Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvordan skal det næste Zelda være?

AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

Skrevet 16-06-2012 14:37 - Redigeret 16-06-2012 14:40

Lidt inspireret af en snak jeg havde med Alexander for nyligt, så tænkte jeg at det måske var aktuelt, med en forum-tråd der diskuterer hvordan det næste Zelda-spil bør være. Altså, denne tråd handler ikke så meget om hvordan det reelt bliver, hvilket jo alligevel er rene gætterier på nuværende tidspunkt, men derimod om, hvordan du synes at det skal være.

Ligeledes er det muligt, både at diskutere det næste Zelda-spil til Wii U, og det kommende Zelda-spil til 3DS. Jeg lægger selvfølgelig selv ud. Jeg har valgt, til at starte med, at fokusere på det kommende Zelda Wii U.

For mig er Zelda-serien bedst, som den er præsenteret til Nintendo 64-spillene, hvad enten vi så snakker OoT eller MM. Derfor synes jeg også at det er vigtigt, at det kommende Zelda vender tilbage til open world konceptet, der ikke var tilstede på samme måde i SS, men som det har været i alle tidligere tredimensionelle Zelda-spil. Jeg ønsker mig også at det næste Zelda til Wii U fortsætter den tredimensionelle tradition, til trods for at jeg også godt kan lide 2D Zelda, som vi kender det fra NES, SNES og de håndholdte konsoller.
Samtidig så er det nødvendigt, at der er massere af side quests, som manglede i TPs open world. Side quests er vigtigt, fordi de er med til at give noget frihed i udforskningen af verden, og fordi de er med til at forlænge spillets varighed.

Historien er ikke så vigtig for mig, men hvis jeg alligevel skal pege på et sted, hvor man kunne hente inspiration, så ville jeg sige Majora's Mask. Dette spils dommedagshistorie, er så gennemført, selvom den fylder så lidt, at man virkelig kan mærke den dunkle stemning, som den medfører, igennem hele spillet. Og der er, vel at mærke, næsten ingen cutscenes eller lignende, i hvert fald sammenlignet med SS, som jeg ellers i øvrigt også synes er et ganske udemærket spil.

Det grafiske er heller ikke afgørende for mig, men jeg ser alligevel helst at man fjerner cell shading fra Zelda-serien. Det passer bare bedre med noget mere realistisk grafik - i hvert fald hvis man skal udnytte Wii Us efter sigende flotte grafikmuligheder i et 3D Zelda.

Det vigtigste i det næste Zelda-spil bliver dog, at spillet formår at kombinere samspillet imellem dungeons og overworld på balanceret vis. Jeg synes at en af de fede ting ved SS er, at man har mulighed for at bruge mere eller mindre tid på at indsamle forskellige genstande, som muliggør opdateringer af diverse items. Det er ikke obligatorisk, men hvis man hæver sværhedsgraden i det kommende Zelda, og gør de forskellige opgraderinger af items lidt mere interessante og nyttige, så er jeg sikker på at det vil komme til at fungere rigtig godt, og være noget som jeg godt kunne finde på at bruge en del tid på, imellem dungeons. I det hele taget synes jeg at det er vigtige at de forskellige dungeons er svære, og varierer i velgennemtænkte temaer og strukturer, men samtidig er det rejserne imellem de forskellige dungeons, der virkelig konstituerer Zelda-spillenes essens, for mig. Derfor vil kombinationen af lidt flere valgfrie collecting-elementer, og de ønskede side quests (meget gerne MM-inspirerede!), være med til at gøre oplevelsen rigtig god, for mig.
I forbindelse med sværhedsgraden, så tror jeg også at det er meget vigtigt, at Nintendo skruer kraftigt ned for Fi-funktionen fra SS, hvor spilleren var tvunget til at blive guidet igennem alt for meget. Der skal være meget mere plads til selv at udforske og finde ud af tingene.

Det hele kræver dog, at den åbne overworld er lavet ordentligt. Dvs. den skal være stor - rigtig stor, men den må ikke være tom. Den skal netop fyldes op at forskellige side quests, indeholde forskellige udfordringer og massere af muligheder for udforskning. Jeg ser helst at det kommende Zelda foregår i Hyrule. Og det må rigtig gerne hænge sådan sammen, at man kan tage de forskellige templer, i forskellige rækkefølge - så man altså ikke er tvunget til at spille dem, i samme rækkefølge hver gang. Det tror jeg også er et element, som vil give større genspilningsværdi og følelsen af en lidt mere unik oplevelse.
På den måde vil der nemlig både være plads til, at spillet kan indeholder de kendte locations som Kokiri Forest, Hyrule Castle Town, Kakariko Village, Death Mountain, Lake Hylian, Gerude Desert, etc. etc. Samtidig er det dog også vigtigt at der kommer nye locations til. Jeg synes at Snow Peak var en fantastisk tilføjelse til Twilight Princess, som både var super stemningsfuld og samtidig anderledes udformet. Mere af den slags nye elementer, tak!

