Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Mario Kart: Double Dash!! (NGC)

Skrevet af Oni Nick - 07-05-2012 22:32

Mario Kart: Double Dash!! var Mario Kart-seriens indtog på GameCuben, og var det fjerde spil i Mario Kart-serien. Men er det et spil, der er værd at sætte i maskinen igen, eller må f.eks. Mario Kart Wii i dag kunne siges at være et bedre alternativ?

Det gode

Det er Mario Kart, så de fleste ved hvad det går ud på: God gammeldags arkaderæs med Mario i hovedrollen. Spillet byder på intens multiplayer, hvor de fleste kan være med, da styringen er enkel. Der er både traditionel ræs og battle-moden, hvor man skal stjæle hinandens balloner. Som et af de store plusser, i hvert fald i forhold til Mario Kart Wii, er items-systemet i dette spil mere balanceret. Der sker stadig tilfældige ting, som man ikke altid er herre over, men generelt set er det stadig en fordel at have spillet det meget grundet de specielle teknikker, der er at finde i spillet. Man har også mulighed for at lave driftturboer når man vil, hvilket er blevet taget ud af Mario Kart Wii. Dette er selvfølgelig en god ting, da det ikke er spor kompliceret, da det blot kræver, at man skubber pinden frem og tilbage.


Der er ræs for alle pengene!

En anden god ting ved spillet er det brede udvalg af baner, der faktisk alle viser sig at være interessante. Der er alt lige fra de traditionelle racerbaner til isbaner og ørkenbaner. Indholdet bærer præg af de traditionelle Mario-temaer.

Det dårlige

Spillets styring, omend den er simpel, er dog ikke specielt tiltalende, da man skrider for meget ud. Den er ikke lige så intuitiv som i Mario Kart Wii. Avanceret styring er ikke en dårlig ting, men lige i dette tilfælde kan det virke frustrerende, når små inputs får bilen til at foretage sig mærkelige ting. Der er ikke nok arkadeværdier. En anden ting denne styring afføder er den avancerede teknik 'snaking', der skaber en for stor kløft mellem visse spillere.


To i én bil? Har man set mage?

Og hvorfor skal man køre to i én bil? Denne gimmick synes at være malplaceret, og funktionen er unødvendig. Omend er det en lille ting i det store billede (da det jo ikke ændrer på seriens præmisser), men jeg så hellere, at styringen var blevet finpudset istedet. Det får mig ikke til, at vende tilbage til spillet, omend det gør spillet specielt (og det er godt, hvis man har en ven, der ikke ønsker at køre alene). En anden lille detalje er, at der er for mange figurer med i spillet, hvor mange af dem ikke er specielt ikoniske eller simpelthen ikke giver mening. F.eks. er det mystisk at se Baby Mario og Mario i samme spil, og selvom det selvfølgelig er en personlig præference, så finder jeg det federe at have færre figurer, der tilgengæld er virkelig seje.

Den ideelle spiller

Spillet tiltaler nok dem, der går op i at mestre den komplicerede styring. Spillet er dog for alle, der kan lide en god omgang bilræs, men spillet er specielet for de konkurrencesindede, der virkelig går i teknikker såsom 'snaking', der udføres ved at lave driftturboer kontinuerligt i en zig-zag bevægelse.


De forskellige figurer har forskellige specielle genstande og våben. Dette kan være alt fra store bananer til andre sjove våben.

Konklusion

En solid men forglemmelig udgave i den populære racerserie. Spillet er sjovt og håndværket er i orden, så hvis styringen og de nye koncepter med at køre to i én bil ikke afskrækker dig, så er der helt sikkert noget at komme efter. Ellers er Mario Kart Wii bare en nyere og bedre udgave.

0
1ups givet

3/5


Essentiel multiplayerdel

Familiesjov

Festspil

Nemt at gå til

Øjeguf

Kommentarer:

#1 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-05-2012 22:01

Jeg vil gerne lige tilføje, at denne anmeldelse var cowritet af Abild, der kom med skarpe analyser og pointer.
2
1ups givet

#2 - 0

Level: 23 (Skree)

08-05-2012 22:03

Det eneste spillet kræver er widescreen.
2
1ups givet

#3 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

08-05-2012 22:04

DD er det sjoveste MK imo. 2 på en kart virkede rigtig godt Smiley
1
1ups givet

#4 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-05-2012 22:05

DD sucks, fordi man ikke kan hoppe = fact = nuff said.
3
1ups givet

#5 - 0

Level: 23 (Skree)

08-05-2012 22:05

Godt skrevet iøvrigt. Der må godt komme flere GC anmeldelser Smiley
3
1ups givet

#6 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-05-2012 22:07

Jeg har en hel hylde med GC spil. En dag hvor det regner anmelder jeg det næste i rækken.
3
1ups givet

#7 - AND

Level: 35 (Lakitu)

