N-club Streams: Uge 40

Spar op til 75 % på over...

N-club Streams: Uge 39

The Legend of Heroes: Tra...

N-cast #146: Er Splatoon ...

Første trailer for Super...

Shovel Knight Dig ude nu

Førstehåndsindtryk af L...

Se mere til verdenen i ny...

NieR: Automate The End of...

Spil på vej til Switch

Cuphead

LEGO Super Mario

Mario Kart Tour

Nintendo Switch

Pokémon Sword / Shield

Pokémon Scarlet & Violet

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Film med videospilsrefere...

K: Dreamcast konsol (Defe...

S: Mario samlerting

S: Starlink inkl figur og...

Tilbudstråden

V: Forseglede Nintendo ti...

Original autentisk ubrugt...

K: The Legend Of Zelda: T...

S: Starlink inkl figur og...

Manualer til Gamecube spi...

K: Zelda BotW

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

JOEP
JOEP

57103
Online
Level: 49 (Shy Guy)

2
1ups givet

Skrevet 13-06-2019 16:36 - Redigeret 14-09-2022 20:55



Annonceret til E3 2019, er en efterfølger til Legend of Zelda: Breath of the Wild, og kommer udelukkende til Switch. Titlen blev afsløret 13. september 2022 og er The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.

Udvikler: Nintendo
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: intet annonceret
DLC: intet annonceret
Amiibo: intet annonceret
Dato: 12. maj 2023
Genre: Action-adventure
Antal spillere: Intet annonceret
Online: Intet annonceret
Controls: Intet annonceret
Demo: Nej
Anmeldelse: Ikke udkommet
Pris (eShop): Intet annonceret


Trailere:






JOEP
JOEP

57103
Online
Level: 49 (Shy Guy)

2
1ups givet

#31 - Skrevet 14-09-2022 20:54

En god, gammeldags gennemgang af alt det, vi så i den nyeste trailer:




Zone
Zone

12081
Online
Level: 29 (Boom Boom)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 16-09-2022 23:27

Zeltik og de andre youtubere gør det altid både nemmere og sværere at vente på nye Zelda-spil! Jeg glæder mig virkelig meget, men er også lidt nervøs over alle de ting vi ikke ved om spillet. Maj kan ikke komme hurtigt nok!


Madskimo
Madskimo

851
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 17-09-2022 07:09

Er jeg den eneste som har bekymringer for at skulle spille det her spil på hardware fra 2016? 30fps og sikkert en 720p opløsning giver alt andet lige en ringere spiloplevelse.
Giv os en Switch Pro eller udgiv titlerne på PC ligesom Sony mv. er begyndt på.


JOEP
JOEP

57103
Online
Level: 49 (Shy Guy)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 17-09-2022 07:36

Så længe spillet er optimeret til 30 fps gør det mig ikke det store. Med chip-manglen for tiden skal vi bestemt ikke forvente en opgradering af Switch, desværre. Der kommer nok en TotK HD, når Switch 2 kommer engang.
Men det er da lidt ærgerligt. Man vil jo gerne have, at spillet tager sig bedst muligt ud.


ThePatrickBay
ThePatrickBay

6360
Offline
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 17-09-2022 08:04

BotW kører, så vidt jeg husker, dynamisk mellem 720p-900p. Det synes jeg ikke gør noget negativt ved oplevelsen. Det mest ødelæggende for mig, var de mange fps drops i nogle områder. Hvis de kan køre samme opløsning men fast 30fps, er jeg fint tilfreds, selvom man jo altid kan ønske sig mere.


AND
AND

1245
Online
Level: 35 (Lakitu)

2
1ups givet

#36 - Skrevet 17-09-2022 09:28

Har aldrig bemærket noget med BotW. Så længe spillet ikke hakker, er ANDen fint tilfreds Smiley


Madskimo
Madskimo

851
Offline
Level: 10 (Bomchu)

1
1ups givet

#37 - Skrevet 17-09-2022 09:37

AND skrev:
Har aldrig bemærket noget med BotW. Så længe spillet ikke hakker, er ANDen fint tilfreds Smiley



Aldrig? Jeg synes spillet dykker under 15fps ret ofte, især hvis regn og andre vejr effekter er tilstede. Ville ønske at de lavede en performance option som låste spillet i 720p


Sillyyy
Sillyyy

2190
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 17-09-2022 11:18

^ Helt enig. Det ødelagde spillet for mig at det kørte som skrald.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

5642
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#39 - Skrevet 17-09-2022 16:01 - Redigeret 17-09-2022 16:04

Mht. grafikken - jah, Nintendo har jo mere eller mindre altid været et levende studie i, at udvikle spil til systemer, der endda ved deres udgivelse er delvise kartofler (compute power-mæssigt.) Fænomenet startede jo tilbage med den oprindelige Game Boy.

