Skrevet af JOEP - 04-02-2015 14:09
Splatoon udkommer i maj måned herhjemme, og selvom mange detaljer efterhånden er kendte, er der også en del ukendte detaljer. En af de ting der har været meget i fokus på diverse internetfora er inklusionen af voice chat under spillet. Nintendo har hidtil nægtet at implementere det i sine tidligere online-udgivelser, og derfor har folk frygtet for, hvordan Nintendo håndterer det i Splatoon, der ellers er oplagt at inkludere det i. I en stor artikel af Famitsu er det i dag blevet bekræftet, at der ikke er kommunikation med spillere som man er matchet med - oversættelsen her er lidt rå, så det er endnu uvist om det også indbefatter online-spil med venner.
For at implementere en form for kommunikation forsøgte udviklerne at lave et system til at give holdkammeraterne kommandoer, men det blev for forvirrende og hektisk til at fungere, så de droppede det system igen. På nuværende tidspunkt vides det ikke, om de forsøger at gå ad andre veje.
Yderligere detaljer omkring spillets online er også blevet frigivet. Der vil altid være menneskelige spillere i en kamp. Først når man har fundet 8 spillere går online-spillet altså i gang, så der kan være lidt ventetid forbundet med at ville spille online. Dog bliver spillere sat tilfældigt op mod hinanden på verdensplan, og der matches på ens skill level. Det er desuden ikke muligt at spille andet end 4 mod 4.
En god nyhed er dog, at de arbejder på at inkludere lokal multiplayer.
Udover dette er der også lidt information om spillets single-player-mode, kaldet Hero Mode. Her ændres spillet til at være mere en 3D-platformer med stort fokus på at udnytte evnen til at transformere sig til en blæksprutte. I Hero Mode kan du dog - i modsætning til i de andre modes - ikke optjene penge til at købe våben og evner i spillets butik.
Hvad siger du til disse beslutninger? Kan du leve med det, eller dropper du spillet nu?
#1 - Snaps87
Level: 17 (Deku Baba)
04-02-2015 14:12
En smule ærgerligt, at der ikke er mulighed for voice-chat, men ikke nogen dealbreaker på nogen måde for mig personligt.#2 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
04-02-2015 14:14
Har aldrig haft behov for at snakke med folk jeg spiller med/mod i noget spil, så betyder heller ikke noget for mig.. Der er lagt op til et rigtig sjovt spil her#3 - Occisor
Level: 14 (Inkling)
04-02-2015 14:19
Vil ikke sige at jeg dropper det, men ærgeligt man ikke kan spille mere kordineret nu det er lidt et FPS.#4 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
04-02-2015 14:23
Jeg har ændret i nyheden, fordi den nøjagtige oversættelse er lidt uvis, men i kilden er oversættelsen No communication with players you are matched with, mens det også kan tolkes som -No communication with random players, så der er håb endnu.#5 - Erik Madsen
Level: 19 (Bullet Bill)
04-02-2015 14:24
Man har vel først behov for at snakke med folk når man spiller på et vist nivieau. men træls man skal have hangout eller skype kørende ved siden af.#6 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
04-02-2015 14:26
@JOEP: Måske du også kunne inkludere det om Hero mode?#7 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
04-02-2015 17:25
Eeehhhh... Alle de her beslutninger lyder som de forkerte.#8 - CandyFace
Level: 13 (Baby Dodongo)
04-02-2015 17:54
^Efter min mening virker det meget mere balanceret hvis du skal spille mod online spillere for at åbne op for nye våben og nyt udstyr. Hvis man kunne spille single-player og åbne op på den måde, ville multiplayer ikke være ligeså interessant og det ville utvivlsomt også være meget nemmere at få meget kraftige våben. Jeg tænker at de nok har rimelig godt styr på damage balancen mellem de forskellige våben, sådan at du ikke virker svag i forhold til en modstander som har spillet i lang tid.#9 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
04-02-2015 19:34
Shajita, husk at man bliver matchet med nogen på ens eget sskill level. Det bær vel fjerne sådan noget.#10 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
04-02-2015 19:39
