Skrevet af Oni Nick - 07-05-2012 22:32
Mario Kart: Double Dash!! var Mario Kart-seriens indtog på GameCuben, og var det fjerde spil i Mario Kart-serien. Men er det et spil, der er værd at sætte i maskinen igen, eller må f.eks. Mario Kart Wii i dag kunne siges at være et bedre alternativ?
#1 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-05-2012 22:01
Jeg vil gerne lige tilføje, at denne anmeldelse var cowritet af Abild, der kom med skarpe analyser og pointer.#3 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
08-05-2012 22:04
DD er det sjoveste MK imo. 2 på en kart virkede rigtig godt#4 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
08-05-2012 22:05
DD sucks, fordi man ikke kan hoppe = fact = nuff said.#5 - 0
Level: 23 (Skree)
08-05-2012 22:05
Godt skrevet iøvrigt. Der må godt komme flere GC anmeldelser#6 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-05-2012 22:07
Jeg har en hel hylde med GC spil. En dag hvor det regner anmelder jeg det næste i rækken.#7 - AND
Level: 35 (Lakitu)
08-05-2012 22:10
Arh ja, jeg besøgte selv Double Dash igen her for et par uger siden, sammen med et par venner og det er bare stadig et super godt spil. Personligt foretrækker jeg Mario Kart 64, men det er nok i lige så høj grad pga. nostalgien, som det er fordi jeg synes at bane-designs'ne er bedre. Samtidig er gameplayet i MK64 også mere simpelt. Men Mario Kart Double Dash er også et rigtig fedt spil - fantastisk multiplayer stadig og der er bestemt nogle fede baner imellem. Især Baby Park og Donkey Kongs bane var fantastiske - god anmeldelse, Nick#9 - 0
Level: 23 (Skree)
08-05-2012 22:11
Jeg har kun to spil tilbage. SM3DL og MK7. Spil foregår over telefonen nu#10 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
08-05-2012 22:12
Det er specielt bemærkelsesværdigt hvor hurtigt det her spil faktisk går. Jeg blev ekstremt overrasket da jeg spillede det sidst og forstod pludselig hvorfor folk mente at mariokart 7 var langsomt.#11 - Abild
Level: 9 (Bob-omb)
09-05-2012 12:18
Baby Park er da bomb. Eneste grund til, at jeg fra tid til anden gider spille DD.#12 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
09-05-2012 23:16
Det handler ikke om at kunne hoppe i DD. Det handler om teamwork og derfor er det min favorit, så længe der ikke kommer andre Mario Karts på banen, der tør vige fra det sædvanlige, etablerede gameplay.#13 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
09-05-2012 23:21
Baby Park og DK Mountain var også mine yndlingsbaner i DD engang. Nu er de blandt de dårligste IMO, men banerne i spillet er generelt gode og endnu en grund til at det er det bedste spil i serien.#14 - Jonas
Level: 15 (Geega)
10-05-2012 00:09
"DD sucks, fordi man ikke kan hoppe = fact = nuff said."#15 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 06:16
Med mindre du tror, at spil er lig med film, så vil jeg da absolut mene at hoppe er en "interessant mulighed" inden for "interaktionens rammer".#16 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 09:20
Jeg savnede ikke at hoppe i DD, men det var da en fed feature i MK Wii - dog nok mest af nostalgiske grunde - jeg kan ikke rigtig se hvad det i praksis gør godt for.#17 - Sillyyy
Level: 17 (Deku Baba)
10-05-2012 09:57
"Der er ikke nok arkadeværdier."#18 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 10:25
AND skrev:
Jeg savnede ikke at hoppe i DD, men det var da en fed feature i MK Wii - dog nok mest af nostalgiske grunde - jeg kan ikke rigtig se hvad det i praksis gør godt for.
Var heller ikke rigtig et problem for mig, men siden jeg er vant til at hoppe i alle andre karting spil så føles det da stadig mere naturligt. Der er også den fordel at det er nemmere at lave countersteering da du kan gøre dette mens du stadig er i luften.
