LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: TÃ¥ger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nye oplysninger om Nintendos planer for spil på SmartPhones

Skrevet af KJ85 - 08-05-2015 11:56

Det er nu snart to måneder siden, at vi først hørte om Nintendos samarbejde med DeNA og deres planer om at påbegynde udvikling af spil til smartphones/tablets, og i forbindelse med offentliggørelsen af Nintendos seneste årsregnskab var dette et område, der blev snakket mere om. Iwata kunne således afsløre Nintendos overordnede plan over for sine investorer.

Endnu engang blev det slået fast, at det første spil til den mobile platform vil blive lanceret inden udgangen af dette kalenderår, og Iwata kunne fortælle, at Nintendo har undergået adskillige organisatoriske og personalerelaterede ændringer for at forberede sig på at indtage det nye marked. Til det japanske medie Sankei skulle det være blevet uddybet, at produceren for Mario Kart skal stå i spidsen for udviklingen til de mobile platforme, hvis nogen skulle være i tvivl om, at Nintendo tager det seriøst. Der blev ikke nævnt et navn, men det er højst sandsynligt Hideki Konno, der henvises til.

Det blev også endnu engang nævnt, at alle Nintendos IPs er i spil til at komme i brug, men en IP i sig selv kan ikke gøre det, hvis der ikke også er kvalitet at komme efter. Nintendo betragter deres dedikerede spillekonsoller og mobilerne for at være vidt forskellige i forhold til måden man spiller på dem og vil ikke levere ports, da forretningsstrategier for de to markeder er for langt fra hinanden til, at man ville forvente succes. Man vil derfor udvælge sine IPs med omtanke, for hvis spillene ikke leverer et signifikant resultat, så vil det ikke give mening for firmaet.



Helt specifikt har Nintendo planer om at kunne levere fem spil til den mobile platform inden udgangen af det næste regnskabsår – altså det der slutter i marts, 2017, og ikke det vi gik ind i ved overgangen til april. Det lyder måske som et lavt antal, men Nintendo vil sikre, at hver og et bliver et hit og har planer om at servicere hver udgivelse i en længere tidsperiode efter deres respektive lanceringer. Målet er at introducere spillene globalt i et passende tempo, så Nintendo i sidste ende når ud til hundrede af millioner mennesker verden over.

Iwata forsikrer samtidig, at Nintendos indtræden på mobilmarkedet ikke skal ses som et tegn på, at de ikke længere tror på den dedikerede videospilsindustri. Det er derimod et led i en strategi om at opfordre flere folk til at associere sig med Nintendos IPs, få dem til at blive bekendt med charmen ved videospil og i sidste ende give dem lyst til at prøve kræfter med de større oplevelser på de dedikerede spillekonsoller. Altså håber man på at kunne skabe en bro mellem de to platforme.

Hvad siger du til de nye oplysninger om Nintendos planer for spil til smartphones og tablets?

2
1ups givet

Kommentarer:

#1 - AE35

Level: 12 (Fire Keese)

09-05-2015 00:10

Tak for artiklen.

Det er fint at sige at man vil danne bro mellem konsol og mobile, men jeg tror hurtigt at der kan blive så lang afstand mellem de to salgstal at planen om at skrotte konsol-delen hurtigt kan komme op på et board meeting.

Det handler ikke om en given konsol sælger meget/lidt, men om hvor langt den er fra mobile(hvor Android alene har en install base på 2 milliarder)

Der var engang et pinballfirma der hed Williams. De lavede fine pinballmaskiner, det var deres et og alt. Så begyndte de at lave slotmaskiner også, og inden for få år var slot-delen så lukrativ i forhold til pinballdelen at Williams som firma virkede useriøs fordi de havde et følelsesmæssigt forhold til deres pinballdivision. Det endte med at man droppede pinball helt, selvom de var startet som et pinballfirma.

Jeg er sikker på at det samme kommer til at ske senere for Nintendo. Der er ingen mennesker der kan forsvare at lave spil til en konsol der har en install base på 0.000005 % af alene Androids. Om så NX sælger 100 millioner enheder, så er det stadigvæk kun 0.00005 %

Mobilsiden er simpelthen for stor.
0
1ups givet

#2 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

09-05-2015 12:42

^Glemmer du ikke at tage højde for, at spil ikke er den primære grund til at eje en Android-, WP- eller iOS-enhed? Selvfølgelig er der mange mobile enheder derude, men det er vel en noget mindre del, der rent faktisk bliver benyttet til spil, og hvis de benyttes til spil, så skal de helst være gratis, hvorfor man skal tjene pengene på anden vis.

Når Nintendo udvikler spil til en dedikeret spillekonsol, så ved de præcis, hvor mange potentielle kunder der er. Det vil jeg ikke mene, at man i samme grad gør med mobiler/tablets.

At Nintendo indenfor de næste to år vil udgive fem spil til de mobile platforme, det lyder da bestemt ikke som noget, der kommer til at gå ud over mig som konsolspiller, og så længe de stadig prioriterer deres egne systemer højest, så frygter jeg ikke noget som helst Smiley
2
1ups givet

#3 - AE35

Level: 12 (Fire Keese)

10-05-2015 10:41

Jo, du har ret. De fleste er solgt som værende telefon, eller på anden måde med spil som sekundær eller værre. Dog er der rigtig mange Android-players efterhånden. Vi har selv rigtig mange Android-enheder herhjemme der er uden 'ringe-funktion'.

Som noget helt andet, så er jeg imponeret over hvor mange dårlige spil der er til den slags enheder. Microtransactions, dårlig styring osv osv. Det er uanset om det er et lille spilfirma eller Namco. Der er et mad gold rush.

Jeg tror ikke Nintendo kan gøre det bedre. En klog mand sagde engang at en konsol bliver brugt med den controller der følger med, det vil sige touch screen for Android/iOS. Firmaerne kommer ikke til at lave et controller-baseret spil, fordi det ville decimere deres install base. Så, Sonic Runners er en endless runner med én 'knap'...det samme bliver de andre. Jeg gider overhovedet ikke spille platformers hvor jeg kun skal trykke hop.

Jeg er meget skuffet over alle de Androidspil jeg har prøvet,men good news er at de ikke behøver være gode for at bive solgt. Simpel diffusion er nok Smiley
0
1ups givet

#4 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

28-10-2015 10:39

De første detaljer om det første mobilspil afsløres i morgen tidlig, og det er der sikkert nok nogle som venter i spænding eller rædsel på..

Ved allerede nu, at jeg ikke kommer til at spille det, for det kommer jo ikke til Windows Phone..
0
1ups givet