Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Detaljer om Splatoons online frigivet

Skrevet af JOEP - 04-02-2015 14:09

Splatoon udkommer i maj måned herhjemme, og selvom mange detaljer efterhånden er kendte, er der også en del ukendte detaljer. En af de ting der har været meget i fokus på diverse internetfora er inklusionen af voice chat under spillet. Nintendo har hidtil nægtet at implementere det i sine tidligere online-udgivelser, og derfor har folk frygtet for, hvordan Nintendo håndterer det i Splatoon, der ellers er oplagt at inkludere det i. I en stor artikel af Famitsu er det i dag blevet bekræftet, at der ikke er kommunikation med spillere som man er matchet med - oversættelsen her er lidt rå, så det er endnu uvist om det også indbefatter online-spil med venner.

For at implementere en form for kommunikation forsøgte udviklerne at lave et system til at give holdkammeraterne kommandoer, men det blev for forvirrende og hektisk til at fungere, så de droppede det system igen. På nuværende tidspunkt vides det ikke, om de forsøger at gå ad andre veje.

Yderligere detaljer omkring spillets online er også blevet frigivet. Der vil altid være menneskelige spillere i en kamp. Først når man har fundet 8 spillere går online-spillet altså i gang, så der kan være lidt ventetid forbundet med at ville spille online. Dog bliver spillere sat tilfældigt op mod hinanden på verdensplan, og der matches på ens skill level. Det er desuden ikke muligt at spille andet end 4 mod 4.

En god nyhed er dog, at de arbejder på at inkludere lokal multiplayer.

Udover dette er der også lidt information om spillets single-player-mode, kaldet Hero Mode. Her ændres spillet til at være mere en 3D-platformer med stort fokus på at udnytte evnen til at transformere sig til en blæksprutte. I Hero Mode kan du dog - i modsætning til i de andre modes - ikke optjene penge til at købe våben og evner i spillets butik.

Hvad siger du til disse beslutninger? Kan du leve med det, eller dropper du spillet nu?

4
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Snaps87

Level: 17 (Deku Baba)

04-02-2015 14:12

En smule ærgerligt, at der ikke er mulighed for voice-chat, men ikke nogen dealbreaker på nogen måde for mig personligt.
0
1ups givet

#2 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

04-02-2015 14:14

Har aldrig haft behov for at snakke med folk jeg spiller med/mod i noget spil, så betyder heller ikke noget for mig.. Der er lagt op til et rigtig sjovt spil her Smiley
0
1ups givet

#3 - Occisor

Level: 14 (Inkling)

04-02-2015 14:19

Vil ikke sige at jeg dropper det, men ærgeligt man ikke kan spille mere kordineret nu det er lidt et FPS.

Men må vel bare bruge skype ved siden af så og spille premades.
Dog lækkert hvis de kan få lokalt multiplayer med! Smiley
0
1ups givet

#4 - JOEP

Level: 50 (Torizo)

04-02-2015 14:23

Jeg har ændret i nyheden, fordi den nøjagtige oversættelse er lidt uvis, men i kilden er oversættelsen No communication with players you are matched with, mens det også kan tolkes som -No communication with random players, så der er håb endnu.

Edit: Jeg har også inkluderet noget om spillets single-player-mode, Hero Mode. Det lyder ret spændende.
0
1ups givet

#5 - Erik Madsen

Level: 19 (Bullet Bill)

04-02-2015 14:24

Man har vel først behov for at snakke med folk når man spiller på et vist nivieau. men træls man skal have hangout eller skype kørende ved siden af.
1
1ups givet

#6 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

04-02-2015 14:26

@JOEP: Måske du også kunne inkludere det om Hero mode?
0
1ups givet

#7 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

04-02-2015 17:25

Eeehhhh... Alle de her beslutninger lyder som de forkerte.

Selv hvis kun en minoritet ville bruge det, så er der ingen grund til ikke at inkludere voice chat. Bare smid en mute funktion ind og så er alle glade.