08-05-2012 22:10

Arh ja, jeg besøgte selv Double Dash igen her for et par uger siden, sammen med et par venner og det er bare stadig et super godt spil. Personligt foretrækker jeg Mario Kart 64, men det er nok i lige så høj grad pga. nostalgien, som det er fordi jeg synes at bane-designs'ne er bedre. Samtidig er gameplayet i MK64 også mere simpelt. Men Mario Kart Double Dash er også et rigtig fedt spil - fantastisk multiplayer stadig og der er bestemt nogle fede baner imellem. Især Baby Park og Donkey Kongs bane var fantastiske - god anmeldelse, NickSmiley
2
1ups givet

#8 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-05-2012 22:10

Bedste spil i serien. Smiley
2
1ups givet

#9 - 0

Level: 23 (Skree)

08-05-2012 22:11

Jeg har kun to spil tilbage. SM3DL og MK7. Spil foregår over telefonen nu Smiley
2
1ups givet

#10 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-05-2012 22:12

Det er specielt bemærkelsesværdigt hvor hurtigt det her spil faktisk går. Jeg blev ekstremt overrasket da jeg spillede det sidst og forstod pludselig hvorfor folk mente at mariokart 7 var langsomt.
2
1ups givet

#11 - Abild

Level: 9 (Bob-omb)

09-05-2012 12:18

Baby Park er da bomb. Eneste grund til, at jeg fra tid til anden gider spille DD.
2
1ups givet

#12 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

09-05-2012 23:16

Det handler ikke om at kunne hoppe i DD. Det handler om teamwork og derfor er det min favorit, så længe der ikke kommer andre Mario Karts på banen, der tør vige fra det sædvanlige, etablerede gameplay.
0
1ups givet

#13 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

09-05-2012 23:21

Baby Park og DK Mountain var også mine yndlingsbaner i DD engang. Nu er de blandt de dårligste IMO, men banerne i spillet er generelt gode og endnu en grund til at det er det bedste spil i serien.

Eksempelvis er det umiddelbart det eneste spil med en virkelig god ørkenbane IMO.

(Omkring teamwork så er teaming faktisk ret kedeligt i mariokart fordi ham der ikke styrer bare skal spamme højre/venstre på sticket så man kan miniturbo hurtigst muligt /gamebreaker)
0
1ups givet

#14 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-05-2012 00:09

"DD sucks, fordi man ikke kan hoppe = fact = nuff said."

"Gameplay er overvurderet"

Alexander Brock anno 2012

... eller er det at man kan hoppe lig med 'content'?
3
1ups givet

#15 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 06:16

Med mindre du tror, at spil er lig med film, så vil jeg da absolut mene at hoppe er en "interessant mulighed" inden for "interaktionens rammer".
2
1ups givet

#16 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 09:20

Jeg savnede ikke at hoppe i DD, men det var da en fed feature i MK Wii - dog nok mest af nostalgiske grunde - jeg kan ikke rigtig se hvad det i praksis gør godt for.
1
1ups givet

#17 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

10-05-2012 09:57

"Der er ikke nok arkadeværdier."
Hvilke konkrete 'arkadeværdier' var der ikke nok af i Mario Kart: Double Dash!!?

Jeg kunne godt lide spillet, og det var mit første GameCube spil, da det fulgte med konsollen i et bundle. Jeg spillede det meget sammen med en ven, og selvom det ikke var nødvendigt at man skulle være to i samme bil, var det underholdende for os alligevel. (: Jeg har ikke spillet det i lang tid, så kan ikke sige, om jeg stadig vil have den samme positive holdning til spillet, hvis jeg spiller det igen.
2
1ups givet

#18 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 10:25

AND skrev:
Jeg savnede ikke at hoppe i DD, men det var da en fed feature i MK Wii - dog nok mest af nostalgiske grunde - jeg kan ikke rigtig se hvad det i praksis gør godt for.


Var heller ikke rigtig et problem for mig, men siden jeg er vant til at hoppe i alle andre karting spil så føles det da stadig mere naturligt. Der er også den fordel at det er nemmere at lave countersteering da du kan gøre dette mens du stadig er i luften. Smiley

1
1ups givet

#19 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 10:32

Vigtig pointe, stelzig.

Ekstra kommentar til Jonas: Jeg har aldrig skrevet, at gameplay er ligegyldigt, men at det er overvurderet i mange diskussioner på internettet, hvor alle sidder og diskuterer hver eneste detalje og hvor nogle er så skøre, at de mener, at nye spil kun er gode, hvis de har nye "gameplay innovations".

For selvfølgelig er gameplay vigtigt. Hvis du ikke kunne hoppe i Super Mario Bros. ville det ikke være ret sjovt. Men det er så også her, at gameplay og content smelter sammen i nogle situationer. Det er sjovt at hoppe i Super Mario Bros., fordi det giver mening i spillets univers - ikke fordi det er sjovt at hoppe i sig selv (der finde 100000000 spil, hvor man kan hoppe).
1
1ups givet

#20 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 10:53

stelzig skrev:
Der er også den fordel at det er nemmere at lave countersteering da du kan gøre dette mens du stadig er i luften. Smiley



Kan man hoppe imens man er i luften? Eller er det mig som ikke forstår indlægget? Smiley

