Minecraft fejrer 15 års ...

N-club Streams: Uge 21

Nintendo World Championsh...

Tre nye Game Boy-titler l...

N-cast #218: Endelig tale...

Salgstal for perioden mar...

Nintendo Switch-efterføl...

Animal Well ude nu - se l...

Endless Ocean Luminous (S...

Prøv Star Wars: Knights ...

Amiibo!

Paper Mario: The Thousand...

Spil på vej til Switch

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1351 - Skrevet 13-10-2011 14:30 - Redigeret 13-10-2011 14:36

Alexander Brock Petersen skrev:
Hvis man derimod lavede en mere åben struktur, så ville sidquests pludselig få en betydning og de kunne indgå i forskellige sammenhænge - afhængigt af hvordan den enkelte spiller vælger at gøre det (faktisk ville de ikke længere være sidequests, men bare en del af den fede spiloplevelse!).



Nu ved jeg, at du ikke har spillet Majora's Mask, men spillet gør faktisk lige akkurat det her. At spillets main quest så er lidt meh er vel det, det trækker det ned (spillet har desuden nogle ret gode templer, selvom de til din skræk er puzzlebaserede, så har de nogle fede fjender). Problemet er bare, at de belønninger du får for at udføre disse sidequests som regel er ret ligegyldige, men nogle af dem lukker op for nyt content, og mange af dem opstiller interessante og sjove scenearier (også med action involveret).

Så selvom Majora's Mask ikke gjorde det perfekt, gjorde 3-dagssystemet at udviklerne kunne overskue at lave en levende og fed verden, der faktisk havde noget af den åbne struktur, du efterlyser. At Aonuma så valgte at scripte spillets områder ind i en prædetermineret rækkefølge er sørgeligt, for det var der virkelig ingen grund til.


stelzig
stelzig

4830
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#1352 - Skrevet 13-10-2011 14:36

Der da ikke noget galt med main questen i majoras mask din hater Smiley


Statustekst
Statustekst

3
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#1353 - Skrevet 13-10-2011 14:37

Du beskriver jo næsten Oblivion der, Alexander! Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1354 - Skrevet 13-10-2011 14:37 - Redigeret 13-10-2011 14:38

Plz, Zora Egg collecting bliver kedeligt, og at skulle fryse ham bedstefaren op tager 100 år! Og få mig ikke startet på brønden i Ikana... Men det er vel også de 3 ting jeg hader ved den, resten er egentlig okay. Bare lidt for meget stealth og lidt for lidt action.

Edit: Det skal lige nævnes, at LoZ I nærmest var en Oblivion for sin tid, det er i hvert fald det indtryk jeg har, når folk taler om det.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1355 - Skrevet 13-10-2011 14:39

Prozel skrev:
Du beskriver jo næsten Oblivion der, Alexander! Smiley


Det er vel nærmest bare Zelda I og II?


Statustekst
Statustekst

3
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#1356 - Skrevet 13-10-2011 14:41

Jeg har ikke prøvet nogle Zelda spil udover Twillight Princess, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Smiley


stelzig
stelzig

4830
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#1357 - Skrevet 13-10-2011 14:43 - Redigeret 13-10-2011 14:47

Oni Nick skrev:
Plz, Zora Egg collecting bliver kedeligt, og at skulle fryse ham bedstefaren op tager 100 år! Og få mig ikke startet på brønden i Ikana... Men det er vel også de 3 ting jeg hader ved den, resten er egentlig okay. Bare lidt for meget stealth og lidt for lidt action.

Edit: Det skal lige nævnes, at LoZ I nærmest var en Oblivion for sin tid, det er i hvert fald det indtryk jeg har, når folk taler om det.

Jeg troede du mente selve hovedquesten når du sagde main quest og ikke enkelte quests der foregår i løbet af spillet. Der er da bestemt visse dele i løbet af den der er bedre end andre, det vil jeg ikke sige imod (og jeg tror du får svært ved at finde et spil der kan holde samme niveau HELE tiden). Husker ikke Zora egg som særlig slem forresten og brønden kan jeg tbh ikke huske siden det er så lang tid jeg har spillet det (dog husker jeg ikana som rigtig fed)...

Edit: Husker også piratedelen som ret god og det er vel der der er mest stealth... Såeh, kan ikke se mig enig i at den del var dårlig heller.

Edit2: Og shoutout til zora-masken som gjorde det at svømme meget sjovere. Normalt er vandbaner/områder i spil bare langsomme og irriterende


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1358 - Skrevet 13-10-2011 15:36 - Redigeret 13-10-2011 15:42

Brønden var forfærdelig. Trust me. Det var Gibdos, der ville have objekter og genstande, for at flytte sig. Og så var det riddles:

"I want something rich on calcium."

Og så skulle man tage til byen eller whatever og finde mælk. NEEEEJ, jeg vil bare dræbe dem! Så, efter en del år, når jeg ser tilbage på main questen i MM var den overhovedet ikke lige så god som den i OoT.

Men Ikana Castle var rigtig fedt, ja. Og Stone Tower i sig selv var fet.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#1359 - Skrevet 13-10-2011 15:43

MM var en fin spiloplevelse.

