Nintendo Switch-efterføl...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

WiiWare demoer vender tilbage!

Skrevet af Lukas Skywalker - 02-11-2010 12:35

Tilbage i slutningen af 2009 og starten af 2010 kørte Nintendo med noget som mange Wii-ejere havde ventet på: WiiWare-demoer. Af en ukendt årsag blev denne demofunktion dog fjernet - men nu er den tilbage!

Nintendo Life kan rapportere at adskillige WiiWare-udviklere har kunnet bekræfte, at Nintendo nu var begyndt at implementere dette igen. Og ikke nok med det, så har Nintendo selv bekræftet at de elskede demoer vender tilbage.

Demoversionerne foregår på den måde, at inden man køber et givent WiiWare-spil, så kan man prøve en kort version af spillet, der oftest varer omkring 10 minutter. Det er dog tilsyneladende ikke alle spil der vil kunne downloades demoer af, da det angiveligt udelukkende er op til udviklerne at lave en demoversion af spillet eller ej.

Denne demokampagne starter fra på fredag, med fire demoer. Disse er Furry Legends, Jett Rocket, ThruSpace og Zombie Panic in Wonderland. Hvor lang tid det denne gang vil køre, vides ikke - dog at den som minimum vil køre op til jul.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

02-11-2010 14:40

Mærkeligt at de ikke altid har gjort det. Har stadig alle demoer fra sidst man kunne downloade dem Smiley
0
1ups givet

#2 - Slettet

Level: 1 (Goomba)

02-11-2010 18:43

It was about time Smiley
0
1ups givet

#3 - yasw

Level: 1 (Goomba)

03-11-2010 15:36

Fedt, men jeg fatter virkelig ikke hvorfor det skal være en uhyrlig sjældenhed at få demoer på Wii, sammenlignet med andre moderne konsoller hvor man kan få demoer af rigtig mange af både download spil og retail spil.
0
1ups givet

#4 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

03-11-2010 23:22

^Ingen harddisk
0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

03-11-2010 23:50

Demoer er nice, om end konceptet burde kunne gøres mere interessant. Alt for tit kommer demoerne først lige op til udgivelsen eller efter. Minecraft har vist, man kan sælge en alpha-version af et spil - det burde give inspiration til industrien.

Konkret i forhold til demoer på Wii Ware er jeg ret ligeglad. Nintendos online service er simpelthen for klodset til jeg gider at bruge tid på det.
0
1ups givet

#6 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

04-11-2010 00:05

Jeg tror allerede industrien er ved at være dér.
Capcom havde jo stor success med at sælge en prequel til Dead Rising 2, en måneds tid før spillet kom.

Jeg tror tilgengæld at det er ekstremt svært at gøre ligesom Notch, i størstedelen af spil.
Alpha er det stadie hvor man implementerer content og features, og meget få spil vil kunne bære at være halvfærdige. Forestil dig f.eks. Mario uden powerups eller fjender og fyldt med bugs.

Minecraft kan bære dette fordi dets hovedmekanik at sætte blocks og bevæge sig rundt i verdenen er underholdende og ikke afhæner af leveldesign. Alt nyt content føles derfor som updates, og ikke som et spil der er igang med at blive bygget op.
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-11-2010 00:16

Industrien er ved at bryde sammen, især Capcom aner ikke, hvad de laver. Men det er en anden diskussion.

Min pointe var nu heller ikke, at alle udviklere skulle til at udgive demoudgaver af alpha-versioner. Men de kunne godt tænke lidt mere uden for boksen. De kunne fx sende demoer lang tid før spillene var færdige, måske på fysiske diske, involvere brugerne noget mere så de ville få betydning for udviklingen af spillet, få mere feedback fra brugerne. Der er mange muligheder, som kan udforskes.
0
1ups givet

#8 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

04-11-2010 00:46

Jeg kan bare ikke forestille mig hvordan det kan være gavnligt.
Langtid før spillet er færdigt, vil det i langt de fleste tilfælde ikke være præsentabelt.
At lave et kommercielt spil er sjældent noget man gør "hen ad vejen". Det skal være nøje planlagt hvad der skal implementeres og hvor lang tid hver enkelt lille ting skal tage. Ellers går der nemt Duke Nukem Forever i den.
Hvis offentligheden skal have nogen betydelig inflydelse på spillet vil det være ekstremt svært at planlægge, og uundgåeligt gå meget udover udviklingstiden, og derfor også budgettet.
0
1ups givet

#9 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

04-11-2010 00:50

EDIT: slettet ligegyldig spild-af-tid-diskutions indlæg
0
1ups givet