Nintendo Switch-efterføl...

Salgstal for perioden mar...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

JOEP
JOEP

74565
Online
Level: 50 (Torizo)

2
1ups givet

Skrevet 13-06-2019 16:36 - Redigeret 19-05-2023 11:12



Annonceret til E3 2019, er en efterfølger til Legend of Zelda: Breath of the Wild, og kommer udelukkende til Switch. Titlen blev afsløret 13. september 2022 og er The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.

Udvikler: Nintendo
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: 18,2 GB
DLC: intet annonceret
Amiibo: Ja, en speciel Link-amiibo udgives samme dag som spillet - andre amiiboer i Legend of Zelda-serien giver genstande i spillet.
Dato: 12. maj 2023
Genre: Action-adventure
Antal spillere: Intet annonceret
Online: Intet annonceret
Controls: Pro Controller, håndholdt
Demo: Nej
Anmeldelse: Her
Pris (eShop): 519 kr.


Trailere:












Støt N-club og køb via disse links:

Spillet:
Proshop: link
Coolshop: link

Collector's Edition:
Proshop: -- ikke lagerført
Coolshop: link

Pro Controller-tema:
Proshop: link
Coolshop: link

OLED:
Proshop: link
Coolshop: link

Madskimo
Madskimo

1822
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#136 - Skrevet 25-05-2023 07:53

Jeg ville ønske at man kunne samle genstande op fra sin hest - ligesom i Elden Ring. Derudover er rækkerne for våben, skjold, buer og andre materialer ved at være alenlang. På trods af "sort" funktionen, så synes jeg det tager for lang tid at komme fra den ene ende til den anden. En favorit mulighed havde været en god løsning.

Men hvor er det småting i et storslået spil.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7510
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#137 - Skrevet 25-05-2023 08:48 - Redigeret 25-05-2023 08:52

Ja. Det er nok to af de slående UX-problemer, der er i brugerfladen. Hele inventory'et på én vandret linje, er lige på grænsen til tolerabelt, i forhold til længden af listen. De har tydeligvis overvejet det, når der nu er sort-funktionen indbygget jo, men det er åbenlyst stadig i vejen, ja. Derudover, som andre jo også har nævnt, at man skal re-fuse ved hver ny pil. Jeg tror dog, der er grunde til begge kompromiser. De foretrækker den minimalistiske "flade liste", og re-fuse ved hver ny pil sikrer så imod, at man ved en fejl skyder to i træk afsted, af ét eller andet sjældent materiale.

Alle manglerne i spillet og brugerfladedesignet, er jo nok enten bevidste kompromiser, eller tvunget af tekniske begrænsninger, når man sætter det i forhold til kravene til finish og udviklingstid, de opererer efter.

Apropos det tekniske, så finder jeg det dog tilfredsstillende, at man ofte kan høre blæseren køre på høj hastighed i docked mode, hvis man sammenligner med forgængeren. (Ligesom i andre grænsepressende spil, eks. Luigi's Mansion 3.) Trods, at det måske ikke altid er tydeligt, har de vist skruet så højt op for grafiske detaljer, inkl. draw distance, som de kunne slippe afsted med.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

3
1ups givet

#138 - Skrevet 25-05-2023 16:19 - Redigeret 25-05-2023 16:19

BonusNinja skrev:
Jeg kommer nok alligevel ikke til at spille TOTK, da BOTW desværre er alt for stort og bloated til min smag. Jeg foretrækker nok bare de ældre spil, som ikke er gigantisk store. Så jeg kunne ikke lade være med at se en live stream på YouTube, hvor jeg så the final battle i TOTK. Uden at jeg selvfølgelig vil afsløre noget, så kan jeg sige, at det er den fedeste og flotteste final battle, jeg har set i noget spil Smiley



Nu bliver jeg spændt på final battle!
Omend jeg personligt har langvej igen, før jeg nærmer mig slutningen på spillet.
OG....
BonusNinja - se det er et navn jeg ikke har hørt længe! Og Kanin'en er tilbage på den gamle club, nu hvor der kan snakkes Zelda igen!

