Skrevet 20-07-2012 11:02
Har der nogensinde været et spil for jer, som I har brugt enormt lang tid på og så kom der en eller flere efterfølgere til spillet som du bare har droppet? Hvad har grunden været?#16 - Skrevet 21-07-2012 00:22
@M:Mit yndlings Metroid-spil(og et af mine yndlingsspil) er Metroid Prime 2: Echoes.
Spillet viser hvor højt et plan Retro Studios har arbejdet på konceptmæssigt. Oplevelsen af spillet er meget som at begå sig i en anden verden - en verden der ønsker at tvinge dig i knæ og suge livet ud af dig. Selv luften er dødelig på Dark Aether. Alle fjenderne er for det meste en variation af det parasitiske mørke væsen Ing, hvis nærvær kan kendes ved en sort skald, røde øjne og mærkværdige kropsformer. Gang på gang støder man på disse kendetegn i nye variationer med nye adfærdsmønstre. Denne røde(sorte) tråd gennem spillets fjender giver fornemmelsen af en sand sammenhængende ondskab og sorthed overalt omkring en. I dette fjendtlige sted bliver du ikke holdt i hånden, men skal selv finde vej og forsøge at forbedre dine odds imod både Ing såvel som din tilbagevendende ærkefjende fra Metroid Prime(med det endelige opgør ventende i Metroid Prime 3: Corruption). Jeg bevæger mig ud på et abstrakt plan, men jeg kan kun sige at Metroid Prime 2: Echoes har en enestående aura omkring sig og det gør det ikke værre at det er så gennemført vellavet som det er.
Med det sagt tænker jeg nogle mulige grunde til det ikke har tiltalt dig kunne have været...
- underlig verden for Metroid-serien(ukendte fjender, dødelig luft i dark world, portaler, etc.)
- genbrug af light/dark world-konceptet fra A Link to the Past
- mere brug af cutscenes
- begrænset ammunition
- light og dark world ligner hinanden
Det er i hvert fald nogle argumenter, der har det med at dukke op
#17 - Skrevet 21-07-2012 00:30
Mit problem med Echoes var i højere grad, at der var en del back tracking - i hvert fald nok til, at jeg endte med at rare vild, og ikke kunne finde ud af hvor jeg skulle hen -_^#18 - Skrevet 21-07-2012 01:54
Så vidt jeg husker kendte jeg ingen der spillede Pokémon på det tidspunkt, var kun efter jeg havde spillet det længe at jeg prøvede det med at bytte og dyste online, da en af mine venner begyndte at spille det. Jeg tror helt klart det har mere at betyde at jeg ikke synes de figurer der kom efter de første 151 ikke var specielt interessante. Jeg har prøvet generation 2 og 3 også, fik gennemført 2'eren, men ikke 3'eren og var ikke særlig underholdt i nogle af dem.#19 - Skrevet 21-07-2012 02:21
Bo130 skrev:
Har det på samme måde med Golden Sun som dig, Hassus . Genialt godt spil, fik bare aldrig rigtig taget skridtet videre til efterfølgeren.
Også dig? Hehe. Det er ikke godt...
#20 - Skrevet 21-07-2012 11:54 - Redigeret 21-07-2012 11:54
Jeg har hele serien#21 - Skrevet 21-07-2012 12:08
Der er 4 Boktai spil; 3 til Gba og 1 til DS. Så det er vist en røver..#22 - Skrevet 21-07-2012 13:11
Æv... Det må have været et spil med en tittel som minder om. Det betyder så også at jeg har hele serien#23 - Skrevet 03-08-2012 07:27
Jeg fandt lige denne, der lidt er samme emne:#24 - Skrevet 03-08-2012 14:20 - Redigeret 03-08-2012 14:21
Enig med Hassus om Prime 2. Jeg elsker det på dets egne præmisser, men set i forhold til 1'eren og 3'eren, så gør spillet ikke meget unikt, og den smule der er unikt er enten marginalt eller noget, der ikke forbedrer gameplayet eller tilføre content.#25 - Skrevet 03-08-2012 16:48
@ Pebs - hvad er sequence-break for noget...?#26 - Skrevet 03-08-2012 18:03
^ Det er når du klarer dig gennem dele af spillet på en måde, der ikke var meningen. Et eksempel kan være en eller anden høj forhindring som du ikke skulle kunne komme forbi før du får et bestemt item, men som så alligevel kan passeres ved brug af veltimede hop eller et eller andet smart.#27 - Skrevet 04-08-2012 00:31
Arh, ja det er fedt, hvad enten det er meningen eller ej - ved dog ikke helt, om det havde gjort nogen forskel i metroid....?