Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Xbox360 vs. PS3

'Noes
'Noes

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 05-07-2009 23:33 - Redigeret 05-07-2009 23:38

Går og overvejer en ny konsol men hvilken?

Går lidt og håber der kommer en ny, fx. PS3 slim eller en helt ny Xbox, men hvad er chancerne for det?

hvad er jeres holdninger til de to konsoller?
Hvilken en vil i vælge?

har før haft PSone, PS2, PS2 slim. Aldrig Xbox

et lille link til at sætte snakken i gang Smiley

Jeg putter firetyve rå æg i min crunkcup og ser spongebob, nonstop
L'er
L'er

19
Offline
Level: 6 (Cucco)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 07-07-2009 01:05 - Redigeret 07-07-2009 01:06

Kasper Noes skrev:

L'er skrev:
(ikke fordi PS3 har dårligt spiludvalg, men pga. at den kommer til at koste for meget, hvis ikke man udnytter alle dens andre mange muligheder)



hvilke muligheder mener du?

ps3's spil kan jeg rigtig godt lide, men jeg kunne også godt tænke mig natal til xbox når det kommer. Smiley

men tror jeg venter til ps3 slim kommer Smiley tror den kommer her i efteråret.



Ja som nogle af de andre også har nævnt så har PS3'en jo Blu-ray, og kan håndtere 24p korrekt. Men det er jo ikke et plus for dig hvis ikke du har tænkt dig at se Blu-ray.

PS3'en har også mulighed for at blive lavet til en harddisk optager, hvis du køber en digital tv tuner der er lavet til den.

PS3 understøtter også HD lyd formater såsom Dolby True HD, DTS-HD Master Audio og DTS-HD High Resolution og et par stykker mere. Xbox derimod understøtter ikke HD-lyd, men det burde den faktisk gøre da den jo har et HD-DVD drev. Og da Xbox 360 ikke understøtter HD lydformater betyder det også at man "kun" kan høre lyden i 5.1 og ikke i 7.1 som ved PS3 (ved godt der ikke er mange spil og Blu-ray film der understøtter 7.1 lyd, men der kommer helt sikkert mange flere snart)

Det var bare nogle af de ekstra ting som PS3 kan, men som ikke alle kan drage fordel af da det ikke er alle der har behov for detSmiley Det er også helt i orden, men man skal da lige vide det inden. Der er jo også mange andre fordele ved PS3, men dem har de andre mere eller mindre kommet godt omkringSmiley


PS: Og husk!: Når du siger du godt kunne tænke dig Natal til Xbox, når det kommer, så husk også lige at Sony også har noget "Wii agtigt" motion kontrol klar til engang til foråret. Det fungerede allerede okay nu, så det kan sagtens komme til at fungere rigtig godtSmiley


KOS-MOS
KOS-MOS

36
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 07-07-2009 17:06 - Redigeret 07-07-2009 17:09

Anders Hansen skrev:
Xbox 360 fordele:
- Spillene ligger ikke på Blu-ray Disc = kortere loadtider
- Skal ikke installere spil for at virke, men kan for endnu kortere load tid
- og ja, bedre grafik, ikke meget, men Xboxen vinder nærmest altid i Gametrailers sammenligninger


at spillene på 360'eren ikke ligger på Blu-Ray er imo ikke en fordel... det kan godt være at 360'en loader lidt hurtigere fra disken... men med tiden vil 360'en få et alvorligt plads mangel...
de fleste PS3 spil skal (af hvad jeg ved), og nogle spil skal kun installere en lille data fil...
Grafikken kan ALTID diskuteres, jeg må sige at 90% af tiden lægger jeg ikke mærke til om det er PS3 eller 360... selv i RE5 lægger man ikke mærke til forskellen imo...

L'er skrev:
Xbox derimod understøtter ikke HD-lyd, men det burde den faktisk gøre da den jo har et HD-DVD drev. Og da Xbox 360 ikke understøtter HD lydformater betyder det også at man "kun" kan høre lyden i 5.1 og ikke i 7.1 som ved PS3


L'er... 360 har ikke et HD DVD drev... man kunne købe et HD DVD drev til den engang. Men efter som HD DVD floppede og nu er ude af market ser jeg ingen grund til at købe det, hvis det alså stadig findes...


L'er
L'er

19
Offline
Level: 6 (Cucco)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 07-07-2009 17:55 - Redigeret 07-07-2009 17:56

Nå ja, det vidste jeg godt. Men okay, så lad mig lige formulere det på en anden måde: Xbox 360 burde understøtte HD lyd da den kan afspille HD-DVD via et eksternt HD-DVD drev der dog ikke kan købes mere.
Udover det så burde den i det mindste kunne afspille 7.1 lyd ligesom PS3 udnytter i Killzone 2. (og ja - igen, jeg ved godt det heller ikke bliver udnyttet ret meget på PS3's spil, men det bliver helt sikkert udnyttet meget mere i fremtiden)
Det samme med HD lyd. Så er det rigtigt at der ikke er nogen spil PS3 der har det, men det kommer også helt sikkert i fremtiden og så er Xbox 360 igen lidt bagud.


Michael
Michael

5461
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 07-07-2009 18:04

Du bliver ved med at omtale de to konsoller og deres features, som skulle de holde til 2020. Vi regner jo med at se de næste konsoller omkring år 2012. Hvor mange spil regner du med at se med understøttelse af 7.1 lyd, før Xbox 360 og PS3 hører til fortiden?

Next-gen konsoller skal nok alle understøtte fuld HD-lyd og 63.1 lydsystemer (hmm..), men i denne generation har det været en ren joke.


L'er
L'er

19
Offline
Level: 6 (Cucco)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 07-07-2009 18:13

Jeg sagde jo også kun det her for at fortælle Kasper Noes alle de mange muligheder der var med PS3.
Selvfølgelig er det langt fra alle der overhovedet skimter alt det her en tanke, men nu spurgte Kasper Noes jo og så svarede jeg.

Og jeg tror at PS3 om et år eller to vil komme med mange flere spil der understøtter 7.1 lyd med evt. HD lyd.


Ignorancia
Ignorancia

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 07-07-2009 18:44

Når alt kommer til alt er det spillene der gør sig gældende, og her er det igen spilsmag. 360'eren har en hel række JRPG's, Halo, Gears of War, Fable etc. hvorimod PS3'eren har inFAMOUS, Little Big Planet, MGS4 (I mine øjne denne generations bedste spil), Uncharted etc.

Uden at virke dømmende tror jeg du vil kunne stille dig tilfreds med en 360'er, du virker som en casual spiller der hælder mest til multikonsol titlerne, og ikke nødvendigvis begiver dig ud i niche/sleeper titlerne.

På længere sigt vil jeg sætte mine penge på PS3'eren, meget kan man sige, men dens kommende lineup "outshines" alle andre konsoller, håndholdte som stationære (omend DS'en er meeeeeget tæt på) - Desuden er jeg af den overbevisning at PS3'eren har mest u-udnyttet potentiale af de 3 konsoller.

Bottomline: Tænk over hvilke spil/genrer der tiltaler dig (grundigt), krydstjek disse med GR lister over PS3/360 titler, et voila - profit.


'Noes
'Noes

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#37 - Skrevet 07-07-2009 19:33

GR lister?


MegaGame
MegaGame

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 07-07-2009 20:51

der skulle udkomme en ny xbox360, en hvor natal er indbygget, så nye kunder få det med fra start, der gå rygter om andre forbedringer, men det er rygter.

her er en anden sjov pris samligning, two worlds, været ude på pc et godt stykke tid, til pc 150kr, xbox360 200kr, ps3 500kr, i samme butik.

vist man ikke har for mange penge budre valget stå mellem wii og xbox360, vist man har nok kan man tænke på ps3.

jeg ville gerne betale 200-300kr om året for online på wii/pc der var lige så godt lavet som xbox live.


Ignorancia
Ignorancia

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#39 - Skrevet 07-07-2009 20:55

MegaGame skrev:
her er en anden sjov pris samligning, two worlds, været ude på pc et godt stykke tid, til pc 150kr, xbox360 200kr, ps3 500kr, i samme butik.



Kun idioter og folk der ikke har adgang til kredit kort køber spil til detailpriser, ubruglig sammenligning.


Michael
Michael

5461
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 07-07-2009 21:14 - Redigeret 07-07-2009 21:17

MegaGame skrev:
der skulle udkomme en ny xbox360, en hvor natal er indbygget, så nye kunder få det med fra start, der gå rygter om andre forbedringer, men det er rygter.


De rygter blev skudt ned for længe siden

Megagame skrev:
jeg ville gerne betale 200-300kr om året for online på wii/pc der var lige så godt lavet som xbox live.


Uh.. Steam, Xfire, Gamespy etc.?


Hyuuga
Hyuuga

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 07-07-2009 21:18 - Redigeret 07-07-2009 21:19

Ignorancia skrev:

MegaGame skrev:
her er en anden sjov pris samligning, two worlds, været ude på pc et godt stykke tid, til pc 150kr, xbox360 200kr, ps3 500kr, i samme butik.



Kun idioter og folk der ikke har adgang til kredit kort køber spil til detailpriser, ubruglig sammenligning.



tilføjer lige til dit indlæg Ignorancia Smiley..
Og idioter der skriver crap for at få PS3 i et dårligere lys .. prøv dog lig at have dine fakta i orden inden du skriver sådan noget lort Smiley .. Two Worlds findes ikke til PS3 .. men vi ved jo godt du er PS3 hater .. men prøv at komme med noget der findes en anden gang Smiley


Goldenpie
Goldenpie

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 07-07-2009 21:23

Det er fordi PS3 versionen af Two Worlds er vildt sjælden, den er så dyr Smiley

(Sarkasme kan være anvendt) Smiley


'Noes
'Noes

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#43 - Skrevet 07-07-2009 21:34

valget er faldet på en PS3 grundet spillene Smiley
overvejer bare nu om jeg skal købe den med det samme eller om jeg skal vente og se om der kommer en ny?

Tror i at vis jeg køber den nu at gamestop så laver sådan noget: aflever din gamle ps3 og gi' fx 500 kr. og få den nye slim?


Hyuuga
Hyuuga

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#44 - Skrevet 07-07-2009 21:37 - Redigeret 07-07-2009 21:38

Hehe godt valg ^^ .. hmm måske ? .. de gjorde det jo man kunne bytte sin DS lite + et eller andet til en DSi til en eller anden pris .. Så kan være de også gør det med PS3 Slim ^^


'Noes
'Noes

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#45 - Skrevet 07-07-2009 21:43

vis de bare sagde noget om det ville jeg købe en nu Smiley