KuvertLanceringstrailer for Bo:...

KuvertNy trailer for Sonic x Sh...

KuvertLanceringstrailer for Nin...

KuvertNintendo afslører horror...

KuvertPrøv Mario + Rabbids Spa...

KuvertBasketball kommer som gra...

KuvertThe Legend of Heroes: Tra...

KuvertN-cast #226: Luigi’s Ma...

KuvertKøb en Nintendo eShop Vo...

KuvertLanceringstrailer for Lui...

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertHvad spiller du nu? Hvor ...

KuvertSwitch - spilrygter og sp...

KuvertSplatoon 3

KuvertFortnite

KuvertLegend of Zelda: Echoes o...

KuvertMetroid Prime 4: Beyond

KuvertSuper Mario Run

KuvertTetris 99

KuvertDit seneste køb

KuvertTilbudstråden

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

KuvertK> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

JOEP
JOEP

76959
Online
Level: 50 (Torizo)

2
1ups givet

Skrevet 13-06-2019 16:36 - Redigeret 19-05-2023 11:12



Annonceret til E3 2019, er en efterfølger til Legend of Zelda: Breath of the Wild, og kommer udelukkende til Switch. Titlen blev afsløret 13. september 2022 og er The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.

Udvikler: Nintendo
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: 18,2 GB
DLC: intet annonceret
Amiibo: Ja, en speciel Link-amiibo udgives samme dag som spillet - andre amiiboer i Legend of Zelda-serien giver genstande i spillet.
Dato: 12. maj 2023
Genre: Action-adventure
Antal spillere: Intet annonceret
Online: Intet annonceret
Controls: Pro Controller, håndholdt
Demo: Nej
Anmeldelse: Her
Pris (eShop): 519 kr.


Trailere:












Støt N-club og køb via disse links:

Spillet:
Proshop: link
Coolshop: link

Collector's Edition:
Proshop: -- ikke lagerført
Coolshop: link

Pro Controller-tema:
Proshop: link
Coolshop: link

OLED:
Proshop: link
Coolshop: link

Andreas Tarding
Andreas Tarding

7758
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#121 - Skrevet 14-05-2023 20:18 - Redigeret 14-05-2023 20:22

Ja, jeg spiller også mere konsekvent selv, ift. forgængeren (som jo var for seks år siden - damn.) Har simpelthen så meget erfaring med, at have rendt hvileløst rundt i Breath of the Wild, at jeg spiller noget mere målrettet nu. Smiley

Generelt gameplay tip til evt. nye, øvrigt: Hvis man leder hvileløst rundt efter upgrades, er spillet klart designet sådan, at man bare skal opsøge hovedquestens områder, naturligt - så støder man simpelthen på upgrades af sig selv. Armor, penge, shrines (health/stamina), korok seeds (inventory slots) - det ligger naturligt placeret langs ruterne. Det samme gælder de mere interessante sidequests, der ikke bare handler om "find et æble til mig!", etc.


Pieyanthikos
Pieyanthikos

2863
Offline
Level: 18 (Twhomp)

2
1ups givet

#122 - Skrevet 16-05-2023 10:59

Okay, jeg er solgt; jeg tændte op for spillet i en stressramt weekend og følte det for omfangsrigt og uoverskueligt, men i går aftes, med barn puttet og ro omkring mig, var jeg ikke til at rive væk. Imponerende spil. Som familiefar misunder jeg jer, der kan nyde det fuldt ud hver dag og bare fordybe sig i Hyrule. Jeg frygtede det kreative indspark med Ultrahand, men indtil videre har det ikke ødelagt noget for mig.

Jeg stødte på den her video om Nintendos arbejde med level design og linearitet kontra udforskning, som kan anbefales. Det er ret utroligt, hvordan de gennem opbygningen af landskabet formår at nudge spilleren ubevidst, uden at man sidder med en følelse af at blive styret eller manipuleret med. Jeg ser i hvert fald selv både TotK og BotW i et andet lys nu og har fået endnu større respekt for spillenes nyskabende mekanismer:





Andreas Tarding
Andreas Tarding

7758
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#123 - Skrevet 16-05-2023 13:58

Evigt +1 til Game Maker's Toolkit. Én af Youtube-formidlerne, der jo tager et ellers nichepræget område, og åbner det overraskende op. Klart platformen fra sin bedste side, imo.

