Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Super Mario 3D Land

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 11-10-2011 16:10 - Redigeret 24-03-2013 22:09

.

Jaksen
Jaksen

2
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#556 - Skrevet 02-01-2012 15:51

Glæder mig pænt meget til at læse din anmeldelse! Godt gået med nye anmeldelser (men troede egentlig ikke vi ville lave disse mere?)


Abild
Abild

7
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#557 - Skrevet 02-01-2012 15:56

Hoho, jeg forudser masser af kritik og diskussion! Jeg sidder klar med mine popcorn Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#558 - Skrevet 02-01-2012 15:59

Jaksen skrev:
Glæder mig pænt meget til at læse din anmeldelse! Godt gået med nye anmeldelser (men troede egentlig ikke vi ville lave disse mere?)


Anmeldelser fra redaktionen vil ikke være en del af N-club 4, når det lanceres.

Inden den beslutning blev taget, udviklede vi dog en ret spændende ny skabelon. Den nye anmeldelse vil bygge på dele af den (af tekniske årsager kan alt ikke komme med).


Jaksen
Jaksen

2
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#559 - Skrevet 02-01-2012 18:45

Abild skrev:
Hoho, jeg forudser masser af kritik og diskussion! Jeg sidder klar med mine popcorn Smiley

Tjeh. Jeg mente det faktisk bogstaveligt. Glæder mig til at læse den. Selvom jeg ikke vil være enig med alt (antageligt), så er det nok i det store og hele fint dækkende.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#560 - Skrevet 02-01-2012 23:30

It's coming.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#561 - Skrevet 06-01-2012 11:36

Super Mario 3D Land Super Play Movie: Vol. 1

Jeg kan godt lide sådan nogle videoer.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#562 - Skrevet 06-01-2012 11:49

Zomg Nintendo opfordrer til at spille på andre måder, end det var tiltænkt? Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#563 - Skrevet 06-01-2012 11:57 - Redigeret 06-01-2012 11:59

De gjorde det også med NSMBW.

Men videoerne viser meget godt, at linearitet ikke er altid er forbundet med få valgmuligheder for spilleren. 2D Mario-spil (og til dels 3D Land) er lineære, men indeholder stadig meget varierende indhold man kan lave (alternative ruter og måde at spille på). Hvorimod Skyward Sword også er lineært, men meget lidt varierende indhold har.

På overfladen er de ens, men indholdet varierer meget.

Jeg læste også for nyligt en artikel om sværhedsgrad og 'sikkerhedsnet'. Mario-spil har sikkerhedsnet. Øvede spillere vil hurtigt bruge diverse hoppe-teknikker for at komme igennem banerne og de afviger derfor fra den tiltænkte rute, hvorimod mindre øvede altid vil kunne tage den tiltænkte rute (og bruge langt længere tid på det). Pointen er begge spillere kommer igennem banerne, men på to forskellige måder, uden det går direkte i kompromis med hinanden. Dette KAN DU IKKE i Skyward Sword. Kan du ikke finde ud af lave den præcise bevægelse for at slå den første edderkop, jamen så er det bare synd. Bliv ved og bliv frustreret eller drop spillet. De fleste vælger det sidste. Og det er bare et eksempel ud af mange i Skyward Sword. Det er forfærdeligt spildesign, og det er utroligt at alle de interlektuelle spildesignere, spilanmeldere og lignende ikke kan se det. Men de kigger nok kun på "production values" og "cinematic stooooory".


HGC
HGC

7041
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#564 - Skrevet 06-01-2012 12:08

Skyward Sword har en Gossip Stone i Skyloft, hvor man kan få hints eller sådan. Jeg har ikke selv snakket med den for at undgå eventuelle spoilers (lalz, spoilers in-game), så jeg ved ikke, hvor meget de hjælper. Hvad er din mening omkring sådanne hjælpemidler, Alexander? Jeg kan godt se pointen i dit indlæg over mig, jeg er bare nysgerrig.
Og nu vi er i den boldgade, hvad siger folk så til Super Guide-systemet, der har været at finde i både New Super Mario Bros. Wii, Donkey Kong Country Returns og senest Super Mario 3D Land?


stelzig
stelzig

4795
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#565 - Skrevet 06-01-2012 12:20

POM POM 1-ups er præcis sådan jeg hele tiden har spillet den kamp Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#566 - Skrevet 06-01-2012 12:27 - Redigeret 06-01-2012 12:28

HGC skrev:
Skyward Sword har en Gossip Stone i Skyloft, hvor man kan få hints eller sådan. Jeg har ikke selv snakket med den for at undgå eventuelle spoilers (lalz, spoilers in-game), så jeg ved ikke, hvor meget de hjælper. Hvad er din mening omkring sådanne hjælpemidler, Alexander? Jeg kan godt se pointen i dit indlæg over mig, jeg er bare nysgerrig.
Og nu vi er i den boldgade, hvad siger folk så til Super Guide-systemet, der har været at finde i både New Super Mario Bros. Wii, Donkey Kong Country Returns og senest Super Mario 3D Land?


Jeg er ikke kommet særlig langt i Skyward Sword, men en sten, der fortæller rygter, er vel fint nok. Men det kunne laves så meget mere intelligent. Lad dog NPC'erne fortælle historier, som er valgfrie, men er brugbare, som de gør det i Zelda II og A Link to the Past. Historierne vil virke som sikkerhedsnet, da mere øvede spillere muligvis ikke havde brug for dem alle, mens de mindre øvede altid ville kunne søge hen i en landsby og få hint. Det vil på et konkret plan skabe differentieret sværhedsgrad OG en følelse af en mere åben verden (jf. valgfriheden).

I forhold til Super Guide har jeg aldrig brugt det, men spillet overtager styringen right og gennemfører banen? Jeg anser sådan et hjælpemiddel som en "brandslukker". Spildesignet har fejlet og interaktionen må brydes, så spilleren kan komme videre. Det er fint nok, men det kan hurtigt blive en undskyldning for ikke at lave spil med en balanceret og differentieret sværhedsgrad.


stelzig
stelzig

4795
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#567 - Skrevet 06-01-2012 12:28

Spåkonen (som også er i alttp kan jeg da huske Smiley) er også en mulighed i SS. Har ikke selv stødt på den gossip stone, men har så heller ikke ledt efter den Smiley


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#568 - Skrevet 06-01-2012 12:41 - Redigeret 06-01-2012 12:46

Alexander Brock Petersen skrev:
Super Mario 3D Land Super Play Movie: Vol. 1

Jeg kan godt lide sådan nogle videoer.



der er en der har styr på kontrollen Smiley

og musikken i første bane er så god. Elsker den Smiley

jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan brokke sig over super guide. Det er da fedt at dem der ikke er så gode faktisk kan få lov til at se hele det spil de har betalt for


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#569 - Skrevet 06-01-2012 13:04 - Redigeret 06-01-2012 13:04

Har ikke noget imod Superguide, da man ikke er tvunget til at bruge det, men det føles nogen gange som om, spiller prøver at håne en, når man dør for mange gange Smiley

"Nå, er du ikke så god? Se så her, nu skal jeg vise dig, hvordan man gør"


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#570 - Skrevet 06-01-2012 13:05

"U DEAD, BRO?"