Skrevet af Grauling - 05-09-2010 00:45
Historien i spillet har stor betydning, og fylder en del i Metroid: Other M. Fans verden over har diskuteret frem og tilbage om de lange videosekvenser og en dybere historie, passer ind i Metroid-spillene. Historien starter hvor den slap i Super Metroid. Samus udrydder Mother Brain én gang for alle, ved hjælp af den sidste eksisterende Metroid, som ofrede sit liv for at redde Samus. Et stykke tid efter episoden, får Samus et S.O.S med nødsignalet Babies Cry. Samus sætter kurs efter signalet, der kommer fra en efterladt rumstation. Men hun er ikke alene i rumstationen, for her møder hun nemlig sine gamle holdkammerater fra The Galactic Federation, fra tiden før hun blev dusørjæger. Samus teamer op med sine gamle holdkammerater, for at finde ud af hvad der forgår på den tilsyneladende forladte rumstation.
#1 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
05-09-2010 03:12
Det lyder rigtig godt, men jeg havde ikke rigtigt forventet andet. Det er jo næsten en selvfølge, at alle Mario-, Zelda- og Metroid-spil til Wii skal have 8/9/10 i karakter. Og det er slet ikke spor negativt ment - det viser bare at Nintendo godt ved hvor de har deres styrker. De kunne jo med garanti lave et lige så godt spil med Miis - det ville bare ikke være lige så fedt#3 - Grauling
Level: 23 (Skree)
05-09-2010 11:21
Spoiler#4 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
05-09-2010 15:29
Ja okay, det lyder straks bedre. En svære sværdhedsgrad er standard i et hvert Metroid-spil.#5 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
05-09-2010 15:33
Forresten ville jeg gerne høre lidt mere om din holdning til styringen udover at den er "god", da jeg fx har læst andre steder, at sådan noget som at undvige mens man bevæger sig er temmelig besværligt. Men nu tror jeg også snart jeg bare selv skal få købt det og se med mine egne øjne.#6 - Grauling
Level: 23 (Skree)
05-09-2010 19:40
Jeg synes ellers det er ret let at undvige selvom man løber rundt. Jeg fandt i hvert fald hurtigt ud af lige at dobbeltklikke på d-padet lige for at undvige forskellige angreb og så lige give slip på 1 knappen og sende en beam lige tilbage i hovdet på dem Jeg fandt det overhovedet ikke besværligt#7 - Jonezy
Level: 18 (Twhomp)
17-09-2010 14:27
Så fik jeg gennemført og 100% dette hæsblæsende action eventyr. Har ikke en store Metroid baggrund, har faktisk kun spillet Prime, og jeg godt se at stilen er seriøst ændret til et fokus på action frem for exploring, og det passer så mig perfekt.#8 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
17-09-2010 15:25
Ja det er ret nemt at undvige Thomas. I slutningen af spillet skal det også spammes helt vildt. Hele undvig mekanismen er faktisk utrolig broken fordi du ikke bliver straffet for at lave inputtet på et tidspunkt hvor du ikke kan dodge* og du kan altså bare trykke 3-4 gange (eller flere om nødvendigt) hvis din timing ikke er så god og du gerne vil være mere sikker. Altid bare dodge tidligere i stedet for senere, den eneste straf er at du ikke selv rammer så mange gange, men langt de fleste fjender (inklusiv bosser) lader dig så bruge concentration midt i kampe hvilket altså betyder at du har masser af tid til at skyde på nogle tidspunkter i kampene... Eller denne del gælder for normal mode anyway, har ikke unlocked hard mode... Men ja dodging er rigtig nemt.#9 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
17-09-2010 15:26
(du er stort set urørlig medmindre du dodger direkte ind i en modstander hvis du kun fokuserer på dodging)#10 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-09-2010 15:45
Stelzig >>#11 - Grauling
Level: 23 (Skree)
17-09-2010 16:48
Alexander jeg vil egentlig gerne hører, om du har spillet Other M? Fordi det virker ikke sådan...#12 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
17-09-2010 16:55
Det skal lige siges at jeg ikke synes at other m er et dårligt spil. Jeg ville nok også selv give det omkring 8 selvom styringen ikke er HELT perfekt og spillet var lidt kort.#13 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
17-09-2010 17:00
...og lege med ideen graviditet?
Super Mario Pregnancy er uden tvivl nyskabende
#14 - Grauling
Level: 23 (Skree)
17-09-2010 17:19
Ser det her det begynder at blive pineligt at bytte rundt på danske og engelske ord xD! Gravity bliver åbenbart hurtigt lavet om til graviditet i mit hoved xD! Jeg mente selvfølgelig Gravitation.#15 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-09-2010 17:23
Asger Grau >>#17 - Grauling
Level: 23 (Skree)
17-09-2010 17:43
Jeg vil da mene at Metroid Other M minder meget mere om 2D metroid spillene end Prime. Især udforskning delen. Other M er mindst ligeså lineært som fx Metroid: Zero Mission. Så vidt jeg husker er hemmelighederne til fx ekstra liv og missiler også markeret på kortet i 2D spillene uden at sige det med 100% sikkerhed. våbenopgraderinger er der også i Metroid Other M så det behøver vi ikke diskutere. Sværhedsgrad? Metroid Other M er faktisk utrolig svært på Hardmode og giver mere end rigelig udfordring?#18 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
17-09-2010 17:44
Other M er mindst ligeså lineært som fx Metroid: Zero Mission.
Jeg håber for din skyld at du ville have sagt Fusion her og ikke Zero Mission.
Fordi hvis det var Zero Mission mente, så er det en lodret løgn.
#19 - Grauling
Level: 23 (Skree)
17-09-2010 17:51
Jeg har af en eller anden grund også en tendens til at forveksle de to Gameboy Advance titler, ja jeg mener selvfølgelig Fusion da det er det eneste af de to titler til GBA jeg har spillet.#20 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-09-2010 21:44
Eagle >> Jeg har prøvet Other M.#21 - Grauling
Level: 23 (Skree)
18-09-2010 00:13
Alexander det eneste problem jeg har med den her situation er at du næsten kun snakker om historien fremfor gameplayet. Du har sagt du har prøvet det men påstår at det ikke er lige er lige så udfordrende som de originale spil...Kan du virkelig konkludere det når du har prøvet det ved en af dine venner eller i en butik? Især når det ikke er på Hard mode.#22 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
18-09-2010 01:41
Eagle >> Jeg har prøvet Other M.
Nå, okay, du har prøvet det. Bevares, så er du jo perfekt i stand til at udtale dig om hele oplevelsen og spillet.
#23 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
18-09-2010 09:32
Asger Grau >>#24 - Jonezy
Level: 18 (Twhomp)
18-09-2010 10:22
Angående styring. Ja, man kan godt slippe afsted med at dodge som en sindsyg og fyrer charge shots i hovedet på den man dodger, det meste af tiden, men hvor sjovt er det? Det sjove er da at liste overblast shots og lethal moves ind, når man får chancen. Derudover giver det en intens følelse at man ikke kan bevæge sig i FPS perspektivet, så man må tænke over timingen, når man vil bruge missiler. Desuden kan man jo faktisk også dodge i FPS perspektivet.#25 - Grauling
Level: 23 (Skree)
18-09-2010 11:20
Fordi Speed Boosteren, Plasma Beam, Powerbomb og Seeker/Super Missiles er utrolige lamme opgraderinger i Other M.#26 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
18-09-2010 11:54
Selvom man dodger hele tiden og bruger charge shots skal man nu nok få sine lethal moves in alligevel (er overblast når man hopper på fjenden og skyder der? I så fald samme situation der. Og noget du også alternativt kan spamme hvis du hellere vil det, man behøvber ikke at "liste dem ind" ). De dræber stadigvæk tidligere... Og giver også invincibility fra andre fjender. Og som nævnt så ved de senere bosser (specielt den sidste) skal du simpelthen dodge hele tiden. Du kan ikke rigtig komme uden om det og der er ikke noget der hedder lethal move imod den. Ikke dermed sagt at den (og andre bosser) ikke var helt ok jeg synes mange af dem var fede (selvom det stadig virkelig er et kritikpunkt at de fleste er åbne så længe at man kan lave concentration midt i kampen). Dodging systemet fortjener uden tvivl et den straf jeg nævnte før at hvis man mistimer det så kan man ikke lave det inden for en lille tidsramme.#27 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
18-09-2010 12:27
Interessant debat. Jeg er vild med Asger og Alexanders diskussion, for I har begge jeres stærke modargumenter.#28 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
18-09-2010 12:30
Jeg elsker, når folk som dig, hentyder, at jeg ikke må have en mening om et spil, fordi ikke har spillet det i 100 timer, eller ikke deler "hardcore gamernes" mening om det. Uhh, nej, jeg må da endelig ikke kritisere den gode Sakamoto. Eller historien! Historien er så god - den er næsten ligesom i en Hollywood-film! Og gameplayet er faktisk rigtig godt, selvom det slet ikke minder om de originales.