Har mange tanker og meninger om spillet. Prøver at begrænse mit indtag af TOTK content fra youtube/reddit mm indtil jeg selv ser credits rulle over skærmen herhjemme. Forsøger også at holde mine egne antagelser og holdning i skak indtil videre. Er meget positiv indtil videre.
Jeg nærmer mig ca 45 timers spilletid og føler jeg har en god forstilling om hvad jeg kan forvente af resten af TOTK... og alligevel sidder jeg med en fornemmelse af at jeg kun har skrabet overfladen af hvad TOTK har at tilbyde. I BOTW husker jeg oplevelse af at have set alt "content" jeg kunne forvente af spillet ca 40-60 timer inde i spillet. Dengang spillede jeg lidt mere målrettet efter main quest, hvor jeg i denne omgang nærst ikke har lyst til det, i frygt for at løbe tør for Zelda-spil for hurtigt.

Ender nok med at droppe et længere essay i forummet i en nær fremtid. Vi får se.

Fedt at se os gamle ansigter dukke op i spillets anledning Smiley



BonusNinja
BonusNinja

1447
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#139 - Skrevet 25-05-2023 19:15

Kaninen er i huset Smiley Fedt! Og ja - final battle er ret episk, synes jeg.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

2
1ups givet

#140 - Skrevet 31-05-2023 14:16

Jeg har aldrig rigtig forstået hvordan man ikke kunne lide Breath of the Wild og nu er denne debat så aktuel igen med Tears of the Kingdom.
Tænker specifikt på dem (af jer?) som mener at Hyrule er tomt for "content" og som ikke bryder sig om at våben går i stykker og føler at spillet ikke har nogen form for "progression".

Den anden dag så jeg, at én af mine gamle favorit streamers havde spillet Tears of the Kingdom. Day[9] havde spillet 5 timer alt i alt, satte jeg hans youtube video igang.

Del 1, er han generalt positivt indstillet. Nyder og hygger sig med at lærer det - omend han tydeligvis misser forskellige hints og hotspots der kunne gører hans oplevelse mere smooth.


Del 2, ligger hårdt ud med, at Day[9] udlægger hans oplevelse og personlige syn på Open world traversal.


Efter de 5 timer var gået, var det meget tydeligt, at han ikke forstod sig på kernen af spillet og at han fremhævede alle førstenævnte problematikker. Han fortalte indledningsvis, at han aldrig havde spillet Breath of the Wild, da Open World sjældent interesserede ham, men efter at have spillet og elsket Elden Ring og lært at From Software var stærkt inspireret af Breath, ville han give det nye Tears of the Kingdom et forsøg. Især nu hvor alle anmeldelserne gav det så stor ros, 10/10 mm.

Synes det gav et fint indblik i hvordan spillet er utrolig komplekst at forstå. Især hvis man forventer et "klassisk" Zelda-spil, med faste løsninger. Desuden viser det også hvorledes tutorial i Tears ikke er helt så skarp, i forhold til hvor komplekst spillet er.
Der går simpelthen for længe inden det bliver interessant.

Det største issue, må dog være den "udfordring" man gives, hvor man skal kører i "minecarts" og skinnerne er halvt i stykker - jer der har spillet Tears ved sikkert hvilken "puzzle" jeg mener.
Her blev Day[9] skuffet efter adskllige, ellers sjove/spøjse forsøg på at krydse skinnerne fejlede. Han ikke havde flere Zonai dele at bygge tilbage og alle andre resurser var brugt op og i hans forståelse, var det kun ved at tvinge en gameover-skærm at han kunne få disse tilbage.
Da han så endelig kom over på den næste ligge Ø/platform for at konstatere der ingen belønning var for alt det arbejde, blot mere gåtur imod næste shrine, var det tydeligt at motivationen for at engagere med spillet var ved at løbe ud.

Det der virkelig ærgede mig, var at da han endelig landede i Hyrule efter The Great Sky Island var han allerede så frustratret at lysten til at spille videre var helt væk. Istedet endte han med at prøve at bygge en bil i forsøg på at vise hvor meningsløst det var. Selv i Youtube kommentarene er der masser af fans der udtrykker frustration og ærgelighed over hans lyst til at forsætte. Det virker som om han har helt misforstået premissen og en masse mechanics.
På en ene side roste han spil der slap spilleren fri til at gøre som de ville og lære ting på egen hånd, på den anden side kritiserede han Tears of the Kingdom for præcis det samme.

Jeg tror ikke det er 100% samme oplevelse andre kritikkere har haft, men synes alligevel det var et interessant indblik. Meget sjældent får vi så meget gameplay tid fra nogen som ikke bryder sig om spillet de spiller.

