Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvornår begynder spillet?

yasw
yasw

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 03-11-2011 21:32

Jeg synes lige jeg vil dele med jer min umiddelbare oplevelse med et nyt tilfældigt spil. Der er tale om et download spil til PSN der vel koster om 60kr (har fået det via PSN+). Men det er ikke vigtigt, udover at der altså ikke er tale om et stort cinematisk big budget spil. I hvert fald ikke på papiret, men det illustrerer alligevel meget godt en frustation jeg tror mange har: Hvornår pokker kan jeg komme i gang med at spille?

Man skal selvfølgelig starte med at konfigurere brightness og andre options.
Spillet starter med lidt cutscenes, fair nok.
Jeg sidder i en sofa og ser noget nyhed. Jeg får et opkald og skal gå over til en computerterminal.
Går 5 skridt over til en computer.
Ny cutscene.
Nu skal jeg ud af min lejlighed.
7 skridt hen til hoveddøren.
Ny længere cutscene.
Jeg er i en elevator og skal kravle ud.
Bruger 15sek på at kravle opad en stige.
Ny cutscene.
Nedad en gang, opad et par trapper, ind ad en dør.
Ny cutscene.
Jeg får at vide jeg skal hen til en computer.
Opad et par trapper, ind i et nyt rum.
Ny cutscene.
Jeg skal nu tilbage hvor jeg kom fra. Vender mig om, 3 skridt.
Ny cutscene.
...og endelig tror jeg spillet er så småt i gang. Nu skal jeg selv finde vej rundt ved at hoppe og balancere og kravle i en brændende bygning.

Men ud af ca. 10 minutter "spillede" jeg højst et halvandet minut, og det kan dårligt kaldes at spille at gå en håndfuldt skridt derhen hvor pilen peger.

Whats the freaking point? Cutscenes er fint nok, hvis nu ens spil skal fortælle en historie, men hvorfor skal vi belemres med totalle ligegyldigheder med at styre vores karakter i 10 sekunder. De kunne da bare vise en 10 minutter forfilm.

Er det ikke en generel kedelig tendens i spil? At de prøver at snyde sig til noget der ligner interaktion i deres rene cutscenes, fremfor at lade gameplay være gameplay, og så smide længere cutscenes ind hvor det måske giver mening.

Hvad synes I andre? Har I lignende oplevelser med andre spil?

powerfull499
powerfull499

177
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 16-11-2011 19:37 - Redigeret 16-11-2011 19:43

Jeg har aldrig skrevet, at der skal være historier i spil, og at de er kedelige uden? Jeg har bare sagt, at det er kedeligt, hvis der er for meget af en af genrerne. Jeg synes, at der er et tilpas forhold mellem lukkede og åbne spil, og derfor er jeg ikke enig i, at spilfirmaer er blevet til Hollywood.

og mht. historie og Mario. Det er måske ikke en stor historie, men det er der, og jo, - der er vel et forløb. Husker du Super Mario Land? I dette spil blev prinsessen til monstre indtil man fandt den rigtige. Det er vel et slags forløb. Space Invaders er vel også en simpel historie, hvis man får at vide, at der kommer noget ude fra rummet.

I disse gamle 2D-spil er der ingen cutscenes, så er det er vel en tendens, der er kommet siden spil begyndte at minde lidt som film.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 16-11-2011 20:03

Jeg er ikke imod historier i spil, jeg er imod at spil efterhånden er blevet så scriptet og historiedrevne, at det er som at læse en bog, hvor man skal igennem kapitel 1 for at komme til kapitel 2 osv.

Et godt eksempel A Link to the Past og Twilight Princess (eller Skyward Sword). Begge spil har "historier", men det er to vidt forskellige måde at integrere dem på.