Skrevet af Lukas Skywalker - 02-11-2011 22:02
Nintendo har problemer med at fange det japanske teenagemarked. Dette ligger blandt andet til grund for at den kommende lancering af Monster Hunter 3G i Japan, ligger lang tid før de andre regioner.
Grafer over interessen for Wii i Japan og USA, fordelt på alder, kan ses herunder:
n-club.dk/gfx/news/6348/wiiuserpopjp.jpg]
Som det ses på grafen, så forholder det sig således i USA, at jo yngre man er, jo mere populær er Wii'en. Men i Japan ser vi en sjov "kamelpukkel" graf, hvor Wii'en er vildt populær blandt børn, hvorefter interessen daler i teenageårene. Først omkring 35-års-alderen kommer interessen stærkt tilbage. Denne tendens ses også lidt ved hunkønnet hos amerikanerne, men slet ikke i lige så høj grad.
Dette var også grunden til at man har valgt at lancere Monster Hunter 3G i Japan, lang tid før de andre regioner - simpelthen for at fange interessen hos de japanske teenagere. Det fortæller Satoru Iwata i hvert fald. Han forsikrer dog at Wii ikke bare skal være en teenage-konsol:
"Needless to say, we are making efforts to prepare a wider software lineup, including software with a charm not typically provided by Nintendo, in order to satisfy the needs of many different consumers. Please understand, however, that if anyone has the notion that the absence of Monster Hunter will create a less enthusiastic market condition in the overseas markets than in Japan, it is different from my belief."
- Satoru Iwata
Det vides ikke hvordan det ser ud herhjemme.
#1 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
03-11-2011 13:04
Spiller de så DS istedet for eller gamer de slet ikke?#3 - Tupiaz
Level: 1 (Goomba)
13-11-2011 13:18
Faktisk er det en tendens til, at de slet ikke gamer. Gaming er i Japan barnligt og noget som de fleste stopper med.