Måske vi har nogen Breath og Tears kritikkerer her på clubben, som kan nikke genkendene til Day[9] oplevelse og måske endda også har set hans stream? Er jeres oplevelse meget lig denne eller er er Day[9] helt ved siden af?


Sillyyy
Sillyyy

3035
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#141 - Skrevet 01-06-2023 18:36

Jeg er en af dem, der mistede min livsglæde ved at spille Breath of the Wild.

For mig er det bare endnu et open world game med Zelda skins, der er set mange gange før, så hypen omkring det ramte mig aldrig. Det er også super irriterende, at våben går i stykker hele tiden. Jeg valgte at undgå combat mod fjender, for det var ikke det værd at bruge tid på. Jeg kan huske et shrine, der gav mig en chest med et nyt ret nice våben indeni, og det fik mig til at grine fordi det var så ligegyldigt, når det ville blive ødelagt mod den næste fjende jeg ser.

Det var lidt sjovt at tæmme heste og forsøge at ride på dem. Det eneste gode highlight jeg oplevede.

Tears of the Kingdom har stadig et skrald våben/combat system, og nu skal man selv bygge ting, hvilket heller ikke siger mig noget, så jeg blev hurtigt klar over, at det ikke var det værd at spilde penge på igen. Jeg er afklaret med, at disse spil bare ikke har mig i målgruppen, og det er okay.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#142 - Skrevet 02-06-2023 14:45

Jeg synes ikke der er meget idé i at diskutere hvorvidt våben systemet er "skrald", som du kalder det. Det er hvad det er.
Tvivler stærkt på at Breath eller Tears ville nyde godt af våben der aldrig gik i stykker. Så bliver problemet i mindre variation og eksperimentering, da der grundlæggende kun er meget få typer våben (spyd, sværd og tohånds) og når først man finder et våben med høje tal, bliver alle andre våben ligegyldige.
Elden Ring har størrer variation i våben og playstyles og jeg holder personligt lige så meget af denne style. Faktum er blot at jeg i Elden Ring kender min spille stil og derfor meget sjældent skifter våben ud. Er nysgerig på om du, Sillyyy, har spillet Elden Ring og føler samme kedsomhed her?

Synes nemlig det er mere interessant at prøve at forstå hvorfor et spil med så meget frihed, kan demotivere nogle spillere (kritikkere af breath og tears)?

IMO Breath og Tears er successfulde fordi de pirre min naturlige nysgerighed som spiller.
Belønningernes form er mindre vigtige, end måden jeg opnår dem. Nogle gange er belønning et stærkt våben, andre gange er det en smuk udsigt eller alt herimellem. Det er historien om HVORDAN jeg fandt dét, der motivere mig, da jeg kan fortælle mine venner/kollegaer/børn.



Sillyyy
Sillyyy

3035
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#143 - Skrevet 03-06-2023 19:28

Faktum er blot at jeg i Elden Ring kender min spille stil og derfor meget sjældent skifter våben ud. Er nysgerig på om du, Sillyyy, har spillet Elden Ring og føler samme kedsomhed her?



Jeg har ikke selv spillet Elden Ring. Men jeg har netop ikke lyst til at skifte våben hele tiden, jo mindre det giver mening. F.eks. i Borderlands kan man have fire våben i sine slots og skifte imellem. Nogle fjender har forskellige svagheder, så det giver mening at have noget at skifte ud med. Men min oplevelse af BotW var, at det ikke gav mening. Der er ingen grund til, at en økse med bedre stats skal gå i stykker, for at tvinge mig til at bruge ragelse som pinde, jeg finder omkring mig, til at slå med - som også går i stykker. Økse, økse, pind, pind, pind, pind, pind, pind, pind~~ Så for mig virkede det formålsløst at gå ind i combat. Når jeg udforskede et område, og fandt et camp med fjender, ville jeg normalt cleare dem. Men i BotW var det bare "ah der er fjender, men der er ingen grund til at ødelægge våben for at få et nyt våben som reward, der også går i stykker - Det er ikke værd at udforske området længere". Jeg var nysgerrig i starten og ville kortlægge landskabet, men når der ikke er noget at komme efter, stoppede jeg med det.

