Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 27-04-2011 12:55 - Redigeret 11-05-2012 18:04



arnel925
arnel925

27
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 28-04-2011 00:08 - Redigeret 28-04-2011 00:10

Tror at udvikler prøver at være mere nyskabene nu end før i tiden, F.eks spil som little big planet, Portal 2, Braid er et bevis på det og mange mange andre små spil som braid...

Synes at microsoft og sony har virkelig været foran på den front, hvor der er kommet mange nye spænende titler, som fortjener top karakter... mens vi fra nintendo siden wii kom ud ser overhovedet ikke noget nyt spænende, det er som om de prøver at fange rigtige gamer med zelda og mario kun og de andre nostalgiske spil, de køre den bare på autopilot.....

Nintendo er ikke nyskabene, de kigger kun på økonomien og tag aldrig chancer når det kommer til spil. Det kan vi også se med 3DS hvor der kommer spil ud som allerede har været ude på konsollen(og det er ikke få det er mange, såsom Zelda, StarFox, Mario Kart osv.).

Jeg glæder mig til den dag nintendo laver et stort spil som ikke er mario eller zelda. Og det er noget som sony har formået med f.eks uncharted (som ikke var ude på ps2 eller psone), little big planet er andet eksempel... 2 top spil, som kommer med et frisk pust til gameing industrien...
Microsoft kom med Gears of War, Left 4 Dead, Mass Effect etc. etc...

Tror bare wii ikke var ment at være en maskine til os gamer, det er som om nintendo har sagt lige fra starten hvis du vil gerne spille spil i flere timer med god underholdning så skal du købe en xbox 360/ps3, men hvis du vil gerne have det sjovt i 20min med familien så skal du købe en wii Smiley

Håber bare på at nintendo kommer ud med en konsol her næste år, som ikke kun kommer at have spil som zelda og mario som top top spil.... men også andre nyskabene(gode) spil... NES havde mange som du også nævner, SNES havde maser F-zero, Donkey Kong, Chrono Trigger etc.... N64 havde Banjo-Kazooie, Wave Race 64, Excitebike 64, GoldenEye 007, Perfect Dark etc.etc... Gamecube havde Pikmin, Animal Crossing, Battalion Wars, Killer 7 etc.

Wii.... havde... ingen top top spil... helt skuffende... Conduit var ok.... alt andet havde vi set før, bare nu på wii igen..... nyt mario, zelda, donkey kong, goldeneye, Kirby, Metroid hmm..... og det mest skuffende er at disse spil var de eneste faktisk som man kunne sige woow til Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 28-04-2011 00:08

Togbis skrev:
@Nondo
New Super Mario Bros Wii, Wario Land: Shake Dimension, Kirby's Epic Yarn, Donkey Kong Country Returns...

Derudover var der også på Wii fra 3. parts udviklerne; Lost Winds, Sonic Colors, Klonoa osv.

Nintendo har jo nærmest ikke lavet andet end 2D-platformere i denne generation og der er endda endnu et 2D-kirby på vej.
Selv Sony præsenterede LittleBigPlanet 1&2.

Hvor mange flere 2D-platformers er det lige du vil have? Smiley


Kvalitet over kvantitet tak. Af de spil, du nævner, er det kun NSMBW, der er af høj kvalitet. Resten er "meh" eller dårlige. Seriøst, man kan ikke engang dø i Epic Yarn? Ja, selv Donkey Kong Country Returns var ikke så godt som forventet.

Men det er nok et andet problem i industrien i dag. Kvaliteten af spil er faldet så meget, at moderne gamere acceptere alt for meget dårlig kvalitet.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 28-04-2011 06:46 - Redigeret 28-04-2011 06:51

.

[citat]Alexander Brock Petersen skrev:
Hvor mange flere 2D-platformers er det lige du vil have? Smiley


Kvalitet over kvantitet tak. Af de spil, du nævner, er det kun NSMBW, der er af høj kvalitet. Resten er "meh" eller dårlige. Seriøst, man kan ikke engang dø i Epic Yarn? Ja, selv Donkey Kong Country Returns var ikke så godt som forventet.

