Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Spil du spillede, efterfølgere du droppede

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 20-07-2012 11:02

Har der nogensinde været et spil for jer, som I har brugt enormt lang tid på og så kom der en eller flere efterfølgere til spillet som du bare har droppet? Hvad har grunden været?

Jeg kan komme i tanke om tre tilfælde.

Animal Crossing er nok en af mine mest ventede og mest elskede spil til Nintendo GameCube. Jeg spillede det flere timer dagligt i en periode, hvor jeg skaffede ting, samlede objekter, byggede hus og alt muligt andet - og når jeg ikke gjorde disse ting var det fordi jeg spillede NES-spillene der var i spillet. Jeg ejede også Wild World til DS'en, men det fangede mig slet ikke på samme måde, nok fordi jeg allerede havde brugt så meget tid på spillet og det mest af alt bare virkede som om jeg skulle starte forfra nu.

Pokémon-hovedserien spillede jeg ENORMT meget i første generation, men har siden da spillet den mindre og mindre og har i de sidste generationer nærmest ikke rørt serien. Jeg tror jeg ikke brød mig vildt meget de om de tiltag der kom i anden generation og synes heller ikke de nye Pokémoner er lige så interessante som de gamle, så interessen er bare faldet. De spinoffs der er kommet, især med første generations Pokémoner, fanger dog stadig min interesse.

The Sims er det tredje tilfælde jeg kan komme i tanke om. Jeg havde omtrent alle udvidelsespakker til originalen og jeg elskede at spille det og brugte enormt meget tid på både familier og bygge store huse. Da 2'eren kom var jeg dog slet ikke interesseret og det samme med 3'eren. Jeg tror måske jeg synes bedre om den simple stil i etteren.

Hvilke har I? Smiley

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 21-07-2012 00:22

@M:
Jeg skrev det her afsnit om mit forhold til Echoes for et års tid siden i anledning af seriens 25 års jubilæum:

Mit yndlings Metroid-spil(og et af mine yndlingsspil) er Metroid Prime 2: Echoes.

Spillet viser hvor højt et plan Retro Studios har arbejdet på konceptmæssigt. Oplevelsen af spillet er meget som at begå sig i en anden verden - en verden der ønsker at tvinge dig i knæ og suge livet ud af dig. Selv luften er dødelig på Dark Aether. Alle fjenderne er for det meste en variation af det parasitiske mørke væsen Ing, hvis nærvær kan kendes ved en sort skald, røde øjne og mærkværdige kropsformer. Gang på gang støder man på disse kendetegn i nye variationer med nye adfærdsmønstre. Denne røde(sorte) tråd gennem spillets fjender giver fornemmelsen af en sand sammenhængende ondskab og sorthed overalt omkring en. I dette fjendtlige sted bliver du ikke holdt i hånden, men skal selv finde vej og forsøge at forbedre dine odds imod både Ing såvel som din tilbagevendende ærkefjende fra Metroid Prime(med det endelige opgør ventende i Metroid Prime 3: Corruption). Jeg bevæger mig ud på et abstrakt plan, men jeg kan kun sige at Metroid Prime 2: Echoes har en enestående aura omkring sig og det gør det ikke værre at det er så gennemført vellavet som det er.



Med det sagt tænker jeg nogle mulige grunde til det ikke har tiltalt dig kunne have været...
- underlig verden for Metroid-serien(ukendte fjender, dødelig luft i dark world, portaler, etc.)
- genbrug af light/dark world-konceptet fra A Link to the Past
- mere brug af cutscenes
- begrænset ammunition
- light og dark world ligner hinanden

Det er i hvert fald nogle argumenter, der har det med at dukke op Smiley


AND
AND

609
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 21-07-2012 00:30

Mit problem med Echoes var i højere grad, at der var en del back tracking - i hvert fald nok til, at jeg endte med at rare vild, og ikke kunne finde ud af hvor jeg skulle hen -_^


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 21-07-2012 01:54

Så vidt jeg husker kendte jeg ingen der spillede Pokémon på det tidspunkt, var kun efter jeg havde spillet det længe at jeg prøvede det med at bytte og dyste online, da en af mine venner begyndte at spille det. Jeg tror helt klart det har mere at betyde at jeg ikke synes de figurer der kom efter de første 151 ikke var specielt interessante. Jeg har prøvet generation 2 og 3 også, fik gennemført 2'eren, men ikke 3'eren og var ikke særlig underholdt i nogle af dem.

Har det på samme måde med Golden Sun som dig, Hassus Smiley. Genialt godt spil, fik bare aldrig rigtig taget skridtet videre til efterfølgeren.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 21-07-2012 02:21

Bo130 skrev:
Har det på samme måde med Golden Sun som dig, Hassus Smiley. Genialt godt spil, fik bare aldrig rigtig taget skridtet videre til efterfølgeren.


Også dig? Hehe. Det er ikke godt...


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 21-07-2012 11:54 - Redigeret 21-07-2012 11:54

Jeg har hele serien Smiley
Men jeg har kun spillet det første spil, og er knap nok begyndt.
Det er virkelig godt for et GBA spil... Bare det at der er God voice acting i spillet Smiley
Mangaen er også virkelig god Smiley

Jeg har hørt noget om et boktai spil til gamecube, som efter sigende være et turn based RPG, lidt ligsom FF. Jeg kan ikke finde noget info på det. Er det bare et rygte jeg har hørt, eller er der noget bag ved det?


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 21-07-2012 12:08

Der er 4 Boktai spil; 3 til Gba og 1 til DS. Så det er vist en røver.. Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 21-07-2012 13:11

Æv... Det må have været et spil med en tittel som minder om. Det betyder så også at jeg har hele serien Smiley
Det eneste jeg teoretisk kunne mangle ville være den japanske udgave af boktai 2. Jeg ser dog ingen grund til at købe spillet når jeg alligevel ikke kan forstå det. Men det er vel sejt at have alle udgaver af spillet.
Tak til iamhappyED for handlen.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 03-08-2012 07:27

Jeg fandt lige denne, der lidt er samme emne:

<div style="background-color:#000000;width:520px;"><div style="padding:4px;"><iframe src="http://media.mtvnservices.com/embed/mgid:arc:video:gametrailers.com:ee557cdc-b6e3-426b-9ab1-acd6616fba91" width="512" height="288" frameborder="0"></iframe><p style="text-align:left;background-color:#FFFFFF;padding:4px;margin-top:4px;margin-bottom:0px;font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:12px;"><b><a href="http://www.gametrailers.com/shows/gt-countdown">GT Countdown</a></b></p></div></div>


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 03-08-2012 14:20 - Redigeret 03-08-2012 14:21

Enig med Hassus om Prime 2. Jeg elsker det på dets egne præmisser, men set i forhold til 1'eren og 3'eren, så gør spillet ikke meget unikt, og den smule der er unikt er enten marginalt eller noget, der ikke forbedrer gameplayet eller tilføre content.

Både 1'eren og 2'eren har en end-quest a la den langsommelige Triforce-quest i TWW, men det var faktisk 3'eren jeg syntes var det mest gabende spil, mens jeg spillede det. På trods af nye karakterer og mangfoldige områder med forholdsvis fri mulighed for at rejse rundt og udføre ting i næsten den rækkefølge, man vil. Men ingen sequence-break, så vidt jeg ved. Selv 1'eren og 2'eren mangler meget sequence-break.

#25: Meget god video. Selvom det er GT, og det er lidt poppet, så har de nogle rigtige pointer.


AND
AND

609
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 03-08-2012 16:48

@ Pebs - hvad er sequence-break for noget...?


KJ85
KJ85

21494
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 03-08-2012 18:03

^ Det er når du klarer dig gennem dele af spillet på en måde, der ikke var meningen. Et eksempel kan være en eller anden høj forhindring som du ikke skulle kunne komme forbi før du får et bestemt item, men som så alligevel kan passeres ved brug af veltimede hop eller et eller andet smart.


AND
AND

609
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 04-08-2012 00:31

Arh, ja det er fedt, hvad enten det er meningen eller ej - ved dog ikke helt, om det havde gjort nogen forskel i metroid....?