Skrevet af Nemy - 26-10-2015 13:10
De fleste Nintendo-spillere, som har ejet en Nintendo 64, har formentlig også ejet GoldenEye 007, der var et af de mest populære spil på maskinen. Spillet blev udviklet for Nintendo af Rare, men nu fortæller en tidligere Rare-ansat, Martin Hollis, at en række personer fra Nintendo ikke var meget for ideen om drab i et Nintendo-supporteret spil.
Hollis er blevet interviewet på dette års GameCity event, hvor han fortæller, at holdet hos Rare var i dialog med Nintendos Shigeru Miyamoto under udviklingen. Miyamoto var ikke tilfreds med mængden af drab på tæt hold, som spillet indeholdt. Derudover foreslog Miyamoto, at man i slutningen af spillet skulle give hånd til alle fjenderne på hospitalet for at vise, at der slet ikke var tale om drab. Som vi ved fik Miyamoto ikke sin vilje, men det blev dog indført, at der i slutningen af spillet vises den klassiske credit-rolls med personerne i spillet, som vi kender fra film, for at illustrere, at der ikke var tale om rigtige drab.
Rare blev efter spillet tilbudt at arbejde på et spil til den efterfølgende Bond-film, Tomorrow Never Dies, men det blev som bekendt ikke til noget. I stedet blev Perfect Dark til, som gjorde brug af mange af mekanismerne fra GoldenEye 007.
#1 - Hondo
Level: 5 (Cheep)
26-10-2015 14:11
ikke verdens mest interessante nyhed, men det er nu sjovt at tænke på hvordan verden har ændret sig små 20 år#2 - Scrapper
Level: 32 (Pebblit)
26-10-2015 14:43
Hvad er det lige der er nyt her? Det kan da ikke komme bag på nogen at Miyamoto ville gøre spillet mindre voldelig.#3 - Bota
Level: 20 (Moblin)
26-10-2015 16:12
Scenen hvor man ville give hånd til sine fjender på hospitalet var nok blevet kult, hvis han havde fået sin vilje. Ret interessant ide egentlig, kunne være fedt hvis moderne shooters gjorde noget lignende.#4 - Kalak Nuan
Level: 18 (Twhomp)
26-10-2015 17:52
LoL det havde jeg afligevel ikke hørt om før så mega nyt dog ikke overraskene af Miyamoto GE007 var ét top klasse spil som kostede flere joypads, næsten ligså mange som DKracing64#5 - Jonas_Leifi
Level: 14 (Inkling)
26-10-2015 18:01
Favoritspillet over dem alle. Godt at der ikke blev pillet ved det faktum at der i James Bond film skydes skurke. Og i de klassiske Bond film, er det jo heller ikke særligt explicit - nærmest 'hyggevold', selvom det jo er en absurditet at sige/skrive. Det er først i de senere fil med Daniel Craig, at det hele bliver mere råt (og mister list af den originale Bond-charme).#6 - Jonas_Leifi
Level: 14 (Inkling)
26-10-2015 21:05
https://youtu.be/f96Hqd5KvIY#7 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
26-10-2015 21:13
Bota skrev:
Ret interessant ide egentlig, kunne være fedt hvis moderne shooters gjorde noget lignende.
Og det er så her at Hideo Kojima kommer ind i billedet.
Spoilers for Metal Gear Solid 3, btw.
Men ja, der er en... anti-boss i MGS3, hvor Snake er tvunget til at gå forbi sjælene for hver eneste liv han har taget op til det punkt. Hver eneste fjende og boss du har dræbt bliver repræsenteret i den sektion.
Og hvis du når det punkt med non-lethal metoder, som at slå modstanderen ud eller bare liste forbi, så vil den sektion kun have sjælene fra spillets bosses.
#8 - Bota
Level: 20 (Moblin)
26-10-2015 22:52
Tænkte faktisk også MGS da jeg læste Miyamotos ide, men kunne ikke lige placere det. The Sorrow var en ret fed bosskamp i MGS3.#9 - Nemy
Level: 27 (Beetle)
26-10-2015 23:04
Det var nok blevet skrevet ind i spilhistorien på sin helt egen måde, hvis spillet var sluttet med at give hånd til fjenderne på hospitalet