Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hjælp hurtigt: bytteret?

jo
jo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 25-05-2010 16:03

Jeg har købt Monster Hunter Tri over cdwow, på deres danske side, men nu er det kommet og det viser sig at være en ntsc udgave, så nu vil jeg have det byttet, men så skriver de således til mig

Thank you for your e-mail.

As a specialist supplier of CDs, DVDs and games, we make available many different versions from across the world for the benefit of our customers. However, as a result of this increased availability, we have a strict Return Policy that, unfortunately, does not provide for errors made when purchasing.

The product information provided on our site clearly states that this item is the NTSC version and therefore this is not covered under our Returns Policy.

I am sincerely sorry that I cannot assist you with this matter, though have provided a link for more information on DVD Region encoding below for your reference.

http://www.cdwow.com/movies/DVDRegionInfo

I recommend you read this information so that you understand the specific product information displayed on our site for any future purchases you make.


Kind Regards,
Maddy | Customer Services Representative
CD WOW



Må de virkelig godt det?
Har vi ikke ved dansk lovgivning 14 dages fortrydelsesret?

    TuXX
    TuXX

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 25-05-2010 17:03

    Har du pakket det op?

    Du har som udgangspunkt 14 dages returret ved fjernsalg, dog med visse undtagelser i software med plombering (altså at denne evt. kan være brudt...).




    jo
    jo

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 25-05-2010 17:08

    nej, spillet er selvfølgelig ikke pakket ud af folien.

    Men findes der noget på skrift omkring lovgivningen af fortrydelsesret?


    TuXX
    TuXX

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 25-05-2010 20:49

    Jeg er lidt på usikker grund mht CDWOW. Det er ikke et dansk firma, men det sender til danskere og jeg ved ikke om det så er DK/EU lovgivning der gælder eller om det er lovgivningen i pågældende land.

    Prøv at tjekke på forbrug.dk




    jo
    jo

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 26-05-2010 12:52

    Har haft ringet til forbrugerklagenævnet og de siger, at det cdwow gør er ulovligt, når de via dansk tekst på deres hjemmeside, henvender sig til danskere, skal de følge dansk lovgivning

    som kan ses her: §17, §18 og §19

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1843

    nu har jeg sendt endnu en besked til cdwow, så må vi jo se om de vil reagere på den Smiley




    TuXX
    TuXX

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 26-05-2010 13:22

    Kanon, mente nok Smiley

    Men uanset så fatter jeg ikke de ikke vil tage det retur. Jeg har aldrig nogensinde haft problemer i den henseende, hverken med CDWOW eller andre sites. Det er lige før de ligger på knæ og kysse ens tæer for at man skal være en tilfreds kunde...


    jo
    jo

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 26-05-2010 19:55

    jeg skrev følgende til dem:

    Hej Cdwow

    Jeg kan virkelig ikke forstå jeres svar, da dette svar er i strid mod dansk lovgivning!!
    Jeg har snakket med vores forbrugerklagenævn og de vil meget gerne gøre jer opmærksomme på, at når i via hjemmeside henvender jer til danskere, kan i ikke komme uden om, at vi har 14 dages fortrydelsesret af vores køb, ligemeget hvad vi har sat hak eller kryds i.
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1843 af dette link fremgår det tydeligt af §17, §18 og §19 at vi har retten til en fortrydelsesret

    Så jeg må be endnu engang om oplysninger til, hvor spillet skal sendes retur til

    og fik efter et par timer svar tilbage fra cdwow:

    Thank you for your email.

    As a specialist supplier of CDs, DVDs and games, we make available many different versions from across the world for the benefit of our customers. However, as a result of this increased availability, we have a strict Return Policy that, unfortunately, does not provide for errors made when purchasing.

    The product information provided on our site clearly states that this item is the NTSC version and therefore this is not covered under our Returns Policy.

    However, as a one time goodwill gesture, I have authorized returns for your order for refund via e-voucher or replacement or exchange with someother titles in exchange.

    I have attached our Returns Form which provides instructions on how to complete a return with CDWOW!! I have also made a 'Return Authorised' note within our system to make sure that our Returns Department process your return as quickly as possible.