Men hvis man ikke ser det som et problem og det ikke frustrerer en, kan jeg godt forstå at man ser BotW som et godt spil. Jeg kunne bare ikke leve med det, og stoppede med at spille det.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#144 - Skrevet 05-06-2023 09:58 - Redigeret 05-06-2023 10:02

Da jeg spillede Elden Ring, fandt jeg hurtigt min fortrukne spille stil: Sværd + Skjold. Man er vel Zelda-fan.Herfra var alle kampe jeg tog, grundlæggende de samme.
Nu handler kamp i Elden Ring (og fromsoft spil generelt) om at lærer fjerndernes mønstrer (eller dans om man vil) for at kunne besejre dem. Men lige netop disse "monstrer" camps, med standard fjeneder i, findes i både Botw, Totk og Elden Ring og kræver sjældent meget kendskab for at blive besejret.
I disse instanser var min kampstil altid den samme og belønning for at besejre den, var stort set altid, et item/våben/armor som ikke gav fordele til min "class"/spillestil. At finde en cool magisk stav eller gigahammer, var sjovt, men ærgede mig over at skulle omlægge alle mine stats blot for at prøve disse "gimmick" våben - tilføj hertil hele PVP systemet spillet har og pludselig er det også en risiko I at have en "janky-build" som nemt bliver slået ned.

Jeg hyggede mig stadig gevaldigt med spillet, omend jeg 80 timer inde selv var lidt træt af standard fjender, da det sjældent krævede noget af mig at klare dem. Kun den tid jeg "spildte" på at slå dem. 80 timer inde følte jeg at End-game var tæt på, så ville hellere rushe til de sidste bosses/historie events.

Botw har ikke faste våben, men i stedet kun "consumables" som man må kaste efter sine fjender. Loot handler mere om at få flere resurser og specielt i late-game rendte jeg rundt med så mange flamme-sværd og ultra-stærke våben at det aldrig var et problem at smadre et par stykker - men jeg genkendte bestemt samme følse af at der ikke var grund til at kaste sig ud i basic monstrer camps.

TotK føler jeg har forbedret botw systemet væsentligt. Nu hvor der ikke findes "gode" våben længere og specielle evner skal sættes på våben via Fuse-mekanikken, læner spillet endnu mere ind i "consumables" strategien. Nu er ALT hvad man finder og looter pludselig et potentielt våben. Ofte er Bokoblin horn som du får for at besejre en Bokoblin, et bedre fuse-våben end nogen af de sværd og spyd du kan finde.
Det giver endnu mere varriation i kampe end Botw nogensinde kunne give. Add hertil muligheden for at bygge selvkørende kamp-robotter eller deciderede tanks/helicoptere via Zonai consumables og pludselig er Botw blot en techdemo for Ninendos "Zelda-engine", som nogle anmeldser skrev Smiley

Borderlands er såvidt jeg ved, et FPS og jeg har ikke selv spillet det. Men FPS må om noget have et væsenligt mere action præget og forgå i et højere tempå end de 3rd person adventure spil Botw, TotK og Elden Ring er. Så ved ikke om sammenligningen er fair.


Edit:
Day[9] har ændret holdning til Tears of the Kingdom. Det hjalp da han fik lidt afstand til spillet og han så hans kone spille det. Men ja, reactionerne han fik på hans playthrough har resulteret i at han følte han var nødt til at formulere et formelt svar i en video xD




JOEP
JOEP

74565
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#145 - Skrevet 08-06-2023 07:32

Der er sket lidt med Ganondorf i tidens løb:



JOEP
JOEP

74565
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#146 - Skrevet 21-07-2023 22:40 - Redigeret 21-07-2023 22:40



Det er sjovt fundet på. Havde jeg ikke selv prøvet.


JOEP
JOEP

74565
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#147 - Skrevet 06-08-2023 17:43

Nogen der har tænkt på det her før?




LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3036
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

7
1ups givet

#148 - Skrevet 08-08-2023 20:24

Nice shout-out fra N-club på busreklamerne i dag Smiley




JOEP
JOEP

74565
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#149 - Skrevet 01-12-2023 06:23

Nintendo er vist glade for at være nominerede ved The Game Awards:




JOEP
JOEP

74565
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#150 - Skrevet 09-02-2024 07:24

Jeg er ved at være færdig med at kortlægge undergrunden og oplyse alle lightroots i spillet. Det har ikke været skide sjovt og har taget lidt for lang tid, men det gør det lettere at finde de shrines, jeg mangler uden at ty til en guide. Desværre betyder tiden i undergrunden, at jeg er kørt ret langt ned på pile og des lige. Så det skal jeg til at samle op igen.