Jeg er desuden heller ikke vild med idéen med, at man ikke kan åbne for udstyr ved at spille single player. Hvis man kommer sent ind i spillet, så kan man se frem til at blive smadret af folk der ikke nødvendigvis er bedre end dig, de har bare spillet i længere tid og derfor åbnet for bedre udstyr. Jeg har set det ske med alle multiplayer shooters med et level-up system, og havde virkelig regnet med at Nintendo ikke ville springe med på den vogn.
1
1ups givet

#8 - CandyFace

Level: 13 (Baby Dodongo)

04-02-2015 17:54

^Efter min mening virker det meget mere balanceret hvis du skal spille mod online spillere for at åbne op for nye våben og nyt udstyr. Hvis man kunne spille single-player og åbne op på den måde, ville multiplayer ikke være ligeså interessant og det ville utvivlsomt også være meget nemmere at få meget kraftige våben. Jeg tænker at de nok har rimelig godt styr på damage balancen mellem de forskellige våben, sådan at du ikke virker svag i forhold til en modstander som har spillet i lang tid.

Voice chat har aldrig været nogen success på konsol, hvis størstedelen alligevel bruger tid på at mute alle spillere, pga. støj osv. hvorfor så tilføje en sådan funktion. Jeg ville hellere have kommandoer, håber de genovervejer det system igen og iterere dets design.
1
1ups givet

#9 - JOEP

Level: 50 (Torizo)

04-02-2015 19:34

Shajita, husk at man bliver matchet med nogen på ens eget sskill level. Det bær vel fjerne sådan noget.
0
1ups givet

#10 - LocoLogo

Level: 7 (Korok)

04-02-2015 19:39

Jeg er overordenlig tilfreds med denne beslutning, selvom vi ikke er helt sikre endnu. Ville dog ikke have noget imod at de inkluderede det som et tilvalg for dem som ikke kan leve uden, bare vi andre slipper for at høre på det.
0
1ups givet

#11 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

04-02-2015 21:06

JOEP, hvis Match Making systemet virker, så æder jeg mine ord uden ketchup. Jeg har bare endnu ikke oplevet et match making system der ikke smed mig imod folk langt bedre eller med bedre gear end mig selv når jeg starter friskt, så jeg er en smule skeptisk at det lykkedes for Nintendo på første forsøg.

CandyFace, Voice Chat burde være inkluderet anyway. Hvis man bare havde en mulighed i Options for at sætte alle på auto-mute fra start, så ville problemet være løst og alle ville få deres vilje.

Og hele idéen med at spille multiplayer er, for mig anyway, ikke at se en progression bar fylde sig selv langsomt op bare for at belønne din tid brugt, men bare den generelle glæde ved at spille mod andre og selv blive bedre i processen. Det er fx. grunden til at jeg har pumpet en halvanden trilliard (rundt regnet) timer ind i Halo hvor alle har det samme loadout, men ikke nær så mange timer på andre skydespil med skinnerbox level-up systemer.

Om hvorvidt våbenene så er balanceret, det må tiden vise. Jeg kan ikke se den store fidus i, at købe et nyt gevær der gør det samme som det du bruger i forvejen, og så ikke engang bedre. Måske hvis de kun solgte forskellige weapon-types, men så skal Nintendo godt nok lave mange våben, hvis spillerne ikke skal brænde igennem dem alle sammen på kort tid.

