SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

HJÆLP MIG

Superking
Superking

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 14-10-2009 17:22

Hej, jeg er kommet sådan lidt i klemme.

Jeg købte for et par måneder siden en DSi, og nu er den så gået i stykker, den går i sort skærm hver gang jeg vil spille en af mine spil, og på skærmen står der at man skal kigge i manualen, hvor der står man skal ringe til nintendo´s service, og de siger at man skal have fat i der hvor man har købt den.
Nå men mig, som har købt den hos CoolShop, skriver så en mail til dem hvor der står at den er i stykker og vedhefter også nogle billeder så de kan se det.
dagen efter for jeg en mail hvor der står, at jeg enten kan sende min dsi ind til dem eller tinge til service og aftale at jeg sender til dem, jeg vælger at sende den gennem coolshop, og der går så ca. 3 uger før jeg for den igen.
Men da jeg så prøver og se om den virker, er det det samme som kommer op.
Så jeg skriver til coolshop, og siger at den ikke er lavet, og hvorfor jeg har fået den tilbage.
Jeg for så svar hvor der står at de ikke har kunde finde nogle fejl, og ikke mere.
Jeg skriver så tilbage at der er fejl på og at den gør det ved alle mine spil, og de alle sammen virker på min anden ds, og vedhæfter billede, så de kan se fejlen.
jeg får så en mail tilbage, hvor der står at det sikkert er spillene der er noget galt med, og jeg skal huske at ds´en er landekodet.
jeg skriver igen at der intet er galt med mine spil, da de virker på den anden, og at det er noget vrøvl at ds´en er landekodet.
jeg for så svar dagen efter hvor der står at jeg skal kontakt nintendo service, og så kan de hjælpe mig, hvorefter jeg skriver at de jo bare sige at jeg bare skal kontakte jer.
så for jeg svar dagen efter, hvor der står det samme som i den første mail jeg fik, og så blev jeg sur, og skrev at nu kunne det fandme være nok, og jeg gad ikke skrive med dem mere, og nu vil jeg sku bare have pengene tilbage for den dsi, da jeg ikke gider deres service mere.
fik så en mail igen dagen efter hvor der står, at de ikke giver pengene retur med minder der er noget galt med maskinen, og da de ikke kunne konstaterer en fejl, måtte jeg jo sende den ind igen, eller kontakte nintendo.

HJÆLP MIG,
hvad skal jeg nu gøre

    Jainay
    Jainay

    2
    Offline
    Level: 2 (Keese)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 14-10-2009 17:27

    Kontakt forbrugerservice. Aner ikke hvordan du får fat i dem eller hvordan de handler, men det er dit bedste bud.-


    KoolKlixX
    KoolKlixX

    10
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 24-10-2009 23:04

    Ja du skal ringe til forbrugerklagenævnet på 70 13 13 30. Det er sådan et indlæg som dit der får mig til ikke at handle hos Coolshop fremover.


    Ossipoff
    Ossipoff

    11
    Offline
    Level: 6 (Cucco)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 24-10-2009 23:24

    Du kan selvfølgelig, som de andre skriver, kontakte forbrugerklagenævnet.

    Men vær nu ikke så hurtig til at være sur på Coolshop.

    De har handlet fuldstændigt korrekt, såfremt de rent faktisk har haft sendt din maskine til Bergsala/Nintendo, og de har kørt test på den. Hvis deres tests har konstateret, at der ikke er fejl, så sidder du lidt i en kedelig situation, hvor forbrugerklagenævnet muligvis vil kunne hjælpe eller vejlede.

    Men hvis vi går ud fra, at Bergsala/Nintendo rent faktisk har behandlet din reklamationssag, så har Coolshop handlet helt korrekt.


    Nikra
    Nikra

    32
    Offline
    Level: 9 (Bob-omb)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 25-10-2009 03:02

    Der har i en af grundene til at jeg aldrig køber noget online der koster over 250.- Og da slet ikke elektronik. Jeg vil have det sådan at jeg hvis det går i stykker, kan gå ned i forretningen hvor det er købt og "smide" det i hovedet på ekspedienten. Jeg købte engang en Gamecube hos EBGames (Gamestop) der gik i stykker efter tre måneder. Mig ned i butikken og brokke mig. Det endte med at jeg gik derfra med en spritny GC. Det er min erfaring at man er bedre stillet når man står ansigt til ansigt med en person, istedet for endeløse Emails/tlf. samtaler.


    MegaGame
    MegaGame

    0
    Offline
    Level: 2 (Keese)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 25-10-2009 23:15

    indførte de ikke regions kode på DSi?
    eller det var måske kun nå den spillet DSi spil?


    M60dk
    M60dk

    0
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 25-10-2009 23:40

    Regionskoden skulle eftersigende kun være aktiv på DSi eksklusive spil. Og dem er der vidt ingen af endnu.


    Snake
    Snake

    0
    Offline
    Level: 5 (Cheep)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 26-10-2009 09:47

    Link
    De kan skifte dele på DSi så som skærme, måske kan du forhøre dem.


    nisted
    nisted

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 19-04-2010 11:49

    DSi er regionskodet.
    Specielt er der vist blevet regionskodet lige i overkanten efter lanceringen af firmware 1.4

    Hvis dine spil er USA, eller på anden vis underlødige - så får du en fejl når du prøver at loade spillet...

    Er problemet opstået efter firmwareskift ?

    Er det korrekt at du kun får fejlen når du prøver at starte et spil op ?

    Du skulle nok have haft sendt spillene med maskinen...

    /nisted