Mit eget gameplay løftede sig netop også, i samme øjeblik, jeg stoppede med at overanalysere alt, og bare "overgav mig" til de forskellige nudges, f.eks. de grønne skær fra shrines. Ruterne er afgjort gennemtænkte, og leder naturligt til hinanden. Havde haft en armor-løs Link i timevis, men det ændrede sig hurtigt, når jeg bare gik til den Smiley


JOEP
JOEP

76959
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#124 - Skrevet 16-05-2023 15:01

Hvis man som jeg brugte alt for lang tid på at slå enkelte fjender ihjel, kan det være nyttigt at vide, at man bør fuse sit våben med de ting, fjenderne efterlader. F.eks. Bokoblin Horn giver nær dobbelt angrebskraft på sværdene. Hidtil fusede jeg bare sten på mine våben og døde konstant.


Madskimo
Madskimo

2068
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#125 - Skrevet 17-05-2023 07:46

- Mindre Spoiler -
Jeg er virkelig fanget af tæt på alt hvad spillet har at byde på. Så mange ting er gjort bedre end i BOTW, og det siger ikke så lidt.
I går lykkes det mig at opdage Master Sword, og hold nu fast en fed historie der er tilknyttet det denne gang. I det hele taget må jeg sige at loren so far virker solid og trækker veksler på de ældre titler - fx. nævnelse af Imprisoning War fra ALTTP.
Meget tid er gået med at få skaffet alt af kortet og lave shrine/collectibles, så nu tror jeg at tiden er inde til at kigge på main quest.



JOEP
JOEP

76959
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#126 - Skrevet 17-05-2023 09:19

Pieyanthikos skrev:
Okay, jeg er solgt; jeg tændte op for spillet i en stressramt weekend og følte det for omfangsrigt og uoverskueligt, men i går aftes, med barn puttet og ro omkring mig, var jeg ikke til at rive væk. Imponerende spil. Som familiefar misunder jeg jer, der kan nyde det fuldt ud hver dag og bare fordybe sig i Hyrule.


Ja, jeg synes også det holder hårdt med at få tid til at spille det, jeg gerne vil spille. Er glad for jeg tog en fridag fra arbejdet i fredags, så jeg kunne dykke ned i spillet der og få startet det ordentligt op.


JOEP
JOEP

76959
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#127 - Skrevet 17-05-2023 16:22 - Redigeret 17-05-2023 17:46


Der er solgt 4 mio i USA, hvilket er det hurtigst-solgte spil fra Nintendo i USA.
2.24 mio i Japan, så det nåede ikke op på Splatoon 3s niveau (3.45).
Og så er der jo så solgt 3.76 mio i Europa, hvor det også tager rekorden som det hurtigst sælge de spil fra Nintendo.

Siden det ikke eksplicit er angivet går vi ud fra, at det ikke overgik Pokemon Scarlet / Violet, der solgte 10 mio eksemplarer i runde tal.

Men alt andet lige en solid start!


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7758
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#128 - Skrevet 20-05-2023 15:46 - Redigeret 20-05-2023 15:52

Måske giver det sig selv, men jeg vil alligevel lige varsle det:

Når man begynder at finde spillets "memories"-sekvenser, kan jeg anbefale, at man indledende faktisk springer disse over, når de udløses - og først gennemser dem til allersidst, når man har fundet dem alle, så man kan gøre det i rækkefølge.

Ud over den aller-første (med Impa i nordvestlige Central Hyrule, på ruten til Hebra, der så dog ér første anbefalede zone på hovedquesten), er der ingen åbenlys, eller anbefalet rækkefølge, når man opdager dem i spilverdenen - men ser man filmene "out-of-order", som man jo unægteligt kommer til, kan man godt kalde det, at man bliver "spoilet" lidt på visse områder.

Jeg følte selv, at jeg lige brændte mig lidt, men måske er det faktisk meningen? Alt virker jo så gennemtænkt i spillet - så måske ér det meningen, at man skal præsenteres spontant for visse dødsscener og Ganondorf, uden det helt er i sammenhæng. Jeg skal da ikke afvise, at det egentlig er den tiltænkte oplevelse - men jeg fandt lige dette oplagt at nævne, alligevel. Smiley


JOEP
JOEP

76959
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#129 - Skrevet 20-05-2023 16:41

Rækkefølgen gives vel af opgaven, som bliver stillet, når du skal møde den, der stiller opgaven anden gang. Men der kan være lidt svært at huske, tænker jeg, og jeg kom også til at finde en af de sidste som nr 2 og fik en god ide om, hvad der er sket. Det ærgrer mig nu ikke.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7758
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#130 - Skrevet 20-05-2023 17:17

.. Gud - nåh ja. Tæller man med uret, langs væginskriptionerne i rummet med kortet på gulvet, står de jo ganske rigtigt i deres rigtige rækkefølge dér, ja. Hm. Så det er meningen, at man bruge begge af de referencer, sideløbende. Jeg tog blot et screenshot af selve kortet på gulvet selv, og navigerede ud fra dét. Smiley

Det er virkelig en hyppig klage online, i eks. den store tråd på ResetEra (det bliver nærmest nævnt på hver anden side, lol), så det ér jo åbenbart noget, folk hyppigt overser eller glemmer, som du siger. xD


JOEP
JOEP

76959
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#131 - Skrevet 22-05-2023 06:13

Aonuma har i et interview indikeret, at spillet faktisk var færdigt, da det sidste år blev udsat. Den ekstra tid blev brugt til at finpudse og fjerne bugs:



Andreas Tarding
Andreas Tarding

7758
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#132 - Skrevet 22-05-2023 20:21 - Redigeret 22-05-2023 20:30

Det er jo også helt absurd, hvor få fejl, folk har fundet i spillet, i forhold til kompleksiteten. Det var mildest talt også at mistænke, at testprocessen havde været det rene komplette maraton. Men nu har man det så som en reel udmelding. Smiley

I forhold til at levere value-for-money til day one-købere til fuld pris, finder man vist næppe mere solide eksempler end dette spil. Det er jo en nydelse, at sidde med sådan stabil software, der bare kan holde til tæsk. Man skal også virkelig bladre længe, i de helt store tråde på eks. ResetEra, før man finder anekdoter om bugs. (Og de er typisk beskedne - objekter, der kort bouncer spøjst rundt, og sådan.)


The ultimate beast
The ultimate beast

3095
Offline
Level: 20 (Moblin)

1
1ups givet

#133 - Skrevet 22-05-2023 21:36

Jeg er generelt enig. Der er ikke meget at komme efter i forhold til bugs eller glitches. Spillet får nogle slowdowns engang imellem, men det er ikke ofte. Jeg har dog oplevet en håndfuld gange, at hesten kan sidde fast i objekter fx sten i terrænet. Så er der ikke nogen anden udvej end at finde en stable og få hesten tilbage derfra. Det er lidt øv, men også relativt sjældent.

Med BotW følte jeg, at det var et fantastisk spil, men bare ikke et spil for mig. Det var alt for drevet af spillerens egen nysgerrighed, hvilket ikke fungerede for mig. TotK virker måske næsten endnu værre, men denne gang føler jeg mig virkelig draget af spillet og alle lagene. Jeg kan ikke stoppe med at tænke på det, selv når jeg ikke spiller det. En meget stor oplevelse!


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7758
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#134 - Skrevet 22-05-2023 22:59

Ja, har præcis samme "omvendende" oplevelse selv. Brændte ud over BotW, og det tog mig 2,5 år at gennemføre det. Og Tears of the Kingdom har jo præcis samme gameplay loop - men alle elementerne er gjort mere varierede og interessante, og det har åbenbart "trukket det over spærregrænsen" for mig. Det er en sjov oplevelse. Jeg føler, at jeg endelig oplever det "addictive gameplay kick", som alle gik og snakkede om med BotW. Smiley


BonusNinja
BonusNinja

1582
Online
Level: 5 (Cheep)

1
1ups givet

#135 - Skrevet 24-05-2023 20:46

Jeg kommer nok alligevel ikke til at spille TOTK, da BOTW desværre er alt for stort og bloated til min smag. Jeg foretrækker nok bare de ældre spil, som ikke er gigantisk store. Så jeg kunne ikke lade være med at se en live stream på YouTube, hvor jeg så the final battle i TOTK. Uden at jeg selvfølgelig vil afsløre noget, så kan jeg sige, at det er den fedeste og flotteste final battle, jeg har set i noget spil Smiley