Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#1351 - Skrevet 13-10-2011 14:30 - Redigeret 13-10-2011 14:36
Alexander Brock Petersen skrev:
Hvis man derimod lavede en mere åben struktur, så ville sidquests pludselig få en betydning og de kunne indgå i forskellige sammenhænge - afhængigt af hvordan den enkelte spiller vælger at gøre det (faktisk ville de ikke længere være sidequests, men bare en del af den fede spiloplevelse!).
Nu ved jeg, at du ikke har spillet Majora's Mask, men spillet gør faktisk lige akkurat det her. At spillets main quest så er lidt meh er vel det, det trækker det ned (spillet har desuden nogle ret gode templer, selvom de til din skræk er puzzlebaserede, så har de nogle fede fjender). Problemet er bare, at de belønninger du får for at udføre disse sidequests som regel er ret ligegyldige, men nogle af dem lukker op for nyt content, og mange af dem opstiller interessante og sjove scenearier (også med action involveret).
Så selvom Majora's Mask ikke gjorde det perfekt, gjorde 3-dagssystemet at udviklerne kunne overskue at lave en levende og fed verden, der faktisk havde noget af den åbne struktur, du efterlyser. At Aonuma så valgte at scripte spillets områder ind i en prædetermineret rækkefølge er sørgeligt, for det var der virkelig ingen grund til.
#1352 - Skrevet 13-10-2011 14:36
Der da ikke noget galt med main questen i majoras mask din hater#1353 - Skrevet 13-10-2011 14:37
Du beskriver jo næsten Oblivion der, Alexander!#1354 - Skrevet 13-10-2011 14:37 - Redigeret 13-10-2011 14:38
Plz, Zora Egg collecting bliver kedeligt, og at skulle fryse ham bedstefaren op tager 100 år! Og få mig ikke startet på brønden i Ikana... Men det er vel også de 3 ting jeg hader ved den, resten er egentlig okay. Bare lidt for meget stealth og lidt for lidt action.#1355 - Skrevet 13-10-2011 14:39
Prozel skrev:
Du beskriver jo næsten Oblivion der, Alexander!
Det er vel nærmest bare Zelda I og II?
#1356 - Skrevet 13-10-2011 14:41
Jeg har ikke prøvet nogle Zelda spil udover Twillight Princess, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.#1357 - Skrevet 13-10-2011 14:43 - Redigeret 13-10-2011 14:47
Oni Nick skrev:
Plz, Zora Egg collecting bliver kedeligt, og at skulle fryse ham bedstefaren op tager 100 år! Og få mig ikke startet på brønden i Ikana... Men det er vel også de 3 ting jeg hader ved den, resten er egentlig okay. Bare lidt for meget stealth og lidt for lidt action.
Edit: Det skal lige nævnes, at LoZ I nærmest var en Oblivion for sin tid, det er i hvert fald det indtryk jeg har, når folk taler om det.
Jeg troede du mente selve hovedquesten når du sagde main quest og ikke enkelte quests der foregår i løbet af spillet. Der er da bestemt visse dele i løbet af den der er bedre end andre, det vil jeg ikke sige imod (og jeg tror du får svært ved at finde et spil der kan holde samme niveau HELE tiden). Husker ikke Zora egg som særlig slem forresten og brønden kan jeg tbh ikke huske siden det er så lang tid jeg har spillet det (dog husker jeg ikana som rigtig fed)...
Edit: Husker også piratedelen som ret god og det er vel der der er mest stealth... Såeh, kan ikke se mig enig i at den del var dårlig heller.
Edit2: Og shoutout til zora-masken som gjorde det at svømme meget sjovere. Normalt er vandbaner/områder i spil bare langsomme og irriterende
#1358 - Skrevet 13-10-2011 15:36 - Redigeret 13-10-2011 15:42
Brønden var forfærdelig. Trust me. Det var Gibdos, der ville have objekter og genstande, for at flytte sig. Og så var det riddles:#1359 - Skrevet 13-10-2011 15:43
MM var en fin spiloplevelse.#1360 - Skrevet 13-10-2011 15:50 - Redigeret 13-10-2011 15:53
Lige netop. Så jeg forstår udmærket hvis Alexander aldrig har sat sig ned og gennemført det, for når det kommer til main questen er det bare stealth og puzzles og meget lidt action. MM's kvaliteter ligger andetsteds.#1361 - Skrevet 13-10-2011 15:53 - Redigeret 13-10-2011 15:54
MM er dog i mine øjne væsentligt sværere end øvrige 3D Zelda Spil. Der var alligevel et spring fra OOT op til MM. Man kunne bare ikke på samme måde gå i gang med MM, som med OOT. Bosserne tog da en del flere hjerter væk, og særligt kampene mod de 2 bosser var intense. Bad luck uden magi mod Twinmold.#1362 - Skrevet 13-10-2011 15:54
Majora's Mask har samme problem som alle andre Zelda-spil siden Ocarina of Time. Det er boooooooring at gå i gang med. Jeg har prøvet at spille det to gange. Hver gang dropper jeg det efter 20 minutter.#1363 - Skrevet 13-10-2011 15:58 - Redigeret 13-10-2011 15:58
Ovenstående for mig til at erindrer en lidt kedeligt del af MM. Du har begrænset muligheder for at gå i gang med noget som helst i starten af spillet. Du er tvunget til at blive i Clock town. Du skal simpelthen vente på midnat den sidste dag, for at få din Ocarina tilbage. Så meget content er der alligevel heller ikke i Clock Town Basta Bum !!#1364 - Skrevet 13-10-2011 16:01 - Redigeret 13-10-2011 16:03
Det er bare synd, at du så valgte at gennemføre TWW i stedet for MM. MM har nogle virkelig fede sekvenser, de er bare spredt for meget ud, og der er meget kedeligt filler, ja. Dog synes jeg, af en eller anden grund, at jeg ikke har så svært ved Deku-introen, som jeg har ved introen i TWW og TP. Jeg tror det skyldes, at du har et større areal at begå dig på, og at der bare er meget mere indhold i Clock Town, end i de andre startbyer. Og igen, allerede her i starten var der nogle fede sekvenser, som Astral Observatory, hele den underjordiske gang, samt bare Clock Town i sig selv.#1365 - Skrevet 13-10-2011 16:05
Ja byen var klart større end noget vi havde set hidtil, men med mindre man vidste at det der dansende fugleskræmsel kunne få tiden til at gå hurtigere, var du desværre bundet op på at skulle vente. Selvfølgelig kunne du kigge en del igennem byen, men synes bare ikke der var noget spændende at gå i krig med. Ikke en gang en fjende