Men det er nok et andet problem i industrien i dag. Kvaliteten af spil er faldet så meget, at moderne gamere acceptere alt for meget dårlig kvalitet.[/citat][/citat]
Jeg ved ikke om du har prøvet det, men litlle big planet er nok et af de bedste platform spil til dato. Ålus at man kan lave alt, jeg mener ALT selv. Der er meget frihed i spillet, og man kan udleve sin fantasi. Giv det en chance. Sackboy er bedre end han ser ud til.
Jeg kan ikke få citat boksen til at se godt ud...


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 28-04-2011 07:20

Alexander Brock Petersen skrev:
Men det er nok et andet problem i industrien i dag. Kvaliteten af spil er faldet så meget, at moderne gamere acceptere alt for meget dårlig kvalitet.


Eller også forventer du for meget. Især fordi du kalder NSMBW det eneste gode spil på den liste. For mig lyder det som om, du ikke har prøvet dem alle, og at du bare brokker dig for at brokke dig.

Og hvad så hvis man ikke kan dø i Kirby's Epic Yarn? Det er en anden form for spil, der fokuserer på det visuelle i stedet for udfordring - præcis ligesom at CoD er noget helt andet i forhold til Mario.


Det er sådan set fint at mene noget, jeg bryder mig for eksempel slet ikke om CoD, men dine grunde virker lidt tamme.


Neffets
Neffets

68
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 28-04-2011 18:15

Togbis skrev:
@Nondo
New Super Mario Bros Wii, Wario Land: Shake Dimension, Kirby's Epic Yarn, Donkey Kong Country Returns...

Derudover var der også på Wii fra 3. parts udviklerne; Lost Winds, Sonic Colors, Klonoa osv.



Ved godt, at jeg selv indsnævrede det til platformers, men mente i virkeligheden OGSÅ beat 'em ups, rpg og action Smiley Lad os få et Call of Duty i et sidescrollende 2D! Jeg er ved at være træt af Metal Slug Smiley


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 28-04-2011 18:59

Nu kommer jeg lige ud på et sidespor her.

Men Call of Duty er jo en top-down shooter(med kameraet placeret over skulderen i stedet for i fugleperspektiv), ikke en sidescroller.

Det er to helt forskellige spilkoncepter.
Bare fordi grafikken er ens (krigstemaet, soldater og skydevåben), betyder det ikke at selve gameplayet har noget som helst med hinanden at gøre.

Skulle Call of Duty være i 2D, ville det derfor blive set i fugleperspektiv.
I stil med GTA2 eller 2D-Counterstrike, der var så populært for nogle år siden.

Det samme gælder 2D og 3D Mario(Super Mario 64).
Det er to helt forskellige spil-koncepter.
Men fordi grafikken (Mario-universet) eksisterer i begge, så går folk automatisk ind og tror, at det er det samme spilkoncept - bare med 3D-grafik.

Derfor er irriterer det mig, når folk skriver, at de er ligeglade med grafikken og kun mener at gameplayet er vigtigt(hvilket bare er en sætning, som de gentager som en papegøje, uden at vide hvad det egenligt betyder).
Når det eneste man skal gøre for at ændre folks perception af gameplayet, er at tilpasse grafikken.

/bitter off-topic rant

@Alex
Angående kvaliteten af Wii-platformerne.
Så kan jeg kun sige at budgettet, udviklingstiden, antallet af arbejdere, erfaringen hos arbejderne og de værktøjer, de har anvendt til at lave spillet med, garanteret har været langt bedre under udviklingen af Wii-spillene, end da NES-spillene skulle laves.
Så jeg ved ikke hvordan du vil have, at kvaliteten skal stige yderligere.

Den eneste forskel jeg kan se, udover de overstående ting, er at NES-udviklerne havde mere frihed til at lave hvad de selv havde lyst til, end moderne spiludviklere har det i dag.

Så problemet i dag er måske at budgetterne er så store, at udviklerne ikke selv har råd til at financierer deres egne spil og investorerne ikke tør lade dem prøve nye ting, da beløbene er så høje.