#19 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 10:32
Vigtig pointe, stelzig.#20 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 10:53
stelzig skrev:
Der er også den fordel at det er nemmere at lave countersteering da du kan gøre dette mens du stadig er i luften.
Kan man hoppe imens man er i luften? Eller er det mig som ikke forstår indlægget?
#21 - Jonas
Level: 15 (Geega)
10-05-2012 10:55
Der kan vi naturligvis godt være enige. Hvis der er nogle ting, spilfiguren ikke kan gøre i et vakuum (f.eks. løbe, hoppe, skyde etc.), så mangler spilleren jo nogle måder at interagere med spillet på - eller "foretage interessante valg." Jeg syntes bare ikke, at det gav nogen mening at dømme hele spillet på én manglende gameplay-mulighed, når man tidligere havde sagt, at gameplay var overvurderet#22 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 11:07
AND skrev:
stelzig skrev:
Der er også den fordel at det er nemmere at lave countersteering da du kan gøre dette mens du stadig er i luften.
Kan man hoppe imens man er i luften? Eller er det mig som ikke forstår indlægget?
Du kan starte countersteering mens du er i luften.
Det vil sige at når du har hoppet og trykket den retning du vil drifte, så kan du med det samme holde modsatte retning så du ikke drejer for meget ud til siden.
Nej du kan ikke hoppe i luften, men det samme virker selvfølgelig når du er kommet op i luften på anden vis (også i mkdd)
#23 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 11:09
Jonas skrev:
[...] men første gang jeg spillede Double Dash, føltes det bare lidt underligt men absolut ikke som en gamebreaker.
Sådan havde jeg det med Majora's Mask... Det gik heldigvis over
#24 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 11:10
Stelzig - nice man, det var jeg ikke klar over - kunne ellers også have været fedt, hvis man kunne hoppe i luften#25 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 11:23
Det skal siges at jeg jo som sagt stadig synes at MKDD er det bedste spil i serien og ikke ser mangel på hop som et problem.#26 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 11:26
^"edit": Ikke at spillet ikke er svært, det er nok også det sværreste spil i serien (måske efter super circuit), da smasherne spillede det til alexanders arrangement så fejlede vi også ret meget i forhold til hvad jeg havde forventet, men det gør da kun spillet federe at man rent faktisk kan forbedre sig og mærke en egentlig fremgang.#28 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
11-05-2012 16:15
Jeg har allerede anmodet om ovenstående, men åbenbart ignorerer redaktionen brugernes ønsker.#30 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
22-05-2012 19:35
Nu er det ikke noget til denne anmeldelse specifikt, men hvorfor ikonet til 'Familiesjov' Noah fra det der bibelspil til NES?#31 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
22-05-2012 19:49
For det er random genereret 8-bit pixel art (oh that art!). Det er vigtigere, at det er RETRO-LL end at udtryk og indhold matcher.#32 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
22-05-2012 20:26
"Essentiel multiplayerdel"#33 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
22-05-2012 20:53
I det hele taget virker det som om ikonerne bare er tilfældigt valgt.#34 - AND
Level: 35 (Lakitu)
22-05-2012 20:59
@ Dead Cheese - var Bomberman Hero til N64 ikke også singleplayer only? Nice observation, btw#35 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
22-05-2012 21:09
Nu når du siger det... Jo det kan godt passe. Der er vel en del flere, men jeg kender dem ikke#36 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
23-05-2012 06:45
L3G3ND skrev:
Nu er det ikke noget til denne anmeldelse specifikt, men hvorfor ikonet til 'Familiesjov' Noah fra det der bibelspil til NES?
Fordi det bare indbyder til skæg og ballade med familien
#37 - DaneWolf
Level: 7 (Korok)
09-05-2013 11:37
Selv om jeg aldrig har været god til controll delen af dette spil er og bliver det et af favoritterne! Et spil der altid får smilet frem!! Et godt spil hvis man vil dele multiplay oplevelser med dine venner!