Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Metroid Prime Trilogy annonceret

Skrevet af Malte Schmidt - 22-05-2009 19:10

Nintendo har netop annonceret, at alle tre spil i Metroid Prime-serien – Metroid Prime, Metroid Prime 2: Echoes og Metroid Prime 3: Corruption – vil blive genudgivet samlet til Wii under titlen Metroid Prime Trilogy.

De to første spil i trilogien vil naturligvis være optimerede med Wii Remoten, og vil kunne blive spillet i widescreen. Alle tre titler vil være samlet på én disc, hvor man vælger en af spillene i en hovedmenu. Det vil være muligt at unlocke ting som musik og artwork ved at klare forskellige ting i de tre spil.

Metroid Prime Trilogy er udviklet af Retro Studios og Nintendo, som også stod bag de tre titler første gang, da de blev udgivet til henholdsvis GameCube og Wii.

Trilogien vil ramme de amerikanske butikker den 24. august til en forventet pris på omkring 49,99 dollars. Information om en europæisk udgivelse findes endnu ikke.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

22-05-2009 19:48

Nu købte jeg metroid prime 3 meget billigt i kvickly her noget tid tilbage, men jeg ejer ikke de to andre så måske... Dog synes jeg godt lige de kunne tilføje noget online eller noget nu når de alligevel vælger at genudgive det hele.
0
1ups givet

#2 - Arne aka Den gamle

Level: 2 (Keese)

22-05-2009 20:06

Det her kunne muligvis være en indikation på, at New Play Control udgaverne ikke kommer på vores breddegrader Smiley
0
1ups givet

#3 - Grauling

Level: 23 (Skree)

22-05-2009 20:10

Har spillet de fleste af dem men ejer ikke dem selv så kunne jeg måske godt overveje hvis det kommer til EU Smiley

Stelzig, det kunne være awesome med noget online af multiplayer delen i 2'ern Smiley
0
1ups givet

#4 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

22-05-2009 20:12

Stelzig - Ja, online kunne være så fedt!

Fatter i øvrigt ikke at der ikke er multiplayer i 3'eren, når der var i 2'eren Smiley
0
1ups givet

#5 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

22-05-2009 20:45

Bestemt ikke en dårlig pakke til den pris.
0
1ups givet

#6 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

22-05-2009 23:30

Nintendo med online/multiplayer er lidt som en danse, lidt frem og tilbage, svinge lidt til siderne og så snurre rundt Smiley

men lyder intersant, fik aldrig spillet 1 og 2, da jeg hadder fps med standard kontroler på konsol
0
1ups givet

#7 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

22-05-2009 23:55

Der er noget du har misforstået MegaGame.
Metroid Prime 1 og 2 er ikke First Person Shooters, men First Person Adventures. Forstil dig Zelda i rummet og i first-person.
Regner med at købe denne her pakke. Jeg har allerede Metroid Prime 3, og jeg kan godt lide at spille det engang i mellem, så at få de to tidligere med Wii controls for en rimelig penge er sgu fair nok med mig. Smiley
0
1ups givet

#8 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

23-05-2009 00:38

shajita, Wikipedia er nu ikke helt enig med dig. Den kategoriserer det under to genre, hhv. FPS og Action-Adventure. Nintendo gør vist i øvrigt selv det samme Smiley Og jo, selvfølgelig er det et FPS. Det foregår i 1. person og er et skydespil Smiley

Jeg har aldrig været så meget for Metroid Prime-serien. Det er dog muligt at Touch Controls vil hjælpe mig med at elske den, så det er ikke umuligt at jeg køber (om ikke andet, så for at have det i samlingen), hvis det kommer til Europa Smiley
0
1ups givet

#9 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

23-05-2009 07:33

Jeg er da ligeglad hvad Wikipedia siger. Big N har selv sagt at det er et first-person adventure, og hvis du vil komme her og fortælle at Nintendo selv er gal på den, så er der noget galt.
Vi kalder jo heller ikke Zelda for et hack'n slash. Vi kalder det et Adventure spil med hack'n slash elementer.
0
1ups givet

#10 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

23-05-2009 09:46

det er virklig ligemeget hvad de kalder det, det ændre ikke på den måde det bliver styret.
0
1ups givet

#11 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

23-05-2009 10:22

Præcis, selvom du ofte kommer med gode og sande meninger, så er det altså ikke sandt hvad du siger - Metroid Prime er et FPS, det er fuldstændig indiskutabelt.
Det er i 1. person og det er et skydespil. Ergo er det et FPS.

At det så samtidig er et adventure spil, det kan godt passe, men derfor er det immervæk et FPS.
0
1ups givet

#12 - Magtail

Level: 3 (Koopa-Troopa)

23-05-2009 11:20

Jeg ser denne pakke som en meget positiv udvikling i forhold til Nintendo og deres problem med hardcore gamers. Og selvfølgelig skal den ejes, hvis den altså kommer til EU.

At så mange af jer efterlyser online multiplayer, forstår jeg ikke. For det første hører det ikke til i Metroid universet. Og for det andet er der langt bedre muligheder på på de to andre konsoller.

0
1ups givet

#13 - PriCorp

Level: 1 (Goomba)

23-05-2009 12:05

Musthave Musthave Musthave!! Men Jeg er med Echo... synes heller ikke rigtig Metroid har fungeret som multiplayer-spil, hverken i MP2 eller til MPHunters...

Men Jeg skal have det selvom jeg har alle 3 spil i forvejen bare for at eje det! Smiley
0
1ups givet

#14 - AND

Level: 35 (Lakitu)

23-05-2009 15:36

Ej, hvornår begynder de store firmaer at koncentrere sig om NYE titler? Det er jo efterhånden bare totalt til grin - min wii spilliste er sgu snart magen til den jeg har over Gamecube spil...
0
1ups givet

#15 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

23-05-2009 17:27

shajita, faktisk, så siger Nintendo of Japan at Metroid Prime 2 er et såkaldt "Shooting Adventure". Hvilket i virkeligheden siger mere om de samlede elementer af spillet, end det gør om en egentlig genre. Nintendo har altid brugt nogle lidt underlige genrer til deres spil, imo. Nintendo of America siger i øvrigt, at genren for trilogien er Action.

Når Nintendo siger, at et spil som Metroid Prime er Shooting Adventure, så vil jeg kalde det markedsføring -- intet andet. Det er muligt at spillene indeholder elementer af både Adventure og FPS, men det udelukker bestemt ikke det faktum, at det er et FPS Smiley

Og nej, selvfølgelig karakteriserer vi ikke Zelda som hack 'n slash -- for det er det ikke. Det ophøjer sig ved, til dels, at indføre strategier mod fjender, og det gælder altså derfor ikke bare om at slå løs på alt som rører sig. Derudover vil jeg mene, at hack 'n slash typisk er noget hvor man ser væsentligt flere on-screen enemies end vi har i Zelda.
0
1ups givet

#16 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

23-05-2009 17:47

Echo: Jeg er ikke den store metroid fan, men af hvad jeg har prøvet i metroid prime 3 er styringen bare så god og det at kunne hoppe rundt på den måde man gør kunne jeg bare godt forestille mig gav et godt multiplayerspil.

Samtidig er jeg også enig med megagame omkring dårlig konsolstyring, derfor så nej alternativerne på de andre konsoller er ikke bedre (og jeg har selv et par godt rated FPS spil på ps3 ja)
0
1ups givet

#17 - Goldenpie

Level: 1 (Goomba)

23-05-2009 20:45

Er helt enig med Shajita her. Metroid prime serien er first person men på ingen måde en shooter. Kontrollen er for det første helt anderledes end Halo, Killzone og hvad de ellers hedder. Styringen minder meget mere om Zeldas, og det gør opbygningen af selve spillet også.

Og ja, at kalde Metroid Prime for en fps, svarer at kalde Zelda for et hack'n slash.

Og synes heller ikke multiplayer passer til serien. Netop fordi det ikke er en shooter Smiley

Men en super pakke til en super pris. Men ikke særligt nytænkende
0
1ups givet

#18 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

23-05-2009 21:53

Hør nu her - man skyder på "what-ever" ikke? Hvad betyder shooter? Skyder.

