Nintendo Switch-efterføl...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Metroid: Other M - Intro film sluppet ud!

Moses
Moses

90
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 02-03-2010 14:18 - Redigeret 02-03-2010 14:19

Intro

den bliver muligvis snart slettet det er der mange andre der er blevet

I'm crossing my fingers it can make me pancakes
Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 12-10-2011 01:12 - Redigeret 12-10-2011 01:14

Var der overhovedet behov for et cinematisk Metroid spil?
Jeg kender ikke serien andet end fra Smash Bros. Men det virker ikke som en dybt kompliceret historie fyldt med plothuller, der bare må besvares og som serien ikke kan gennemføres uden, i modsætning til Metal Gear Solid.

Skulle de lave en fortsættelse til Super Metroid, så kunne de da bare lave det i 2D eller 2,5D.
Vi har jo allerede 3D-Metroid på konsollen, så det ville være oplagt. Især nu hvor det har vist sig at folk stadigt kan lide 2D-Mario.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 12-10-2011 01:14 - Redigeret 12-10-2011 01:15

Der er hverken behov for et cinematisk Metroid, Zelda eller Mario-spil. Hvad bliver det næste? Story mode i Mario Kart?

Ikke at sige, at der ikke godt må være en historie, men den skal træde i baggrunden og ikke drive spillet.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 12-10-2011 01:15 - Redigeret 12-10-2011 01:18

Oni Nick skrev:
Der er hverken behov for et cinematisk Metroid, Zelda eller Mario-spil. Hvad bliver det næste? Story mode i Mario Kart?


Eller RPG-elementer og karakterudvikling i Smash-serien? Oh wait...

Rare forsøgte i øvrigt "story mode i Mario Kart". Spillet hed Diddy Kong Racing. Se bare hvordan det går med Rare, de ved virkelig, hvad folk vil have.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 12-10-2011 01:18

Oni Nick skrev:
Hvad bliver det næste? Story mode i Mario Kart?



Hey! Storymode var ret kewl i Diddy Kong Racing. Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 12-10-2011 01:18

Var der da cutscenes med i DKR? Det kan jeg ikke huske...


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 12-10-2011 01:19 - Redigeret 12-10-2011 01:19

Togbis skrev:

Oni Nick skrev:
Hvad bliver det næste? Story mode i Mario Kart?



Hey! Storymode var ret kewl i Diddy Kong Racing. Smiley


Ret beset er det jo egentligt ikke et story mode. Jo, det kalder vi det, men man kunne ligeså godt kalde det "arcade challenges". Det var jo bare baner, hvor man samlede point og så mødte man engang imellem en boss.

Story mode i Diddy Kong Racing har i hvert fald meget lidt at gøre med story modes i cinematiske og scriptede spil.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 12-10-2011 01:21

Der var "cutscenes", men det var nu mere bare "mission briefings".


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 12-10-2011 01:22 - Redigeret 12-10-2011 01:23

Det korte og det lange er, at det ændrede ikke på selve gameplayet og spiloplevelsen som story-tiltag gør i Mario, Zelda og Metroid. Dermed ikke sagt, at det var en god ide.

Som udgangspunkt er det måske en spændende nok tanke, men det vil altid tage tid fra vigtigere ting i udviklingen, så som finjustering af fysik og balance i spillet. Brawl er et godt eksempel på det.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 12-10-2011 01:33

Det der var cool ved det, er lidt det samme som ved slottet i Super Mario 64.
At man langsomt udforsker området, låser op for dørene, kommer længere ind i fjendes territorier og opnår tilfredsstillelse ved at se en decideret forandring i miljøet omkring én, jo flere balloner/stjerner man samler.
Det er stadigt main-gameplayet, der er i fokus.
Men mellem kampene er det også cool at se at der faktisk foregår en form for progress og det giver ligesom en følelse af at man 'bliver bedre og kommer længere'. Lidt ligesom når man indfører xp og levels i online FPS spil.
Ellers kan det godt virke en smule formålsløst at blive ved med at spille. Selvfølgeligt skal gameplayet være den primære motivation. Men et spil som Luigi's Mansion ville ikke være ligeså godt, hvis alle dørene var låst op fra start.
(Selvfølgeligt skal alle baner/karakterer/tricks være unlocked udenfor storymode, i multiplayer f.eks.)

Det fjernede de dog i Galaxy 2 og gik tilbage til den gamle type select screen fra New Super Mario Bros.
Den lille Mario planet var godt nok kedelig og unødvendig som hjemmebase i det spil


yasw
yasw

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 12-10-2011 09:06

Så meget fylder det cinematiske nu heller ikke i Other M synes jeg, ikke sammenlignet med hovedparten af moderne FPS spil hvor man hopper går fra cutscene til cutscene. Og grundlæggende kan jeg egentlig godt lide Other M, da det virker som en moderne efterfølger af Super Metroid.
Det største problem ser jeg mest med de meget scriptede bosskampe, hvor det er tydeligt der er et og kun ET mønster du skal følge. Først skal du fryse robottens ben med din iskanon, så skal du skyde der hvor det blinker rødt. Gentag tre gange. En ordentlig boss bør selvfølgelig opføre sig på en bestemt måde, angribe på en bestemt måde der tvinger en til at bruge en bestemt taktik. Men der skal stadig være en vis frihed, så man fx kan vælge mellem at satse på langsomme tunge men kraftfulde våben eller bruge hurtigere men mindre kraftfulde våben. Noget der giver plads til forskellig spillestil.


Neffets
Neffets

68
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 12-10-2011 10:19

Min lykke bliver nået, hvis der en dag kommer et New Super Metroid som får samme høje spilværdig, som New Super Mario Bros. og Donkey Kong Country Returns.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 12-10-2011 10:44

New Super Mario Bros
New Super Metroid
New The Legend of Zelda.

Udgiv disse spil, så kører bussen, og så skal jeg og mange andre nok begynde at købe Nintendo hardware og spil igen. Det er ikke så svært.


Statustekst
Statustekst

3
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 12-10-2011 10:48

New Pokémon

Gør at man kan fange dem alle, så er jeg på 3DS!


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 12-10-2011 11:31

Nondo skrev:
Min lykke bliver nået, hvis der en dag kommer et New Super Metroid som får samme høje spilværdig, som New Super Mario Bros. og Donkey Kong Country Returns.


Yeah, det er ikke til at forstå, at Nintendo ikke bare sætter Retro på opgaven med det samme.

Og fyrer Sakamoto, nu de er i gang.

Eller sætter ham til at lave dating-spil til det japanske marked, whatever.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 12-10-2011 11:33

hvordan ved vi at Retro IKKE er igang med et nyt 2d metroid Smiley ? Det er jo ikke alt der offentliggøres så snart en udvikler går igang Smiley specielt Nintendo mener jeg da er kendt for at holde ting så hemmeligt som muligt ind til de mener det er værd at fremvise.