Skrevet 23-03-2011 12:49
Som I kan se, så har EA valgt at droppe manualer i deres kommende spiludgivelser, og i stedet gør brug af tutorials og in-game forklaringer. God eller dårlig ide? Diskustér!#1 - Skrevet 23-03-2011 12:52
Jeg kan godt lide manualer, når der bliver gjort noget ud af dem. Typisk er de dog totalt ubrugelige.#2 - Skrevet 23-03-2011 13:14
Jeg syntes det er fint, men hvorfor tutorial stages? Det får mig til at lige et spil til side i evigheder, fordi de som oftest er kedelige, og nogen gange gentager de sig... Jeg lagde litle big planet væk et stykke tid, fordi de første baner virkelig var kedelige med alt det tutorial... Hvis man skal lave tutorial, skal man lave det som i rachet and clank, med en tutorial meneu, som i de første spil. desværre er de gået mere over til at lave en tutorial stage...#3 - Skrevet 23-03-2011 13:25
Manualer er hyggelige... Men hold da op hvor er de ofte ekstremt ubrugelige. "Tryk A for at hoppe" jo tak, det står der sørme også inde i spillet. Nøj, er de der fjender onde?! Kan jeg ligefrem hoppe på dem for at dræbe dem? NØJ! Tak, manual. TAK!#4 - Skrevet 23-03-2011 13:56
NOPE. Elsker manualer fordi man så har noget at kigge i når man er på toilettet.#5 - Skrevet 23-03-2011 14:49
Mon ikke det viser sig at være meget heldigt for træerne?#6 - Skrevet 23-03-2011 14:51
Lyder som en god idé. Meget miljøbevist.#7 - Skrevet 23-03-2011 15:02
Jeg er en af dem, som virkelig elsker manualer. Føler det er en vigtig del af pakken. Desværre er folk efterhånden begyndt at gøre meget lidt ud af dem, og man ser stortset aldrig gode manualer længere. Sammenligner man de nyere spil med manualer fra 90'erne, vil man ofte se forskel.#8 - Skrevet 23-03-2011 15:11
Jeg læser dem aldrig. Men de er da sjove at se på? Et spil uden en manual er ikke et spil Hvorfor det ikke er det, ved jeg ikke, men det føles ikke rigtigt uden.#9 - Skrevet 23-03-2011 17:04
Pokémon Red og Blue er gode eksempler på hvordan manualer bør strikkes sammen.#10 - Skrevet 23-03-2011 18:00
Michael skrev:
Pokémon Red og Blue er gode eksempler på hvordan manualer bør strikkes sammen.
Indeed. Pokémon-spil generelt har stortset altid fede manualer. Man kan virkelig se, at de går op i dem - i modsætning til folk som Activision... Og EA.
#11 - Skrevet 23-03-2011 19:34
Jannik Larsen skrev:
NOPE. Elsker manualer fordi man så har noget at kigge i når man er på toilettet.
Eller tøre sig med
#12 - Skrevet 23-03-2011 19:49
Jeg synes ikke det behøver at være en norm at vedlægge en manual til alle spil, men det burde heller ikke uddø lige foreløbigt. Manualer der virkelig tilføjer ting til spillet man køber, enten ved at kortlægge elementer eller indeholde flot artwork som ved Twilight Princess ville være en skam at undvære, mens jeg synes resten kan substitueres med en hurtig skrevet kommentar på spilæsken om at trykke på X inde i spilmenuen for at få mere info.#13 - Skrevet 23-03-2011 20:55
Jeg syntes det er godt til de ældre spil, hvor man ikke så godt kunne fortælle en historie i spillet, men kunne læse den i manualen. Desværre er manualer i dag tit overflødige og uden inhold af interresse.#14 - Skrevet 23-03-2011 20:56 - Redigeret 23-03-2011 20:58
Jeg husker tydeligt hvor meget tid jeg brugte på at nær studere Zelda: Majora's Mask manualen, dengang jeg købte det. Jeg var på en 3 ugers lang ferie og havde fundet en butik tidligt i den første uge som solgte billige/brugte N64 spil.#15 - Skrevet 23-03-2011 22:44
Et eksempel på en anden god manual her for nylig er Professor Layton 2, hvor der var et fysisk puzzle i manualen. Det var sgu meget hyggeligt.