Som jeg sagde, det er indiskutabelt.
0
1ups givet

#19 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

23-05-2009 22:21

Af den smule jeg har fået spillet af mit MP3 kan jeg også allerede konstatere at det 100% er FPS, som forresten sagtens kunne give godt gameplay med epic air battles som jeg allerede nævnte før... Smiley
0
1ups givet

#20 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

23-05-2009 22:42

hvad det så end er glæder jeg mig til det har kun MP 2 så god grund til at købe boxet
0
1ups givet

#21 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-05-2009 01:31

Et adventure spil uden fjender ville være en smule tamt, don't you think?
Hvis zelda skal kaldes et hack'n'slash fordi det har fjender så fint med mig, hvis det skal være det der skal overbevise dig om at metroid altså er et FPS.

Udemærket metroid har et større gåde element end andre, men så må det få flere genre under sig hvis noget for man kan ikke komme uden om at den 100% rammer FPS når det både er første person og en shooter - hvilket du somewhat allerede indrømmer når du kalder det en adventure shooter, du undlod bare at nævne first person.

Anyway jeg dropper ud af diskussionen nu for jeg har da aldrig været del af en mere ondsvag diskussion. Det er da fuldstændig ligegyldigt. Især i forhold til hvad megagame originalt snakkede om for det ændre ikke noget på styringen hvad vi kalder spillet. (faktisk kunne man sågar argumentere for at han aldrig sagde noget om at spillet var den genre med dit ordkløveri in mind og sige at han bare snakkede om at han hadede elementer hvor man skyder på fjender i førsteperson)
0
1ups givet

#22 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

23-05-2009 23:54

Metroid er et eventyrs spil med skyde elementer. Det går ikke primært ud på at skyde modstandere, men det er en mindre del af gameplayet.
Det samme med Zelda. Det er også et eventyrs spil, men at dræbe modstandere er også en mindre del af gameplayet.
I følge jeres logik er Metroid lige så meget shooter, som Zelda er hack'n slash.
0
1ups givet

#23 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

24-05-2009 01:51

"Et adventure spil uden fjender ville være en smule tamt, don't you think?"
Zack & Wiki.

Anyway, Metroid er jo lige præcis ikke et FPS. Det er stadigvæk et First-Person-Adventure med First-Person-Shooter elementer. At løse gåder, finde vej og hoppe over platforme fylder meget mere i spillet end at skyde modstandere. Og selv det er meget nemmere end i de fleste FPS, takket være et lock-on system.
Så hvad har vi lært? Du skal ikke skyde nær så meget, som du skal alt muligt andet. Derfor er "Shooter" delen betydeligt mindre end "adventure" delen, præcis ligesom i Zelda hvor der er langt mere adventure, end der er hack'n slash.
Når MegaGame kommer og siger at han ikke kan lide FPS spil, i en nyhed om et first-person-ADVENTURE spil, så går jeg ind og fortæller ham at han er gal på den.
Det er det samme som hvis jeg gik ind i en Zelda nyhed og skrev "nej tak, hader hack'n slash".
Jeg har aldrig prøvet at bilde jer ind at Metroid ikke er et skydespil, jeg har dog prøvet at fortælle jer (og MegaGame) at Metroid er langt mere adventure, end shooter, hvilket har været lidt svært at falde på plads for mange af jer.
Anyway, selvom grunden til at denne diskution startede måske ikke er lige det der giver mest mening synes jeg ellers at det var et intressant emne om Metroid er shooter eller adventure.
Men jeg kan ikke rigtig se den her samtale få en ordenligt slutning, så jeg vil gøre som Stelzig og droppe emnet.
0
1ups givet

#24 - Anders Hansen

Level: 1 (Goomba)

25-05-2009 23:25

Metroid Prime spillene er altså et first person adventure, sorry guys, men Shajita har ret, og som den person i landet (verden måske) der ved mest om Metrois spillene, så gider jeg ikke diskutere noget som alle hardcore Metroid fans allerede ved.

Selv IGN siger FP-Adventure http://wii.ign.com/articles/985/985793p1.html
0
1ups givet

#25 - Goldenpie

Level: 1 (Goomba)

26-05-2009 16:35

Fuldstændig enig. Spillet er et adventure spil med first person perspektiv. Indiskutabelt. Smiley

I kalder vel heller ikke Oblivion for et fps? Selvom man kan skyde med bue?
0
1ups givet