Jeg lyder nok lidt negativ, men overall glæder jeg mig til det her spil. Jeg håber at jeg på en eller anden måde, igennem sort magi eller gammeldags tasketyveri, kan få råd til det når det udkommer. Jeg er bare ikke helt enig i alle de beslutningerne udviklerne har taget.
1
1ups givet

#12 - ThePatrickBay

Level: 33 (Hammer Bro)

04-02-2015 21:31

Please lad der være chat-funktion -- om ikke andet så bare med sine NNID-venner ...
1
1ups givet

#13 - JOEP

Level: 50 (Torizo)

05-02-2015 09:17

Lidt mere info:

-The interview is with producer Hisashi Nogami, who is known as the director of every Animal Crossing up to City Folk, and directors Yusuke Amano, who also directed NSMB2, and Tsubasa Sakaguchi, who was a character designer on Twilight Princess and art director on Nintendo Land.
-The Inkling city (where the plaza is) is known as 'Highcolor/Haikara City' in Japanese.
-The concept of two teams of four shooting ink in a turf battle has been there since the original prototype, even though the characters where tofu-like blocks at the time.
-They experimented with other team sizes, but found with more than four players felt like they had little effect on battles, and with less than four that they had too much responsibility.
-Killing/attacking opponents online to prevent them from painting ink is just one strategy to win. You get no points or advantage directly from doing so.
-Hero mode uses basically the same controls as online matches, so anyone with difficulty in the can use the hero mode to practice.
-Ideally, you'll be matched with players of a similar rank to you (based off of experience points earned in matches). If not enough players, they'll put you with people further away from your rank. If there's only 8 players, you'll be matched together.
-While online is focused on just painting the ground, hero mode focuses on using the ink to move forward.
-Amano says he wants you to be able to look at the map on the GamePad and see where needs to be worked on for your team.
-No way to directly communicate with people you've been randomly matched with. They will appear post-match in your Plaza, where you can check out their gear, weapons, and comment.
-They picked squids because they were the best at representing the gameplay present in the prototype.
-Music for stages is random. Possible that I'm misunderstanding, but each player will have a different song while playing.
-Music is designed to be the sort that would be popular with the young Inklings involved with the turf battles.
-Rather than making some huge number of stages, they want to create stages that feel different when you use different weapon combinations.
-You don't earn money for gear in single player for balance reasons. Someone could grind money in hero mode and have their first online match with high level gear.
-In the final stages of development now.
-Aiming for, more or less, a simultaneous worldwide release.
-They plan on supporting the title post-release.


0
1ups givet

#14 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

05-02-2015 12:10

Jeg synes det er SÅ KONGE ÅNDSSVAGT hvis der ikke bli'r voice-chat.
Kom nu ind i det 21'ende århundrede, Nintendo... FFS.
Hvis I er SÅ bange for at Pedobear skal hviske jeres små engle, der alligevel sidder og smadre folk i GTA/COD hele dagen, ind i ørene - har vi jo en lille ting der hedder Parental Control.
Smid en funklende und smart lille mute-all knap ind i kampen, og gi' os andre et ordenligt spil, med mulighed for koordinering og hygge!
Vi er for fokker da kommet et liiille stykke videre end: "Urhmm... Der må da ikke være blod med i Mortal Kombat II, vel!?"...
Smiley

2
1ups givet

#15 - LocoLogo

Level: 7 (Korok)

05-02-2015 15:50

Jeg får trækninger i ansigtet når folk bruger udtryk som "kom ind i det 21'ende århundrede", da dette argument implicerer, at fordi noget er en del af den tid vi lever i, er det også sådan det BØR være.
Resten af argumentet er såmænd solidt nok, omend jeg ikke er helt enig.
Vil som udgangspunkt ikke have noget imod at folk aktivt går ind og unmuter, men mute bør klart være default.
0
1ups givet

#16 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

05-02-2015 21:45

skal jeg til at sætte mine høje forventninger til dette spil ned igen Smiley
3
1ups givet

#17 - Kalak Nuan

Level: 18 (Twhomp)

06-02-2015 18:11

Ja det er lidt en skam at de ikke bruger ingame voicechat, hvis det forbliver sådan Smiley dette spil tror jeg dog bestem der bliver MAX griner i dens multiplayer del Smiley men jo en form for team kommunikation virker nødvendigt.
2
1ups givet

#18 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

06-02-2015 23:16

Jeg håber bare at de laver en fed LAN mode, men det gør de nok ikke fordi det er nintendo Smiley
2
1ups givet