Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo Switch

O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

3
1ups givet

Skrevet 16-10-2015 15:03 - Redigeret 23-01-2017 14:44



Udgivelsesdato: d. 3. marts 2017

Pris: 2649-2999 kr

Specifikationer - endnu ukendt

Liste af forskellig 3rd party support:



Tråden hvor vi diskuterer Nintendos nyeste hardware, som står til at udkomme i marts 2017!


Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I
Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1516 - Skrevet 04-03-2019 08:04

#1516: Jeg har haft min Switch i 1½ år nu og det er stadigt min primære spille maskine. Jeg prioriterer altid Switch'en først, hvis jeg kan få et spil til den.
Genial maskine og der er masser af spil i kikkerten, som jeg glæder mig til. Yoshi's Crafted World, Crash Team Racing, Pokemon Sword/S‪hield, Luigi's Mansion 3 m.fl. Smiley


JOEP
JOEP

74541
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1517 - Skrevet 11-03-2019 13:52

I anledningen af det andet jubilæum for Switch har en amerikansk side ført lidt statistik, som er ganske interessant at se på.

https://switchweekly.com/survey2019?utm_source=newsletter&utm_medium=switchweekly&utm_campaign=121


JOEP
JOEP

74541
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1518 - Skrevet 25-03-2019 09:43 - Redigeret 25-03-2019 09:47

Så er der flere rygter om en revidering af Switch-hardware - denne gang til hele to konsoller, en stærk rettet mod gamere og en mindre, billigere model, der skal erstatte 3DS. Det kommer fra Wall Street Journal.

Nintendo Co. NTDOY -0.96% plans to launch two new versions of its Switch gaming console as early as this summer, people familiar with the matter said, as the company seeks to sustain sales momentum for the product going into a crucial third year.

One version will have enhanced features targeted at avid videogamers, although it won’t be as powerful as Sony Corp.’s PlayStation 4 Pro or Microsoft Corp.’s Xbox One X, according to parts suppliers and software developers for Nintendo who have access to a prototype of the machine.

The other version is a cheaper option for casual gamers that Nintendo sees as a successor to its aging hand-held 3DS device, the suppliers and developers say.

The new models are likely to be unveiled at the E3 videogame Expo in Los Angeles in June and possibly released a few months later, one person familiar with Nintendo’s plans said. Kyoto-based Nintendo declined to comment.

The Switch, introduced in March 2017, has been central to Nintendo’s recent business success. The company earns more than 80% of its total revenue from Switch hardware and software sales. Investors are focused on how long the console can remain a profit driver.

Industry watchers expect sales for the Switch to begin declining soon. Analysts polled by Visible Alpha, a provider of market forecasts, anticipate on average that 17.9 million units of the Switch will be sold in the fiscal year ending this month, followed by 17.4 million in the following year.

Videogame-hardware makers generally come out with new consoles every five to six years, and it is common for them to update the devices in the middle of their life cycles to keep the momentum going. Sony introduced the PlayStation 4 in November 2013 and updated it with a less-expensive version in September 2016 and a high-end model two months later. Sales of the PlayStation 4 remain strong.

Nintendo’s suppliers and game developers have been talking with their investors about the new Switch machines for several months. People who have used the devices say they aren’t just similar-looking new versions with a higher or lower performance.

Prices for the new Switch models couldn’t be learned. To cut costs for the cheaper version, Nintendo plans to eliminate some of the functions used in the original Switch console, such as a vibration feature in its controllers, according to Nintendo suppliers.

“The company judged the new Switch models won’t need the vibration feature because there wouldn’t be many games released using the full benefit of it,” one official familiar with the plans said.

Nintendo is also adjusting its suppliers for the new models. Sharp Corp. , an Osaka-based company that had long supplied components to Nintendo videogame machines but failed to win a deal for the original Switch, is expected to provide liquid-crystal displays for the new Switch machines, people familiar with the new models said. Sharp declined to comment.

Suppliers and third-party game developers say Nintendo is preparing to release new game titles from well-known franchises, such as “Animal Crossing” and “Pokémon,” to bolster Switch hardware sales. Nintendo has said it plans to launch two new games from the Pokémon franchise in late 2019.

“Some people say sales of Nintendo’s devices usually weaken in the third year, while others say games to be released this year are stronger than ever before,” one executive at a Nintendo supplier said. “I honestly don’t know how things will turn out, but I have my fingers tightly crossed.”




Andreas Tarding
Andreas Tarding

7496
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#1519 - Skrevet 25-03-2019 11:08 - Redigeret 25-03-2019 11:39

Det var da også ret spændende, da dette rygte oprindeligt startede, for et halvt års tid siden, da det fremstod ret velunderbygget, og selvf. er en større ting. Det er så "blevet fornyet igen" nu, og det er jo fedt, men måske var det i virkeligheden heller ikke vanvittigt overraskende?

Nintendo Switch er, helt grundlæggende, "normal og uden større gimmicks" - innovationen sker i spillene (eks. Nintendo Labo) og tjenesterne ("NESflix", eksperimenter med smartphone apps og samarbejdet med Xbox Live), og fra den indgangsvinkel, er det vel også det mest ventede, at de "bare gør som konkurrenterne" med Switch - og altså laver de her mid-life revisions efter en 3 års tid, ligesom Sony og Microsoft.

