Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

4. december | Sadness

Skrevet af Bo130 - 04-12-2013 08:41

Selv om vi er i december måned og dette er en julekalender, så kan vi ikke gennemgå aflyste spil uden at nævne Sadness, der blev annonceret til Wii i starten af dens levetid.

Sadness var et horror adventure, rettet mod voksne, foregående i Ukraine i tiden før 1. verdenskrig. Spilleren ville tage rollen som Maria, som skal beskytte sin blinde søn, Alexander efter en togulykke. Gennem hende ville man blive konfronteret med sin største frygt. Wiimote og Nunchuck styrede Marias hænder, for at gøre spillet mere realistisk, og det ville have haft 8 forskellige slutninger, afhængig af ens valg undervejs i spillet.

Der blev undervejs i udviklingen lovet ekstremt nyskabende gameplay, der ville tage fuld brug af motionsstyring, samt brug af samtlige genstande i spillet som våben. Ydermere ville spillet ikke gøre brug af menuer eller HUDs for at få det til at føles mere som en oplevelse/stemning end et spil.



Det er polske Nibris der stod bag spillet, og mens Frontline Studios var officiel udgiver på spillet i en periode, så blev det i marts 2007 afsløret at de gik hver til sit. I februar 2010 blev hjemmesiden til spillet lukket ned og spillet officielt aflyst, formentlig pga manglende interesse fra en udgiver.

Spillet var under udvikling i 4 år, og der blev aldrig udsendt noget der rigtigt mindede om gameplay. Tidligere Nibris-ansat Adam Artur Antolski udtalte i 2009, at "Nibris always was better in promoting than making anything", og det siger det måske meget godt.

3
1ups givet

Kommentarer:

#1 - LinkTheWindWaker

Level: 22 (Ice Keese)

04-12-2013 16:25

Han sagtens huske dette spil. Var meget hyped på det. Sjovt nok, når jeg tænker tilbage på dette spil (og andre pre-Wii hype-spil), så kan jeg huske en masse om, hvad jeg foretog mig dengang. Lidt ligesom at folk kan huske, hvor de befandt sig under 9/11.

Ærgerligt at spillet aldrig blev til noget Smiley
0
1ups givet

#2 - SquatLyfe

Level: 2 (Keese)

05-12-2013 09:49

Jeg mindes at der til Wii også blev annonceret et eller andet gyser-spil med insekter i. Ved ikke om det nogensinde blev til noget.
0
1ups givet

#3 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

05-12-2013 10:25

^Du tænker på Deadly Creatures, og jo det udkom skam. Sadness har jeg aldrig hørt om, men hoppede også først rigtig på konsolvognen efter Wii'en var udkommet..
0
1ups givet

#4 - AND

Level: 35 (Lakitu)

05-12-2013 15:24

Det der motion-system kunne også godt være gået hen og blevet sygt irriterende i længden.
0
1ups givet

#5 - m1chelsen

Level: 11 (Octorok)

05-12-2013 23:49

Har ikke lagt mærke til spillet før, dog synes jeg stilen ser lækker ud. Ærgerligt det ikke blev til noget.
0
1ups givet

#6 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

07-12-2013 00:21

Kj85 tror mere han tænker på Escape from Bug Island og ja det blev også udgivet. Deadly Creatures er ikke et gyser spil Smiley
0
1ups givet

#7 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

07-12-2013 01:22

Ok - jeg har ingen af dem, men den trailer jeg fandt da jeg søgte efter Deadly Creatures kunne godt lade en tro, at det var i gyser-genren..
0
1ups givet

#8 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

23-12-2013 11:35

Jeg sad og tænkte over hvordan jeg nogensinde har kunnet blive så opstemt over et spil der ret tydeligt aldrig ville blive til noget, men selv når jeg ser traileren nu kan jeg ærgre mig over at det aldrig blev til noget. Det kan være det spinkle håb på at se en Eternal Darkness-efterfølger, det ved jeg ikke, men jeg synes stadig dette har potentiale.
0
1ups givet