Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Super Mario Bros. 2 (Wii VC)

Skrevet af Matthias Aurelian - 22-05-2008 21:05

Det første du oplever når du starter spillet er, at du denne gang har en character select. Du er altså ikke længere bundet til at spille som Mario. Du kan vælge mellem Mario, Luigi, Peach og Toad. Hver figur har deres fordele og ulemper. Mario er en meget balanceret figur, Luigi hopper højt, men er vanskelig at styre. Peach kan svæve i luften nogle sekunder, men er ikke så hurtig. Toad er hurtig, hvilket også kan være hans ulempe. Mange vælger at spille som Peach, på grund af hendes svæveegenskab, der gør det væsentligt nemmere at redde sig selv for mange fald.


Finder man en magisk trylledrik kan man bruge den til at åbne en hemmelig dør, der måske åbner op til nogle værdifulde ting på den anden side


Når det kommer til game play minder spillet på ingen måder om det gamle Super Mario Bros. Først og fremmest: Ingen powerups, med undtagelse af stjernen, der giver midlertidig udødelighed, som i 1-eren. Du kan heller ikke dræbe fjender ved at hoppe på dem. I stedet skal du samle ting op som planter, fjender eller bomber og så kaste dem mod en fjende for at slå dem ihjel. Det virker ret sløvt i forhold til det gamle spil. Der er heller ikke nogen mønter og heller ingen Bowser. Det virker meget mærkeligt at lave om på så meget af det, der gjorde Super Mario Bros til sådan en klassiker.
Når det så er sagt, må man sige, at Super Mario Bros 2 stadig er et udmærket spil på sin egen måde, såfremt man ikke sammenligner det for meget med det første.



Der er ingen King Koopa at kæmpe imod denne gang, men til gengæld er en masse nye fjender blevet introduceret. Nogen optræder stadig den dag i dag


Continue…Gameover?
Spillet introducerer en masse nye figurer, der senere blev velkendte ansigter, og det er jo godt. Spillet har ca. ligeså mange baner, som der var i det gamle spil. Game playet er helt anderledes, men fungerer fint, selvom det er lidt surt, at vi i sin tid blev snydt for den originale 2-er til Super Mario, men dette var en fin kompensation. Banerne er stemningsfulde og miljøerne varierer meget fra f.eks. is-verdener til ørken-verdener, til noget helt tredje. Der er traditionen tro en del secrets i spillet, selvom de langtfra er ligeså talrige eller sjove at finde som i originalen. Der er blandt andet en trylledrik, der åbner en hemmelig dør, og når du kaster den, kan du finde gode sager på den anden side. Når du er ved slutningen af en bane, kommer du oftest op imod den lyserøde skabning, Birdo, som kan skyde æg ud af munden. Æggene skal man så samle op og kaste tilbage et par gange for at få en medalje, der åbner udgangen. Mario-figurerne ligner mere sit nutidige jeg, og ser flottere ud end i spil nummer 1, hvilket kan nævnes som en af de bedre ting i spillet.


I slutningen af de fleste baner kommer man op og kæmpe mod den æg-spyttende og lyserøde Birdo, som skal besejres før man kan gennemføre en bane


Super Mario Bros 2 er et solidt spil, der fortjener at blive prøvet. Selvom det ikke kommer op på siden af de andre Super Mario Bros spil på NES og SNES, vil man stadig more sig med det, men det kan måske bedre anbefales at købe Super Mario Advance til GBA, hvis man kan få det billigt. Det har nemlig både flottere grafik og fået en del ekstra gear, der gør det lidt sjovere at spille. Der er desværre heller ikke nogen multiplayer funktion i spillet her, hvilket virker en smule sært for et Mario-spil. For 500 Wii points kan vi dog godt anbefale Super Mario Bros 2, men hvis du kun har 500 points at bruge, vil vi hellere anbefale Super Mario Bros 1 og 3, hvis du ikke har dem i forvejen.


OBS I VC-spil anmeldelser bliver grafikken, gameplayet og lyden ikke bedømt i forhold til nutiden, men i forhold til de andre spil, der var ude, da spillet udkom.