Det er derfor det er så vigtigt, at vi støtter indie-projekter og spil, der fik lov til at prøve noget nyt, også selvom spillene ikke har ligeså høje budgetter eller er ligeså finpudsede som de store FPS'er, der stjæler alle salgstallene og som alle andre prøver at kopiere.


NeLo
NeLo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 28-04-2011 19:12 - Redigeret 28-04-2011 19:14

Zalman skrev:
Eller også forventer du for meget. Især fordi du kalder NSMBW det eneste gode spil på den liste. For mig lyder det som om, du ikke har prøvet dem alle, og at du bare brokker dig for at brokke dig.


Er meget enig, læser normalt bare hvad der sker herinde, men synes og at det ser ud som om at Brock(eller hvad man skal kalde dig) bare brokker sig for at brokke sig.

On-Topic:
Jeg synes vi er i en tid som vi ikke før har været i, der er så mange kvalitets spil derude hvis man tør kigge rundt om hjørnerne. Granted(engelsk udtryk) der er mange skod spil hver eneste uge, men I dagens Danmark har vi muligheden for at vælge, vi kan se videoer på youtube, anmeldelser af brugere, og mange andre ting kan stoppe dig fra at købe disse spil.

Ligegyldigt hvad synes jeg at i de senere år at vi har set toppen af kreativitet i spil.

If you don't like it don't play it. Og at sige call of duty er bunden er fps genren er at være dum, det har sine fejl, men det gør så mange ting rigtigt i forhold til det mere casual orienterede fps shooter miljø. Samt er det bakket op af en sindssyg markeds kampagne hver år.

Mht. gode shootere kan du også finde dem, men de bliver ikke malket på samme måde, Bc2 er et af de mest balancerede shootere nogensinde, Counter Strike der kun koster 50kr til pc'en er stadig et af de største i genren, så det handler jo bare om hvad man forventer.

Og hvis du kigger bag på æsken af Call Of Duty spillene står der "Multiplayer experience may vary"

Så det handler også om hvor godt du klikker med selve spillet.


yasw
yasw

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 29-04-2011 15:14 - Redigeret 29-04-2011 15:15

Det gør spiludviklerne også, men til platforme som fx iPhone. Eller som download i form af PSN Minis, WiiWare og XBLA.

Tag fx et spil som Robot Wants Kitty. Enkelt Metroid-agtigt platformer, der er nemt at gå til, men stadig udfordrende og sjovt. Det har jeg brugt meget tid på allerede. Det kunne sikkert have været en populær titel på NES eller SNES.

Du nævner også Marble Madness. Genren "den-rullende-bold" har jo et stort potentiale må enheder med gyroskop. Gears er lige kommet til iOS der også har masser at byde på.

Noget jeg dog savner som jeg ikke synes der bliver lavet så meget af, er turn-based RPG spil fra 16-bit æraen. Som Phantasy Star IV fx. Det meste lader til at være blevet action RPG og være fuldstændigt overfyldt med filmsekvenser og historie. Vel nok skal der være historie i et RPG spil, og historien i Phantasy Star IV var også fantastisk, men de sekvenser der var blev aldrig for lange eller kedelige, og så havde de også lidt humor som jeg slet ikke synes man ser i nyere spil som Final Fantasy XIII, hvor skuespillerne prøver at tage sig selv meget seriøst, selvom det altså bare er temmelig langt ude det de er med i.

Jeg savner også lidt den gode gamledags FPS i stil med Doom, Quake og Unreal Tournament. Det hele er blevet til krigsspil der skal være "realistiske" og med filmsekvenser. Har lige spillet Killzone 2 færdig, hvilket da var okaay, men jeg vil nu stadig foretrække at hive Serious Sam frem - der trods sin titel er dybt useriøst og urealistisk, men ganske enkelt bare superfed massemord på monstre i lange baner. Jeg håber Duke Nukem Forever kan udfylde det Smiley

Og så lige for at nævne en unik kombination jeg ikke har set andre end de to her, nemlig Wolfenstein RPG og Doom II RPG. I mine øjne den mest innovative spiloplevelse jeg har haft længe, hvor man blander FPS med turn-based RPG.

