N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1366 - Skrevet 13-10-2011 16:13 - Redigeret 13-10-2011 16:14

Ikke bare at lære dem at kende, men også aktivt hjælpe dem. Af eksempler kan nævnes kampen mod de der mærkelige aliens, der var ret sjov og udfordrende, samt Kafei-questen, hvor man desværre ikke fik lov til at kæmpe mod tyven. Smiley Men det var stadigvæk ret intenst. Disse elementer må meget gerne gå igen i et Zelda, der stadigvæk har fokus på kamp og udforskning, som Zelda bør have. Kunne generelt også godt lige Termina som land i det hele taget, ligesom Koholint Island. Fede områder, der dog er udført dårligt mht. gameplay.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#1367 - Skrevet 13-10-2011 16:16

Ghost questen (You name it) var meget intenst og til tider stressende. Da du hele tiden skulle sørge for at alle områder var under opsyn.

Det samme var sidste del af Kafei delen, som uden tvivl var den sidequest der fyldte mest. Var du ikke på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, ja så var det ærgerligt og du måtte starte forfra. Lige på den del var Gamefaqs min ven, for nogle af tidspunkter var ikke sådan lige til at gennemskue.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1368 - Skrevet 13-10-2011 16:20

Før I går helt i selvsving med Majora's Mask...


Er dette en mand eller en dame? Måske er det en ung udgave af Ganondorf?


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1369 - Skrevet 13-10-2011 16:23 - Redigeret 13-10-2011 16:29

Var den så svær? Nå, men Kafei-questen er i hvert fald en af de der, måske lidt generiske Zelda-sidequests, som der startede i LA, men der er meget, meget kød på den, og for mig var det ikke så meget det narrative pay-off, der drev mig, mere fordi jeg syntes det var sjovt at se figurerne og Clock Town på nye måder. Blandt andet ved at man kom i Kafei's Hideout, der ellers var låst af, ved alt det mystiske ved at mødes med Anju kl. 1 om natten i køkkenet, få et hemmeligt brev osv. (lyder måske lidt selvmodsigende, oh well Smiley) Det havde måske ikke meget med at slagte monstre at gøre, men lige denne del af Zelda blev mestret til fulde i dette spil.

@Alexander: Ret sikker på det er en mand. Men SS bliver aldrig lige så godt som MM, fordi al mystikken og det med, at man skulle udforske miljøet og lære personerne at kende er væk. I SS bliver det hele sikkert serveret gennem cutscenes og cutscenes og cutscenes.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#1370 - Skrevet 13-10-2011 16:44

Hvis man ikke går amok med det samme, er det fordi man er noob.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#1371 - Skrevet 13-10-2011 17:48

Det fedeste ved introen til Majora's Mask er vel sådan set den måde den introducerer spillets dilemma på. Du får ikke explicit fortalt, at månen er ved at falde ned, tidsgrænsen på 3 dage er til at starte med af andre grunde. Så går du ind i verdenen, kigger dig omkring, hører om folks bekymringer omkring den, etc. Du får endda mulighed for at se på den i et teleskop.

Karakterudviklen af mange af spillets NPCer foregår også over flere dage, som er rigtig cool.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#1372 - Skrevet 13-10-2011 17:59

Okay spillet er måske ikke så svært, men mener bestemt ikke det er lige så let tilgængeligt som øvrige 3D Zelda spil.




kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1373 - Skrevet 13-10-2011 18:02

Udfordring og tilgængelighed er ikke det samme.

Moderne Zelda-spil er lettilgængelige (eller det forsøger de på at være, jeg vil så argumentere for, at det mislykkedes), men de er ikke udfordrende.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#1374 - Skrevet 13-10-2011 18:08

Det er svært at argumentere for at 3D baserede Zelda spil er svære, eftersom det er en kunststykke i sig selv at dø, alternativt kan man jo bare få sig 4 feer, og så er du nærmest udødelig. Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1375 - Skrevet 13-10-2011 18:44 - Redigeret 13-10-2011 19:10

Enig. Det er dog en vigtig pointe at adskille "tilgængelighed" og "udfordringsgrad". Jeg vil faktisk vove at påstå, at det er det, som Zelda-teamet har problemer med.

Da Iwata overtog roret, analyserede han og resten af ledelsen, at videospil efter skiftet til 3D var blevet meget komplicerede og ikke længere var særligt tilgængelige. Det var en korrekt analyse, og det er stadig et problem den dag i dag. Men Nintendos løsning på problemet var/er forkert. Fordi Nintendo satte lighedstegn mellem tilgængelighed og udfordringsgraden. Så det Nintendo har gjort de seneste år er at gøre alle sine spil nemmere og nemmere, fordi de tror, at udfordring i sig selv er en barriere for mange spillere. Det vil jeg til enhver tid argumentere for ikke er tilfældet. Alle spillere kan godt lide udfodring og følelsen af progression - også børn eller folk over 40 år. Derudover har Nintendo overtænkt sit forsøg på at gøre alting så nemt, at det hele er blevet endnu mere kompliceret. Fordi alle de mange tutorials, anvisninger og advarsler, som Nintendo propper ind i sine spil for at gøre spillene mindre udfordrende (som aldrig var et problem til at starte med) opstiller ekstremt mange barrierer - de gør spillene utilgængelige (som er det rigtige problem).

Med andre ord handler tilgængelighed om, hvor nemt et spil er at gå til. Spil skal ikke være komplicerede, ulogiske, ekstremt scriptede og benytte 12 forskellige knapper hele tiden. Det får alt for mange mennesker til at miste interessen. Spil skal derimod være lige til - altså nemme at gå til, men stadig have dybde og være svære at mestre.

Moderne Zelda-spil følger faktisk det modsatte mantra. Moderne Zelda-spil er svære at gå til (ikke på grund af udfordringsgraden, men på grund af tutorials, anvisninger og scriptede puzzles) og nemme at mestre (fordi det eneste der kræves er, at man investerer lidt tid i dem - der er ingen udfordring!).


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1376 - Skrevet 13-10-2011 19:54 - Redigeret 13-10-2011 19:56

En af de sejeste mods, jeg længe har set:

Medievel II Zelda Mod

Nintendo, take notes. I skal ikke lave Zelda til en krigssimulator, men prøv bare at forestil jer, hvis man pludselig mødte en masse kæmpe Gohma'er i overworlden!


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1377 - Skrevet 13-10-2011 20:16 - Redigeret 13-10-2011 20:16

Jeg har oprettet en generel tråd om Zelda-serien, da vi nærmer os udgivelsen af Skyward Sword og vi derfor skal bruge denne tråd som en officiel tråd om spillet.

Så alle nuværende abstrakte Zelda-diskussioner skal foregå i den nye tråd. Smiley


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#1378 - Skrevet 13-10-2011 21:01

Er der noget nyt som er blevet lækket, vi bare må diskutere og sable ned Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7481
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1379 - Skrevet 13-10-2011 21:07

Nope. Der skulle netop have været en update på spillets officielle japanske side her i dag, men den er så ikke kommet. Så nothing. Smiley


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#1380 - Skrevet 14-10-2011 08:30

Jeg så lige denne her gameplay video fra Ancient Cistern i SS.

Gameplay Video

Læg mærke til boss kampen til sidst. Jeg lagde mærke til, at der ikke var noget hint til hvordan man kunne angribe dens arm, hvilket jo ikke sker så meget i Zelda spil! Altså lige pt. ved jeg ikke hvordan man angriber den arm... :b