Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Conduit controls mm.

Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

Skrevet 10-07-2009 16:05

Jeg sidder i øjeblikket og forsøger at finde det rette controlscheme til The Conduit online. Hvad jeg godt kunne tænke mig er umiddelbart at få fjernet Melee og Grenade fra "Waggle" og få sat dem over på nogle knapper. Mit problem er imidlertid at der ikke er knapper nok på Wii-remoten, jeg synes ikke rigtig jeg kan få dem over på knapper uden at det går ud over en anden vigtig funktion..

Hvad spiller i med? Har i lavet nogen ændringer til jeres hud? Hvilken camera mode bruger i?

Shazammitylam!
    stelzig
    stelzig

    4795
    Offline
    Level: 24 (Whomp)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 10-07-2009 16:19

    Copy/pasted fra et andet forum så det står lidt på engelsk, sorry. Det største problem med mit setup er at det er lidt besværligt at lave quick melee glitchen (melee, fuldt af reload og så kan du skyde igen med det samme... Hvis dit magasin da er fuldt), specielt shotgun trikket som gør at du kan skyde hurtigere ved hjælp af denne da du godt kan skyde for at cancle reload animation med det våben Smiley

    Up d-pad: Reload
    Left d-pad: Switch nade
    Right d-pad: Switch gun
    Down d-pad: Crouch
    A: Jump
    B: Shoot
    Minus: Melee
    Plus: Score
    C: Zoom
    Z: Lock
    1: ASE
    2: Pause
    Chuck: Nade
    Mote: Spin

    Turning speed: 50
    Cursor sensitivity: 30
    Horizental view: 52 (what does this even do?)
    Vertical view: 35 (same?)
    Remote sense: 0
    Chuck sense: 100

    Human camera style

    deadzone: 98 vertical, 102 horizental

    Try it out if you like

    Edit: No recenter, and no turn while off screen.


    Kanin
    Kanin

    641
    Offline
    Level: 23 (Skree)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 10-07-2009 17:31

    Stelzig skrev:
    Horizental view: 52 (what does this even do?)
    Vertical view: 35 (same?)



    Umidlbart - så bestemmer det hvor langt op og til siden du makimalt kan kigge. Fx, hvis du ikke finder det praktisk at kigge direkte ned i jorden, kan du justere det ned... Det forhindre bare også én i at sigte på folk oppe på platforme. Det er i hvert fald sådan jeg opfattede det ved første forsøg.


    stelzig
    stelzig

    4795
    Offline
    Level: 24 (Whomp)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 10-07-2009 22:09

    Ja det kom jeg også frem til da jeg tænkte over det igen tidligere i dag og beklagede mig lidt over hvor lidt ned jeg kunne kigge på pentagon.

    Men hvordan hænger det sammen med horizental? For der drejer man jo hele tiden og ens "deadzone" bestemmer jo hvor langt til siden man kan sigte. Eller måske denne her begrænser ens sigtekorn fuldstændig at være et specielt stykke ude, hvor ens deadzone bare øger hastigheden jo længere man er ude? Uanset så er jeg meget glad for hvor de ligger lige nu - kan dog godt være jeg bliver nødt til at øge vertical lidt Smiley


    Navn
    Navn

    38
    Offline
    Level: 19 (Bullet Bill)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 11-07-2009 03:18 - Redigeret 11-07-2009 03:18

    Det hænger sammen med hvor langt dit hovede kan dreje. Hvis du holder lock-on knappen inde, bliver hele skærmen til én stor deadzone (altså du kan ikke rotere, men kun dreje din figurs hoved). Her kommer X-aksen i spil, så vidt jeg forstår.

    Edit: Jeg løste forresten mit problem ved at smide ASE og Pause over på Waggle, så jeg nu har alle knapperne til rådighed til de funktioner der rent faktisk betyder noget i multiplayer! ^^


    Navn
    Navn

    38
    Offline
    Level: 19 (Bullet Bill)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 14-07-2009 01:49

    Undskyld for min doublepost, men jeg har en idé til at forbedre min styring som jeg gerne lige vil høre jeres meninger om.

    Normalt benytter man B til "shoot" og C til "target", hvilket er udemærket. Hvad jeg imidlertid overvejer er at bytte om på de to, således at man skyder på c. Grunden til dette er, at når jeg selv trykket på b hurtigt for at skyde, ryster min højre hånd en hel del, hvilket går ud over mit sigte. Hvis "shoot" er på c vil nunchucken ryste, hvilket ikke påvirker sigtet..

    Jeg kan rapportere tilbage engang i morgen når jeg har fået teorien testet.

