LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Revolutions hestekræfter afsløret!

Skrevet af BonusNinja - 30-03-2006 06:07

IGN er tit ude hos spiludviklere der er i besiddelse af Revolution-hardware - nogle af disse stykker hardware er mere færdiggjorte end andre. Ved at snakke med diverse udviklere, som af åbenlyse årsager, gerne vil forblive anonyme, har de ved hjælp af benchmark-tests eller officiel information fra Nintendo, fået fat i specifikationerne for Revolutions Broadway CPU fra IBM og Hollywood GPU'en fra ATi på de nuværende udviklings-kits.

Revolution bygger på samme Gekko- og Flipper-arkitektur som giver kræfter til GameCube, hvilket gør at udviklere som har arbejdet på GameCube-spil, skulle have meget let ved at skifte over til at arbejde på Revolution-spil.

CPU
Revolution: 729 MHz
GameCube: 485 MHz
Xbox: 733 MHz
Xbox 360: 3,2 GHz

Revolution er her en del stærkere end GameCube og ligger lidt under Xbox. Bid dog mærke i at CPU'en ikke altafgørende.

GPU
Revolution: 243 MHz
GameCube: 162 MHz
Xbox: 233 MHz

Revolution er her lidt stærkere end Xbox og en del stærkere end GameCube. Kilder melder at det er usandsynligt, at der vil blive tilføjet flere shaders, som tidligere har været under spekulation.
GPU'en er en large-scale integreret chip der inkuderer GPU, DSP, I/O bridge og 3 MB texture memory.

Revolution vil have 24 MB main 1T-SRAM og oveni det 64 MB ekstern 1T-SRAM. Alt i alt 88 MB ekskl. de 3 MB texture buffer på GPU'en. GameCube har 40 MB RAM ekskl. 3 MB on-board fra GPU'en. Xbox har 64 MB RAM, mens Xbox 360 og PlayStation 3 arbejder med 512 MB RAM.

Sidste år meddelte IGN, at der ville være 14 MB ekstra D-RAM i Revolution. Denne gang kan de dog ikke bekræfte, om disse tal er med i specifikationerne.

En udvikler udtaler:
"The external RAM can be accessed as quickly as the main RAM, which is a nice touch."

En masse underlige tal, som ikke mange kan blive kloge på. Hvad betyder de egentlig? Ud fra tallene kan man konkludere, at det er som Nintendo officielt har udtalt: Revolution bliver en lidt stærkere GameCube. Fokusen er på gameplay og ikke grafik. Det betyder dog ikke at grafikken bliver dårlig på Revolution. Iwata har udtalt, at når vi ser Revolutions grafik, vil vi sige "Wow!". Vi har også fået at vide, at man stort set ikke vil kunne se forskel på Revolutions grafik og de andre næste-generations-konsoller.

En talsmand for ATi havde ingen kommentarer omkring dette, andet end de som leverandører var begejstret for at arbejde med Nintendo og Hollywood GPU'en.

IGN har prøvet at kontakte Nintendo of America, i håb om at få en kommentar, men de har ikke nået at svare inden denne nyhed kom ud.

Vi gør alle opmærksomme på at tal alene ikke afslørerer den endelige kraft, som Revolution vil kunne yde. GameCuben har eksempelvis et lavere polygon peak end PlayStation 2 og Xbox, og mon ikke, vi alle kan blive enige om, at en af de flotteste titler fra denne generation er GameCube-spillet Resident Evil 4.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

30-03-2006 08:11

Spændende læsning. Men hvad det kommert til at betyde i sidste ende får vi at se Smiley
0
1ups givet

#2 - Kaptajn Knudsen

Level: 1 (Goomba)

30-03-2006 10:03

Nu bunder alt ikke ud i mhz heldigvis Smiley For ellers bliver revolution noget kun underpowered ift. de andre. Håber de for lavet nogle smarter algoritmer og skidt så de kan bruge de få mhz fornuftigt Smiley
0
1ups givet