Det er lidt spændende, hvordan de håndterer, at ændre eller fjerne visse features, f.eks. HD Rumble - men det aner mig, at der seriøst kun er ét spil, der afhænger af HD Rumble, et enkelt minispil i 1-2-Switch? Så har de nok vurderet, at skaden er til at overkomme. Smiley

Edit: Et ret solidt mock-up af en mindre udgave:

Eller med andre ord: Kræver en ny dock, og dropper "detachable Joy-Con" idéen, for at kunne sælge til 3DS-målgruppen - altså yngre børn? Det slår mig, at det måske ikke er fuldkomment langt ude, at gøre hardwaren mindre, mht. mindre børnehænder.


Pieyanthikos
Pieyanthikos

2718
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1520 - Skrevet 25-03-2019 14:21

Dette virker enormt plausibelt, især når WSJ er afsenderen. Samtidig virker det, som I også er inde på, meget naturligt at moderere Switch-produktet, lade den overtage 3DS's position og dermed endeligt sammensmelte det parallelløb, Nintendo i årtier har kørt mellem håndholdt og stationær.


JOEP
JOEP

74541
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#1521 - Skrevet 25-03-2019 15:53

At droppe idéen med at kunne tage JoyCons af er at begrænse spillerne, f.eks. i Super Mario Odyssey og specielt Labo. Det tror jeg ikke på sker, da det vil forvirre forbrugeren unødigt.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7496
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1522 - Skrevet 25-03-2019 19:57

Ja, det er spændende, hvor langt, de evt. er villige til at gå, med at droppe features, og jo netop forvirre/fragmentere "brandet" - hvis det til gengæld tillader dem, at pludseligt nå en langt større købergruppe.

De har vel altid den "dovne løsning" til rådighed; Markedsfør en "handheld first!" Switch-pakke, hvor Dock så ganske enkelt bare er valgfrit tilkøb - det kan vel slå ét eller andet betydeligt hak af prisen, også.

Men hvis de virkelig opgraderer grafikken i en "Pro"-udgave - hvad man var begyndt at tvivle på, men der jo åbenbart kommer ild under igen nu - er de jo allerede i gang med at fragmentere en anelse også. Så - tja. Smiley


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1523 - Skrevet 26-03-2019 07:43

Jeg er spændt på at se hvad de vil ændre i "pro udgaven". Hvis det blot er en større skærm på Switch'en, vil det ikke være noget der kan friste mig.


JOEP
JOEP

74541
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#1524 - Skrevet 26-03-2019 19:30

Flere rygter om en ny iteration af Switch, denne gang fra Eurogamer:

– Eurogamer has heard many of the same things as The Wall Street Journal has
– With the first new model, Nintendo is hoping to cater to the same two audiences it eventually evolved 3DS to serve with 2DS and New 3DS XL
– Nintendo is keen to move casual gamers still using 3DS over to Switch, many of them young fans who have been bought cheaper versions of the 3DS
– Nintendo apparently wants to recapture the 2DS value proposition
– The unit’s design will be sturdier than the current Switch model in order to be “kid-proof”
– Costs will be driven down by the removal of several features
– Nintendo has designed its budget Switch for an audience which uses it in handheld mode only
– The other new souped-up Switch will be comparable to the bump received by the 3DS upon its New 3DS relaunch
– No suggestion this model might remove the TV screen docking




Andreas Tarding
Andreas Tarding

7496
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1525 - Skrevet 26-03-2019 21:09

Jeg tænker mig blot, at publikummet, en evt. Switch Pro skulle sælge til, simpelthen er mere "hardcore" enthusiaster, end målgruppen for New 3DS - som der jo bliver sammenlignet med her? Så vidt, jeg kan forstå, forbedrede New 3DS i praksis loadtiderne en anelse, og det var dybest set det?

Jeg forestiller mig, at "hardcore"-målgruppen for Switch Pro, simpelthen kræver mere - altså eks. ét eller andet synligt forbedret med grafikken.

(Dette vil dog også ske automatisk i nogle titler, hvis de rent faktisk laver en "generic" forbedring af clockspeeds, eller lign. - hvis et spil benytter sig af dynamisk opløsning, som Doom og Wolfenstein gør, burde man med det samme se et skarpere billede, selv før nogle patches af spillet.)


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1526 - Skrevet 27-03-2019 07:54

#1528: Jeg er ikke super meget inde i 3DS, men var det performance bump man fik fra 3DS til New 3DS ikke ret minimalt? Og så var det noget med at man fik et joystick ikke?


JOEP
JOEP

74541
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1527 - Skrevet 27-03-2019 09:13

^Der var flere RAM og en lidt bedre processor. Alt i alt gjorde det maskinen lidt hurtigere at bruge, hurtigere til at loade, hurtigere til at komme tilbage til Home Menu og sådan, men i spil var der meget lidt forskel.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1528 - Skrevet 28-03-2019 08:53

#1531: Ah ok. Switch'en er jo i forvejen den hurtigste konsol hvad angår deres UI, opstart af maskine og opstart af spil.


JOEP
JOEP

74541
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1529 - Skrevet 30-03-2019 08:20

Et par amerikanske reklamer for Switch:






JOEP
JOEP

74541
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1530 - Skrevet 12-04-2019 06:39

Flere nye "My Switch, my way"-reklamer:









Derudover en video, der fortæller lidt om processen med Nindie-udviklere: