Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Pokémon GO

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Metroid Prime 4

JOEP
JOEP

74304
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

Skrevet 08-03-2019 18:03



Udvikler: Retro Studios
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: intet annonceret
DLC: intet annonceret
Amiibo: intet annonceret
Dato: 20xx
Genre: Metroid
Antal spillere: intet annonceret
Online: intet annonceret
Controls: Pro Controller, JoyCons, enkelt JoyCon
Demo: Nej
Anmeldelse: Ikke udkommet
Pris (eShop): ukendt kr.

Et nyt spil i den kritikerroste Metroid Prime-serie er under udvikling til Nintendo Switch.

"Metroid Prime 4 vender tilbage til det originale Metroid Primes eventyrrødder i førsteperson og introducerer en helt ny historie, som knytter hændelserne i Metroid Prime-universet sammen og tager historien i nye retninger," kan serien producent Kensuke Tanabe fortælle. Tanabe leder projektet sammen med et nyt, talentfuldt udviklingsteam og de arbejder hårdt for at bringe den rette action, isolation og udforskning fra Metroid Prime-universet til live på Nintendo Switch.


Trailere:
Annoncering:



Udviklingen startet forfra:



    Andreas Tarding
    Andreas Tarding

    7449
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 08-03-2019 22:07

    Min interesse i projektet her, er egentligt næsten blevet forstørret på længere sigt, af den ene årsag, at der tydeligvis allerede er en omfattende historie at fortælle - om udviklingen selv, udelukkende.

    Det lader ikke rigtigt til at ske normalt, for spil, der er udviklet internt i de japanske huse - som jo var tilfældet først, med Bandai-Namco her - at der slipper mange indgående detaljer ud, om spillenes udvikling. Det skyldes vel antageligvis bare, at de japanske firmaer simpelthen har kontrol nok over, hvad selv tidligere ansatte, kan udtale sig om, osv.

    Men det er bare anderledes for Retro Stuidos - der er sluppet rigtigt mange interessante smådetaljer ud, om tilblivelsen af deres tre første Prime-spil, simpelthen primært fra tidligere ansatte. Det forholder sig tilsyneladende sådan, at deres ansatte simpelthen ikke er lige så bundne af NDA'er, eller lign, til at holde munden lukket, efter de bliver opsagt. Måske er det også en kulturel ting, hvor japanere og amerikanere adskiller sig lidt?

    Der er i alt fald en ret god guldmine af informationer, evt. sjældnere indblik i, hvordan også de japanske partnere arbejder, som kan slippe ud på (meget) længere sigt, alene pga. dette her projekt. Spillet i sig selv, er i forvejen en længeresigtet ting - men der er ligesom et "ekstra meta-lag" af forsinkede interessante oplysninger, vi kan risikere at støde på her. Smiley Om - voldhamrende lang tid, måske 5-6 år. Men - jeg har efterhånden trænet mig til, at sætte stor pris på "slow-onset" ting i horisonten, her. Smiley


    DragonTail
    DragonTail

    511
    Offline
    Level: 6 (Cucco)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 10-03-2019 07:17

    ^enig. Og selvom jeg blev skuffet over forsinkelsen på kort sigt blev hypen omkring spillet på længere sigt skruet op. Det kan selvfølgelig blive en ulempe for nu er forventningerne endnu højere til spillet Smiley


    SwitchPlayer99
    SwitchPlayer99

    29
    Offline
    Level: 3 (Koopa-Troopa)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 14-03-2019 22:18

    Det er nok det spil, som jeg ser allermest frem til i øjeblikket Smiley


    Andreas Tarding
    Andreas Tarding

    7449
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    3
    1ups givet

    #4 - Skrevet 02-02-2020 17:37 - Redigeret 02-02-2020 20:01

    Svenske Jhony Ljungstedt, tidligere Art Director hos DICE - der bl.a. har arbejdet på Battlefield V, Mirror’s Edge Catalyst, Battlefield 3, Bad Company 2 og Medal of Honor - er nu blevet ansat af Retro Studios.

    Det længerevarende jobopslag om Metroid Prime 4 Art Director, er næsten samtidigt blevet pillet af - så, det er vist noget sandsynligt, at Ljungstedt her, altså er manden, man har fundet til denne rolle.