0
1ups givet

4/5


For de yngste

Klassiker

Nemt at gå til

Kommentarer:

#1 - Moses

Level: 3 (Koopa-Troopa)

22-05-2008 21:18

dårligeste mario spil jeg har prøvet jeg viste slet ikke at det var derfor vi ikke fik set super mario bros 2 i europa
0
1ups givet

#2 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

22-05-2008 21:24

Grunden til at det er anderledes, er jo at det er et andet spil hvor der så er spyttet Mario, Luigi, Peach og Toad ind Smiley
Kan ikke huske hvad det rigtige spil hed, men bortset fra det med personerne, så er det fuldstændig det samme Smiley
0
1ups givet

#3 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

22-05-2008 21:26

Lol, havde ikke engang læst det øverste der stod med fed før nu Smiley
Oh well, det lyder bare lidt som om i anmeldelsen, at du ikke ved det
0
1ups givet

#4 - Kong

Level: 2 (Keese)

22-05-2008 21:44

sys det var et af de federe mario spil ;>
0
1ups givet

#5 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

22-05-2008 23:46

Uden tvivl et godt spil, det er bare ikke et super mario spil. Smiley

0
1ups givet

#6 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

23-05-2008 00:50

Puh -- igen er jeg uenig med de karakterer. Hvordan kan det her spil få en lavere grafikkarakter, end du gav 1'eren? Jeg mener -- prøv dog at se på to screenshots sat op mod hinanden.
Den samlede karakter er jeg dog enig i -- tror jeg. Det er nok det af de tre første Mario-spil jeg har holdt mest af, udfordringen er i mine øjne langt højere i det her, end i 1'eren.
0
1ups givet

#7 - Birks

Level: 13 (Baby Dodongo)

23-05-2008 02:20

Gad vide om Yume Kōjō: Doki Doki Panikku havde opnået samme karakter som dette...
0
1ups givet

#8 - Birks

Level: 13 (Baby Dodongo)

23-05-2008 02:27

Ahahaha my bad, læste slet ikke introduktionen til spillet >_>
Jeg synes dog karakteren er i overkanten.
0
1ups givet

#9 - DK_MelMan

Level: 1 (Goomba)

23-05-2008 08:34

Jeg syntes også det er et rigtig godt spil, med gode udfordringer... 8 er en fair karakter!
0
1ups givet

#10 - Platon

Level: 1 (Goomba)

23-05-2008 08:41

Det eneste der mangler, er at nævne at Doki Doki Panic blev et total flop i Japan som på ingen måde solgte godt, tilgengæld solgte det i massevis af eksemplare i vesten, blot fordi det havde Mario i sig og var en 2'er. Ret bemærkelsesværdigt. Smiley Men ja, spillet var en ganske anderledes og underlig oplevelse, var man fan af det første Mario da det her udkom, kan jeg forestille mig hvor skuffet man må have været, selvom spillet er okay, det lever bare ikke op til Mario. Men jeg har også spillet og gennemført det oprindelige Mario 2 (lost levels) på VC, og det er så svært, og uden at kunne save, som man ikke kunne på NES udgaven, (på VC har man trods alt Wii-Menu) ville det have fået mange vestlige gamere - ISÆR børn, til at gå helt amok, er jeg ret sikker på. Smiley Det er virkelig utrolig svært.
0
1ups givet

#11 - YamiMario

Level: 1 (Goomba)

23-05-2008 13:03

Hellere The Lost levels :/
0
1ups givet

#12 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

23-05-2008 13:13

Uden noget, er faktisk vild med dette spil, kan godt lide det Smiley
0
1ups givet

#13 - Hejan

Level: 1 (Goomba)

23-05-2008 14:25

Jeg kan sku godt lide det anderledese ved spillet det kan jeg rigtig godt lide Smiley
0
1ups givet

#14 - Hejan

Level: 1 (Goomba)

23-05-2008 15:32

Man kan vel sige at sindsyg mange spil dengang var lange og hvis man kigger på nu er holdbarheden vigtig hvilket var ligegyldigt den gang og jeg vil sige den her anmedelse af 1. er jeg ikke helt enig med det var jo som sagt normalt at der dengang var lange spil og sådan er det ikke nu og dengang er ikke dagen ligesom idag, idag er holdbarhed vigtig men det er det bare ikke i gamle dage
0
1ups givet

