Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Rhythm Paradise en salgsmæssig succes

Skrevet af Lukas Skywalker - 12-05-2009 16:10

I en analyse foretaget af Jesse Divnich fra EEDAR (Electronic Entertainment Design and Research) over april måneds salgstal, fremgår det at Rhythm Paradise har haft en fantastisk måned. Devnich anslår at spillet har solgt 154.000 eksemplarer udenfor Japan, hvor det på førstedagen i Nintendos hjemland solgte 150.000 eksemplarer. Nye salgstal fra Storbritannien afslører at spillet i sidste uge steg med 125% salgsmæssigt.

Spørger man Jesse Divnich har han en simpel forklaring på Rhythm Paradises succes:

Følgende er frit ovesat, det originale citat kan ses her.

Nintendos evne til at gennemføre en effektiv marketingskampagne med brug af en kendt person



Den kendte person som har været med til at markedsføre Rhythm Paradise, er ingen andre end sangeren Beyonce. I forbindelse med lanceringen af Rhythm Paradise, kørte Nintendo en massiv lanceringskampagne med tv-spots hvor hun spillede spillet.

Han kommer også med et konkret eksempel på to spil der ligner hinanden, det ene med bedre kritik end det andet. Dette har dog haft en massiv kampagne, med brug af mere eller mindre afklædte kendte stjerner – den kloge læser har allerede gættet hvilket der solgte bedst.

Tag f.eks. Guitar Hero/Rock Band "krigen" som det perfekte eksempel. Guitar Hero var i sidste ende i stand til at opnå en accept på massemarkedet igennem opbakning fra kendte i reklamer, på trods af at kritikkerne påpegede at Rock Band var et bedre produkt.

- Jesse Divnich, EEDAR


Afslutningsvis konstaterer Divnich at når det gælder om at ramme den bredeste målgruppe, så er det ikke altid produktet der vinder, men det produkt som forbrugerne tror er bedst.

[i]Nyheden er skrevet af Ignorancia.
Redigeret og godkendt af Lukas Pedersen.[/i]

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - LinkTheWindWaker

Level: 22 (Ice Keese)

12-05-2009 20:08

I mangler lige det sidste H i "Rhythm" et par gange.

Jeg elsker spillet - importerede det fra USA - men synes bestemt ikke om reklamerne med kendissen. De virker så opsat og falske, men jeg er nok heller ikke målgruppen for deres markedsføring (de fleste core-gamere kender spillet, mens Nintendo bliver nødt til at nå ud til casual-markedet ved fx at vise en kendt person i nærheden af spillet).

Jeg er rigtig glad for, at dette nichespil sælger så godt. Hvem ved, måske vi får mere af den slags at se i fremtiden? Smiley
0
1ups givet

#2 - BilligDK

Level: 1 (Goomba)

13-05-2009 14:42

flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick!

Et af de bedste spil jeg har spillet i årevis!
0
1ups givet