Det var hvad jeg overordnet havde at sige om det kommende Zelda, i første omgang. Håber at I andre har lyst til at dele jeres tanker Smiley

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mystical Ninja: Starring Goemon Greatest '98
Ibisumaru: "Igimagiocar!!"
Konami Yeah!!
zcream
zcream

1822
Offline
Level: 13 (Baby Dodongo)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 20-12-2017 17:35

Nintendo skal bare slå sig løs og gøre hvad de finder kreativt interessant, så går det næppe galt.

Personligt er jeg ikke vild med det åbne koncept, som vi har fået med BotW, men mere til det klassiske setup som fra de gode 2D dage. Men jeg kan sagtens se de åbenlyse kvaliteter i BotW og selvom det måske ikke lige tiltaler mig helt vildt, så er det dejligt at se Nintendo prøve nye ting af.

Uanset hvad de finder på til næste omgang, forventer jeg noget af super høj kvalitet.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 21-12-2017 07:21 - Redigeret 21-12-2017 07:21

Jeg er meget åben for forslag, jeg synes sjældent Zelda spil skuffer. Jeg kan godt lide at de altid gør noget unikt med serien.

Som andre har påpeget så vælger de nok at bruge samme grafik motor til det næste Zelda spil, som de allerede bruger i BoTW. Lidt ala det de gjorde med OOT/Majora's Mask. Jeg ville ikke have noget imod et nyt spil med en lidt mere dyster setting som i Majora.


martinmartin
martinmartin

1033
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 21-12-2017 16:37 - Redigeret 21-12-2017 16:47

BotW føles lidt, som en kulmination på noget Nintendo allerede begyndte at lege med i Link Between Worlds til 3DS'en. Jeg ved ærlig talt ikke rigtig, om det er muligt at tage det koncept videre, da meget af det bliver mere et spørgsmål om finpudsning, hvor den større vision (eller måske rettere nyhedsfaktor) i endnu højere grad forsvinder.

Noget der for nyligt har fascineret mig, var at se en af mine nærmeste spille både OoT (vel og mærket i 3DS versionen) og BotW, uden at have spillet OoT dengang. Som en der så processen udefra er BotW væsentligt mere intuitivt, hvor OoT har nogle designvalg, hvor tiden er i høj grad er løbet fra dem. Det har påvirket min egen rangering af 3D Zelda i høj grad spillene, selvom jeg synes progression i OoT er helt fantastisk og nærmest skabelonen for et storslået 3D eventyr.

Min største irritation ved BotW er den manglende respons i kampsystemet. Det føles - af mangel på et ordentligt ord - ustramt og meget gumpetungt. Jeg ved ikke, om det simpelthen skyldes, at jeg kom fra at have spillet rigtig, rigtig meget Bloodborne på PS4'eren inden BotW. Kampene i BotW bliver - i min optik - i høj grad ligegyldiggjort af at man kan spise sig igennem dem. Det gør selvfølgelig alle kan komme igennem, men der mangler et eller andet til at gøre kampene i spillet virkelig tilfredsstillende.

Det er måske også en uretfærdig sammenligning, som måske mere er som at sammenligne Bayonetta 2 med Wind Waker HD til Wii U. Bloodborne og BotW er trods alt forskellige spil med forskellige tricks og målgrupper.

Med et nyt Zelda, så ser jeg nærmest også kun "Majora's Mask" vejen, som den de kan gå. Det er næsten nødt til at være mindre og mere intimt, nu hvor den store fortælling er blevet leveret med BotW. Samtidigt kunne det også være interessant med et nyt 2D Zelda alá Link Between Worlds.

Til trods for en væsentligt lavere sværhedsgrad, så synes jeg faktisk at kampene og nogle af bossfightsne var bedre i Twilight Princess (til trods for at jeg ikke har fået gennemført det endnu og Twilight Princess har sine virkelig kedelige passager).

Nu, hvor jeg har nævnt et 2D Zelda, vælger jeg bare at være på tværs og sige, at den eneste logiske opføler på BotW er at lave et nyt 2D Zelda.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 22-12-2017 20:35

Nintendo skal bare til at glemme de der puzzles. Forstil jer et spil, hvor alle dem som brugte deres tid på Shrines/Dungeons i Botw, brugte tiden på at udvikle på de dynamikker som var introduceret i Botw. Flere fjender og items/abilities der kan bruges i verdenen.

Hvis de skal lave dungeons, så skal de være mere inspireret af Hyrule Castle end Divine Beast. Hyrule Castle er nok en af mine absolutte favoritter i hele serien også fulgte Dungeons botw's concept om at spilleren kan angribe udfordringerne på alle måder de ønsker. Fyldt med hemmelige rum og alternative indgange og ruter.
Forstil jer sådanne dungeons, men sat i Skov Templer, Flyvende byer. Inde i bjerge (Mine of Moria anyone?), på bunden af havet/Hyrule lake.

Lad spillerne bestemme ALT. Ikke flere shrines med begrænsninger.

Botw concept, var det perfekte Zelda-spil. Byg videre på det der fungerede i botw og skær væk af de gamle "design" idéer.