#15 - Moses

Level: 3 (Koopa-Troopa)

23-05-2008 15:48

grunden til jeg hader dette. spil er nok fordi. det intet har med bros. at gøre og jeg var mega. skuffet over det. men jeg var vild med man kunne spille med Mario Luigi Peach og Toad men det var så også det eneste fede til alle der elsker dette spil se det her link Smiley http://www.youtube.com/watch?v=Sii00L1R9Ls
0
1ups givet

#16 - Hejan

Level: 1 (Goomba)

23-05-2008 16:51

Hey VirtualBoy var også med i et indslag i videoen Smiley sådan en kunne jeg rigtig ritig godt tænke mig selvom den floppede af helvede til Smiley men den ser da intressant ud Smiley
0
1ups givet

#17 - Moses

Level: 3 (Koopa-Troopa)

23-05-2008 17:15

øhh jah den koster så også lige cirka 1500 kr Smiley

0
1ups givet

#18 - BonusNinja

Level: 5 (Cheep)

23-05-2008 21:40

Et af de bedste NES-spil, IMO Smiley Og så er jeg sgu ligeglad, at det oprindeligt hed Doki Doki Panic. Det spil holder stadig den dag i dag Smiley
Det var ren magi, da jeg spillede SMB2 den første gang.
Jeg er faktisk enig med hver eneste karakter, der er blevet givet Smiley
Jeg plejer i øvrigt at spille med prinsessen hele vejen, lige på nær én bane, hvor Luigi klart er bedst. Selvfølgelig er Toad bedst, hvis man vil have mange ekstra-liv, da han er hurtigt til at samle mønter op, men liv er ikke noget problem, hvis man er PRO Smiley

Ses
0
1ups givet

#19 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

23-05-2008 23:58

præcis jan, hun styrer.
0
1ups givet

#20 - Holistic

Level: 1 (Goomba)

24-05-2008 00:07

Henrik... Hold nu din kæft, jeg er syg og træt af at høre på dig, sådan virkelig... smut nu tilbage til det hul du kravlede ud fra, jeg tror generelt aldrig jeg har hørt et eneste intelligent ord fra dig der ikke omhandler en lille sviner eller et tvivls spørgsmål ved det vi gør her på N-club.
Dette er en personlig kommentar og har intet med min status som crew at gøre, men smut nu bare, så er vi fri for dig!
0
1ups givet

#21 - DK_MelMan

Level: 1 (Goomba)

24-05-2008 14:37

Hah... Good one, Holistic! Umiddelbart kan jeg heller ikke mindes jeg nogensinde har læst et positivt indlæg fra Ossipoff... hvilket jeg også har kommenteret et par gange!
0
1ups givet

#22 - Moses

Level: 3 (Koopa-Troopa)

24-05-2008 16:13

plejer man ikke at sende en PB besked eller snakke med n-club hvis man har brug for at sige sin mening ? frem for at sætte andre bruger i dårligt lys
0
1ups givet

#23 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

24-05-2008 17:25

Holistic, jeg kan jo ikke sige andet end, at du handler imod retningslinjerne for brug af N-club ved at skrive sådan et indlæg Smiley Har sendt besked herom til Daniel.
0
1ups givet

#24 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

24-05-2008 17:37

Seriøst bliv voksne, det er simpelthen for langt ude, personen der har anmeldt dette har bestemt efter sin mening, jeg er da også 100% uenig med karakterene rundt på nettet omkring metroid fordi jeg ikke kan se meningen med spillene. Men jeg er ligeglad.

Jeg havde givet spillet 10 hele vejen ned.

Da dette spil er mit ynglings spil fra VC.

Tror iøvrigt ikke Daniel gør noget ved det.

IMO.
0
1ups givet

#25 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

24-05-2008 17:53

Nicolai, jeg stater blot i mit første indlæg, at jeg ikke er enig md karakteren -- det er det kommentarer til anmeldelser er tiltænkt (i mine øjne at least), i forhold til kommentarer omkring hvor det fås billigst, en linjes kommentarer med at et spil bare er dårligt uden yderligere kommentarer des lige. Det er korrekt at jeg sjældent kommenterer positivt i anmeldelser -- fordi jeg ikke ser nogen grund til at state, at jeg er enig med en anmeldelse. At jeg kommer med en kontra-mening ift. ermnet under kritik, burde blot bidrage til en fornuftig og moden diskussion Smiley

Om Daniel gør noget ved det eller ej er jeg som egentlig ligeglad med -- synes blot det er paradoksalt, at crewet på siden ikke overholder sidens egne retningslinjer -- hvad enten de handler i personligt øjemed eller ej Smiley
0
1ups givet

#26 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

25-05-2008 00:04

Kære venner. Det er jo ikke for sjov der er implementere et kommentar-system her på N-Club. Meningen er vel netop at man her kan kommentere spillet/anmeldelsen, og gerne yderligere end "JEG ER BARE MEGA ENIG MED ANMELDLELLELSEN. MARIO ER SAJ!". Holistic kan da kun betragte det som luksus, at der rent faktisk er brugere der tager sig tid til at læse og herefter kommentere/bedømme anmeldelse. Det skulle da gerne give ham input der på sigt kunne bedre ham som anmelder.

Hvorvidt Henrik er intelligent eller ej skal jeg ikke kunne bedømme, men lad os da lige tage et hurtig kig på et par andre kommentarer, skal vi?

"Hejan: Jeg kan sku godt lide det anderledese ved spillet det kan jeg rigtig godt lide Smiley"

"Nicolai: præcis jan, hun styrer."

"Kong: sys det var et af de federe mario spil ;>"

Nu siger jeg ikke, at de fremhævede kommentarer er uintelligente, men det er da klart for enhver at de indeholder langt mindre information og indsigt end Ossipoff's indlæg. Ganske vist støder de ikke den kære anmelder, men jeg er sikker på denne anmeldelse ikke er skrevet fordi Holistic skal have et klap på skulderen fra en flok 14-årige drenge. Det kan man da ihvertfald kun håbe Smiley

0
1ups givet

#27 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

25-05-2008 00:06

Jeg ser så nu, at det ikke engang er Holistic der har skrevet anmeldelsen, så hvorfor han ryger sådan i flint må guderne vide.
0
1ups givet

#28 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

25-05-2008 09:57

Dingler_ - Tror det er fordi han stortset altid har et eller andet at brokke sig over...
0
1ups givet

#29 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

26-05-2008 14:55

Er det ikke en form for bowser man kæmper mod til sidst?

Det kan godt være de ikke er særlig informative, synes bare lige jeg ville sige at jeg også spiller som peach xD

Bedste anmeldelse ever !!! Flere af dem tak.
0
1ups givet

#30 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

26-05-2008 17:33

Det er trist, at man ikke må bruge kommentar-systemet til at kommentere, jo mindre man er fuldkommen enig med anmelderen. Det er trods alt ikke H-Club.dk (Hitler-Club.dk) Smiley.

Jeg har ikke spillet det så meget, så jeg kan ikke helt give min mening om spillet. Men jeg synes, at det er svære en den første. Men den samlede karakter ligger nok også til et 8-tal efter min mening.
0
1ups givet

#31 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

11-06-2008 17:03

Øh hold up..
"Minus
- Har næsten intet af det gode fra de andre Mario-spil"

Du mener det _ENE_ spil SMB, der var udkommet før det? For ringe faktaangivelse, når der selv står i bunden af anmeldelsen, at man tager højde for spillene udgivet på det gældende tidspunkt og ikke fra hvad vi ved nu.

"Øh, jeg synes spillet er dårligt, for der er ikke lige så mange baner i det, som der er i Mario Galaxy"
0
1ups givet

#32 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

18-06-2008 19:08

Michael - Rent faktisk har der været adskillige Mario spil før SMB 2 Smiley
0
1ups givet

#33 - Smilly

Level: 1 (Goomba)

15-07-2008 08:20

man kan ikke værre 2.... HVAD SKER DER!!!
0
1ups givet

#34 - Butju

Level: 1 (Goomba)

03-08-2008 23:13

Super Mario Advance var faktisk mit yndlingsspil til min GBA i sin tid Smiley
0
1ups givet