Code Name: S.T.E.A.M. annonceret til 3DS
Skrevet af KJ85 - 12-06-2014 03:28
Da den anden dag i Nintendos Treehouse-booth var blevet rundet af stod den på pressemøde ved en roundtable-præsentation. I løbet af dagen havde vi hørt, at Nintendo ville annoncere et nyt spil til 3DS, og det gjorde de i form af Code Name: S.T.E.A.M. – en titel, som tidligere på året blev oprettet som trademark i USA og senere andre steder.
Spillet er et strategispil udviklet af Intelligent Systems og Hitoshi Yamagami udfylder rollen som director. Spillet foregår i London i damp-æraen, men vigtigst af alt vil det blive fremvist under morgendagens præsentationer fra Nintendo Treehouse.
I pressemeddelelsen udsendt efter præsentationen beskrives spillet som værende et tur-baseret strategispil inspireret af tredjepersons shooters. Ligesom Fire Emblem og Avance Wars tvinger det spilleren til at udtænke strategiske træk på slagmarken, hvor en gruppe soldater sendes i krig mod fjenden, men dette spil ændrer mange ting ved den ellers familiære genre.
For det første foregår spillet i en steampunk-inspireret verden – ifølge Wikipedia et begreb, der dækker over en science fiction-verden med vægt på anakronistisk teknologi fra Victoriatiden (1837-1901), hvilket indebærer dampmaskiner, luftballoner med mere – og fortæller sin spændende historie i en grafisk stik inspireret af klassiske tegneserier. Titlen refererer til et elitehold af dampdrevne specialstyrker bestående af absolut vilde og fuldt ud uventede karakterer, der skal kæmpe mod en fremmed fare fra rummet.
For at opnå en personlig forbindelse til de spilbare karakterer og samtidig understrege højder samt dybden i spillets banedesign, så ser man i Code Name: S.T.E.A.M. billedet fra et skulderperspektiv bag de enkelte karakterer. Spillerne flankerer og nedkæmper altså modstanderen på kamppladser i fuld 3D med et af fire soldater, der kan ændres som man ønsker det. For at modstå de fremmede kræfter skal de søge dækning, udføre baghold og ende i krydsild samt modangreb konstant. For hvert træk der foretages, tømmes et dampmeter langsomt, hvilket tvinger spilleren til at være strategisk på vejen mod sine mål. Undervejs vil spillerne inde nye objekter og våben, der kan give flere strategiske muligheder eller ildkraft.
Code Name: S.T.E.A.M. udkommer i 2015. Hvad siger I til det vi ved, og skal I se med når Nintendo præsenterer det yderligere i sine Treehouse-præsentationer i aften?
Kommentarer: