Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Sakomoto snakker om Metroid: Other M

Skrevet af Grauling - 05-02-2010 08:18

Metroid-medskaberen Yoshio Sakamoto har afsløret, at Metroid: Other M vil flytte serien i en helt ny retning, mht. plottet. Sakomoto udtalte sig for nyligt i det japanske spil magasin Famitsu omkring det kommende Metroid spil Metroid: Other M.

Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses her.

Denne gang er vi stærkt skildret mellem den menneskelige side af Samus gennem sådanne ting som film. Hun er en stærk kvinde, men hun har også en skrøbelig side. Vi ønsker at lave et spil, hvis charme kan mærkes fra historien. Det er et actionspil, men det er i stand til at have en klar følelsesmæssige side.

- Yoshio Sakamoto


Sakamoto bekræftede også, at gameplayet ville gå tilbage til seriens rødder med en kombination af 2D- og 3D-gameplay.

Sakamoto havde heller ikke andet end gode ting at sige omkring samarbejdet med Team Ninja, og er meget tilfreds med den nuværende fase af udviklingen.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Kristian Mols

Level: ()

05-02-2010 11:21

Fed fed nyhed endelig lidt af den slags takter i et nintendo spil
0
1ups givet

#2 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

06-02-2010 01:05

Sakamotos kommentarer om, at Other M vil have et stort fokus på fortælling, mellemsekvenser osv., bekymrer mig.

Jeg var ikke meget for Prime-serien, om end jeg anerkender, hvorfor mange synes, at de tre spil var fantastiske. Derfor er jeg mere interesseret i, at Nintendo og Team Ninja får udviklet et godt 2D-Metroid, frem for at der skal være fokus på præsentationen og (en sikkert svag og middelmådig) fortælling om Samus som kvinde.
0
1ups givet

#3 - Kristian Mols

Level: ()

06-02-2010 10:06

Jeg kan ikke være mere uenig! Synes det lyder fantastisk hvis nintendo vil til at lave lidt historie i deres spil, og på hvilket grundlag kan du udtale dig om "en sikkert svag og middelmådig fortælling"? Et 2D metroid som det jeg går ud fra at du snakker om ville være at gå et skridt tilbage.
Metroid skal ikke bare være Mario for voksne og med vildere våben, det har aldrig været en serie for det brede publikum, men snarere Nintendos "hardcore" satsning og det skal der ikke laves om på...
0
1ups givet

#4 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

06-02-2010 11:02

^ HØRT!
Jeg er virkelig super glad for at Nintendo vil prøve at fortælle en historie denne gang. Jeg har prøvet en god håndfuld Metroid spil, men kørte lidt død i dem alle sammen fordi der gik lang tid uden at plottet gik fremad.
Jeg ved godt at idéen med tidligere Metroid spil var at få spilleren til at føle sig ensom, så jeg vil ikke bruge det som et angreb imod serien.

Jeg er også glad for den vej de tager med gameplayet. 2-D Metroid spillene er mine favoritter, og med Team Ninja med på rejsen kan det kun blive noget fedt.
0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

06-02-2010 12:08

Kristian Mols >>

Jeg er helt sikkert interesseret i at vide mere om Metroid-universet i Other M, men der er forskellige måder at gøre det på. Jeg er bare bange for, hvordan Sakamoto og især Team Ninja gør det. Jeg er ikke interesseret i, at en stor del af spillet bliver manga-like og med mange mellemsekvenser. Jeg synes tit, det er et problem, når udviklerne vil fortælle for meget.

1) Fordi udviklere er udviklere og ikke manuskriptforfattere i Hollywood. De er simpelthen dårlige til at fortælle historier.

2) Fordi for meget narrativitet ofte ødelægger spiloplevelsen for mig (og mange andre). De japanske udviklere gør det især meget, og det får mig tit til at stå af, fordi jeg som spiller bliver udeladt. For mig at se er videospils præmis, at historier skabes af interaktionen mellem spilleren og spillet. For mange mellemsekvenser, hvor udviklerne på egen hånd vil presse en historie ned over hovedet på spilleren, fjerner dette element, og prøver at gøre spil til film. Det er ikke videospil for mig.
0
1ups givet

#6 - Grauling

Level: 23 (Skree)

06-02-2010 13:36

Nu har vi jo set at meget af historien fra Metroid Prime serien egentlig er kommet når man går rundt og skanner de forskellige objekter..så mon ikke også de prøver at gøre lidt det samme i denne titel. Dog tror jeg Alex har ret i at der kommer flere Animeret cutscener end der var i prime serien dog tror jeg ikke det kommer til at ødelægge spillet på nogen måde. Denne titel (tror jeg) kommer til at have nok det bedste gameplay som er blevet set på Wiien! Jeg glæder mig utrolig til at se hvad de har fået brygget sammen Smiley!
0
1ups givet

#7 - Kristian Mols

Level: ()

06-02-2010 17:49

Alexander:
Der skal helt sikkert være en balance, men vil også gerne have en hovedperson jeg kan relatere bare lidt til, Samus i prime serien kunne IMO ligesågodt have været en robot.
Desuden håber jeg på nogle flere egentlige skurke denne gang.
Igen kunne jeg i prime ikke rigtig se de der Space Pirates som andet end dyr/robotter.
Karakter skal der IMO til!
Jeg glæder mig rigtig meget til Other M, gameplayet ligner heller ikke noget der er set før, tror virkelig det kan blive en titel man husker...

Asger:
Jeg kørte lidt død i alle de der scanninger, kald mig doven, men vil hellere have historien fortalt end at jeg selv skal læse alt for meget.
0
1ups givet