KuvertN-club Streams: Uge 7

KuvertFootball Manager 25 Touch...

KuvertNintendo Direct om Switch...

KuvertLanceringstrailer for Eiy...

KuvertNintendo viser Switch 2 f...

KuvertSalgstal for perioden okt...

KuvertCapcom Spotlight afholdes...

KuvertN-cast #245: Vi spår Nin...

KuvertDate Everything udkommer ...

KuvertThe Legend of Heroes: Tra...

KuvertSwitch 2 - rygter og disk...

KuvertHvad spiller du nu? Hvor ...

KuvertTetris 99

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertN-cast-tråden

KuvertPokémon Unite

KuvertFire Emblem Heroes

KuvertNintendo Musik

KuvertNintendo Switch

KuvertNintendo Direct

KuvertTilbudstråden

KuvertK: Pokemon Fire Red

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Rhythm Paradise en salgsmæssig succes

Rhythm Paradise en salgsmæssig succes

Skrevet af Lukas Skywalker - 12-05-2009 16:10

I en analyse foretaget af Jesse Divnich fra EEDAR (Electronic Entertainment Design and Research) over april måneds salgstal, fremgår det at Rhythm Paradise har haft en fantastisk måned. Devnich anslår at spillet har solgt 154.000 eksemplarer udenfor Japan, hvor det på førstedagen i Nintendos hjemland solgte 150.000 eksemplarer. Nye salgstal fra Storbritannien afslører at spillet i sidste uge steg med 125% salgsmæssigt.

Spørger man Jesse Divnich har han en simpel forklaring på Rhythm Paradises succes:

Følgende er frit ovesat, det originale citat kan ses her.

Nintendos evne til at gennemføre en effektiv marketingskampagne med brug af en kendt person



Den kendte person som har været med til at markedsføre Rhythm Paradise, er ingen andre end sangeren Beyonce. I forbindelse med lanceringen af Rhythm Paradise, kørte Nintendo en massiv lanceringskampagne med tv-spots hvor hun spillede spillet.

Han kommer også med et konkret eksempel på to spil der ligner hinanden, det ene med bedre kritik end det andet. Dette har dog haft en massiv kampagne, med brug af mere eller mindre afklædte kendte stjerner – den kloge læser har allerede gættet hvilket der solgte bedst.

Tag f.eks. Guitar Hero/Rock Band "krigen" som det perfekte eksempel. Guitar Hero var i sidste ende i stand til at opnå en accept på massemarkedet igennem opbakning fra kendte i reklamer, på trods af at kritikkerne påpegede at Rock Band var et bedre produkt.

- Jesse Divnich, EEDAR


Afslutningsvis konstaterer Divnich at når det gælder om at ramme den bredeste målgruppe, så er det ikke altid produktet der vinder, men det produkt som forbrugerne tror er bedst.

[i]Nyheden er skrevet af Ignorancia.
Redigeret og godkendt af Lukas Pedersen.[/i]

0
1ups givet

Kommentarer:

LinkTheWindWaker

#1 - LinkTheWindWaker

Level: 22 (Ice Keese)

12-05-2009 20:08

I mangler lige det sidste H i "Rhythm" et par gange.

Jeg elsker spillet - importerede det fra USA - men synes bestemt ikke om reklamerne med kendissen. De virker så opsat og falske, men jeg er nok heller ikke målgruppen for deres markedsføring (de fleste core-gamere kender spillet, mens Nintendo bliver nødt til at nå ud til casual-markedet ved fx at vise en kendt person i nærheden af spillet).

Jeg er rigtig glad for, at dette nichespil sælger så godt. Hvem ved, måske vi får mere af den slags at se i fremtiden? Smiley
0
1ups givet
BilligDK

#2 - BilligDK

Level: 1 (Goomba)

13-05-2009 14:42

flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick flick!

Et af de bedste spil jeg har spillet i årevis!
0
1ups givet