Breath of the Wild var jo et grænse-pressende Wii U-spil, og på samme måde kommer efterfølgeren vel så til at presse de sidste krampetrækninger ud af Switch.

Jeg glæder mig til at se, hvor langt, de så har kunnet trække det. Man kan vel godt sige, at det stadig er urealistisk, at vurdere grafikken, ud fra videoklippene, når de jo netop har givet sig 8 måneder yderligere (!) til at polishe spillet. Det er vel også grunden til, at de er så tilbageholdende, med at vise in-engine grafik.

Jeg venter nok en anelse med, at bekymre mig for meget, over div. tekniske "rough around the edges" ting, man kan spotte, som de gigantiske sprite-skyer, eller temmeligt "rough" shadow maps.

Som jeg husker det, var etteren temmeligt fremme i skoene, mht. flere tekniske aspekter, herunder belysning (ift. hardwaren, det var designet til, altså Wii U) - så jeg har dog visse forhåbninger for, at de har en anelse visuelt fancy op i ærmet, når de har brugt 2/3 år yderligere på at optimere det. (Igen, ift. target hardwaren, altså Switch og ikke efterfølgeren.)


JOEP
JOEP

57103
Online
Level: 49 (Shy Guy)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 19-09-2022 07:07 - Redigeret 19-09-2022 07:08

Spillets titel er jo lidt tvetydig. Tear kan betyde "rift" og "tåre", men nu har Nintendo meldt ud, at titlens Tear hentyder til tårer og ikke rifter. Så er det jo på plads.

Kilde.


Madskimo
Madskimo

851
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 19-09-2022 09:28

JOEP skrev:
Spillets titel er jo lidt tvetydig. Tear kan betyde "rift" og "tåre", men nu har Nintendo meldt ud, at titlens Tear hentyder til tårer og ikke rifter. Så er det jo på plads.

Kilde.



Den japanske titel bakkede også op omkring dette - Det var kanji for "tårer" der blev brugt.


Zone
Zone

12081
Online
Level: 29 (Boom Boom)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 19-09-2022 12:11

Man kan jo håbe at Monolithsoft har delt nogle teknikker med TotK-udviklingsholdet, når nu de arbejder så tæt sammen. Xenoblade Chronicles 3 kører i hvert fald markant bedre end Xenoblade Chronicles 2, og ser også langt bedre ud. Hvis nogle af de samme teknikker kan bruges i TotK kan det forhåbentligt få det til at køre mere smooth - omend omkring 30 FPS. Jeg kan huske at Breath of the Wild havde en del performance-problemer da det kom ud, men at de fiksede nogle af dem i en patch. Jeg er ikke personligt så følsom overfor den slags, så det har aldrig været et decideret problem for mig. Men jeg skal da være den første til at sige at jeg satte stor pris på at spille Skyward Sword i 60 FPS. Det var fanme en fryd!


Andreas Tarding
Andreas Tarding

5642
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#43 - Skrevet 19-09-2022 14:14 - Redigeret 19-09-2022 14:15

Ja, Breath of the Wild fik nogle ret interessante patches igennem tiden, mht. performance. De havde dels problemet med, at foilage tankede frameraten (Korok Forest, og et bestemt world puzzle med en masse tornebuske, var vist de primære eksempler) - det blev vist løst ret opfindsomt, ved at rode rundt med spillets V-sync metode, så der slet ikke skulle ændres synligt i grafikken.

Derudover patchede de jo loadingtiderne relativt markant hurtigere. Det ver relativt sent i spillets levetid, men de besluttede sig simpelthen bare til, at midlertidigt overclocke CPU'en, når der var loadingskærm. Det er sikkert dynamisk styret, så den hæmmer det, hvis varmesituationen ikke tillader det.

Det er jo netop ikke utænkeligt, at nogle af disse kreative forslag, rent faktisk kan være kommet fra de (meget talrige) "semi-outsourcede" ansatte hos MonolithSoft, som du siger, Zone. Det havde slet ikke slået mig, egentlig.

Evt. har dette jo selvf. båret ind i fortsættelsens udvikling, og så ligesom "været med mere fra starten", denne her gang.

Det er jo også interessant, hvad Covid-påvirkningen har gjort for spillets udvikling - men der er vist ikke rigtig noget positivt at sige dér, "work from home" var vist ikke andet end et enormt benspænd for Nintendos udviklingsarbejde (og som jeg forstår det, generelt for japanske firmaer.) Smiley


JOEP
JOEP

57103
Online
Level: 49 (Shy Guy)

2
1ups givet

#44 - Skrevet 20-09-2022 18:25

Kæmpe breakdown af den nyeste trailer: