Super Mario Maker 2 (Swit...

Super Monkey Ball: Banana...

Ugens Tilbud: Uge 29 2019

Ugens Downloads: Uge 29 2...

Joy-Cons sendes på gaden...

Nye figurer annonceret ti...

Star Wars Pinball annonce...

Luigi's Mansion 3 udkomme...

Vær med i den sidste Spl...

Ny hardware-udgave af Swi...

Marvel Ultimate Alliance ...

Alle local 4+ player spil...

Super Mario Maker 2

Gamle dage på N-club

Releasedatoer

SMM2 feedback for feedbac...

Nintendo Switch

Spil på vej til Switch

Fire Emblem: Three Houses

Harry Potter: Wizards Uni...

Tilbudstråden

S: Masser af spil

K: Super Smash Bros Ultim...

S: super smash bros switc...

Wii U spil til salg

S: Starfox-samling & 3DS-...

Preorders. Hvor?

K: Bowser Amiibo

Solgt

K: Wii U spil

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Story of Seasons: Trio of Towns

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowsers Minions

Diskussion om Bergsala


PriCorp

11
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 05-03-2007 14:51 - Redigeret 05-03-2007 15:01

Jeg kunne ikke finde et lignende emne at genoplive, hvilket egentlig er en smule underligt. Er Jeg virkelig den første der har tænkt på det her?

Til dem der ikke ved det, er Bergsala den største danske distributør af Nintendo. I danmark og resten af skandinavien sælger/markedsfører Nintendo nemlig ikke selv deres produkter, som de gør i resten af Europa. Det gør Bergsala for dem.

I denne tråd kan man diskutere Bergsala. Alt lige fra deres markedsføring af Nintendo til deres kundeservice.
Begrund venligst Dine synspunkter, og undlad bare at citere det ovenstående indlæg for derefter at skrive "enig", da et sådant indput i og for sig er irrelevant ift. diskussionen. Det her er heller ikke en tråd, hvis formål er at svine Bergsala til, men derimod en tråd for dem der ønsker at komme med konstruktiv kritik af-, eller positive kommentarer til Bergsala.

Skyd løs! Smiley Jeg og et par andre vil selv lægge ud...


PriCorp

11
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 05-03-2007 14:57

T-Photon skrev i dette emne :
er helt enig Bergsala er en ekstrem råden distributør mildest talt, da jeg kontaktede dem for at få en reservedel til min wii fik jeg bare en email (på svensk!) om at jeg da "bare" skulle købe mig en ny wii Smiley



Den gamle svarede i samme emne:
Der er jeg så lodret uenig Smiley

Da jeg for nylig var på udkig efter en ekstra sensor bar til min Wii, kontaktede jeg Bergsala om hvor jeg kunne købe en sådan, og fik svar tilbage dagen efter, om at den kunne jeg bestille hos enhver autoriseret forhandler. Da jeg så forgæves havde kontaktet flere forskellige lokale forhandlere, kontaktede jeg igen Bergsala, der stillede sig uforstående overfor hvorfor forhandlerne ikke kunne hjælpe mig. De forsynede mig med det varenummer, forhandlerne skulle benytte ved bestilling, ligesom de henviste de mig til NES Bozz, hvis jeg stadig ikke havde held med mig.

At jeg så ikke selv havde tænkt på at kontakte NES Bozz, fatter jeg stadig ikke Smiley

Anyway, det korte af det lange er, at jeg fik en glimrende behandling af Bergsala, og at NES Bozz selvfølgelig skaffede sensor baren til mig Smiley



Jeg tror desværre at det Du har oplevet, Den gamle, er undtagelsen der bekræfter reglen. Når det kommer til Bergsalas kundeservice, har de tilfælde Jeg kender til, hvor folk har benyttet sig af den, været overvejnede med negativ udgang. T-Photon er i hvert ikke den eneste der har været udsat for svensk, og når man kommer fra Sønderjylland fatter man altså hat, af det sprog!!!
Jeg synes Bergsala's kundeservice bærer for meget præg af at de stor set har monopol på at reparere Nintendo's produkter. Den er nemlig for alt dyr, og overhovedet ikke konkurrence-dygtig i forhold til f.eks. det tyske marked, som Jeg også har lidt erfaring med....



Arne aka Den gamle

10
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 05-03-2007 15:18

Jeg har sådan set også altid selv haft et overvejende negativt indtryk af dem, og var da også en smule skeptisk, da jeg henvendte mig til dem. Jeg blev som det fremgår positivt overrasket, og startede derfor en tråd som denne ovre hos konkurrenten. Hvorfor jeg ikke gjorde det samme her, sidder jeg nu og undrer mig over, men det har du så rådet bod på Smiley



MegaGame

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 05-03-2007 15:41

da det gamle nintendo magasin blev udgivet og senere powerplay bladet, og den gode hjælpe linje fra club nintendo var det ikke så slemt af være nitendo ejre, man fik inf om ny ting ret let.
slevfølig krævet dette man aldrede kendet til nintendo

desværre har det været sådan i danmark næsten altid af kun nintendo fans fik info mens normale forbruger var uviderne.

DS er faktis den først til rigtig af brude ud af dette system, og desværre ikke med hjælp fra Bergsala ret meget, ok det har været lidt, men info f.esk om den DS tur fandt man stort set kun på nintendo/konsol sider, så vist man ikke var der ved tilfæld opdaget man den aldrig som normal forbruger.

De de lande hvor NOE ikke er, har det altid været mund til mund reklamme for det meste.

Bergsala er ikke dirakte dårlig til det de gøre, de tjener nok bare ikke en masse penge på det, ellers ville NOE eller andre nok også prøve af få en del af kagen.
der er bare ikke nok penge i det til af lave alt det store og fede.



PriCorp

11
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 07-03-2007 20:42

(Damn det blev et langt indlæg! Smiley Kom nu… læs det en eller anden…!Smiley)

Jeg er enig, MegaGame!
Det virker simpelthen som om Bergsala har opgivet, at tjene store penge på Nintendo. Som om de ikke ser potentialet. NoE tror Jeg nu aldrig vi får heroppe, da det skandinaviske marked simpelthen ikke er stort nok, til at Nintendo selv kan bruge ressourcer på at tage sig af det. Jeg tror der ville gå så langt tid før de fik forbindelser og erfaringer nok med markedet, at det ville være en dårlig forretning for dem. Men Bergsala har jo både forbindelser og erfaringer!
Nordisk Film, som er distributør af Playstation har vel som basis, nogenlunde de samme betingelser som Nintendo, et stærkt brand, en sjat penge og let adgang til et marked... Alligevel har de altid stået stærkere! Og nu hvor Vi ser NintendoDS sælge det dobbelte af PSP på verdensplan, er det alligevel PSP'en der er foran herhjemme....?!?!?
Jeg må i hvert fald konstatere at det ikke er produktet den er gal med, så det må vel næsten være andre steder der er sket en fejl?!

Op til jul kunne Jeg knap nok slå over på TV2 uden at få smidt en TV-reklame for PSP'en i fjæset. Den stort annoncerede DSLite-reklame-kampange, endte med at være reklamer et par gange om dagen på TV2Zulu: en kanal forholdsvis for unge, hvilket jo viser at Bergsala fuldstændig har fejlet i forhold til at ramme Touch-generation-målgruppen. Enten har de bare ikke tænkt over det, eller også forstår de simpelthen ikke Nintendos grundlæggende planer for marketing. Måske er de bare for konservative til at forstå at en ”ældre målgruppe” rent faktisk betyder voksne, og ikke bare personer der er et par år ældre end børn. Jeg tror Bergsala har et for ’legetøjs-agtigt’ forhold til det produkt de sælger. At gaming ikke tages seriøst er i Danmark lidt af en folkesygdom, synes Jeg! Smiley

Jeg håber i hvert fald at Vi, når tiden er inde, ser Wii-marketing, der er væsentligt mere gennemtænkt end noget Bergsala har leveret indtil nu. Heldigvis, kan man sige, er en stor del af Wii-effekten netop er det ældgamle reklamefænomen, ”word of mouth”, hvor Bergsala gudskelov ikke skal gøre ret meget.
Men der er altså brug for PR, der kan fremvise Wii til de forbrugere som den appellerer til, men som ikke er inden for rækkevidde på andre måder end ved hjælp af f.eks. TV-reklamer. Jeg var utrolig positivt overrasket over den Wii-Tour som kørte lige inden Wii-release hvor Bergsalas medarbejdere tog rundt og viste Wii frem. Det var et godt initiativ og ændrede også Mit syn på Bergsala fra udelukkende negativt, til lidt mere nuanceret, men stadigvæk er den slags arrangementer marketing, som udelukkende henvender sig til folk der i allerede er i miljøet, og i forvejen kommer regelmæssigt i Nintendo-butikker og på Nintendo-hjemmesider… ellers ville man simpelthen ikke vide noget om f.eks. Wii-Touren… Akkurat som Du beskriver DS-tour...

Noget andet Jeg savner fra Bergsalas side er samarbejde med Nintendos etablerede fanbase. Jeg tror roligt man kan sige at der ikke findes en mere engageret og velorganiseret fangruppe inden for konsolbranchen eller i det hele taget, end Nintendos. Med i hvert fald 5 online fansider/foraer, faste årlige arrangermenter og et enormt frivilligt arbejde fra utrolig mange mennesker, vil Jeg næsten sige at Nintendo-fans ligger på fodbold-supporter-niveau og så er det jo nærmest uforståeligt at Bergsala ikke har formået at udnytte det bedre/overhovedet…?? I stedet for at lave foraer og arrangementer for os, burde de tage initiativ til at gøre den slags med os! Det ville heller ikke koste dem en krone at tage kontakt til Nintendo's fanbase for at koordinere events eller få nogle inputs fra miljøet...

Jeg mener: Nordisk Film, får sgu ikke samlet ret meget andet end et par lidt for blege sony-fanboys, hvis de beslutter sig for at lave en eller anden happening, men Jeg er ret sikker på at Bergsala godt kunne få en 50 mand til at troppe op, hvis de tog initiativ, og gjorde sig umage…

Eller hvad siger I?



powerfull499

640
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 28-11-2018 14:54

Nu hvor emnet alligevel er oppe pga. tidligere SPAM:
Sjovt at se de gamle ansigter. Husker dem godt!

Mht. emnet, så har jeg kun fået god service Bergsala. Jeg synes dog, at nogle af pointerne i dette emne stadig går igen i dag, - nemlig det faktum, at det ikke virker til, at Bergsala går så meget op i reklame for Nintendo. Det er sjældent, at jeg ser reklamer for Nintendo! Dette er i kontrast til Playstation/PC, hvor der næsten altid er reklamer i gadebilledet/biografen. Jeg var især imponeret over, hvor synlig Red Dead Redemption var her i Aarhus. På hovedbanegården hang 3 KÆMPE bannere. Det synes jeg, var imponerende!




ThePatrickBay

2168
Online
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 28-11-2018 19:10

Personligt har jeg aldrig oplevet nogle problemer i forhold til Bergsalas service. Det er ikke mange gange, jeg har været i kontakt med dem som kunde, men har altid fået så god en service, man kan forvente.

I forhold til reklame, så må du tænke proportionerne ind i det. Danmark er i høj grad et PlayStation-land. Der bliver solgt mange gange flere PlayStations end Nintendo-konsoller (og Xbox-konsoller for den sags skyld). Det påvirker naturligvis marketingbudgetterne. Husk også, nu hvor du nævner biografen, at Nordisk Film er officiel PlayStation-distributør i Danmark, så der er selvfølgelig nogle kanaler, der kan udnyttes dér. Samme fordele har Bergsala ikke.



JOEP

19980
Online
Level: 45 (Stone Talus)

1
1ups givet

#7 - Skrevet 28-11-2018 19:38

Helt sikkert, men uden reklame hjælper det ikke ligefrem på salget herhjemme. Enkelte bannerreklamer på busstoppesteder i København må der vel være budget til.

Har dog en fornemmelse af, at Switch har vundet en del frem herhjemme, så det kan nok også afspejles i mængden af reklamer fremadrettet.



Grauling

639
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 28-11-2018 20:44

Kan godt lide at Bergsala har en konkurrence med at man skal tage et billede af Pokemon Let's Go reklame plakat, og uploade det til facebook, men jeg har ikke set en eneste i Aarhus.

Var lidt træls på Bergsala efter jeg har købt min Switch. Jeg pakkede den ud og der var helt klart noget galt med min lader/power adaptor. Efter kontakt til deres kundeservice ville de have mig til at sende HELE konsollen til dem, hvor jeg vidste det vil tage 15-30 dage før jeg vil få den selv samme konsol tilbage med en ny strømstik. Det gad jeg sgu ikke vente på. Så nu har jeg en lorte lader der til tider, hvis man kommer til at rykke lidt til den, skal genjusteres heeelt rigtigt for at vise billede på skærmen. Tænkte en kort video der vidste problemet vil være mere en rigeligt bevis at de havde solgt et produkt der var i stykker i forvejen, men nej.



ThePatrickBay

2168
Online
Level: 33 (Hammer Bro)

1
1ups givet

#9 - Skrevet 29-11-2018 10:32

^ Ikke fordi jeg skal forsvare Bergsala, men nu gør jeg det lidt alligevel, eftersom jeg har en del erfaring med reklamationer. Normalvis skal man gå igennem den forhandler, man har købt varen hos for at få den repareret. Bergsala tilbyder dog ofte, at man kan gå direkte til dem, hvilket er super service. At de har brug for hele konsollen, er fordi, de ikke kan vide, om det er selve laderen eller indgangen i selve konsollen eller dock'en, den er gal med, så det skal testes. Det kan godt være, at du selv har lavet noget troubleshooting og er kommet frem til, at det er strømforsyningen, men det ved Bergsalas teknikere ikke, for de har ikke selv foretaget den troubleshooting.



Grauling

639
Online
Level: 23 (Skree)

1
1ups givet

#10 - Skrevet 29-11-2018 13:06 - Redigeret 29-11-2018 13:07

Det er jeg udmærket klar over. Men som du selv sagde, jeg havde prøvet med min vens lader. Intet problem. Når jeg stikker laderen direkte i konsollen er der heller intet problem. Det kan jo nemt vises på video. Jeg kontaktede også Coolshop først, men de sagde at jeg skulle henvende mig til Bergsala. Og ved godt det er lidt dumt at klage. Jeg kunne jo som sagt bare sende den ind og få en ny. Men når man lige har åbnet konsollen og det ikke er et problem der stopper en fra at spille og man bliver nød til at vente lang tid for at få en ny, ja så har jeg desværre ikke tålmodighed til at vente Smiley



stelzig

1072
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 29-11-2018 20:21

Jeg så den der pokemon let's go reklame på siden af en bus for et par dage siden. Vidste dog ikke at der var en konkurrence om at man skulle tage et billede af den Smiley