Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Udvikleren af Resident Evil 5 ser konkurrenterne i øjnene

Skrevet af aidbit - 04-01-2009 00:26

Jun Takeuchi, udvikler af Residen Evil 5 for Capcom, har indrømmet, at han er 'nervøs' over hvilken effekt de stærke spiludviklere fra EU og Amerika vil have på den japanske spilindustri i år.

Da det japanske spilmagasin Famitsu spurgte ham, hvad han mener 2009 vil bringe, svarede han, at han er nervøs over den adfærd, som vestlige udviklere ligger for dagen. Han mener at Japan nu er deres mål, da det er det sidste store marked. Han er klar over at vestlige udviklere udvikler rigtig gode spil og at de fortsætter med at gøre det i år.

Han håber at ikke kun Capcom, men også andre japanske udviklere vil få store hits i 2009, så det kan forbedre den japanske spilindustri som en helhed.

Han giver en påmindelse om at 2009 omsider vil være året, hvor Resident Evil 5 udgives, hvilket han fortæller vil sende dem videre til deres næste skridt. Endelig slutter han af med, at de endnu ikke har vist hvad Capcom ellers udgiver i 2009, så han håber at de kan overraske os alle meget snart.

Mon overraskelserne også gælder os Nintendofans? Mon det er Street Fighter IV, de vil overraske os med til Wii også? Eller går de helt commando med et Bionic Commando til også at omfatte Wii?

Eller vil de mon overraske os med et Final Fight, Ghosts 'N Goblins eller Section Z udelukkende til DS?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

04-01-2009 00:55

Street Fighter IV til Wii <'3

Wii'en mangler gode fighting spil. Ja, Brawl er rigtig fedt, men vil ikke kategorisere det som et fighting spil (det er ihvertfald meget anderledes end Street Fighter, Tekken, Soul Calibur osv.).

Soul Calibur: Legends kunne være fedt, men det suckede... Mortal Kombat: Annihilation har en vildt dårlig styring... Street Fighter IV, NICE!
0
1ups givet

#2 - ZharO-,,

Level: 1 (Goomba)

04-01-2009 01:00

Well, når du siger sådan med MK og SC, som så vidt jeg lige ved normalt er rimelig fede titler, tror du så ikke der er ligeså stor chance for at de fucker det op med Street Fighter IV ?

Jeg er ret sikker på vi er nødt til at have noget nyt, måske fighting, kunne være en ide, men ikke risikere at smadre en god serie spil, med en elendigt styreform.
0
1ups givet

#3 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

04-01-2009 01:02

13r1ng-It-0n - Tjo, men de to titler jeg nævnte, var eksklusive til Wii.
Lavede de Street Fighter IV med dårligere grafik og GameCube controller/Classic Controller understøttelse, så tror jeg at chancerne for at fucke det up er rimelig små.
0
1ups givet

#4 - Greven

Level: 1 (Goomba)

04-01-2009 01:03


Jun Takeuchi's bekymring er bestemt begrundet, bare tænk tilbage på 08's største spil titler, blandt spil som Gears of War, Grand theft auto og Prince of percia finder vi kun få japanske titler som Brawl og Metal gear solid. De to spil er endda streamlinet til vestens kunder

Personligt håber jeg at de lytter til Jun Takeuchi, for når det kommer til stykket så er det i Japan at nogle af de største spil udviklere og serier. Final Fantasy er et godt eksempel på et spilserie der aldring kunne have fået sin oprindelse i vesten. Så lad os stå sammen og lade Japan lave spil til sig selv, før de laver spil til os.

0
1ups givet

#5 - Mikkel Larsen

Level: 1 (Goomba)

04-01-2009 01:15

Tja, grunden til at den japanske spilindustri aldrig har slået særlig meget igennem er vel fordi at mange af spillene kun er udkommet i Japan, og at vi andre tit ikke kan se japanernes "syge" form for humor. Sådan ser jeg det.
0
1ups givet