    På en offtopic note: Jeg kan anbefale folk at vælge "Capture the ASE"-moden og så gå efter at dræbe folk istedet for at gå efter ASE. Folk bliver ofte både blinde og dumme når de jagter ASE, hvilket tillader dig at få en høj killcombo med en meget lav risiko, hvilket giver langt flere point end det gør at være ASE-jæger. Min rekord er 28 kills med 0 deaths, hvilket gav mig omtrent 350 XP (Du kommer højst til at få omkring 120 hvis du render rundt med ASE). Jeg fulgte hele tiden efter ASE-toget og dræbte folk bagfra Smiley. Tja, jeg går ud fra min idé kun virker så længe der ikke er mange andre der gør det samme =).

    Happy Conduit'ing.


    Grauling
    Grauling

    410
    Offline
    Level: 23 (Skree)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 14-07-2009 10:25

    lyder faktisk som en god ide at bruge C som skyde knap har det præsis på samme måde og tror faktisk det er en rigtig god ide du har fået dig der Smiley vil også selv lige teste den og se om den er noget for mig Smiley

    Hehe det med ASE kender jeg godt Smiley elsker bare at alle går efter ASE så man kan få mange dejlige kills Smiley


    Zøvnig
    Zøvnig

    10
    Offline
    Level: 20 (Moblin)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 14-07-2009 11:54

    Ved ikke om det kan bruges, men jeg har lagt granater på "pil ned" og zoomer ind på A knappen og hoppet nu ved at lave waggle med Nunchucken.

    Det giver et meget hurtige sigte, med våben som kan det og jeg føler jeg har mere kontrol med granatkast.


    Andreas Tarding
    Andreas Tarding

    7455
    Online
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 14-07-2009 12:01 - Redigeret 14-07-2009 12:07

    Jeg har personligt, som eneste ændring, byttet om på A- og B-knappernes funktioner.
    Ja, det er da sejt at have en "rigtig aftrækker" som sin skydeknap, men Retro begrunder jo deres valg af A-knappen til skydning i Metroid med, at semiautomatiske våben bare er mere passende til den mest (og eneste..?) mashable knap på de to controllere.. Der er selvfølgelig nogle gode fuldautomatiske våben i The Conduit, men uden rate of fire-begrænsninger på flere af de kraftige scope-våben (Strike Rifle, Deatomizer), så synes jeg altså at A-knappen står indiskutabelt uden modstykke Smiley
    Den eneste mulige komplikation må vel være, at nogle kan have en svag nostalgisk intuition ved at hoppe med A-knappen - og dén kan sgu hurtigt afvænnes, når man opdager hvor hurtigere *og* lettende, på én gang, det bliver at buttonmashe Smiley


    stelzig
    stelzig

    4795
    Offline
    Level: 24 (Whomp)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 14-07-2009 12:27 - Redigeret 14-07-2009 12:42

    Laver lige A-knappen diskutabel: Det er meget sværere at holde et støt sigte når man button-masher A-knappen fremfor B. Eller det er i hvert fald ikke nemt at holde et støt sigte når du når det punkt hvor du rent faktist vil skyde hurtigere end med B. Smiley (ja jeg overdriver, men ser nu ikke nogen stor fordel i A. Og nogen har det nok omvendt mht hvad er sværest)
    Mit favoritvåben uden lige i det her spil er dog også strike rifle og rent faktisk at bruge den som sniper... Selvom USP så altså er den næste i rækken og jeg har ikke haft problem med lav firerate med den Smiley

    Jeg byttede også rundt i metroid lige med det samme Smiley


    For ikke at nævne at både deatomizer og strike rifle bliver udnyttet bedre hvis du ikke bruger deres semi-automatiske funktion (granted jeg også gør det en del for tiden, men jeg håber da på jeg en dag bliver god nok til fuldstændig at have udeladt det og bare charge et nyt skud som så dræber skulle jeg ikke få min kill på første Smiley)


    Edit: Noget jeg gerne vil have byttet om (selvom jeg har vænnet mig til det nu) er en forholdsvis standard funktion som HVS tilsynladende har glemt - muligheden for at sætte crouch og zoom på hold. I det her spil skal man holde knappen nede for at blive ved med at crouche og man skal ikke holde den nede for at blive ved med at være i zoom. Jeg foretrækker klart det omvendte ;_; (killzone 2 havde det samme problem, dog kun i single player og det gjorde det rent faktisk umuligt at skyde mens men knælede med det mest foretrukne layout... Hvilket faktisk ville være tilfældet igen i det her spil hvis jeg satte den til at skyde på A Smiley)

    Navn: Jeg har siden MoH:H2 haft wiimoten til at ligge på mit lår (jeg spiller skydespil bedst når jeg sidder på knæ Smiley) og holder hænden mod hinanden stort set hele tiden som var den en almindelig controller. Tror muligvis det også vil hjælpe dig. Selvom jeg i det hele taget har lagt mærke til at cursoren er ekstremt følsom i det her spil i forhold til de tidligere. Jeg kan ikke engang holde den helt stille i menuerne, og jeg har forsøgt at sænke følsomheden, men det gør det fuldstændig umuligt at vende rundt >_<