Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Super Mario All-Stars d. 3. december

Skrevet af Lukas Skywalker - 07-10-2010 18:01

Følgende er en pressemeddelelse nylig udsendt af Nintendo i Danmark:

25 år med Super Mario er selvfølgelig noget helt ud over det sædvanlige, så for at fejre dette udgiver Nintendo en spilopsamling kaldet Super Mario All-Stars - 25th Anniversary Edition. Denne jubilæumsudgave kommer til Danmark den 3. december i år.

Super Mario All-Stars - 25th Anniversary Edition består af en rigtig flot æske samt en disk med spillene Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3 og Super Mario Bros.: The Lost Levels. Perfekt til alle dem, der gerne vil spille disse klassikere på deres Wii.

Samlingen indeholder også en lille bog om Super Mario og de 25 år, der er gået. Som om det ikke var nok, medfølger der også en cd med musikken fra Super Mario-spillene. Alt fra 80'ernes Super Mario Bros. og helt frem til 2010'ernes Super Mario Galaxy 2.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 18:07

Genial salgsstrategi fra Nintendos side. De laver noget af det nemmeste overhovedet og udgiver det lige til julehandlen.

Jeg skal i hvert fald have det. Det lyder spændende med bogen og soundtracket!
0
1ups givet

#2 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

07-10-2010 18:08

oh god

Det bliver too good Smiley Jeg har endnu ikke spillet Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2 og The Lost Levels. Og HELE Super Mario soundtracket?! Kors, det blev så fet man Smiley
0
1ups givet

#3 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 18:09

Meh, jeg har allerede Super Mario Bros. 1 og 3 på Virtual Console. Er de 2 ekstra spil og soundtracket det værd...?

...Fuck yeah it is Smiley
0
1ups givet

#4 - The ultimate beast

Level: 20 (Moblin)

07-10-2010 18:13

Hvor er Super Mario World Smiley Havde håbet på, at den var inkluderet...
0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 20:58

Asger >>
For at kunne udtale, at spillene til GameCube var de "sjoveste spil nogensinde lavet af Nintendo", kræver det vel man, at man var gammel nok til at have oplevet NES- og SNES-perioderne?

Jeg er i øvrigt ikke enig med dig. Men min personlige mening betyder ikke så meget i det store billede. Pointen er blot, at Nintendo var ved at gå nedenom og hjem med GameCuben. Hvis de havde fortsat med kun at lave spil som dem, du nævner, så ville der ikke være noget, der hed Nintendo den dag i dag.

Jonezy >>
Ingen tvinger dig. Vi er dog enige om, at den collection SKAL ejes til jul. Smiley
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 18:16

Nintendo er i problemer. Det her skal ses som damage control, fordi Galaxy 2 og Other M skuffede gevaldigt.
0
1ups givet

#7 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 18:19

Jeg tror ikke Nintendo træffer afgørelser baseret på dine meninger.
0
1ups givet

#8 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

07-10-2010 18:24

Jeg synes også Galaxy 2 skuffede gevaldigt Smiley Det er nok det kedeligste og mest uoriginale spil, jeg nogensinde har spillet. Og Nintendo har bare bestukket alle anmelderne, så de har givet det 10/10. Og det er også en fuldstændig salgsmæssig fiasko Smiley
0
1ups givet

#9 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 18:31

Zalman >> Nej, men hvis de gjorde, ville det måske gå lidt bedre for dem, end det gør p.t. Wii er i store problemer, fordi Nintendo har begået fejl på afgørende tidspunkter. De skulle have fulgt op på NSMBW's succes sidste år, men det har de ikke gjort. Hele år 2010 har indtil nu været et forfærdeligt år for dem.

HGC >> Anmeldelser betyder ingenting. Galaxy 2 har slet ikke klaret sig ligeså godt som Galaxy 1 - og det er på trods af, at det kun er et år siden, at NSMBW formåede at sælge millioner af Wii-konsoller. Dvs. alle dem, som har været ude og købe en Wii sammen med NSMBW, har ikke købt Galaxy 2. Det er ikke en succes.
0
1ups givet

#10 - The ultimate beast

Level: 20 (Moblin)

07-10-2010 18:32

^
Jeg kan godt fornemme ironien, men Galaxy 2 har tilsyneladende ikke solgt specielt godt. Jeg tror det er noget i den retning Alexander mener. Så kan det være lige meget hvor godt spillet nu end er...
0
1ups givet

#11 - Slettet

Level: 1 (Goomba)

07-10-2010 18:39

Lyder godt. Er der nogen meldinger om prisen? Mindes pakken var billig ved udgivelsen i Japan.
0
1ups givet

#12 - Jonas

Level: 15 (Geega)

07-10-2010 18:41

Der er da ikke noget nyt i at Nintendo genudgiver gamle spil. Tror det her er sjette gang, vi får lov at betale for SMB. Det har virket fint for dem før i tiden, og det virker nok også denne gang, så jeg tror ikke, det har så meget med damage control at gøre.
0
1ups givet

#13 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

07-10-2010 18:41

Bliver du betalt for at lyde som en gammel grammofonplade, Alexander

fordi så betaler de dig ikke nok
0
1ups givet

#14 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 18:57

En stor udfordring i videospilsindustrien er, at det tager minimum 2-3 år at udvikle et spil.

Det vil sige, at beslutningen omkring Other M og Galaxy 2 blev truffet tilbage i 2007-2008. På det tidspunkt havde Nintendo kæmpe succes takket være deres blue ocean og disruption strategi. Nintendo havde bevæget sig væk fra strategien bag GameCube og var begyndt at satse på spil med mere arkade-lignende gameplay, som de gjorde tilbage i NES-dagene. Den strategi medførte, at Nintendo BÅDE trak nye og gamle retro-gamere til. Se blot, hvordan spil som Wii Sports (det var godt nok bundlet med konsolen, men spillet i sig selv var en stor faktor for at folk overhovedet købte konsollen), Wii Fit og Mario Kart Wii solgte (og stadig sælger) helt vanvittigt.

På grund af den store succes troede Nintendo, at de kunne gå på vandet. Nintendo troede, at de "havde råd" til at afvige fra strategien, som ellers havde givet dem det kæmpe overtag. Derfor begyndte de pludselig at udvikle spil, der igen havde samme værdier som de spil, de lavede under GameCube-perioden - og som var ved at koste dem livet dengang.

Den beslutning har vist sig at være fatal. Galaxy 2 og Other M er ikke Wii-spil, men Super GameCube-spil. De har ikke det arkade-gameplay, som appellerer til nye og retro-gamere, men kunne i princippet ligeså godt have været udgivet til GameCube for fem år siden. Et Mario-spil der handler om at samle stjerner og et lineært og historie-drevet Metroid-spil, det gider folk ikke.

Af den grund har Wii har mistet momentum. Wii har haft det svært i Japan hele året, mens 360 er begyndt at overhale den i Nordamerika. Det bliver spændende at se, hvor meget damage control Donkey Kong Country - og Super Mario Collection - kan gøre til jul.
0
1ups givet

#15 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 19:04

Galaxy 2 og Other M er ikke Wii-spil, men Super GameCube-spil. De har ikke det arkade-gameplay, som appellerer til nye og retro-gamere, men kunne i princippet ligeså godt have været udgivet til GameCube for fem år siden
Nej, for begge de spil kræver en motion controller, og det havde GameCube ikke. Smiley
0
1ups givet

#16 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 19:11


Alexander Brock Petersen - 07/10-2010 klokken 18:16
Nintendo er i problemer. Det her skal ses som damage control, fordi Galaxy 2 og Other M skuffede gevaldigt.



Oh lord...

0
1ups givet

#17 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 19:11

Det er ikke styreformen, der definerer et spil. Det er derimod spillets attributter og værdier. Og Galaxy 2 og Other M har samme værdier som mange af Nintendos GameCube-spil.

Eksempelvis ville et spil som Metal Gear Solid 4 jo ikke pludselig få samme værdier som Wii Sports eller Wii Fit, blot fordi man implementerede motion controls i det.
0
1ups givet

#18 - Jonas

Level: 15 (Geega)

07-10-2010 20:00

Ej heller Heavy Rain.

Du har sådan set ret i det du skriver, men damage control? Var Super Mario Advance-spillene også damage control? NES Classic-serien? Alle de andre remakes eller denne jubilæumsopsamling?

Jeg synes ikke, det er noget nyt, at Nintendo gengengenudgiver gamle spil, og jeg ville ærlig talt have forventet en ny genudgivelse, uanset om det gik godt eller skidt for Nintendo.
0
1ups givet

#19 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 20:15

Hvis Nintendo havde en line-up af spil frem til jul, der rent faktisk rykkede, ville de næppe have haft så travlt med at få udgivet Super Mario Collection uden for Japan.

Nintendo har ikke udgivet noget nævneværdigt software i et helt år - og det gælder både til DS og Wii. Det, der er ved at ske med Wii lige nu, er meget bekymrende. I Japan har det længe været problematisk, men nu har nedgangen også ramt Nordamerika. Da jeg i februar skrev min "Hvorfor Wii HD aldrig kommer"-artikel, havde jeg ikke engang forudset, at det kunne gå så slemt så hurtigt. Men det er konsekvensen af, at der er blevet truffet forkerte beslutninger af Iwata i forhold til valg af software.

Nintendo skal have noget software klar til næste år, der har samme effekt, som Wii Sports Resort og NSMBW havde i 2009, ellers er Wii-konsollens dage talte.
0
1ups givet

#20 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 20:18

Bare lige for at fortsætte der Shajita slap.
0
1ups givet

#21 - Grauling

Level: 23 (Skree)

07-10-2010 20:19

Alexander det kan godt være at de titler du nævner til Wiien sælger bedre...Men de spil der kom ud til Gamecube var nok nogle af de bedste og sjoveste spil nogensinde lavet af Nintendo. Titler med kvalitet såsom Wind Waker, Pikmin, F-Zero GX er bare en lille smule federe end Wii Fit...selvom Wii Fit har solgt 20 gange så meget.
0
1ups givet

#22 - Jonezy

Level: 18 (Twhomp)

07-10-2010 20:24

Gider ikke diskutere med Alexander. Vil bare lige sige, at jeg SKAL have den collection til jul!


P.S.
Er det ikke snart jul?
0
1ups givet

#23 - Søde Lasse

Level: 1 (Goomba)

07-10-2010 21:12

Er der nogle som ved hvornår spillet kommer til Danmark.

0
1ups givet

#24 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

07-10-2010 21:20

Hold nu op. Det er ikke damage control. Hvis de giver pakken samme pris som i Japan, er der ikke meget at tjene ind. Det er en lille hyldest til deres største og mest kendte spilserie.

BTW: Beskrivelsen af soundtracket er lidt misvisende. Det er et udvalg af musikken fra SMB 1 til Galaxy 2, ikke ALT.
0
1ups givet

#25 - Nikra

Level: 9 (Bob-omb)

07-10-2010 21:24

Det er simpelthen et must have.
0
1ups givet

#26 - Jonas

Level: 15 (Geega)

07-10-2010 22:08

Sjovt så vilde folk er efter at købe den opsamling. De må være meget bekymrede for, om Miyamotos pensionsopsparing slår til, men sådan er det vel at være en "ægte Nintendo-fan" :/

Hvis pakken kommer til at koste mere end de 2100 Wii points, det koster at købe alle fire spil på Shop Channel, begynder jeg at grine.
0
1ups givet

#27 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-10-2010 22:14

^Ja det skal være til en god pris før at jeg gider at overveje at anskaffe mig denne samling.

ps. GCen har gode spil ja. Desværre var konsollen indeed ikke en særlig stor succes. Then again så havde PS2 også mange gode spil og var *sort of* forrige generations wii så man kan sagtens udgive dem og stadigvæk sælge ordentligt.

Forresten så er det vel ikke sådan at microsoft pludselig samlet har klaret sig bedre end nintendo denne generation bare fordi nintendo har klaret sig ret dårligt for nylig? Medmindre nintendo så har valgt at spendere betydeligt meget mere end normalt kan de vel næppe være i direkte krise.

Edit: Valgte lige at kigge på salgstal igen. Kan se at det kun er GTA og Gran turismo spil til ps2 som har solgt over 10 millioner. Så ok måske kan det ikke lade sig gøre at lave gode spil som sælger godt.
(*"retro" GTA gamer. 2D or it sucks*)
0
1ups givet

#28 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 22:21

Jonas >>
Så Nintendo skal miste penge på udgivelsen eller hvordan? Du tror måske ikke, det koster penge at producere spillet fysisk? At producere det medfølgende ekstramateriale? At sende det ud til forhandlerne? At porte SNES-versionen til Wii?

Nintendo skal måske bare give en omgang og sige: vi betaler da bare alle produktions- og distributionsomkostningerne, der følger med. Jeg tvivler.
0
1ups givet

#29 - Jonas

Level: 15 (Geega)

07-10-2010 22:24

Synes Nintendo er smarte nok. Det er køberne, jeg ryster lidt på hovedet af.
0
1ups givet

#30 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-10-2010 22:28

Hvis den eneste ændring de har lavet i spillet er at sætte tallet 25 i stedet for et spørgsmålstegn må man da håbe at det har været en del billigere for dem end at producere et helt nyt spil.
Synes hans pris på 2100 wii points lyder meget rimeligt.

Forresten: Zelda collectors edition: 100 kroner
Oot og Oot master quest på seperat disc sammen med wind waker (limited edition): Gratis.

^Og de to under GC hvor nintendo åbenbart var i krise. Smiley
0
1ups givet

#31 - Grauling

Level: 23 (Skree)

07-10-2010 22:39

Alexander hvorfor skulle jeg ikke kunne have vokset op med Nesog Snes?
Grunden til at Gamecuben fejlede var ikke på grund af de spil Nintendo lavede det var pga af PS2'en og dårlige 3 part udviklere.

Alexander du har det da også bare at overdramatisere alt! Nintendo var ikke ved at gå nedenom og hjem tilbage i gamecube perioden når de havde både GBA og DS der solgte fantastisk + alle de mange Pokemonkort der blev solgt. Og gider du ikke stoppe med det fis at Mario Galaxy 2 har fejlet...Hvor meget har det spil lige kostet at udvikle? ikke en fed skid men hvor meget har spillet egentlig solgt? tjaa kun 8,84 millioner eksemplarer hvilket gør det til det 9'ene bedste solgte Wii spil til dato. Jeg kan kun refererer shajita billed!

Jeg tror umiddelbart også som spiludvikler har Miyamoto nydt mere at lave spillene til Gamecube fremfor til Wii det er jo også en af grundene til at han har lavet New Motion Control spil så han giver spillene som Pikmin som han har nydt at lave en chance på Wiien.
0
1ups givet

#32 - Jonas

Level: 15 (Geega)

07-10-2010 22:45

(Havde lige overset det her citat)

"For at kunne udtale, at spillene til GameCube var de "sjoveste spil nogensinde lavet af Nintendo", kræver det vel man, at man var gammel nok til at have oplevet NES- og SNES-perioderne?"

For der er nemlig ikke noget der hedder brugtmarked, genudgivelser, Virtual Console og konsolemulatorer Smiley
Har endnu ikke spillet et spil til NES eller SNES, der overgår mine favoritter til GC (og jeg har skam spillet en del, blandt andet Super Mario-spillene).
Så kan du jo sige, at "man skulle have været med den gang", men hvis et spil kun holdes oppe af retroværdien, er det vel ikke specielt godt i sammenligning med nyere spil.
0
1ups givet

#33 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-10-2010 00:06

Asger >>
GameCuben fejlede fordi, der ikke var nok, der var interesserede i de spil, der kom til den. I øvrigt er støtten fra tredjepartsudviklerne da også dårlig på Wii, så det argument holder ikke helt.

Og jo, Nintendo var i store problemer, inden DS'en begyndte at indtage markedet.

I forhold til Galaxy 2 har det, så vidt jeg ved, solgt mellem 4-5 millioner. Jeg tror, du har været inde og kigge på Galaxy 1's salgstal, så måske du skulle gemme shajitas billede for en stund. Smiley

Angående Miyamoto så er jeg ret ligeglad med, hvad han nyder. Det handler ikke om, hvad han nyder, men hvad hans publikum nyder. I øvrigt tror jeg ikke, du skal undervurdere hans ønske om at ændre videospil fra kedelige, cinematiske oplevelser til anderledes oplevelser. Vi taler trods alt om manden bag Wii Sports, Wii Fit, Nintendogs, Wii Music og lignende.

Jonas >>
Selvfølgelig er oplevelsen ikke den samme, hvis man ikke oplevede det, da det skete. Hvem prøver du at narre? Der er konstant udvikling og det ænder selvfølgelig tingenes perspektiv. Når det er sagt, kan du jo netop prøve at scrolle lidt op og tjekke, hvad den her nyhed egentligt handler om? Den handler netop om, at nogle spil fra 80'erne bliver genudgivet. Og som du kan se i kommentarerne, er folk ret villige til at hoste en del penge op for dem. Selv her 20-25 år efter.



0
1ups givet

#34 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

08-10-2010 00:47

Super Mario Galaxy 2 ER en salgsmæssig success. Det er det 13. bedst sælgende spil til Wii. Og udviklingsbudgettet kan ikke have været vanvittigt stort, eftersom meget grafik og musik er direkte genbrug.
Tro mig de har tjent godt ind på det.
0
1ups givet

#35 - Grauling

Level: 23 (Skree)

08-10-2010 00:54

Du har ret i jeg vidst har kommet til at kigge på Galaxy 1 salgstal men stadigvæk spillet har solgt 4 millioner eksemplarer og igen det har ikke kostet en skid at lave. At kalde Galaxy 2 for et salgsflop er virkerlig dumt at sige det vil være det samme som at sige at Call og Duty: Modern Warfare og Grand Theft Auto IV er salgsflop på xbox 360 da de har solgt præcis lige så meget! Så tror godt vi kan finde billed tilbage.
Other M har faktisk snart solgt en halv million eksemplarer på blot få måneder og derud fra kan du allerede sige det er et flop nu? og så lige inden juleindkøb?... Wii Spil som fx Wii Sports, Wii Play, Wii Fit og Wii Sports Resort har altid kommet bundlet med et nyt ekstra udstyr og både Wii Sports og Resort er med når man køber Wiien dette vil jeg mene er en stor grund til at de har solgt så meget!

Synes bare det fedt når spiludvikler tænker på penge fremfor at lave gode spil...Jeg tror alle os der faktisk spiller videospil af glæde ser frem til Guitar Hero 25...guys det bliver for vildt!
0
1ups givet

#36 - Jonas

Level: 15 (Geega)

08-10-2010 01:58

De gamle Super Mario-spil er åbenbart objektivt set bedre, fordi mennesker der er over 25 oplevede dem på en anden måde dengang, jaja Smiley

Jeg siger ikke, at spil til GC'en objektivt set er bedre end gamle NES-spil, men jeg er da ikke diskvalificeret fra at have en holdning om det, bare fordi jeg ikke var med dengang SMB blev udgivet. Ja, jeg ser tingene i et andet perspektiv end andre, men det er vel også det, subjektivitet betyder.

Fred være med at folk synes spillet holder i dag, men jeg kan ikke forstå, hvorfor de vil købe det igen (bemærk at jubilæumspakken primært henvender sig til retro-spillere, dvs folk der har spillet de gamle spil før og sandsynligvis allerede ejer det i en eller anden form).
Jeg kan dog ikke benægte, at udgivelsen muligvis har en eller anden samlerværdi.
0
1ups givet

#37 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-10-2010 15:06

I forhold til Super Mario Galaxy 2. Det mest afgørende ved videospil er, om de sælger hardware. Hvis nye spil blot sælger til dem, der i forvejen ejer konsollen, så vokser industrien (læs: Nintendo) ikke.

Hvis du kigger på Galaxy 2's salgstal og Wii's salgstal i samme periode, vil du kunne se, at spillet ikke har formået at sælge hardware overhovedet. Tværtimod har der været nedgang!

Hvis du går tilbage til den periode, hvor NSMBW udkom (november 09 og frem), kan du se, at Wii var udsolgt flere steder - selv på Amazon! Nintendo slog bl.a. salgsrekord op til jul. Nintendo var altså på toppen takket være NSMBW - og det var på trods af, at det japanske firma året forinden - i 2008 - var kommet i en mindre krise på grund af svag software som Animal Crossing og Wii Music.