0
1ups givet

#21 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-05-2012 10:55

Der kan vi naturligvis godt være enige. Hvis der er nogle ting, spilfiguren ikke kan gøre i et vakuum (f.eks. løbe, hoppe, skyde etc.), så mangler spilleren jo nogle måder at interagere med spillet på - eller "foretage interessante valg." Jeg syntes bare ikke, at det gav nogen mening at dømme hele spillet på én manglende gameplay-mulighed, når man tidligere havde sagt, at gameplay var overvurderet Smiley

Og ja, jeg synes også, at det er godt at kunne hoppe i Mario Kart, men første gang jeg spillede Double Dash, føltes det bare lidt underligt men absolut ikke som en gamebreaker.
0
1ups givet

#22 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 11:07

AND skrev:

stelzig skrev:
Der er også den fordel at det er nemmere at lave countersteering da du kan gøre dette mens du stadig er i luften. Smiley



Kan man hoppe imens man er i luften? Eller er det mig som ikke forstår indlægget? Smiley

Du kan starte countersteering mens du er i luften.

Det vil sige at når du har hoppet og trykket den retning du vil drifte, så kan du med det samme holde modsatte retning så du ikke drejer for meget ud til siden.

Nej du kan ikke hoppe i luften, men det samme virker selvfølgelig når du er kommet op i luften på anden vis (også i mkdd) Smiley

2
1ups givet

#23 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 11:09

Jonas skrev:
[...] men første gang jeg spillede Double Dash, føltes det bare lidt underligt men absolut ikke som en gamebreaker.



Sådan havde jeg det med Majora's Mask... Det gik heldigvis overSmiley

0
1ups givet

#24 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 11:10

Stelzig - nice man, det var jeg ikke klar over - kunne ellers også have været fedt, hvis man kunne hoppe i luftenSmiley
0
1ups givet

#25 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 11:23

Det skal siges at jeg jo som sagt stadig synes at MKDD er det bedste spil i serien og ikke ser mangel på hop som et problem.

Det er faktisk også det hvor du alligevel kan drifte mest lige (hvilket gør hele den der skride ud kommentar underlig i anmeldelsen underlig og den gælder vist kun for spillere som ikke udnytter drifting overhovedet - dem der ville vælge auto i mkw).
http://www.youtube.com/watch?v=1VUoAidvq70
(Hvis i synes videoen går langsomt så er det fordi han spiller 50hz som er langsommere end 60hz)
1
1ups givet

#26 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 11:26

^"edit": Ikke at spillet ikke er svært, det er nok også det sværreste spil i serien (måske efter super circuit), da smasherne spillede det til alexanders arrangement så fejlede vi også ret meget i forhold til hvad jeg havde forventet, men det gør da kun spillet federe at man rent faktisk kan forbedre sig og mærke en egentlig fremgang.
1
1ups givet

#27 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

10-05-2012 15:38

Denne anmeldelse er en kæmpe succes!
1
1ups givet

#28 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

11-05-2012 16:15

Jeg har allerede anmodet om ovenstående, men åbenbart ignorerer redaktionen brugernes ønsker.
1
1ups givet

#29 - MetteT

Level: 5 (Cheep)

11-05-2012 18:32

elsker bare mario kart
3
1ups givet

#30 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

22-05-2012 19:35

Nu er det ikke noget til denne anmeldelse specifikt, men hvorfor ikonet til 'Familiesjov' Noah fra det der bibelspil til NES? Smiley


2
1ups givet

#31 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

22-05-2012 19:49

For det er random genereret 8-bit pixel art (oh that art!). Det er vigtigere, at det er RETRO-LL end at udtryk og indhold matcher.
2
1ups givet

#32 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

22-05-2012 20:26

"Essentiel multiplayerdel"
Den bruger også Bomberman fra et af de eneste single player only spil jeg kan huske fra Bomberman. Navnet er Pocket Bomberman. Bomberman i sig selv er ellers meget passende Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=JIUaqsGtFdU
4
1ups givet

#33 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

22-05-2012 20:53

I det hele taget virker det som om ikonerne bare er tilfældigt valgt.
1
1ups givet

#34 - AND

Level: 35 (Lakitu)

22-05-2012 20:59

@ Dead Cheese - var Bomberman Hero til N64 ikke også singleplayer only? Nice observation, btw Smiley
0
1ups givet

#35 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

22-05-2012 21:09

Nu når du siger det... Jo det kan godt passe. Der er vel en del flere, men jeg kender dem ikke Smiley
0
1ups givet

#36 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

23-05-2012 06:45

L3G3ND skrev:
Nu er det ikke noget til denne anmeldelse specifikt, men hvorfor ikonet til 'Familiesjov' Noah fra det der bibelspil til NES? Smiley



Fordi det bare indbyder til skæg og ballade med familien Smiley

0
1ups givet

#37 - DaneWolf

Level: 7 (Korok)

09-05-2013 11:37

Selv om jeg aldrig har været god til controll delen af dette spil er og bliver det et af favoritterne! Et spil der altid får smilet frem!! Et godt spil hvis man vil dele multiplay oplevelser med dine venner!
0
1ups givet