Skrevet af Lukas Skywalker - 12-05-2009 16:10
I en analyse foretaget af Jesse Divnich fra EEDAR (Electronic Entertainment Design and Research) over april måneds salgstal, fremgår det at Rhythm Paradise har haft en fantastisk måned. Devnich anslår at spillet har solgt 154.000 eksemplarer udenfor Japan, hvor det på førstedagen i Nintendos hjemland solgte 150.000 eksemplarer. Nye salgstal fra Storbritannien afslører at spillet i sidste uge steg med 125% salgsmæssigt.
Spørger man Jesse Divnich har han en simpel forklaring på Rhythm Paradises succes:
Følgende er frit ovesat, det originale citat kan ses her.
Nintendos evne til at gennemføre en effektiv marketingskampagne med brug af en kendt person
Tag f.eks. Guitar Hero/Rock Band "krigen" som det perfekte eksempel. Guitar Hero var i sidste ende i stand til at opnå en accept på massemarkedet igennem opbakning fra kendte i reklamer, på trods af at kritikkerne påpegede at Rock Band var et bedre produkt.
- Jesse Divnich, EEDAR
Afslutningsvis konstaterer Divnich at når det gælder om at ramme den bredeste målgruppe, så er det ikke altid produktet der vinder, men det produkt som forbrugerne tror er bedst.
[i]Nyheden er skrevet af Ignorancia.
Redigeret og godkendt af Lukas Pedersen.[/i]
#1 - LinkTheWindWaker
Level: 22 (Ice Keese)
12-05-2009 20:08
I mangler lige det sidste H i "Rhythm" et par gange.#2 - BilligDK
Level: 1 (Goomba)
13-05-2009 14:42
flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick!