N-Tonight #6: Just Dance ...

Yu-Gi-Oh Legacy of the Du...

Baldo annonceret til Swit...

Lanceringstrailer for de ...

Få en introduktion til v...

Super Mario Maker 2 har e...

Tetris 99 får DLC med ny...

N-Tonight #6: Super Mario...

Den næste Splatfest i Sp...

Team Sonic Racing får la...

Spil på vej til Switch

Feedback på ny side

Nintendo Labo

Cuphead

Luigi's Mansion 3

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Fortnite

Astral Chain

Nintendo på mobil

Super Mario Maker 2

Tilbudstråden

Solgt

S: super smash bros switc...

K: Wii U spil

S : 2 switch Spil

S: 30 Wii U spil

S: Starfox-samling & 3DS-...

K: Voez (Switch)

SOLGT: Diablo 3, Mario+Ra...

S: Super Mario 3D land og...

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowsers Minions

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Madden 10 (Wii)

N-club Juletema 2018

Nintendos initiativer forvirrer mig


O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

Skrevet 07-05-2015 19:36 - Redigeret 07-05-2015 19:54

Jeg nærmer mig så småt mine 2 år på N-club, og i alt den tid har jeg ikke været sky for at starte en diskussion om Nintendos status i industrien - hovedsageligt med henblik på salg. De negative tal har som oftest banet vej for kedelige diskussioner, især fordi Nintendo har været stumme undervejs, og det har afgivet billedet af et lettere paralyseret firma uden egentlig plan - roden til min egen frustration.

Men de sidste par måneder er det gået anderledes for sig. Vi har gjort bekendtskab med nye initiativer og sågar set ét af dem betale sig af i høj grad.

1. Amiibos! Plastikfigurerne uden egentlig formål lader til at være en succes, og det ser ud som om, at Nintendo vil bygge videre på denne succes

2. NX blev afsløret. Få detaljer vides, men det menes at være banebrydende for spilverdenen, ifølge Nintendo selv.

3. Partnerskabet med DeNA og dermed deltagelse i mobilverdenen

4. Partnerskabet med Universal, som vi gjorde bekendtskab med i dag.



Der har sågar gået rygter om en Netflix-serie, men ifølge Iwata bør vi ikke holde vejret.

I dag kan vi så gøre bekendtskab med endnu en positiv nyhed: for første gang i 4 år er det lykkedes Nintendo at vende profit for hele året. Fantastisk...

Men...

Da jeg lærte om Nintendo og Universals partnerskab, blev jeg ærlig talt forvirret.

Naturligvis er det spændende nyheder, især fordi formålet med disse initiativer er at skulle forbedre Nintendos situation, og det gør det vel ift. det finansielle, som vi kan se, og alligevel ses dette i dag:



Jeg ved ikke med jer, men min kærlighed til Nintendo bunder i firmaets evne til at udvikle fantastisk software. Alt andet må være en sidegevinst. Så hvad er mit problem?

Sony kunne forleden annoncere, at de har solgt +22 millioner PS4, og det er uden nogen af de tilsvarende initiativer. Hvorfor? Må vi blot erkende at Sony er bedre end Nintendo til at sælge deres vare? Måske, men hvorfor? Uden Amiibos, revolutionær hardware, forlystelsesparker m.m., hvad er det så der gør, at Sony ikke blot sælger til forbruger men ovenikøbet tiltrækker udviklere i så langt højere grad (... jeg tror lige, at jeg har svaret på mit eget spørgsmål)

Pointen er, at selvom Nintendos initiativer er spændende, så spiller Sony et traditionelt spil og sælger i massevis, alt i mens Nintendo ikke kan få skubbet konsollerne af hylderne og ud i hjemmet. I stedet investeres der i alt muligt andet end spil og aggressiv marketing; to ting som er bevis på succes. Dét, og så naturligvis en kompetent onlineinfrastruktur.

Wii U'ens liste over fremtidige spil er uhyggelig lille, og man bedes omfavne enhver titel og genre, for ellers kan man gå uden ny underholdning i månedsvis. Hvad foregår der hos Nintendo?! Et konkret svar får vi nok aldrig, men det er da absurd.

Lad være med at pege mod 3DS'en, for selvom den ikke er en tragedie på samme måde, så står den bleg ift. iPhone og iPads - ja selv ift. sin egen storebror DS'eren, og jeg tror ikke en sådan håndholdt overlever næste generation - halveres salgene af den maskine, så ville det være pinligt, men hvis historie viser os noget - hvis vi perspektiverer til DS'ens salg - ja så ville overgangen fra en 3DS og dens efterfølger være katastrofal.


Zelda-serien er legendarisk, men det er Assassin's Creed der sælger - hvorfor?

Alle de her nye initiativer.. Tror i virkelig, at de vil hjælpe? Vil forbrugeren virkelig ønske sig en Wii U eller andet Nintendo hardware deraf? Hvis Nintnedos indsats forbliver én og samme i spilverdenen, hvad skulle forlystelsesparker og plastikfigurer ændre? Fristes folk ikke bare til at glemme deres hardware eller værre endnu: sælge det.

Jeg ved snart ikke... Børn lader til at være utroligt interesseret i Wii U, upåvirket af voksenverdenens tendenser til at mærke noget "barnligt" og så er de sågar ignorante, så hardwarespecifiktationer betyder heller intet...

Men børn har ingen penge.

Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I
Side: 12Vis alle

AND

800
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 07-05-2015 22:16 - Redigeret 07-05-2015 22:17

O-train skrev:
Men børn har ingen penge.



Nej, men det har deres forældre.



stander

294
Offline
Level: 7 (Korok)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 07-05-2015 22:40

Tro de mangle nogle spil som voksne mænddrenge vil spille (som findes til sonyMicrosoft har) . Og ikke kun tro at folk vil spille Mario hele deres liv .Kan se da min knægt gik i børnhave elsker man alle spil med Mario. Men efter begyndt i skole (1klasse) er Mario faktisk lidt "barnlig" at spille ,kan jeg høre nå ham og hans venner snakker sammen .
Plus, de børnespil du kan få til Wii u ,kan du også få til de andre konsoler. Og hvis du køber en af de andre konsoler, får farmand spil han kan spille når knægten er lagt i seng. Der er ikke mange voksne spil til Wii u. Og det er jo for det meste manden der køber konsoler til deres børn .



O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 07-05-2015 23:05 - Redigeret 07-05-2015 23:19

Der kan ikke herske tvivl om Nintendos mangler, når det kommer til software, men det er ikke det som undrer mig sådan.

Det som jeg finder underligt er, at mange af de her initiativer, de vil kun fungere som reklame for mærket Nintendo samt (forhåbenligt) tjene nogen penge hjem til firmaet, som så kan investere det i spil - men vil de overhovedet det? Hvorfor investerer i noget, som man tydeligvis ikke er god til, og hvorfor investere med penge, som man har tjent i de markeder, som man åbenbart færdes bedre i - forstår du? Jeg mener som firma er det deres første prioritet at holde skuden flydende, så de kan tilfredsstille investorer, men jeg er bange for, at Nintendo ikke kan balancere dette mellem investorer og så fans.

Der er ingen herinde som har forelsket sig i Nintendo af anden grund end deres spil, det nægter jeg simpelthen at tro på, og selv hvis det er tilfældet, så er det stadigvæk spil der gjorde dem et international firma, men når deres nye initiativer ikke har direkte relation til spil, hvor pokker efterlader det os?

Ønsker vi virkelig et Nintendo som ikke prioriterer spil? Jeg mener, hvis det ender med at være anderledes, hvordan skal vi så nogensinde håbe på et Nintendo med succes som eksempelvis Sony har nu.

AND skrev:

O-train skrev:
Men børn har ingen penge.



Nej, men det har deres forældre.



Hvis jeg var en investorer, og du som Iwata gav mig det svar, så ville jeg løbe fra brændende hus i en fart!

Uvidende eller uinteresserede forældre gider da ikke købe et upopulært produkt, som ingen andre ejer - det virker ulogisk og risikabelt.

Samme kan siges om 3DS, i mindre grad naturligvis, som har solgt 1/3 af sin storebror og hvorfor? Fordi den var dyr fra start? Dårlig marketing? I don't know... Men iPhone kom på markedet. Så kom iPad. Forældre såvel som børn kan bruge det hardware på forskellig vis. Det lader umiddelbart til at have større værdi, medmindre man er dedikeret gamer - igen: børn har ikke penge, de kan ikke købe spil på regulær vis, så det er svært at forestille som forældre, at de får det fulde udbytte ift. hvad en iPad og iPhone kan byde på med sine milliarder af gratis apps såvel som film og musik mm.

Hvis Nintendo fortsætter med at levere teknologi som halter bag Apples - endda bag Sony's - så lader deres forsøg på genvinde en prominent rolle i industrien ligegyldig. Jeg tror netop også, at det er derfor, at de forsøger at skabe brand-value, men jeg er bare nervøs for, at de igen træder forkert og risikerer at gøre indtryk på et publikum som husker Wii'en som en trend og er tilfredse med Apple og andet.

Jeg vil hellere høre hvad folks meninger er omkring de her initiativer, og hvor de tror, at det i ramme alvor vil placere Nintendo i fremtiden.



Zøvnig

25
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 08-05-2015 01:48

Jeg kan godt følge din tankegang Q-train, men jeg tror du glemmer mange mellemberegninger her.

1. Nintendo fejlede i Deres vurdering af hvad brugerne ville have, da de lancerede Wii U. Det var aldrig gået op for dem af Wii navnet ikke længere var attraktivt hos de fleste forbrugere og de havde helt misset, hvad vesten forlangte af en ny konsol

2. Sjældent har en konsol være så kritiseret før lanceringen og både dette, samt en masse tredjeparts-udviklere der kun støttede halvt om om den fra starten af og den slags påvirker salget voldsomt.

3. Pointen som Stander kommer med er også god. Nintendo har holdt sine yndlings figurer så tæt ind til kroppen, at flere generationer i træk er vokset op med, at Mario og hans venner primært er for børn. De spilserier som Nintendo råder over som er henvendt mod teenager segmentet, har de stort set ikke leveret spil til i små 10 år.

4. De fire mest populære spilgenre i vesten er Firstperson shooters, RPG's, MOBA's og Sportsspil. Nintendo har et mikroskopisk udvalg af tre af genrene, mens den sidste slet ikke er tilstedeværende. Læg dertil at de ikke har spil overhovedet fra Blizzard og Rockstarr, som umiddelbart er de to udviklere, som levere de bedst sælgende spil på markedet overhovedet.

Nintendo kan smider 2000 reklamer i døgner efter Wii U uden det ville hjælpe på salget. Den er stendød i de fleste øjne.

Nintendo kan ente vælge at skrue op for antallet af spil der skal ud til næste generation, men hvis den alm. forbruger ser dem som værende barnlige, ligegyldige eller ukendte, så vil det ikke hjælpe. Det er et helt brand de skal ud og omskrive.

Amiibo's
Amiibo's er ikke verens ottende vidunder, men de har rent faktisk skabt omtale af Nintendo. Godt nok er mange irriteret over at de er så svære at få fat i, i store ee af verdenen, men det skaber stadig en hype. Nintendo biiver sat i forbindelse med noget der er attraktivt og noget der er folk der slås om

Temapark idéen
De skal ud og gøre deres brand relevant igen og med sådanne parker vil titusinde vis af mennesker over hele verden blive mindet om hvor elskelige og sjove Nintendos figurer er. Det giver ikke bonus lige her og nu, men det er med til at give en hel genertion af nye børn, nogle gode minder som kobles op på Nintendos figurer.

DeNA samarbejdet
Nintendo er nødt til at gøre sig klar til fremtiden. De har hverken know how eller mandskabet til, at lave en seriøs online struktur eller social platform. I hvert fald ikke en der kan matche hvad specielt vestlige forbrugere forventer idag. DeNA's Mobage platform bruges af omkring 32.000 bruger dagligt verdenen over. De har den ekspertise som Nintendo mangler.

Derudover ved de en masse om mobilspil og hvordan man bygger et account system op. Det er en viden Nintendo mangler.

Mobilspil
Som temaparkerne, så ser jeg ikke dette som en hardcore forretingsmodel, der skal give mega cash her og nu. Den skal introducere eller genintroducere en ny generation af mobilejere til Nintendos figurer. Spillene kan skabe en kontakt og en dialog til en masse mulige kunder, som Nintendo lie nu ikke har kontakt med.

NX
Med Wii U's kommercielle fiasko og mobilspil på vej, er de nødt til at sende et klart signal til både deres hardcore fans og spilranchen om, at de ikke har tænkt sig at opgive spilbranchen uden kamp. Et mere klart signal end at nævne at den næste konsol er på vej, kan ikke sendes.

Min konklussion
Nintendo har fejlet så meget i deres vurdering af markedet og WIi'ens brand, at de har skadet sig selv mere, end de nogensinde havde forestillet sig de kunne. Alt hvad de gør lige nu, bygger ikke på at få succes idag eller imorgen.

De bygger et nyt fundament for, hvordan fremtidens Nintendo skal være. De skal gøres relevante igen over for alle dem som har vendt dem ryggen. De skal please deres nuværende fans. De skal have bygget en helt ny infrastuktur op. Fra sammenlægningen af deres hardware divisioner til indførelse af en ny og tidstilsvarende onlinestruktur. Alt skal klikke fra dag ét af når næste generation af Nintendos konol(ler) rammer gaden.

Uden alt dette kan de spytte 10, 20 eller 30 titler ud om året uden det vil virke. Først når alt klapper og de beviser meget klart at de tage aktiv del af fremtidens gamingkultu, vil de kunne begynde at lokke nye gamers til. Og først når aktive gamers begynde at kigge i retning af Nintendos kommende konsol(ler) igen vil tredjepartsfirmaerne overveje at støtte op om dem igen.




AND

800
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 08-05-2015 07:20

@O-train: 3DS'eren er jo ikke en dårligere version af Apples produkter - det er en dedikeret spillekonsol, modsat multifunktions-dimmeren iPad og mobiltelefonen iPhone.
Spiludviklerne har været smarte at kaste sig over det marked, som Apple åbnede op for, da de lavede deres små hjemmecomputere, men du skal altså ikke bilde mig ind, at folk køber Apples produkter primært med henblik på at game. Playstation 3 er heller ikke en mere avanceret blue-ray afspiller.

Du har vist opfattet målgruppeanalysen bagvendt. Du sælger ikke produkter til børn ved at appellere til forældrene - det lader du i stedet børnene om. Prøv at tænde for en af de mange tv-kanaler dedikeret til børnefjernsyn, vent de otte minutter der går mellem reklamepauserne og se hvem alle reklamerne henvender sig til; børnene selvfølgelig. Det er fordi man allerede tilbage i '90erne fandt ud af, at det er super effektivt at lade børnene om at overtale forældrene til at købe alt muligt bras.



O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 08-05-2015 12:00 - Redigeret 08-05-2015 12:07

@Zøvnig

Jeg forstår, og det du siger er intet nyt - selv er jeg enig med langt det meste, og det er pointer jeg selv har bragt op herinde før, du (og AND især) misforstår fuldstændig pointen med denne tråd - jeg er ikke interesseret i at diskutere hvorfor Wii U sælger dårligt, eller hvorfor Nintendo har mistet sin brugerbase - det er ting som er, og det kan vi sumpe rundt i for evigt, men det ændrer lidt.

Jeg er heller ikke interesseret i at vide hvorfor Nintendo investerer i andre markeder - det gør de jo tydeligvis fordi de skal investere i deres navn og tiltrække nyt publikum, som du selv nævner i din konklusion.

Det jeg er interesseret i, det er HVORDAN det her skulle kom os til gode - os fans af deres spil - for disse nye initiativer driver Nintendo længere og længere væk fra dét Nintendo, som vi forelskede i som børn og måske endda som voksne.

1. Amiibos er uden tvivl dyrt DLC. Det er indiskutabelt. Selvom figurerne har en funktion i forskellige spil, så åbner de kun op for én specifik ting pr. spil, og det er én ting, som du kun kan få, hvis du har den rette Amiibo. Dvs. hvis man ønsker et specifikt DLC våben i Hyrule Warriors, så vil det koste dig 150 kr uanset hvad. Så kan man bilde sig selv ind, at værdien bringes hjem ved brug af figuren i andre spil, men det kræver naturligvis, at man også ejer disse andre spil. Det er et dyrt og kompleks DLC-system, og det undskyldes for sin fysiske form, men igen: hvordan gør en Link-statue min spiloplevelse bedre? Fordi jeg nu har det våben jeg ønskede mig i Hyrule Warriors? Hvor meget kostede det mig at få? Og så er vi tilbage, hvor vi startede: dyr DLC.

2. DeNA-partnerskabet. Hvem fanden foretrækker Nintendo på en mobilplatform frem for dedikeret hardware? Mario Karts producer er lige røget i spidsen for mobiludviklingen. Det må siges at være et tab for os som favoriserer dedikeret hardware, og hvad skal konsekvensen af dette blive? Vi ved det ikke endnu, men som jeg nævnte tidligere: hvorfor skulle Nintendo nogensinde vende tilbage til dedikeret hardware, hvis det viser sig, at de færdes bedre andre steder både økonomisk såvel som ry.

3. Forlystelsesparker. Skægt men totalt irrelevant ift. gaming.

AND skrev:
@O-train: 3DS'eren er jo ikke en dårligere version af Apples produkter - det er en dedikeret spillekonsol, modsat multifunktions-dimmeren iPad og mobiltelefonen iPhone.
Spiludviklerne har været smarte at kaste sig over det marked, som Apple åbnede op for, da de lavede deres små hjemmecomputere, men du skal altså ikke bilde mig ind, at folk køber Apples produkter primært med henblik på at game. Playstation 3 er heller ikke en mere avanceret blue-ray afspiller



Du misforstår i uhyggelig grad min ven...

Jeg siger ikke 3DS'eren er en dårligere version af Apples produkter, men jeg siger at de stilles til samme formål, når det gælder børnenes brug af dem - derfor kan det ses som det dårligere produkt af de to, hvis man ikke har noget at perspektivere til som uerfaren gamer, og derfor er det til forældrenes fordel af investere i en iPad, som de selv kan få gavn af, mens deres børn kan spille på dem i hjemmet, bilen, flyet osv. - det ses i virkeligheden, og det ses i salgstallene.

Det nytter ikke noget at pege på 3DS'en og sige "den er dedikeret hardware, det er to forskellige ting!" - vi har vidnet til et drastisk fald af salg i overgangen fra DS til 3DS, og det kom i takt med introduktionen af iPads især, som vi som bekendt ved bl.a. bruges til gaming i høj grad. Jeg påstår ikke, at iOS hardware sælger udelukkende pga. spil, men det er én af mange funktioner i samme hardware, og det kan vi ikke benægte, så selvom en iPad måske sælger pga. popularitet, pga. medieoplevelsen som helhed eller andet, så bruges de stadigvæk til spil, og det gør de i sådan en grad, at de har overtaget en del af det publikum Nintendo havde før, og det lader de til at blive ved med.


AND skrev:
Du har vist opfattet målgruppeanalysen bagvendt. Du sælger ikke produkter til børn ved at appellere til forældrene - det lader du i stedet børnene om. Prøv at tænde for en af de mange tv-kanaler dedikeret til børnefjernsyn, vent de otte minutter der går mellem reklamepauserne og se hvem alle reklamerne henvender sig til; børnene selvfølgelig. Det er fordi man allerede tilbage i '90erne fandt ud af, at det er super effektivt at lade børnene om at overtale forældrene til at købe alt muligt bras.



Come on... Jeg troede ikke, at du regnede mig for hjernedød...

Selvfølgelig sigter de efter bestemte målgrupper, men det betyder ikke at produktet lander med magi i børnenes hænder, det skal stadigvæk betales for at dem med penge; langt de fleste mennesker undersøger deres køb, om det så er prisen ift. værdi, eller produkt ift. princip osv. - det kan også bare være en vane. Hvis det ikke går op, så sker der ingenting.

Og børn vil have alt i dag - hvorfor tror du børn siger "jeg har altid ønsket mig den her!" - de siger sådan, fordi de har ønsket sig den i 2 minutter. Hvis du gav et barn valget mellem iPad, 3DS, Wii U, PS4 m.m., så ville det aldrig kunne bestemme sig, og det ville med god sandsynlighed fortryde sit valg, ligeså snart det bliver træt af oplevelsen - og det gør det. Og så skal man ud og investere i nye spil til 3-400 kroner, og hvem skal betale det? Mor og far. Alternativet er igen mere appellerende, for en iPad har tonsvis af "gratis" spil (som vi ved, hvad betyder), men det har også billige spil som stadigvæk byder på god underholdning.

Og hvis dette er det foretrukne i dag - hvis det bl.a. er det Nintendo satser på med sin indtræden på mobilfronten - hvordan fanden gavner det så os? De er nødsaget til at tilpasse sig det miljø, er de ikke? Jeg mener, selv hvis de en skønne dag udgav Mario Kart og Zelda på iOS, ville det så være nok? Det lader ikke til at være nok til at sælge egen hardware i ligeså stor forstand som før i tiden, og alligevel ser vi Sony smadrer rekorder, selvom de fører traditionel strategi.





ThePatrickBay

1858
Offline
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 08-05-2015 12:15

Jeg har ikke så meget at tilføje, andet end at jeg vil sige, at det er en fantastisk debat! 100 thumbs up til jer!




O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 08-05-2015 12:30

^ Succes haha



AND

800
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 08-05-2015 12:47 - Redigeret 08-05-2015 12:48

O-train skrev:
Jeg siger ikke 3DS'eren er en dårligere version af Apples produkter, men jeg siger at de stilles til samme formål, når det gælder børnenes brug af dem


True, men du skrev:

O-train skrev:
Hvis Nintendo fortsætter med at levere teknologi som halter bag Apples - endda bag Sony's - så lader deres forsøg på genvinde en prominent rolle i industrien ligegyldig.



Hvortil jeg svarede, at du er nødt til at være opmærksom på at forskellen ikke ligger alene i at teknologien 'halter efter', men at Apples produktion også sælger fordi de kan alt muligt andet end at spille spil. Jeg siger ikke noget om, at det ikke kan sammenlignes.

O-train skrev:
Selvfølgelig sigter de efter bestemte målgrupper, men det betyder ikke at produktet lander med magi i børnenes hænder, det skal stadigvæk betales for at dem med penge; langt de fleste mennesker undersøger deres køb, om det så er prisen ift. værdi, eller produkt ift. princip osv. - det kan også bare være en vane.


Så alle forældre er kritiske forbrugere? Noget af et postulat. Prøv lige at se her:

Marketing firms and advertisers are looking to a younger demographic, increasingly targeting tweens and even younger children. And these kids have huge control over the flow of parents' spending, statistics show — 8- to 12-year-olds spend $30 billion of their own money each year and influence another $150 billion of their parents' spending.

Kilde: http://www.cbsnews.com/news/resources-marketing-to-kids/

Så nej; jeg er sikker på at investorerne ikke løber fra Iwatas brændende hus, hvis han siger at man målretter marketing til børn, som så selv får deres forældre til at punge ud.



O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 08-05-2015 13:14

Okay jeg tror blot der var snak om miskommunikation mht. første del.

Mht. børns kontrol over forældrekøb og andet, så er det jo faktisk irrelevant, hvordan det forløber, for sandheden er jo at iPads og iPhones, og spil på iOS, stadigvæk er langt mere populære og indbringende end Nintendos produkter lige nu, og det er som sagt kernen af problemet; Nintendo er ingen trendsetter lige nu, og jeg forstår ikke, hvorfor at de tror, at de kan genvinde sit publikum gennem andre markeder.

Jovist kan Nintendo blive et populært navn igen - selvom situation er den, at Nintendo faktisk er et kendt navn dog uden attraktive produkter på markedet pt - men dertil vil jeg blot endnu engang spørge: til hvad nytte?

Hvad skal de nye initiativer bringe til Nintendos spilunivers, når deres popularitet dvaler, og de lader til at have problemer med den del af deres firma.

Man roser dem for deres økonomiske succes med henblik på Amiibo, og man roser dem for deres vilje til at licensere deres IP's, men der er ikke rigtig noget som gavner os gamers.



AND

800
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 08-05-2015 13:19

Iwata var ude for nyligt og sige, at man forventer at de fem mobilspil, som udkommer marts 2017 (I think!) gerne skulle være en slags gateway til Nintendos to dedikerede spilsystemer: en slags lokkemad, om man vil. Om det virker, skal jeg til gengæld ikke gøre mig klog på.



Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 08-05-2015 14:17

Jovist kan Nintendo blive et populært navn igen - selvom situation er den, at Nintendo faktisk er et kendt navn dog uden attraktive produkter på markedet pt - men dertil vil jeg blot endnu engang spørge: til hvad nytte?



Ingen attraktive produkter? What? Måske ikke i så mange andre øjne. Men jeg synes godt nok der er masser af gode, sjove spil til både Wii U og 3DS. Der er så mange spil der bliver udgivet, som jeg køber og ikke føler jeg har tid til at spille.



madjor

156
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 08-05-2015 14:34

@Scrapper Jeg har det på præcis samme måde Smiley I dag har jeg f.eks. købt Kirby and the Rainbow Paintbrush. Men jeg har stadig ikke fået gennemført mange af de tidligere spil jeg har fået købt til min Wii U og 3DS - simpelthen fordi jeg mangler timer i døgnet til, at få dem spillet igennem Smiley Så i dag har jeg taget min new 3DS med på arbejde, så jeg kunne spille lidt i frokostpausen Smiley



Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 08-05-2015 14:46

^Ja, jeg bruger godt nok også enhver lille pause til at spille Xenoblade Chronicles 3D Smiley Iaften tror jeg dog jeg vil smide Hyrule Warriors i maskinen og se om jeg ikke kan få de sidste få collectables i adventure mappet og komme igang med dlc'en xD



O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 08-05-2015 14:59

I skal ikke tage det ud af kontekst. Jeg syntes Nintendo pt har de bedste produkter, men Sony er et bevis på, at markedet for dedikeret hjemmekonsoller er af signifikant størrelse ift., hvad Nintendo har formået at tage fat om.

Det ER en sværere diskussion mht. 3DS, da dens hovedsagelige konkurrent må være iOS lige nu, og de devices købes af forskellige årsager, men de købes ikke desto mindre, og det er pointen.

Det er såmænd ligegyldigt, hvad vi syntes om det, den kyniske sandhed er, at Nintendo for 10 år siden havde en håndholdt og hjemmekonsol som solgte 150 millioner og 100 millioner units. Sådan er det ikke længere, og jeg forstår ikke Nintendos forsøg på at gøre sig relevant igen, når de lancerer plastikfigurer og andet irrelevant. Det er naturligvis for at skabe penge, men det gavner ikke gamers, og jeg ved ikke, hvad de har tænk sig, når deres popularitet forøges pga alt andet end gaming - har de tænk sig at investere i gaming igen om 5-10 år og håbe på det bedste med traditionel strategi, eller vil de ændre sig drastisk? Vil de droppe gaming fuldkommen..


Side: 12Vis alle