Men ja, der er ikke mange af Wiis spil der vækker interesse, udover de mere retroprægede som fx Geometry Wars eller samlinger som Metal Slug collectionen. Ellers går den primært til Virtual Console.

Jeg er ikke vokset op med hverken NES eller SNES. Mine første konsoller var en N64 og en PS1, så det er ikke fordi jeg har noget nostalgisk stokkonservativt forhold til "dengang alting var bedre". Men opdagelsen af Virtual Console på Wii'en og min iPhone har genfundet min interesse for spil igen, som bare passer langt bedre ind i den hverdag man nu har med fuldtidsjob og kone. I folkeskolen havde jeg tid til at spille det nye Final Fantasy spil 40 timer i træk, den går bare ikke rigtig mere. Jeg har ikke tid eller overskud til store lange cinematiske spil der er komplicerede og svære at komme i gang. I hvert fald ikke mere end 1-2 af den slags spil om året. Så er det nemmere at finde tid til enkle sjove spil man bare går i gang med, og hvor man ikke behøver sidde i timevis for at der skal ske noget.


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 29-04-2011 16:54




Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 29-04-2011 17:04 - Redigeret 29-04-2011 17:34

For satan Majora's Mask er et godt spil!
Stilarten, karakterene, og et fremragende og meget anderledes spilkoncept (Dawn of the first day!)

*booting N64 --- again*






Best sidequest in the history of ever! Og et fremragende eksempel på noget der er gjort rigtigt med Zelda-serien efter 3D-skiftet. Jeg tror først jeg rigtig kom på sporet af Anju/Kafei-sidequesten efter 3. gennemspilning (måske et vidt begreb i MM-mytologi Smiley).
Det er ikke bare en velskrevet og fantastisk udført sidequest, den er også meget lang og indeholder et par rigtig gode puzzles, og så vidt jeg husker også en mini-dungeon.

Tænk at man som udvikler kan bruge så meget tid på noget, uden at tvinge spilleren igennem den, i bedste "se hvad vi også kan!''-stil, magisk!
Det var først efter at havde klaret Couple's Mask-questen (det var den sidste maske jeg fandt) at jeg virkelig så tilbage på Majora's Mask og for første gang værdsatte hvor meget frihed jeg egentlig var blevet givet som spiller. En fantastisk følelse af accomplishment, grænsende til stolthed strømmede igennem mig - noget jeg måske har oplevet 2-3 gange i alle min år med en controller i hånden. En meget meget tilfredsstillende oplevelse!


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 29-04-2011 18:56

Ah ja, Anju-Kafei-sidequestet. Næsten et helt spil i sig selv (;
I det hele taget gør interaktionen med de mange unikke NPC'er MM til noget helt særligt. Alle har sin egen historie at fortælle, og de står ikke bare som en robot på det samme sted hele tiden.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 29-04-2011 23:16

I no longer feel alone. Majora's Mask er kærlighed på spilform.

Se. Hvis det fik en genudgivelse på 3DS som OoT gør det, så ville jeg være hooked 100%!

Spil i still med Majora's Mask tror jeg desværre ikke vi skal regne med at se igen Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 30-04-2011 00:17

Jeg tror aldrig du har været alene, der er ufatteligt mange der kan lide MM.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 30-04-2011 00:55

"Ufatteligt mange" er vist relativt her. Taler du om folk indenfor Zelda-communitiet (dem der godt kan lide at diskutere tidslinjer og symbolik)? Der kan jeg godt forestille mig, at mange kan lide MM, men udenfor kan man godt føle sig lidt alene, når alle andre stort set kun snakker om OoT og ALttP.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 30-04-2011 11:36 - Redigeret 30-04-2011 11:37

Og TP.

Prøv at læs kommentarerne på denne side, de snakker kun om MM:

http://www.ign.com/tournaments/greatest-zelda-game