Skrevet af Grauling - 11-06-2010 08:37
Umiddelbart efter offentliggørelsen af Super Mario Galaxy 2 ved sidste års E3, var der allerede en del skepsis omkring spillet. Mange mente at dette spil blot ville være en slags "udvidelsespakke" med nye baner, og altså ikke et spil der ville stå ud som værende et spil for sig selv. Og det er da også meget nemt at beskylde Super Mario Galaxy 2 for netop dette, hvis man ikke har prøvet spillet. Når man kommer i gang med spillet finder man dog hurtigt ud af, at Super Mario Galaxy 2 lang fra bare er en bunke nye baner.
Først og fremmest er Marios tro følgesvend Yoshi med i Super Mario Galaxy 2. Yoshi har en del power-ups som skal bruges på bedste vis i de baner han er med i. Fx kan han få en slags Chili power-up der får ham til at løbe superstærkt, en blå frugt der kan få ham til at flyve, og en mystisk lysende frugt der kan få ham til at se objekter der er usynlige. Man får faktisk lov til at bruge Yoshi en del, og det giver spillet en god variation i forhold til den klassiske Mario, der ellers generelt er ligesom Mario var i Super Mario Galaxy. Mario har selvfølgelig også power-ups, og selvom der er et par power-ups som vi har set fra det første Galaxy-spil, så er der også en masse nye. Sky Mario og Drill Mario er blandt de rigtigt fede, og man kan bruge disse to power-ups på tonsvis af forskellige måder.
#1 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
11-06-2010 11:26
Jeg syntes ikke der er masser af udfordring. Mon det kommer senere?#2 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
11-06-2010 12:33
Jeg må indrømme, at jeg er overrasket over, hvor gode anmeldelser det har fået. Det er langt fra den første 10/10, og det bliver sikkert langt fra den sidste. Det er ret vildt, men det lyder bestemt som om, at det er velfortjent#3 - Grauling
Level: 23 (Skree)
11-06-2010 12:45
Jeg synes hvertfald der er en del Pranksters i de sidste verdener som jeg har haft store problemer med at klare!#4 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
11-06-2010 12:54
Jeg er heller ikke så langt endnu. Så det kan stadig nå at komme jo.#5 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
11-06-2010 13:44
En af de første gange her på N-club, hvor jeg læser anmeldelsen færdig før, jeg scroller i bund. God anmeldelse, men er forbløffet over den monotone karaktergivning, særligt udfra hvad jeg tolkede ud fra brødteksten.#6 - Kristian Mols
Level: ()
11-06-2010 15:29
Holdbarhed 10... Arg... Så langt er det altså heller ikke... det har en god holdbarhed men i forhold til spil som fx: pokemon der har sindsygt meget replayabillity er jeg ikke helt enig...#7 - Grauling
Level: 23 (Skree)
11-06-2010 15:58
Pokemon har en rigtig god holdbarhed ja...Men man kan altså også godt spille Galaxy 2 igennem mere end en gang.eg vil desuden nøjes med at sige, at efter man har skaffet 120 stjerner, stopper spillet dog langtfra
#8 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
11-06-2010 16:04
Det handler også om hvem man er - jeg stoppe f.eks. Pokémon Pearl da jeg lige havde fanget Dialga... Så gad jeg simpelthen ikke løbe rundt efter den anden legendariske Pokémon#9 - E
Level: 4 (Stalkid)
11-06-2010 16:22
Der er godt nok en der har haft travlt med at spille, hva' Jeg glæder mig til at få mit ^#10 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
11-06-2010 16:41
@Lukas, hvordan vil du få den anden? Det er ikke Platinum Ved godt det er irrelevant#11 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
11-06-2010 16:42
^ ... Nå okay, det kan godt være den ikke er legendarisk, men jeg mener den der Mespirit der#12 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
11-06-2010 20:17
@Lukas: Kan man fange Dialga i Pearl? mener du ikke efter du fangede Palkia?#15 - Kristian Mols
Level: ()
12-06-2010 15:50
Jaja nu har jeg jo også spillet Ace Attorney iggenem en milion gange... men jeg villle ikke vove at give det mere end 7 i holdbarhed... jeg er bare uenig thats all#16 - Kristian Mols
Level: ()
12-06-2010 15:51
mest fordi at 10 er maksimum. Som i at spillet stort set kan spilles for evigt...#17 - Grauling
Level: 23 (Skree)
12-06-2010 15:56
Det vil det da også kunnes Spillet man ikke også stadig Super Mario 64? eller Sunshine? Det er nemlig noget af det fede ved virkelig underholdene Platformere man kan blive ved med at spille dem selv flere år efter spillet er udgivet#18 - Kristian Mols
Level: ()
12-06-2010 15:58
Det vil jeg glæde mig til så ;p har lige rundet 105... men ok du har ret med hensyn til ihvertfald 64 (har aldrig spillet sunshine) så jeg overgiver mig...#19 - Jonezy
Level: 18 (Twhomp)
12-06-2010 19:40
Surrender Kristian...#20 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
12-06-2010 20:08
Syntes Bouldergeist i daredevil var let. engang imellem altså. Havde sværrere med at klare oprydningen af skrald med bomber. Det er lettere i SMG2 med at smadre kasser som fire-mario.#21 - Jonezy
Level: 18 (Twhomp)
12-06-2010 21:36
Skrald med bomber var til at leve med, da der var gule mærker, der hvor bomberne skulle hen. Bouldergeist i Daredevil, Luigi's Purple Coins og Dreadnaughts Purple Coins var klart de største udfordringer for mig, og især Bouldergeist havde en fantastisk evne til at få mig til, at kvaje mig gang på gang, på gang, på gang, på gang...............#22 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
12-06-2010 21:43
Lige præcis de tre du nævnte, Jonezy, havde jeg det også sværest ved i det første spil. Selvom de var gode udfordringer, har SMG2 en langt højere sværhedsgrad. Så du har noget at glæde dig til!#23 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
12-06-2010 21:49
What? Dreadnaught og Luigi's purple Coins?? Det er nok nogle af de letteste. (Syntes jeg).#24 - Jonezy
Level: 18 (Twhomp)
13-06-2010 15:36
Tror virkelig jeg får mange 'pis også' øjeblikke i SMG2, hvis det virkelig er så markant sværere end 1'eren, men det er jo bare en del af charmen. Glæder mig sygt, og er møg misundelig på jer, som allerede hygger sig med det.#25 - Kanin
Level: 23 (Skree)
13-06-2010 16:41
Selvom jeg endnu ikke har gennemført Super Mario Galaxy (Kæresten er sågar kommet længere i Galaxy end mig!), så overvejer jeg seriøst at købe spillet her...#26 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
13-06-2010 16:46
Altså jeg har 66 stjerner og jeg er ikke støt på nogen store forhindringer.#27 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
13-06-2010 17:48
Luigi's Purple Coins var den eneste, jeg havde svært ved i 1'eren#28 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
13-06-2010 20:36
Jeg forstår det altså ikke. Der er god tid, og det gælder bare om at springe langt fra platform til platform.#30 - PD
Level: 1 (Goomba)
13-06-2010 23:50
De 3 der i nævnte var også nogle af de sværeste for mig- som Mario! Bouldergeist var nemlig ikke særlig svært for mig som Luigi + de andre var også lige lidt svær som Luigi, men ikke så svær som de var med Mario xD#31 - Bota
Level: 20 (Moblin)
14-06-2010 00:16
Rundede de 120 stjerner tidligere. Tro mig, der kommer masser af udfordring. Har haft RAAAAAAAAGE-momenter ved et par prankster comets.#32 - Grauling
Level: 23 (Skree)
14-06-2010 01:00
Lidt sjovt når vi snakker om Luigi's Purple Coins. Denne bane viser netop forskellen på sværhedsgraden på de to spil. Folk der har skaffet alle 120 stjerner ved hvad jeg snakker om.#33 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
14-06-2010 07:35
Jep, kom også op på 120 i går. Det er helt klart sværere end det første spil.