Men må virkelig give Nick ret i, at der var store mangler i dele af spillet.

Brønden var til grin. Gå ind snak med en zombie for at derefter at gå ud og finde den ting han søger. Gå så tilbage, snak med en ny og gå ud igen, med mindre du tilfældigvis var i besiddelse af mælk, bugs, fisk m.m. men jeg tvivler at det skulle være tilfældet.

Det der med at samle æg var også helt til grin. Hvis du ikke havde flasker nok, kunne du risikere at skulle ind i borger adskillige gange i bedste Tom Clancy stil.

Stealth ude i Deku skoven, var også bare decideret langsommelig og kedelig!


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1360 - Skrevet 13-10-2011 15:50 - Redigeret 13-10-2011 15:53

Lige netop. Så jeg forstår udmærket hvis Alexander aldrig har sat sig ned og gennemført det, for når det kommer til main questen er det bare stealth og puzzles og meget lidt action. MM's kvaliteter ligger andetsteds.

Derfor Ikana Castle er den bedste del af spillet, da man rent faktisk skal slås her. Stone Tower var dog også ret fedt. Det havde Gomess, og kampen mod Twinmold, der godt kunne blive ret intens, hvis du løb tør for magi (templet i sig selv var også bare fedt struktureret, og så godt ud). Desværre er begge disse bosser alt for nemme. Smiley Den evige forbandelse, der hviler over alle 3D Zelda-spillene.



Jeg ved ikke, om jeg er den eneste, der synes denne boss er awesome.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#1361 - Skrevet 13-10-2011 15:53 - Redigeret 13-10-2011 15:54

MM er dog i mine øjne væsentligt sværere end øvrige 3D Zelda Spil. Der var alligevel et spring fra OOT op til MM. Man kunne bare ikke på samme måde gå i gang med MM, som med OOT. Bosserne tog da en del flere hjerter væk, og særligt kampene mod de 2 bosser var intense. Bad luck uden magi mod Twinmold.

Dungeons designet i MM var bestemt ikke noget at råbe hurra for desvæære. Personligt kunne jeg også bedst lide Stone Tower. De øvrige fremstod bare dunkle og mørke, men stadig intetsigende.

Spillet var bygget op om sidequestene og hvorvidt du kunne anskaffe samtlige masker.

For at vende tilbage til den dejlige brønd, så var det bare ærgerligt hvis du gik ind i en Dead End, så kunne du immervæk bruge væsentligt mere tid på den.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1362 - Skrevet 13-10-2011 15:54

Majora's Mask har samme problem som alle andre Zelda-spil siden Ocarina of Time. Det er boooooooring at gå i gang med. Jeg har prøvet at spille det to gange. Hver gang dropper jeg det efter 20 minutter.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#1363 - Skrevet 13-10-2011 15:58 - Redigeret 13-10-2011 15:58

Ovenstående for mig til at erindrer en lidt kedeligt del af MM. Du har begrænset muligheder for at gå i gang med noget som helst i starten af spillet. Du er tvunget til at blive i Clock town. Du skal simpelthen vente på midnat den sidste dag, for at få din Ocarina tilbage. Så meget content er der alligevel heller ikke i Clock Town Basta Bum !!


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1364 - Skrevet 13-10-2011 16:01 - Redigeret 13-10-2011 16:03

Det er bare synd, at du så valgte at gennemføre TWW i stedet for MM. MM har nogle virkelig fede sekvenser, de er bare spredt for meget ud, og der er meget kedeligt filler, ja. Dog synes jeg, af en eller anden grund, at jeg ikke har så svært ved Deku-introen, som jeg har ved introen i TWW og TP. Jeg tror det skyldes, at du har et større areal at begå dig på, og at der bare er meget mere indhold i Clock Town, end i de andre startbyer. Og igen, allerede her i starten var der nogle fede sekvenser, som Astral Observatory, hele den underjordiske gang, samt bare Clock Town i sig selv.

Desværre er spillets combatsekvenser nemme, og de ligger meget langt fra hinanden. Men det med at gå på opdagelse og interagere med folk, er noget som MM gjorde godt, og det synes jeg ikke er blevet overgået, hverken af ældre eller nye Zelda-spil... Medmindre AoL gør det? Har som sagt aldrig spillet det så meget.

EDIT: Formulerede det forkert, LoZ, AoL og ALttP var bedre til det med at gå på opdagelse, nu mente jeg at udforske miljøerne, spillet bød på. Der var interessante historier, som folk have at fortælle over det hele, og der blev gået ret meget i dybden med stort set alle områder og personer i spillet! Spillet var dog stadigvæk lineært.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#1365 - Skrevet 13-10-2011 16:05

Ja byen var klart større end noget vi havde set hidtil, men med mindre man vidste at det der dansende fugleskræmsel kunne få tiden til at gå hurtigere, var du desværre bundet op på at skulle vente. Selvfølgelig kunne du kigge en del igennem byen, men synes bare ikke der var noget spændende at gå i krig med. Ikke en gang en fjende Smiley

Du har til gengæld meget ret i, at der blev lagt vægt på NPC og deres fortællinger, og gjort en del ud af at man skulle lære menneskerne og kunde.