    Please ensure that you return the item within 60 days from the Despatch date as after this time the Return Authority will expire. The Returns Form needs to be sent back with the incorrect item, and we encourage you retain proof of the return.

    If you request a replacement, we will despatch your replacement item once we receive the returned item.

    Should you choose an alternative item, the price of the product should be of equal or lesser value than the item which you originally ordered, and we request that you contact us by reply with the full link to the item on our site or the product code for the item (found in the URL of the product page).

    I look forward to your reply, upon which I will do my very best to assist you.


    He he, man skal bare være lidt hård i tonen og vise dem nogle paragraffer Smiley



    Eagle
    Eagle

    3
    Offline
    Level: 21 (Paragoomba)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 26-05-2010 20:05 - Redigeret 26-05-2010 20:06

    However, as a one time goodwill gesture, I have authorized returns for your order for refund via e-voucher or replacement or exchange with someother titles in exchange.



    Alternativt: Shit, vi er virkelig på røven nu, men vi vil ikke indrømme vi tog fejl.

    Er du sikker på at de forstod dansk?


    jo
    jo

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 26-05-2010 20:09 - Redigeret 26-05-2010 20:11

    He he, sad også bare, at grinte ad dem, da jeg læste det svar Smiley


    De skal kunne forstå dansk, hvis de har en hjemmeside på dansk, kan de ikke forlange, at det bliver på engelsk.
    Fik jeg også at vide, fra forbrugerklagenævnet Smiley

    I realiteten kan man vidst også forlange, at få svar tilbage på dansk, men så langt gad jeg altså ikke lige at gå Smiley


    Eagle
    Eagle

    3
    Offline
    Level: 21 (Paragoomba)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 26-05-2010 20:12

    Sandt nok, men hvis I kun kan kommunikere en vej kan det da blive lidt svært at få det byttet, uanset om du har retten på din side. Smiley

    Cool nok at du fik det byttet alligevel. Ikke sjovt at sidde med et NTSC spil man ikke kan spille (og selvom du kunne er Monster Hunters onlineservere delt op mellem EU/US, hvilket ikke er så fedt når man bor i EU)


    Foxy_Lady
    Foxy_Lady

    47
    Offline
    Level: 2 (Keese)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 26-05-2010 20:51 - Redigeret 26-05-2010 20:52

    Kæft et lortfirma... Har ellers handlet der mange gange, men det er godt nok slut Smiley Hvis jeg var dig ville jeg bede forbrugerklagenævnet, eller hvem det nu er, kigge lidt nærmere på deres forretning. De skal ikke slippe afsted med at få det til at syne som om de har gjort dig en tjeneste, når det er en ret du har. Pfff... lortefirma..


    aidbit
    aidbit

    1626
    Offline
    Level: 27 (Beetle)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 26-05-2010 21:27 - Redigeret 26-05-2010 21:28

    However, as a one time goodwill gesture, I have authorized returns for your order for refund via e-voucher or replacement or exchange with someother titles in exchange.



    Ha ha, hvad er det for noget bull shit at fyre af. De skal da bare overholde loven og give dig pengene tilbage - uanset hvorfor du benytter din 14 dages fortrydelsesret. Der er ingen grund til at lade dem spise en af med et ombytte.

    Overvej at tjekke websites på Trustpilot inden I køber. Her kan ses cdwow.com's trustscore og overvej at smide jeres egen score på siden Smiley

    Tjek i øvrigt N-club på Trustpilot - hele én stemme Smiley


    'Noes
    'Noes

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #12 - Skrevet 26-05-2010 21:39

    Trustpilot er genialt! har forresten lige anmeldt N-club! bare lige en hurtig en!


    TuXX
    TuXX

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #13 - Skrevet 26-05-2010 23:03

    Jeg har lige læst op på CDWOW's handelsbetingelser.. Det er vist meget godt jeg kun køber "bulletproof" CD'ere hos dem - uanset om man har retten på sin side eller ej så er det træls at skulle bøvle med.