Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

1990 NWC Gold

Neffets
Neffets

68
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

Skrevet 19-04-2012 14:04

Til Jer hardcore NES-samlere Smiley

http://www.ebay.com/itm/1990-NWC-Nintendo-World-Championships-Gold-competition-cart-NearMint-VGA-85-/140740735543?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20c4cd3237#ht_500wt_1413

Hvad synes I? Er det sindssygt? -eller er det noget I ville gå efter, hvis midlerne rakte til det?

Et eller andet sted synes jeg prisen er høj, idet sælgeren har valgt at separere de 3 store dele spillet består af og fået standen vurderet, hvilket i sig selv er meningsløst i dette tilfælde. Det kan naturligvis samles igen, hvis altså skruerne følger med Smiley De sidder ikke i cart'en...

    Eagle
    Eagle

    3
    Offline
    Level: 21 (Paragoomba)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 19-04-2012 14:10

    Relevant: http://cinemassacre.com/2011/08/26/avgn-nintendo-world-championships/

    Prisen er sikkert fair nok taget sjældenheden i betragtning, men nej, selvom jeg havde så mange kontanter ville jeg ikke give dem ud på den måde.


    Oni Nick
    Oni Nick

    25
    Offline
    Level: 26 (Octopi)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 19-04-2012 14:13

    Jeg lavede lige en conversion på xe.com:

    27,000.00 USD = 153,469.77 DKK

    Kan slet ikke se hvorfor man ville købe dette spil... Måske er der nogle tusind på verdensplan, der ville synes du er sej, men ellers har det ingen værdi.


    Jonas
    Jonas

    204
    Offline
    Level: 15 (Geega)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 19-04-2012 14:21 - Redigeret 19-04-2012 14:25

    Stort set alting kan have meget stor værdi for samlere, hvis bare det er sjældent nok. Tror ikke de går op i, at "nogle tusinde" synes man er sej. Det er nok mere en slags personlig tilfredsstillelse over at eje noget, specielt hvis det er en del af et komplet sæt.

    Kender det godt selv, selvom jeg ikke normalt ser mig selv som samler. Jeg var bare nødt til at have de to R&C-spil til PSP (Size Matters og Secret Agent Clank), selvom de er ret dårlige, fordi jeg bare ville have hele serien* Smiley
    Ville nok ikke have købt dem, hvis de kostede flere tusinde dollars, heh.

    *Det ville nok ikke engang blive set som et komplet sæt, for flere af spillenede er Platinum, SM og SAC er henholdsvis PSP Essentials og amerikansk udgave, og et af spillene er et PSN download i stedet for en fysisk udgave.


    Oni Nick
    Oni Nick

    25
    Offline
    Level: 26 (Octopi)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 19-04-2012 14:29

    Jeg ved godt hvad det vil sige at være samler... Men, lige når det angår et gammelt NES-spil til over 150.000 kr., så synes jeg måske man skulle tage at overveje, om der ikke var noget mere brugbart at bruge pengene på...

    Nuvel, hver person har sin smag. Jeg mener bare, der er INTET specielt ved spillet som sådan... Værdien har udelukkende noget at gøre med, at der kun findes 7 eller sådan noget på verdensplan... Du kan endda nemt lave en kopi, der ligner originalen på en prik, som AVGN gjorde.


    Jonas
    Jonas

    204
    Offline
    Level: 15 (Geega)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 19-04-2012 14:34 - Redigeret 19-04-2012 14:35

    Jamen kassetten er lavet af GULDfarvet plastic!


    Oni Nick
    Oni Nick

    25
    Offline
    Level: 26 (Octopi)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 19-04-2012 14:48




    chessr
    chessr

    341
    Offline
    Level: 31 (ChuChu)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 19-04-2012 15:01

    var der ikke et NES spil for et par år siden som blev solgt for 800.000 kr. på ebay ? et eller andet sports haløj


    Neffets
    Neffets

    68
    Offline
    Level: 15 (Geega)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 19-04-2012 16:40

    Det er nok nærmere millioner, som synes det er sejt. Men det ville ikke være grunden for mig. For mig er det et klenodie og et stykke grimt kunst. Folk bruger millioner af kroner på malerier, hvilket jeg også synes er tosset. Men det er fordi jeg ikke har noget forhold til malerier. Her har jeg et forhold til Nintendo og især NES, så hvis jeg som samler havde pengene, ville jeg helt sikkert gøre det og blive 1 af 26 Smiley

    chessr, det var et forseglet eksemplar af Stadium Events (den sjældne amerikanske udgave), der blev solgt for ca. $44.000 US (såvidt jeg husker).

    PS: Ja, du kan nemt lave en kopi - men hvad ville man dog bruge dén til?


    Oni Nick
    Oni Nick

    25
    Offline
    Level: 26 (Octopi)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 19-04-2012 17:01

    Jeg tror aldrig, at jeg vil komme til at gå så meget op i noget (det er lige meget hvad det er), at jeg ville bruge 100 tusinder eller millioner af kroner på noget, der slet ikke er det værd. Spillets reelle værdi svarer til en Zelda-kassette med et lille påklistret mærkat. Jeg kan godt forstå at folk går op i ting... Og hvis man virkelig havde råd til sådanne ting, så ville man højst sandsynligt nok godt kunne forsvare det over for sig selv rent økonomisk.

    Men hvis jeg gik ud imorgen og vandt 150.000 kr. ville jeg aldrig kunne finde på at bruge alle pengene på et samlerobjekt. Men det er selvfølgelig bare mig. Jeg forstår dog godt, at folk synes det er fedt at have sjældne ting, men lige når det kommer til dette spil, synes jeg priserne er meget overdrevne og latterlige - også selvom der kun findes 26 i verden. Men det er jo samlerne selv, der sætter prisen.