Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Den gode gamer har det for let

dustman
dustman

17
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 21-06-2008 19:48 - Redigeret 24-06-2008 07:24

Hey
Sad og tænkte over noget.

nintendo inkluderer som regel aldrig sværhedsgrader i deres spil (mario, zelda, pokemon...)

Spil som zelda indeholder imidlertid adskillige sidequests, hvori man kan få items som gør resten af spillet meget lettere.

Problemet som jeg ser det består bare i, at de folk der sidder og spiller sidequests (os Smiley) er også folk, som kan klare spillet uden hjælp fra de ting man får der (fx magic armod i twillight princess eller piece of heart)

Problemet er bare at vi godt vil have "al udforbringen" i vores spil (ved at spille det 100% igennem) men deraf får vi bare resten af spillet serveret på et sølvfad, og vi får slet ikke nok udfordring. Det burde jo egentlig være sådan at man mistede hjerter af at klare sidequests, men ville jo self heller ikke give mening, for hvorfor skulle man så gøre det?

Ved ikke om der er nogen der kan følge hvad jeg mener og har nogen forslag til hvad vi eller hvad spilproducenterne kunne gøre for at afhøjælpe dette fænomen)?
De kunne jo fx indføre sværhedsgrader (er jo rimelig let at lave 10 sværhedsgreader hvor fjenderne har dobbelt så meget liv, tre gnage så meget liv o.s.v. eller hvor de skader meget mere)

Os gamere er jo nødt til at indføre challenges som fx klar resident evil 4 ved kun at bruge pistoler, men synes bare det burde ligge hos producenterne at indføre disse svære ting så man altid havde noget at arbejde med i et spil. Som jeg har gjort rede for ville det jo være let at lave 10 sværhedsgrader hvor man bare havde varieret på egenskaber ved fjenderne (liv, hurtighed, skade etc)

THE CHAINSAW TWIRLS INTO THE CROWD, RIPPING APART FLESH AND BONES. I HEAR THE SOFT STEPS OF MY BEST FRIEND APPROACHING THE FEAST OF HER LIFE. HER MOUTH RIPS THROUGH THE BONES, CRUSHING THEM WHILE THE BLOOD IS DRIPPING FROM HER DISFIGURED FACE. WE ARE HOME.
M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 22-06-2008 02:37

Havde da selv en del problemer med de sidste stjerner i Super Mario Galaxy, især med Luigi.

Og Mario Kart Wii er da også enormt svært hvis du vil have en 3 star rank. Jeg kan ikke engang få en 1-star rank på alle baner...

Også Yoshi's Island DS er overraskende udfordrende, og jeg har da selv haft mine problemer med at komme igennem dette spil.
Så at de ikke gør noget for sværhedsgraden er ikke helt sandt.

Men jeg var selv en smule skuffet over at der stor set ingen udfordring i Twilight Princess.

Problemet med sværhedsgrader kunne jeg forestille mig er at spillet så skal finpusses til hver sværhedsgrad hvilket vil tage en del tid, og koste flere penge.
Men det er jo noget som mange andre spilfirmaer gør.
Og det er da tit også sjovt at spille et spil igennem igen på en højere sværhedsgrad og virkelig få prøvet krafter med spillet.


dustman
dustman

17
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 22-06-2008 09:40

ja, kan ikke se hvorfor det er svært at lave en "ultimate" sværhedsgrad hvor fjendermne bare har mere liv og skader mere (fx en faktor 10)

Ville jo bare være fedt hvis et spil havde en sværhedsgrad som kun 3 i verden havde klaret eller sådan noget

Ja kan godt se at spil som galaxy ikke har noget med det at gøre, da det ikke er rpg agtigt på den måde at mario bliver bedre undervejs.

Men paper mario kan man jo sige er det samme, man tager sidequests og klarer mange monstre og så stiger man for hurtigt i level så resten af spillet bliver for let.


NeLo
NeLo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 22-06-2008 10:15

Paper Mario er let ja. men det er det første da også.
Hvis man ikke ved hvad man skal kontakter man bare Merlin?

Zelda har jeg problemer med da Smiley ligenu sidder jeg fast da jeg ikke ved hvilken by jeg skal hen til.

Hvorimod i det helt gamle, har jeg mega let ved det.
Ocarina er meget lettere end det nye.

Jeg tror bare det er fordi at du har spillet spillene siden du var ung, og nu kender du dem for godt, også er det intet for dig lige at klare det.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 22-06-2008 10:23

Nicolai skrev:
Hvorimod i det helt gamle, har jeg mega let ved det.

Kom ikke her og sig at TLoZ og Zelda II er lettere end de nyere, for det er da godtnok den største omgang løgn ever.
I de nye spil, har du i det mindste bare en lille idé om hvor du skal hen. I TLoZ er der så få beskeder, og når de endelig er der, er de virkelig hjælpsomme.
"Go to the mountains and you will find the Master Sword" Eller noget i den stil.Der er jo en milliard steder det sværd kan være.
Nu har jeg ikke gennemført TP, er nået til der hvor man skal fiske den der specielle fisk. Men indtil videre har jeg da fået en utrolig nem rød tråd at følge, lidt for nem faktisk. Jeg har nærmest ikke været i tvivl en eneste gang om hvor, jeg skulle gå hen.


Rotjen
Rotjen

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 22-06-2008 10:36

Nu om dage skal man nok ikke spille Nintendo hvis man vil have de store udfordringer Smiley
Nogen der kan huske NES?
-jeg fik herre meget tæsk i Castlevania Smiley

Anyway, hvis man leder efter en udfordring af de helt store så ville jeg da klart anbefale Ninja Gaiden 1 Smiley
Men så skal man altså også forberede sig på at blive nakket igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen....

-Rotjen,,


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 22-06-2008 12:58

Nu skal i også lige tænke på, at Nintendo prøver at ramme et så bredt marked som muligt. Derfor er de nød til at lave spillene lettere, ellers ville hele den nye casual brugerbase jo slet ikke kunne følge med og Nintendo ville ikke sælge så mange spil. Som Dustman skriver så kan man vel bare give fjenderne mere liv, men på den anden side, gør det så nogen egentlig forskel på sværhedsgraden om man skal hoppe én eller to gange på en Goomba? Selve puzzle'sne og bossernes hemmelige svagheder bliver jo ikke sværere at regne ud af den grund.


spingkiwee
spingkiwee

18
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 22-06-2008 14:19

Bosserne i f.eks. Zelda spil, kunne blive mere aggressive og skade mere. Der er jo mange zelda-bosser som har et skjold man skal ha ødelagt først. Hvis man gør det bedre, plus gør bossen langt mere aggressiv eller øge skaden pr. angreb, kunne det godt blive svært. Mario-bosser er for det meste lette, også selvom man er kommet langt. Flere angreb, tricks og liv til fjenderne.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 22-06-2008 16:20

Godt ord! Fjenderne i de sidste Zeldaspil har været for nemme. Der skal simpelthen noget mere til. Både i WW og TP har en utrolig stor del af fjenderne været så nemme, så de ikke udgør en real trussel, men mere et irritationsmoment. De er generende, og besværlige, men de opnår aldrig status af trussel, hvor de realt kan true en, så men risikere et game over. Selv ikke i de to huler med 50 etager, fyldt med alverdens fjender bliver det rigtigt svært. Det bliver højst lidt besværligt.

Når man ser på gåderne og de opgaver man skal løse, har gameplayet været for lineært i de seneste år. Minish Cap og TP har så stram en struktur, at det er mere eller mindre umuligt ikke at følge linien gennem spillet. Her savner jeg den heterogenitet der var omkring den røde tråd i de tidligere spil. Man var ikke sikker på hvad man skulle gøre, men man kunne sagtens tage tempel nummer 6 i stedet for nummer 2, det var bare sværere da man ikke havde særligt mange våben på dette tidspunkt. Min pointe er at med så lineært et gameplay, og med så mange hint (f.eks en lille medhjælper, som ustandseligt fortæller hvad man skal gøre) er den svære udfordring fraværende.

Lægger man de to betragtninger sammen, får man et spil, hvor man hele tiden ved hvor man skal hen, og ingen formår at stoppe en, højst at sinke spilleren en lille smule.

jeg kunne godt tænke mig at det næste Zeldaspil bliver svært! Og ikke bare lidt, men meget! Der må gerne være udfordringer, hvor man er nødt til at tænke sig om, og ikke bare skal skyde en pil i et øje, skubbe en blok ovenpå en kontakt, dræbe alle fjender i et rum eller tænde alle faklerne i et rum. Sådan en opgave må der gerne være en gang, men det skal være humoristisk, hvor spilleren mærker den intertekstuel reference som en nostalgisk kliche. Noget man nemt genkender og kan more sig over, inden man skal tænke igen.


dustman
dustman

17
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 22-06-2008 20:01

Tja der er selvfølgelig 2 ting

puzzles

og fjender

med hensyn til puzzelsne mener jeg det er urimeligt at udviklerne skal bruge tid på at lave ekstra svær eudgaver af dem til svær sværhedsgrad.

Fjender derimod er sindsygt lette (programmeringsmæssigt) at gøre sværere og derfor fatter jeg ikke hvorfor spiludviklere ikke bare giver gas med sværhedsgrader og laver fx 10 eller 20 hvor næsten ingen i verden kan vinde den sværeste. Hjælper også spillet til at opnå "kult" status.

ER meget enig i at normale fjender ikke udgør nogen trussel overhovedet i zelda men mere er irriterende at skulle klare før en dør åbner etc., men det kunne jo ændres med en masse sværhedsgrader.


NeLo
NeLo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 22-06-2008 20:11

Giluc: Snakkede om OOC.

Fjenderne, burde programeres som var de ligeså gode som os, giv os noget udfordring, hvis fjenderne bliver bedre, bliver vi bedre. Hvis en fjende kunne undvige en slag ville det være utroligt Smiley


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 22-06-2008 20:16

Nicolai skrev:
Giluc: Snakkede om OOC.

Så er det da lidt dumt at du skriver det helt gamle o.O


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 22-06-2008 20:43

jeg synes ikke det er for nemt eller for svært. Zelda/Mario galaxys sværhedsgrad sidder lige i skabet. det bliver aldrig frustrerende og aldrig så nemt man kan spille det med lukkede øjne.. perfekt sværhedsgrader.
sværhedsgrader er kun for at blære sig så man kan sige haha jeg kan bare klare det på hard så jeg er bare meget bedre end dig.. jeg hader folk der siger at spil kun bliver rigtig gennemført hvis det er normal eller hard og endnu værre at folk siger at spil ikke er gode fordi de ikke er mega indviklede.
nej spil der er lige til at gå til og som man kan gå igennem uden store problemer, DET er sagen. og jeg har spillet siden commedore Smiley


NeLo
NeLo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 22-06-2008 21:00

Giluc skrev:

Nicolai skrev:
Giluc: Snakkede om OOC.

Så er det da lidt dumt at du skriver det helt gamle o.O



Så er jeg da bare dum.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 22-06-2008 21:02

Meow, ville egentlig bare vide hvorfor du så skrev det, that's all Smiley


NeLo
NeLo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 22-06-2008 21:49

Altså når jeg siger det gamle mener jeg dem der er før gc og sådan. Skriv i min gb hvis du vil vide mere, vi skal ikke spamme dette forum med det.