Jeg er overordenlig tilfreds med denne beslutning, selvom vi ikke er helt sikre endnu. Ville dog ikke have noget imod at de inkluderede det som et tilvalg for dem som ikke kan leve uden, bare vi andre slipper for at høre på det.#11 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
04-02-2015 21:06
JOEP, hvis Match Making systemet virker, så æder jeg mine ord uden ketchup. Jeg har bare endnu ikke oplevet et match making system der ikke smed mig imod folk langt bedre eller med bedre gear end mig selv når jeg starter friskt, så jeg er en smule skeptisk at det lykkedes for Nintendo på første forsøg.#12 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
04-02-2015 21:31
Please lad der være chat-funktion -- om ikke andet så bare med sine NNID-venner ...#13 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
05-02-2015 09:17
Lidt mere info:-The interview is with producer Hisashi Nogami, who is known as the director of every Animal Crossing up to City Folk, and directors Yusuke Amano, who also directed NSMB2, and Tsubasa Sakaguchi, who was a character designer on Twilight Princess and art director on Nintendo Land.
-The Inkling city (where the plaza is) is known as 'Highcolor/Haikara City' in Japanese.
-The concept of two teams of four shooting ink in a turf battle has been there since the original prototype, even though the characters where tofu-like blocks at the time.
-They experimented with other team sizes, but found with more than four players felt like they had little effect on battles, and with less than four that they had too much responsibility.
-Killing/attacking opponents online to prevent them from painting ink is just one strategy to win. You get no points or advantage directly from doing so.
-Hero mode uses basically the same controls as online matches, so anyone with difficulty in the can use the hero mode to practice.
-Ideally, you'll be matched with players of a similar rank to you (based off of experience points earned in matches). If not enough players, they'll put you with people further away from your rank. If there's only 8 players, you'll be matched together.
-While online is focused on just painting the ground, hero mode focuses on using the ink to move forward.
-Amano says he wants you to be able to look at the map on the GamePad and see where needs to be worked on for your team.
-No way to directly communicate with people you've been randomly matched with. They will appear post-match in your Plaza, where you can check out their gear, weapons, and comment.
-They picked squids because they were the best at representing the gameplay present in the prototype.
-Music for stages is random. Possible that I'm misunderstanding, but each player will have a different song while playing.
-Music is designed to be the sort that would be popular with the young Inklings involved with the turf battles.
-Rather than making some huge number of stages, they want to create stages that feel different when you use different weapon combinations.
-You don't earn money for gear in single player for balance reasons. Someone could grind money in hero mode and have their first online match with high level gear.
-In the final stages of development now.
-Aiming for, more or less, a simultaneous worldwide release.
-They plan on supporting the title post-release.
#14 - [8-Bit] MoNkEy
Level: 31 (ChuChu)
05-02-2015 12:10
Jeg synes det er SÅ KONGE ÅNDSSVAGT hvis der ikke bli'r voice-chat.#15 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
05-02-2015 15:50
Jeg får trækninger i ansigtet når folk bruger udtryk som "kom ind i det 21'ende århundrede", da dette argument implicerer, at fordi noget er en del af den tid vi lever i, er det også sådan det BØR være.#16 - Dennis Høj-Suhr
Level: 26 (Octopi)
05-02-2015 21:45
skal jeg til at sætte mine høje forventninger til dette spil ned igen#17 - Kalak Nuan
Level: 18 (Twhomp)
06-02-2015 18:11
Ja det er lidt en skam at de ikke bruger ingame voicechat, hvis det forbliver sådan dette spil tror jeg dog bestem der bliver MAX griner i dens multiplayer del men jo en form for team kommunikation virker nødvendigt.#18 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
06-02-2015 23:16
Jeg håber bare at de laver en fed LAN mode, men det gør de nok ikke fordi det er nintendo