Skrevet 27-09-2013 17:58 - Redigeret 27-09-2013 18:12
#16 - Skrevet 03-10-2013 10:22
OliverAdam skrev:
Okay WW har altså ikke rykket konsoller i Japan, da salget af Wii U's stadigvæk ligger på omtrent 5k, altså 1/4 del af hvad Pikmin 3 rykkede - Nu er der LIGE udkommet, men seriøst. Med DKTF forsinket, så ligger alt sgu på Mario, som da også ser fint ud!
Men hvor længe holder Mario effekten ? Vil de nye generationer være lige så "trofaste" som den der er vokset op med Mario ? Desværre spiller Nintendo sit Mario/Zelda kort for meget.
#17 - Skrevet 03-10-2013 11:04
Problemet med Nintendo i dag er, at de tror IP'er som Mario og Zelda i sig selv sælger, pga. karaktererne isoleret er populære.#18 - Skrevet 03-10-2013 11:47 - Redigeret 03-10-2013 11:47
Der er jo en grund til at figurerne fik brand-værdi oprindeligt: det var fordi de blot var stjernerne i et sjovt spil. Hvis du fjerner det, der gjorde dem populære, så står karaktererne kun tilbage som en tom skal.
Er det ikke det man siger om Mario: Han er verdens mest kendte spilfigur, men har absolut ingen personlighed.
Nej men jeg synes godt nok, at det bliver spændende at se nu. Helt seriøst, hvad tror i så der sker efter julen, hvis ikke Super Mario 3D World sælger? Og måske endnu mere spændende: hvis Mario Kart 8 ikke gør.
#19 - Skrevet 03-10-2013 11:56
Hvis der er noget der kan redde den, så er det Mario Kart. Glæder mig til at se hvordan den kommer til at klare sig næste år.#20 - Skrevet 03-10-2013 12:29
Zalman skrev:
Hvis der er noget der kan redde den, så er det Mario Kart. Glæder mig til at se hvordan den kommer til at klare sig næste år.
Jeg tror virkelig ikke at et spil kan rede maskinen - Der skal et paradigme i Nintendo til.
#21 - Skrevet 03-10-2013 12:48
Madskimo skrev:
Jeg tror virkelig ikke at et spil kan rede maskinen - Der skal et paradigme i Nintendo til.
Mario Kart, 2D Mario og Pokémon skal nok altid sælge, men vil heller ikke mene de kan redde en maskine.
Men Nintendogs og Brain Training til Nintendo DS, samt Wii Sports og Wii Fit til Wii er meget tæt på at gøre det. Kan dog ikke se hvad der skulle gøre det for Wii U af de annoncerede spil.
#22 - Skrevet 03-10-2013 20:05 - Redigeret 03-10-2013 20:14
Men Nintendogs og Brain Training til Nintendo DS, samt Wii Sports og Wii Fit til Wii er meget tæt på at gøre det. Kan dog ikke se hvad der skulle gøre det for Wii U af de annoncerede spil.
Hvad mener du med den her sætning bo? Nintendogs var jo reklameret, som var det et ægte dyr på din DS, selv jeg faldt for den som knægt haha, det var jo bare en glorificeret Tamagotchi, men selv dét savnede folk! Brain Training kan jeg ikke lige argumenterer for, det var vel bare en succes, men det var naturligvis også et perfekt on-the-go spil!
Wii sports var bundled med Wii'en. Det var naturligvis efterspurgt, men det kommer nok af, at det sammen med Wii'ens "revolutionerende" motion controls var et perfekt match. Red Steel var ikke et særlig godt spil, men der var jo mange 'core' gamers som købte det, i håb om at de kunne fægte og skyde, som man gør i arkaderne! Resort var skam også en succes, men det var en del sjovere og kom i en bundle, hvilket automatisk gjorde dens værdi langt bedre! Wii Fit blev solgt under akkurat samme præmis. Det var en "revolutionerende" måde at udføre noget trivielt og genkendeligt. Der er jo ingen mennesker, som spillede nogen af de nævnte spil i flere timer i træk, i hvert fald ikke forsat, det tror jeg simpelthen ikke på... men faktisk har jeg lyst til at spille Wii Fit nu hahaha!
