - hvilket er en sjældenhed for ham - at de altså vil fremvise spillet til Switch 2 Nintendo Direct'en, og at det skulle fylde en del.


JOEP
JOEP

85896
Online
Level: 50 (Torizo)

2
1ups givet

#24 - Skrevet 28-03-2025 06:17

Efter Direct i går kom spillets box art også frem:




Andreas Tarding
Andreas Tarding

8894
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 28-03-2025 10:48 - Redigeret 28-03-2025 11:14

Det har godt nok været en vild "development hell"-rejse. Mindes ikke mange tilsvarende, ud over Duke Nukem Forever.

Det er jo hårdt for udviklerne, da publikums forventninger naturligt bliver helt urealistiske. Det er jo simpelthen ikke muligt at lave noget, der lever op til det.

Men de har da selvf. nok gjort lidt ekstra, for i det mindste at være sikre på, der ikke er noget indlysende fucket op. Smiley Man kan vel regne med, at her ér tale om et solidt action/adventure-spil.

Mit spinkle håb er, at der er lign. engagerende difficulty spikes, som man så i Metroid Dread - men dette er vist ret sjældent i 3D-spil. (Det er vel ganske enkelt for tricky at balancere i 3D.)

Hvis man vil undersøge grafikken mere detaljeret, fandt nogen en høj-bitrate trailer på 696MB hos Nintendo selv. (DigitalFoundry blander sig om 5.. 4..)

Det har vist valgt den enkle "cross-gen" løsning, at opløsningen på Switch 1 Docked lader til at være yderst lav. Er det overhovedet 900p? Bliver spændende at høre DigitalFoundry.


JOEP
JOEP

85896
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 03-04-2025 09:46

Det kom jo frem i går, at spillet også udgives på Switch 2, hvor det understøtter Mouse Con styring og forbedret teknik:

Quality Mode
Docked: 4K 60 fps HDR
Handheld/Tabletop: 1080p 60 fps HDR

Performance Mode
Docked: 1080p 120 fps HDR
Handheld/Tabletop: 720p 120 fps HDR


Det er ret lækre opgraderinger!


Andreas Tarding
Andreas Tarding

8894
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 05-04-2025 13:44 - Redigeret 05-04-2025 13:45

Demoen, man fremviste til Treehouse Live i forgårs:


Jeg blev pænt overrasket over præsentationen - primært, at man har lavet "ordentlige" moderne cinematics nu. Det skiller sig vel ikke engang specielt ud, ift. alt andet, men jeg forventede åbenbart intet. Smiley

Der bruges også moderne cut-to-cut overgange, fra cinematics til gameplay, altså uden loadingskærme. (Som man f.eks. så det i Wolfenstein II: The New Colossus, også.)