Nu er der snart gået et år siden NSMBW udkom, og den store efterspørgsel er pludselig forsvundet. Nintendo er flere gange blevet overhalet salgsmæssigt af både PS3 og 360 i alle regioner. På grund af nedgangen har Nintendo været nødt til at nedjustere deres estimater for resten af det fiskale år (det er ikke billigt at sætte produktionen ned).

Denne udvikling viser da om noget, at Galaxy 2 sammen med Other M har fejlet. Det var de to spil, der skulle opretholde Nintendos momentum, og det har de ikke formået. Jovist, Galaxy 2 har da solgt et par millioner, det er vel fint nok, kan man sige. Nej, det er det ikke! På grund af den økonomiske krise og på grund af den manglende interesse i videospil, som STADIG er meget dominerende, bør alle udgivelser være kvalitetsudgivelser, der sælger hardware. Der er ikke råd til blot at udvikle et spil, der tilfredsstiller GameCube-brugerne og dem, der godt kunne lide det første. Det her handler om Wii's overlevelse. Hvis Nintendo fortsætter med at lave lignende spil, kommer Wii til at miste så mange markedsandele, at konsollen dør ud.
0
1ups givet

#38 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

08-10-2010 15:46

Nu er det jo ikke hele verden, der spiller videospil, så Wii kan jo ikke blive ved med at sælge ekstremt. Og så er der jo alle dem, som ikke har overskud i økonomien til videospil. Det er da helt naturligt, at salgstallene ikke bliver ved med at stige.
0
1ups givet

#39 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-10-2010 15:50

Bare lige for at lukke diskussionen om Super Mario Galaxy 2. I slutningen af sidste måned afholdte Nintendo en Q&A-konference for deres investorer, hvor Iwata udtalte følgende:

[i]"As for the software unit shipment forecasts, we are decreasing them for both Nintendo DS and Wii. Since availability of a hit software title or titles drastically changes the entire picture in this entertainment business, "a lack of hit software titles" may be the more appropriate term to be used here than "lack of software titles." To put it another way, for this fiscal year, we are yet to find new software which can drive the entire software market, software which can encourage those who have felt a bit tired of games to feel like playing, or can attract those who have not played any games before to want to play. With the lack of such hit software titles, we had to come up with the unit shipment forecasts with the assumption of a slower sales pace than when we originally made this year's financial forecasts.

For your information, the slower sales pace of games is not confined to Nintendo, but is now an issue the whole video game market is facing. I understand that it is because consumers are having a hard time finding something new among the proposals video game producers are making today. Nintendo has not been able to produce the titles which can be a great hit in the market, and I have the impression that there are fewer hit software titles in the whole market. [...] About Wii, the current sales are not very strong as you pointed out. The hardware did not show immediate and rapid growth in the sales as soon as we launched "Super Mario Galaxy 2."[/i]

Iwata siger præcis det samme som mig. Nintendo har ikke formået at udgive den rigtige software i 2010, og derfor har der været nedgang. Af den grund får Sakamoto næppe lov til at lave flere Metroid-spil, og Miyamotos næste Mario-spil bliver helt sikkert i 2D.
0
1ups givet

#40 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-10-2010 16:07

Vil stadigvæk gerne vide hvordan det kan være at nintendo åbenbart skulle miste kassen ved at sælge denne her samling billigt når de kunne sælge zelda: collectors edition for 99 kroner?

Samtidig med at jeg også gerne vil vide hvordan 3.parts udviklere "overlever" hvis wiien (og ps2 og PC(!) velsagtens) åbenbart kun kan overleve hvis selve konsollen sælger.

Edit:
HGC - PS2 har stadigvæk solgt en del mere end wii så der skulle gerne være et par potentielle kunder stadigvæk.
Men når man så kigger på de salg igen kan man også se at 64 egentlig ikke var meget bedre end GC så nintendo har klaret sig 2 generationer på deres håndholdte marked (hvis GC og 64 har givet sådan et underskud) og det virker lidt dramatiserende at sige at nintendo er i stor krise).
0
1ups givet