Skrevet 13-06-2019 16:36 - Redigeret 19-05-2023 11:12
#121 - Skrevet 14-05-2023 20:18 - Redigeret 14-05-2023 20:22
Ja, jeg spiller også mere konsekvent selv, ift. forgængeren (som jo var for seks år siden - damn.) Har simpelthen så meget erfaring med, at have rendt hvileløst rundt i Breath of the Wild, at jeg spiller noget mere målrettet nu.#122 - Skrevet 16-05-2023 10:59
Okay, jeg er solgt; jeg tændte op for spillet i en stressramt weekend og følte det for omfangsrigt og uoverskueligt, men i går aftes, med barn puttet og ro omkring mig, var jeg ikke til at rive væk. Imponerende spil. Som familiefar misunder jeg jer, der kan nyde det fuldt ud hver dag og bare fordybe sig i Hyrule. Jeg frygtede det kreative indspark med Ultrahand, men indtil videre har det ikke ødelagt noget for mig.#123 - Skrevet 16-05-2023 13:58
Evigt +1 til Game Maker's Toolkit. Én af Youtube-formidlerne, der jo tager et ellers nichepræget område, og åbner det overraskende op. Klart platformen fra sin bedste side, imo.#124 - Skrevet 16-05-2023 15:01
Hvis man som jeg brugte alt for lang tid på at slå enkelte fjender ihjel, kan det være nyttigt at vide, at man bør fuse sit våben med de ting, fjenderne efterlader. F.eks. Bokoblin Horn giver nær dobbelt angrebskraft på sværdene. Hidtil fusede jeg bare sten på mine våben og døde konstant.#125 - Skrevet 17-05-2023 07:46
- Mindre Spoiler -#126 - Skrevet 17-05-2023 09:19
Pieyanthikos skrev:
Okay, jeg er solgt; jeg tændte op for spillet i en stressramt weekend og følte det for omfangsrigt og uoverskueligt, men i går aftes, med barn puttet og ro omkring mig, var jeg ikke til at rive væk. Imponerende spil. Som familiefar misunder jeg jer, der kan nyde det fuldt ud hver dag og bare fordybe sig i Hyrule.
Ja, jeg synes også det holder hårdt med at få tid til at spille det, jeg gerne vil spille. Er glad for jeg tog en fridag fra arbejdet i fredags, så jeg kunne dykke ned i spillet der og få startet det ordentligt op.
#127 - Skrevet 17-05-2023 16:22 - Redigeret 17-05-2023 17:46
The Legend of #Zelda: #TearsOfTheKingdom has sold over 10 million copies worldwide in its first three days, becoming the fastest-selling game in the history of the Legend of Zelda series.
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) May 17, 2023
Thanks to those already enjoying Link’s latest adventure! pic.twitter.com/XxRSLaiWrO
#128 - Skrevet 20-05-2023 15:46 - Redigeret 20-05-2023 15:52
MÃ¥ske giver det sig selv, men jeg vil alligevel lige varsle det:#129 - Skrevet 20-05-2023 16:41
Rækkefølgen gives vel af opgaven, som bliver stillet, når du skal møde den, der stiller opgaven anden gang. Men der kan være lidt svært at huske, tænker jeg, og jeg kom også til at finde en af de sidste som nr 2 og fik en god ide om, hvad der er sket. Det ærgrer mig nu ikke.#130 - Skrevet 20-05-2023 17:17
.. Gud - nåh ja. Tæller man med uret, langs væginskriptionerne i rummet med kortet på gulvet, står de jo ganske rigtigt i deres rigtige rækkefølge dér, ja. Hm. Så det er meningen, at man bruge begge af de referencer, sideløbende. Jeg tog blot et screenshot af selve kortet på gulvet selv, og navigerede ud fra dét.#131 - Skrevet 22-05-2023 06:13
Aonuma har i et interview indikeret, at spillet faktisk var færdigt, da det sidste år blev udsat. Den ekstra tid blev brugt til at finpudse og fjerne bugs:Eiji Aonuma said when he announced in March 2022 a delay for Zelda Tears of the Kingdom, the game was pretty much complete.
— Gene Park (@GenePark) May 21, 2023
The last year was spent on polish, making sure the wild physics of the game just work. https://t.co/jb2qlonWsO
#132 - Skrevet 22-05-2023 20:21 - Redigeret 22-05-2023 20:30
Det er jo også helt absurd, hvor få fejl, folk har fundet i spillet, i forhold til kompleksiteten. Det var mildest talt også at mistænke, at testprocessen havde været det rene komplette maraton. Men nu har man det så som en reel udmelding.#133 - Skrevet 22-05-2023 21:36
Jeg er generelt enig. Der er ikke meget at komme efter i forhold til bugs eller glitches. Spillet får nogle slowdowns engang imellem, men det er ikke ofte. Jeg har dog oplevet en håndfuld gange, at hesten kan sidde fast i objekter fx sten i terrænet. Så er der ikke nogen anden udvej end at finde en stable og få hesten tilbage derfra. Det er lidt øv, men også relativt sjældent.#134 - Skrevet 22-05-2023 22:59
Ja, har præcis samme "omvendende" oplevelse selv. Brændte ud over BotW, og det tog mig 2,5 år at gennemføre det. Og Tears of the Kingdom har jo præcis samme gameplay loop - men alle elementerne er gjort mere varierede og interessante, og det har åbenbart "trukket det over spærregrænsen" for mig. Det er en sjov oplevelse. Jeg føler, at jeg endelig oplever det "addictive gameplay kick", som alle gik og snakkede om med BotW.#135 - Skrevet 24-05-2023 20:46
Jeg kommer nok alligevel ikke til at spille TOTK, da BOTW desværre er alt for stort og bloated til min smag. Jeg foretrækker nok bare de ældre spil, som ikke er gigantisk store. Så jeg kunne ikke lade være med at se en live stream på YouTube, hvor jeg så the final battle i TOTK. Uden at jeg selvfølgelig vil afsløre noget, så kan jeg sige, at det er den fedeste og flotteste final battle, jeg har set i noget spil