LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Zelda OOT

CssToonLink1
CssToonLink1

10
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 16-10-2009 14:16 - Redigeret 08-05-2010 17:09

Hej

Er der nogle herinde der godt kan lide at glitche i Zelda Ocarina Of Time?
Eller er gode til det? Så ville jeg gerne vide det
Her er min Youtube profil hvor der er masser af glitches og små speedruns.
http://www.youtube.com/user/CssToonLink1

Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 27-03-2010 11:44

Det bliver nok forbedret yderligere når SwordlessLink bliver færdig med sit run Smiley


Nikra
Nikra

32
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 27-03-2010 11:57

SSBM det' fet (skjult reklame skrev:
Der er lige kommet en ny TAS-rekord på OoT, 58 minutter.

For dem der ikke har set den:

http://www.youtube.com/watch?v=MCJFauhd_6k&feature=player_embedded

Der var endda nogle tricks jeg ikke kendte til. Meget imponerende run.



Problemet er bare at det er gjort med en emulator og en rom. Det ville være mere troværdigt hvis det blev gennemført på en konsol.


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 27-03-2010 12:12 - Redigeret 27-03-2010 12:14

Tror du misforstår genren. Man skelner mellem et TAS(Tool-Assisted-Speedrun) og en live gennemførsel.

På emulator kan man gøre en stort set alt perfekt, hvilket leder til et visuelt imponerende run. Her er viden om spillet og dets forskellige teknikker, samt ruter i højsædet - mens andre evner som fingerfærdighed ikke er vigtigt.

Live runs er altid et godt stykke langsommere, og ruterne er også anderledes, simpelthen fordi det er menneskeligt umuligt at benytte nogen af de tricks man kan bruge i et TAS. Det er stadig imponerende, bare på en anden måde.

Når man benytter emulatorer til at gennemføre spil er det for at vise hvordan det ser ud når spillet bliver "ødelagt" så meget som muligt (inden for spillets game-mechanics selvfølgelig.)

N64 spil er ret interessante i denne kategori, fordi mange af dem har nogle fantastiske programmeringsfejl der gør at man kan flyve og pille ved forskellige variabler man ellers ikke kunne pille ved Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 27-03-2010 12:16

Man kan også sige kort, at TAS er for underholdningens skyld, og intet andet.

DOG synes jeg det er synd at sige, at det ikke kræver skill. Selvom du kan rerecorde det om og om igen, er det ikke så nemt at finde alle de tricks, og det tager lang tid at optimere ruterne. Det kræver skill, men det er på en helt anden måde end en ordinær speedrun, som Navn sagde.


CssToonLink1
CssToonLink1

10
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 27-03-2010 19:16

I har ret!
Det vil være totalt umuligt at lave sådan et run her på en N64! Hvis man laver fejl på en emulator, laver man det jo bare om indtil det bliver perfekt. De bedste OOT spillere er ikke dem der laver TAS! Men det er fedt at se på alligevel! Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 27-03-2010 19:27

Omvendt kan man også sige, at dem, der er vildt dygtige til TAS, også har et enormt indblik i spillet, og kender det ud og ind, idet de nedbryder fysikken. Ergo vil de også være gode, når det bliver overført til konsol.


CssToonLink1
CssToonLink1

10
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 27-03-2010 22:25

Det er også rigtigt! Hvis man gennemføre spillet på 58 min. er man jo ikke helt dårlig!


KJ85
KJ85

21480
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 15-04-2012 22:28

Så lige den her video inde på Joystiq, hvor OoT bliver gennemført på 23,5 minutter ved udnyttelse af en nyligt fundet glitch i spillet:



Imponerende, at der stadig dukker nye glitches op fra så gammelt et spil..


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 15-04-2012 22:59 - Redigeret 15-04-2012 22:59

Så vidt jeg ved opstår glitchen fordi spillet tror, at spilleren skal se cutscenen med Kokiri's Emerald, men Link går ind i rummet før kampen mod Gohma, hvorfor spillet så spawner dig på et helt tredje map. Dette er så Ganon's Castle.

Ret vildt at de har ødelagt spillet så meget. Men det overgår nu ikke ALttP.


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 25-05-2012 12:05 - Redigeret 25-05-2012 12:06

Nyt Zelda speedrun med commentary!



OoT speedruns er ved at nå en længde hvor man gider se dem. Har aldrig gidet at sidde i 2 timer og se på Zelda.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 25-05-2012 12:29

På den anden side føler man alligevel at man går glip af noget, når man kun ser første og sidste dungeon, haha. Du misser alligevel en del seje tricks spillet har.

Selvfølgelig er det også cool nok, at de har fundet en metode at klare spillet så hurtigt på.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 25-05-2012 13:07

Yeh. Af samme grund synes jeg også, at det gamle 16 minutters speedrun af SM64 er sjovere end det nyere 5 minutters, hvor speedrunneren egentlig bare løber igennem en masse vægge Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 25-05-2012 15:14

Jonas skrev:
Yeh. Af samme grund synes jeg også, at det gamle 16 minutters speedrun af SM64 er sjovere end det nyere 5 minutters, hvor speedrunneren egentlig bare løber igennem en masse vægge Smiley



Baglæns