Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

id Software ikke positiv overfor Nintendo-konsoller

Skrevet af Lukas Skywalker - 13-08-2010 17:12

I forbindelse med QuakeCon 2010 har GameSpot fået et par ord ud af John Carmack, hovedudvikleren bag de revolutionerende og nu legendariske pc-titler, Wolfenstein 3D, Doom og Quake.

Han udtalte her blandt andet, at en id Software-titel ikke rigtigt vil give mening på Wii, rent kommercielt. Dette dog på trods af, at Doom Resurrection (et spil til iPhone) originalt var tiltænkt Wii. Et specifikt skydespil til Wii'en, navnet på spillet blev ikke nævnt, ødelagde dog den idé, da det ikke ligefrem var tilfredsstillende.

Orcs & Elves, et førstepersons rollespil til Nintendo DS, kaldte John Carmack for et fejltrin. De havde ganske enkelt ikke lagt nok ressourcer i spillet, for at få det til at kunne stå på egne ben. EA, udgiveren af spillet, har muligvis tabt penge på det.

John Carmack er altså ikke ligefrem positiv overfor Nintendos konsoller - et projekt gik i vasken, og et andet blev droppet. Kunne du tænke dig et id Software-spil til Wii eller Nintendo DS? Eller skal det vente til Nintendo 3DS?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

14-08-2010 02:23

så de laver et spil de ikke rigtig har gidet lave godt og det sælger dårlig og så gider ikke ikke lave flere spil til wii/ds?
Fint med mig, vist de tro de kan lave sådan spil og tjerne på det kan de for in skyld blive væk.
0
1ups givet

#2 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

14-08-2010 15:11

Hørt hørt. De kan da umuligt gi' konsollerne skylden for at de ikke lige har gidet investerer tid, penge og kræfter i at få et par spil til at fungere... Smiley
Fy skamme, tænker aben...
0
1ups givet

#3 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

14-08-2010 16:26

Men det er jo rigtigt. Der er ikke et godt marked for shooters på Wii, derfor kan det ikke betle sig. Gang på gang har de få hardcore spil der er blevet udgivet til Wii solgt skuffende.
0
1ups givet

#4 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

15-08-2010 00:11

De fleste har nu givet overskud. Det har ikke været de bedst sælgende spil til Wii overhovedet, men ser du på spillene nu har f.eks. The Conduit solgt omkring 420.00 hvilket er ganske pænt. Madworld har efterhånden rundet de 500.000 solgte. Så helt rigtig er det ikke. Men når det er sagt, så lyder det som om, at id Software selv er skyld i, at deres første titel ikke solgte. Halvfærdige produkter går bare ikke til et kræsen Nintendo Ds publikum.
0
1ups givet

#5 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

15-08-2010 03:39

det kunne måske have gået vist de bare hade lavet et billige casual spil af de hade tjent det ind og solgt ok, men når du laver RPG prøver man af få fat i folk der er lidt mere kræsen som Zøvnig siger.
Så er de nød til af putte pengerne og tiden ind i det.
0
1ups givet