Skrevet af Matthias Aurelian - 30-10-2008 12:53
Ved arrangementet "Nite to Unite for Kids charity" gav Miyamoto et interview, hvor han kom ind på hensigten med Wii Music og diskussionen om hardcore spillere bliver snydt eller ej.
Wii Music
Miyamoto har haft et ønske om at skabe et spil, som ikke var afhængigt af en skærm, og hvor spillerne i stedet kigger på hinanden når de spiller. Det er dette princip som Wii Music skulle opfylde. Han erkender at spillet har været svært at kategoriserer for mange mennesker pga. det tilsyneladende uklare formål.
Miyamoto beskriver selv spillet som et musik skabende redskab, som opmuntre spillere i alle aldre til at udtrykke dem selv.
Miyamoto er dog bekymret om hvorvidt spillet vil fremstå som et uddannelsesspil (edutainment), hvilket ikke er hensigten. Han mener at musik spil har været succesfulde fordi at musik er en af de oplevelser som alle kan identificerer sig med og relatere til.
Brugerdefineret indhold
Miyamoto mener at fremtiden vil bringe mere og mere brugergenere indhold. Han henviste til at Mii Channel og Wii Music allerede giver spillerne mulighed for at dele indhold som de selv skaber.
Ved udviklingen af DSi var et af fokuspunkterne, at spillerne ville være i stand til at lave animationer ud fra deres egne skitser og fotografier.
Hardcore gamere
Siden E3 2008 har hardcore gamere følt sig snydt af Nintendo, og i større eller mindre grad frygtet at blive ladt i stikken på længere sigt. Miyamoto satser stadig på at skabe spil som vil ramme en så bred gruppe mennesker som muligt. Dog udtaler han også at et antal spil for de "loyale Nintendo fans" er i gang med at blive udarbejdet.
"Disse er typen af spil som min karrierer er baseret på” udtaler han, og han sagde desuden, "og vi vil fortsætte med at lave disse typer af spil". Så ud fra disse udsagn, skal gamere som kræver mere end casual spil, ikke frygte fremtiden.
#1 - Aura
Level: 1 (Goomba)
30-10-2008 20:12
"Miyamoto har haft et ønske om at skabe et spil, som ikke var afhængigt af en skærm"