KuvertLanceringstrailer for BZZ...

KuvertRomancing SaGa 2: Revenge...

KuvertLanceringstrailer for Mas...

KuvertNy trailer for The Plucky...

KuvertTales of the Shire: A The...

KuvertN-cast #231: Vi designer ...

KuvertMarvel vs Capcom Fighting...

KuvertGameplay-trailer for The ...

KuvertNy trailer for SpongeBob ...

KuvertEmio - The Smiling Man: F...

KuvertLegend of Zelda: Echoes o...

KuvertSwitch 2 - rygter og disk...

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertPokémon Unite

KuvertSony og Microsofts næste...

KuvertSplatoon 3

KuvertAlternative nyheder

KuvertFilm med videospilsrefere...

KuvertMario & Luigi: Brothershi...

KuvertPokémon GO

KuvertTilbudstråden

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

KuvertK> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Det er svært at tjene på Wii

Det er svært at tjene på Wii

Skrevet af Lukas Skywalker - 31-03-2009 16:04

Mange udviklere smider spil ud på Wii-markedet, gode som dårlige. Nintendo of America's præsident, Reginald Fils-Aime, udtalte i et nyligt interview, at udviklere der lavede spil til Wii, skulle sælge mindst én million eksemplarer, før spillet kunne tjene sig selv hjem.

Dette er selvfølgelig en grov udskæring, men det er ikke særlig langt fra realiteten.

Der er lige pt. lidt under 500 Wii-titler, og heraf er der kun 16 titler, der har solgt over en million - ni af disse titler er Nintendos egne.
Denne sats med, at man skal sælge mindst en million eksemplarer for at tjene på det, gør sig dog ikke gældende på de konkurrerende konsoller. Det har fra start været Nintendos beslutning at minimere udviklernes omkostninger når der skulle laves spil.

Tælles alle konsoller med, sælger majoriteten af spil i gennemsnit ikke mere end 150.000 eksemplarer.

0
1ups givet

Kommentarer:

BilligDK

#1 - BilligDK

Level: 1 (Goomba)

31-03-2009 16:28

Så den printer ikke penge alligevel...

Medmindre man selvfølgelig er Nintendo...In that case, this is still valid:

http://www.thegamergene.com/wp-content/uploads/2007/07/wiiprintsmoney_vjenc-00.gif
0
1ups givet
Morztan

#2 - Morztan

Level: 1 (Goomba)

31-03-2009 16:28

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad Reggie-mener.

Jeg kan forstå, hvis vi snakker Zelda og Mario-titler der er 3-10 år i produktion, men mange mindre spil skal sælge langt mindre for at tjene sig hjem.

Se på No More Heroes. Suda var overlykkelig da det solgte 150.000 eksemplarer på Wii og han har valgt at lave en fortsættelse. Det ville han nok ikke gøre, hvis han tabte penge på det.
0
1ups givet
Lukas Skywalker

#3 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

31-03-2009 16:30

^ Tja, det kan være at No More Heroes har haft et virkelig lavt budget. Det kan også godt være, at Reggie mener, at man skal sælge over en million hvis man skal have en ordentlig profit ud af det.
0
1ups givet
Arne aka Den gamle

#4 - Arne aka Den gamle

Level: 2 (Keese)

31-03-2009 17:21

Reggie kommer sgu af og til med nogle underlige udtalelser Smiley

Hvor dælen ved den gode Reggie dog det fra? Jeg kan ikke forestille mig, at de enkelte udviklere sender præcise DB tal ind til Big N. Selvfølgelig kan man læse i regnskaberne, hvad de enkelte firmaer tjener (eller taber), men det fortæller da ikke noget om det enkelte spil.

Og hvad er ordentlig profit? Det er da så subjektivt, at det ikke kan bruges til noget i denne sammenhæng - udover at en fornuftig indtjening selvfølgelig sikrer, at udviklerne ikke taber lysten til at lave spil til Wii Smiley
0
1ups givet