Men det er jo netop Nintendo's styrke. De formår at finde på de mest underlige og originale idéer, som så bygger en hype fordi man ikke helt forstår hvordan det foregår! Nintendogs virkede så revolutionerende i forhold til tamagochi's fordi de blot bippede, men her var der flot grafik og langt mere interaction. Brain Training var eftersigende god træning for hjernen (DERP!)! Wii Sports var naturligvis også et helt nyt concept og uforståeligt for mange! Vi vidste godt hvad motion controls var, men ikke hvor godt eller dårligt det var, eller hvordan vi i første omgang kunne have den tech stående i huset!!! Samme gælder for Wii Fit, det var ikke bare en dame eller mand der sagde "ryk benet til venstre", der var ren faktisk sjove spil og andet, som gjorde det til langt mere end et træningsprogram.
Mit problem er, at Wii U ikke byder på noget af det. Som sagt er maskinens idé hverken uforståelig eller særlig interessant, set i lyset af andre maskiner, som simpelthen bare gør det bedre (det gælder så ikke off-tv, som jeg så personligt synes er direkte åndssvagt). Meget få Wii U spil, såvel som 3DS spil faktisk, byder på den samme kreativitet, som Nintendo engang var kendte for. Tænk over det: hvilke Nintendo spil udgivet inden for de sidste 2 år er de bedst sælgende og kommercielt succesfulde. Gik så på deres koncept. Der er stor chance for, at de bygger på forrige titler ELLER de bare er stenhamrende solide oplevelse, som ikke prøver noget nyt, men blot udfører en eksisterende genre til perfektion e.g. Fire Emblem.
Jeg tror Mario Kart kommer til at sælge, uden tvivl, men samtidig er jeg bange for, at deres idéer bare ikke er nok! Sonic Transformed havde ikke et stort nok navn til at hype sig selv, som Mario Kart fx kan, men hvis Mario Kart ikke lever op til folks forventninger ud fra hvad man ser i pressen mm. - ja så står de med et gigantisk problem, for ikke nok med at det skal være stensolidt for et Wii U spil, det står op imod andre next-gen konsoller, som umiddelbart er langt mere imponerende grafisk, hvor end stolte Nintendo er af deres HD Mario Kart...
#23 - Skrevet 04-10-2013 00:34
Jeg forstår ikke helt hvorfor du analyserer spillenes succes, jeg mente blot at selv om man ofte siger at et spil ikke kan redde en maskine i sig selv, så var de 4 jeg nævnte meget tæt på at gøre det for henholdsvis Nintendo DS og Wii . Så det er en mulighed tror jeg, ser det bare ikke ske med hvad der er på vej lige nu.#24 - Skrevet 04-10-2013 01:13
Det vel vigtigt at vide HVORFOR de var en succes. De var alle komplet nye IP's, som jo er ret specielt! Men de gjorde alle brug af deres hardware til perfektion. Sports var bundled, men stadigvæk efterspurgt.#25 - Skrevet 04-10-2013 08:28
Hvad har været system sellers for PS3 og Xbox 360? Jeg kan ikke nævne ét spil, der fik mig til at købe (en) maskine(n).#26 - Skrevet 04-10-2013 10:29
JOEP skrev:
Hvad har været system sellers for PS3 og Xbox 360? Jeg kan ikke nævne ét spil, der fik mig til at købe (en) maskine(n).
De henvendte sig bare meget mere til masserne. Nintendo ville ikke indse at online gaming var det nye sort. Jeg tror mange har valgt fx. Xbox pga. dens suveræne Xbox-Live
#27 - Skrevet 04-10-2013 12:44
Men derfor er det jo netop også underligt, at vi snakker om system-sellers kun til Nintendo-maskiner. Det bør ikke bare være et spil, men summen af dem alle. Og der er Wii U da ved at være godt med.#28 - Skrevet 04-10-2013 13:48
JOEP skrev:
Men derfor er det jo netop også underligt, at vi snakker om system-sellers kun til Nintendo-maskiner. Det bør ikke bare være et spil, men summen af dem alle. Og der er Wii U da ved at være godt med.
Der må jeg sige at jeg er uenig.. Jeg synes spilbiblioteket til Wii U er disideret elendigt! Både det nuværende, men også det kommende. Mange spil udviklere nægter jo at lave spil dertil, eller også er det en eller anden forsinket version som ankommer.