Faktum er, at jeg ikke er den eneste med den holdning. Other M sælger ikke godt, og hvis Iwata bare tænker lidt klart, får Sakamoto aldrig lov til at lave et Metroid-spil mere. Nintendo er ved at være i en tilpas stor krise med Wii, at hvis han fortsætter med at give udviklere som Sakamoto lov til at lave dårlige spil, der ikke sælger, så mister han selv sit job.
Huh? Jeg tror lige du overfortolkede hvad jeg sagde der.
Jeg har da også fulgt lidt med i folks meninger, og det virker som om den generelle mening er, at spillet ikke er specielt godt i forhold til de andre. Se evt. GameFAQs average, eller gamerankings. Jeg har på ingen måde sagt, at du ikke må have en mening om det - det ville være tåbeligt - men jeg har bare antydet, at din egen mening kommer til kort, hvis du ikke engang har sat dig ned med spillet i længere tid, eller i det mindste gennemført det.
Din mening om Hard Modes er i øvrigt fuldkommen absurd. Hard Modes er en fantastisk måde at tilføje genspilningsværdi til et spil, man allerede har gennemført, og hard modes er et fantastisk redskab til at gøre et spil sjovt på flere niveauer - såfremt udviklerne gør ordentligt brug af det. Det betyder, at dem som ikke har lyst til at investere alt for meget i spillet sagtens kan komme igennem det, og dem der søger lidt mere udfordring i spillet har et alternativ. Mange Metroid-spil har en tilføjet Hard Mode - Prime-spillene, Zero Mission, så vidt jeg husker.
Flere spil burde have denne mulighed nu om dage, hvor spil er ved at blive alt for nemme (og så gerne en god hard mode: at tilføje ekstra hitpoints gør det sværere, men sjældent sjovere. At tilføje flere fjender på bestemte tidspunkter, flere ting man skal holde øje med eller diverse andre ændringer - det er en god hard mode.)
#29 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
18-09-2010 12:36
For at tilføje - jeg har heller ikke spillet spillet selv, og er fuldstændig ligeglad, om du mener spillet er det værste der er sket for Nintendo længe. Betyder absolut intet for mig, men ligesom at du ikke har spillet det, ville det være fjollet hvis jeg gik ind og kritiserer det som du gør, når jeg har ingen basis har for at gøre dette.#30 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
18-09-2010 12:37
^Det, jeg tror, Alexander mener, som jeg også er enig i, er at man måske skulle gøre det muligt at vælge Hard Mode fra start af i stedet for at åbne op for det, fordi det med at give spillet genspilningsværdi burde være noget mere end en "billig" Hard Mode. Men jeg skal ikke kunne sige det.#31 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
18-09-2010 13:01
Det siger han i hans første sætning ja, men han siger efterfølgende:I øvrigt mener jeg, at tilføjelsen af et såkaldt hard mode blot er endnu et velkendt "udvikler trick". Når en udvikler implementerer disse tiltag, betyder det, at gameplayet ikke har den ordentlige balance.
#32 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
18-09-2010 13:41
Ja, netop, det understreger vel bare "platheden" ved det?#33 - Jonezy
Level: 18 (Twhomp)
18-09-2010 14:18
@Stelzig