Skrevet 13-06-2019 16:36 - Redigeret 19-05-2023 11:12
#136 - Skrevet 25-05-2023 07:53
Jeg ville ønske at man kunne samle genstande op fra sin hest - ligesom i Elden Ring. Derudover er rækkerne for våben, skjold, buer og andre materialer ved at være alenlang. På trods af "sort" funktionen, så synes jeg det tager for lang tid at komme fra den ene ende til den anden. En favorit mulighed havde været en god løsning.#137 - Skrevet 25-05-2023 08:48 - Redigeret 25-05-2023 08:52
Ja. Det er nok to af de slående UX-problemer, der er i brugerfladen. Hele inventory'et på én vandret linje, er lige på grænsen til tolerabelt, i forhold til længden af listen. De har tydeligvis overvejet det, når der nu er sort-funktionen indbygget jo, men det er åbenlyst stadig i vejen, ja. Derudover, som andre jo også har nævnt, at man skal re-fuse ved hver ny pil. Jeg tror dog, der er grunde til begge kompromiser. De foretrækker den minimalistiske "flade liste", og re-fuse ved hver ny pil sikrer så imod, at man ved en fejl skyder to i træk afsted, af ét eller andet sjældent materiale.#138 - Skrevet 25-05-2023 16:19 - Redigeret 25-05-2023 16:19
BonusNinja skrev:
Jeg kommer nok alligevel ikke til at spille TOTK, da BOTW desværre er alt for stort og bloated til min smag. Jeg foretrækker nok bare de ældre spil, som ikke er gigantisk store. Så jeg kunne ikke lade være med at se en live stream på YouTube, hvor jeg så the final battle i TOTK. Uden at jeg selvfølgelig vil afsløre noget, så kan jeg sige, at det er den fedeste og flotteste final battle, jeg har set i noget spil
Nu bliver jeg spændt på final battle!
Omend jeg personligt har langvej igen, før jeg nærmer mig slutningen på spillet.
OG....
BonusNinja - se det er et navn jeg ikke har hørt længe! Og Kanin'en er tilbage på den gamle club, nu hvor der kan snakkes Zelda igen!
Har mange tanker og meninger om spillet. Prøver at begrænse mit indtag af TOTK content fra youtube/reddit mm indtil jeg selv ser credits rulle over skærmen herhjemme. Forsøger også at holde mine egne antagelser og holdning i skak indtil videre. Er meget positiv indtil videre.
Jeg nærmer mig ca 45 timers spilletid og føler jeg har en god forstilling om hvad jeg kan forvente af resten af TOTK... og alligevel sidder jeg med en fornemmelse af at jeg kun har skrabet overfladen af hvad TOTK har at tilbyde. I BOTW husker jeg oplevelse af at have set alt "content" jeg kunne forvente af spillet ca 40-60 timer inde i spillet. Dengang spillede jeg lidt mere målrettet efter main quest, hvor jeg i denne omgang nærst ikke har lyst til det, i frygt for at løbe tør for Zelda-spil for hurtigt.
Ender nok med at droppe et længere essay i forummet i en nær fremtid. Vi får se.
Fedt at se os gamle ansigter dukke op i spillets anledning
#139 - Skrevet 25-05-2023 19:15
Kaninen er i huset#140 - Skrevet 31-05-2023 14:16
Jeg har aldrig rigtig forstået hvordan man ikke kunne lide Breath of the Wild og nu er denne debat så aktuel igen med Tears of the Kingdom.#141 - Skrevet 01-06-2023 18:36
Jeg er en af dem, der mistede min livsglæde ved at spille Breath of the Wild.#142 - Skrevet 02-06-2023 14:45
Jeg synes ikke der er meget idé i at diskutere hvorvidt våben systemet er "skrald", som du kalder det. Det er hvad det er.#143 - Skrevet 03-06-2023 19:28
Faktum er blot at jeg i Elden Ring kender min spille stil og derfor meget sjældent skifter våben ud. Er nysgerig på om du, Sillyyy, har spillet Elden Ring og føler samme kedsomhed her?
Jeg har ikke selv spillet Elden Ring. Men jeg har netop ikke lyst til at skifte våben hele tiden, jo mindre det giver mening. F.eks. i Borderlands kan man have fire våben i sine slots og skifte imellem. Nogle fjender har forskellige svagheder, så det giver mening at have noget at skifte ud med. Men min oplevelse af BotW var, at det ikke gav mening. Der er ingen grund til, at en økse med bedre stats skal gå i stykker, for at tvinge mig til at bruge ragelse som pinde, jeg finder omkring mig, til at slå med - som også går i stykker. Økse, økse, pind, pind, pind, pind, pind, pind, pind~~ Så for mig virkede det formålsløst at gå ind i combat. Når jeg udforskede et område, og fandt et camp med fjender, ville jeg normalt cleare dem. Men i BotW var det bare "ah der er fjender, men der er ingen grund til at ødelægge våben for at få et nyt våben som reward, der også går i stykker - Det er ikke værd at udforske området længere". Jeg var nysgerrig i starten og ville kortlægge landskabet, men når der ikke er noget at komme efter, stoppede jeg med det.
Men hvis man ikke ser det som et problem og det ikke frustrerer en, kan jeg godt forstå at man ser BotW som et godt spil. Jeg kunne bare ikke leve med det, og stoppede med at spille det.
#144 - Skrevet 05-06-2023 09:58 - Redigeret 05-06-2023 10:02
Da jeg spillede Elden Ring, fandt jeg hurtigt min fortrukne spille stil: Sværd + Skjold. Man er vel Zelda-fan.Herfra var alle kampe jeg tog, grundlæggende de samme.#145 - Skrevet 08-06-2023 07:32
Der er sket lidt med Ganondorf i tidens løb:The mighty Demon King...
— Nintendo UK (@NintendoUK) June 7, 2023
When did you first face off against Ganondorf in The Legend of #Zelda series? pic.twitter.com/abapirdYcA
#146 - Skrevet 21-07-2023 22:40 - Redigeret 21-07-2023 22:40
#147 - Skrevet 06-08-2023 17:43
Nogen der har tænkt på det her før?#148 - Skrevet 08-08-2023 20:24
Nice shout-out fra N-club på busreklamerne i dag#149 - Skrevet 01-12-2023 06:23
Nintendo er vist glade for at være nominerede ved The Game Awards:#150 - Skrevet 09-02-2024 07:24
Jeg er ved at være færdig med at kortlægge undergrunden og oplyse alle lightroots i spillet. Det har ikke været skide sjovt og har taget lidt for lang tid, men det gør det lettere at finde de shrines, jeg mangler uden at ty til en guide. Desværre betyder tiden i undergrunden, at jeg er kørt ret langt ned på pile og des lige. Så det skal jeg til at samle op igen.