    Det lader jo umiddelbart til, at Nintendo tager en meget forsigtig "slower, better" tilgang med Metroid - jo både mht. at udskyde, men vist også med, at hyre nogenlunde solide ansatte ind fra industrien. (Det kan vist godt antages, at titlerne på hans CV, alle står relativt stærkt grafisk.)

    Edit: .. De har jo sådan set betalt ham for, ikke bare flytte professionelt fra enorme EA/DICE og deres Frostbite Engine, til Retro og deres in-house teknik - men jo også at flytte personligt fra Stockholm til Austin. De joker vist ikke med Metroid, i hvert fald. Smiley


    martinmartin
    martinmartin

    1033
    Offline
    Level: 12 (Fire Keese)

    1
    1ups givet

    #5 - Skrevet 03-02-2020 10:06

    Ansættelsen af Jhony Ljungstedt tyder også ret meget på, at Metroid Prime 4 lægger sig i forlængelse af de tidligere Retro Studios' Metroid spil. Jeg havde ellers lidt håbet, at de ville gå til Metroid Prime 4 som med deres genfortolkning af Donkey Kong. Min meget urealistiske drøm om et nyt 2D spil fra Retro er vist lige blevet knust der.

    Det bliver godt nok spændende, når det kommer. Jeg håber at Kenji Yamamoto, som altid nærmest, vender tilbage og lave endnu et sygt godt Metroid soundtrack, som han trods alt har gjort siden Super Metroid. Metroid Prime soundtracket var jo fyldt med bangers.


    Andreas Tarding
    Andreas Tarding

    7449
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    2
    1ups givet

    #6 - Skrevet 18-02-2022 00:09 - Redigeret 18-02-2022 00:26

    "Tråd sidst opdateret: 2 år siden." Smiley

    Vi er mildest talt i den sparsomme ende af teases, med dette her - men, som afledt af det ovennævnte, why the heck not! Intet bedre end voldelig info-tørke, og bitte-små dråber teasing -

    Her er nu tale om et opdateret banner på Retro Studios Twitter-profil. Om dette "er noget som helst", eller det bare er noget random Photoshop, de har smidt sammen hurtigt, er jo ikke godt at vide. Men i alt fald:



    Der er jo næppe megen tvivl om, at "black box-situationen" har opbygget ret massive mængder potentiel hype om spillet. Så - at de lægger noget som helst konkret på nettet, tvivler jeg meget stærkt på, er nogen form for tilfælde. Smiley


    JOEP
    JOEP

    74304
    Online
    Level: 50 (Torizo)

    2
    1ups givet

    #7 - Skrevet 18-02-2022 09:48

    Utroligt, hvor lidt tease der skal til, før folk går helt amok omkring denne titel. Men det er nu også næsten fem år siden, vi hørte om spillets eksistens, der må da komme noget. Gætter på, at vi får første trailer til E3 i år...


    ChiCkenEL
    ChiCkenEL

    820
    Offline
    Level: 6 (Cucco)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 18-02-2022 22:11

    Spændende Smiley
    Glæder mig i hvert fald til nr 4 det er helt sikkert. Fik Dread i julegave, men har ikke haft tid og overskud til at komme i gang endnu. Men der er også ved at blive gjort klar til min WiiU i stuen, da jeg gerne vil i gang med Prime 1, 2 og 3 igen.


    Andreas Tarding
    Andreas Tarding

    7449
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    2
    1ups givet

    #9 - Skrevet 19-02-2022 10:00 - Redigeret 19-02-2022 10:10

    Jeg satser personligt på, at her er tale om bevidst black box-marketing på dét her tidspunkt. (3 år siden, den “nye udgave” blev startet op, og dér var der jo allerede 2 år gammelt materiale til rådighed, de har kunnet genbruge.) De har jo også eksperimenteret med viral internet hype i de senere år.

    Som du siger, JOEP, 5 år inde - der skal vel helst komme noget afkast fra de udviklingstimer snart, det begynder nok at brænde lidt i investeringen. Skru maksimalt op for moderne guerilla internet hype metoder. Smiley

    Bethesda gør det jo f.eks. også med Starfield - det spil er 8 måneder fra release, og man har stadig intet set, lol. (De har dog fremvist lidt in-engine grafik, artwork, og haft Todd Howard til at fable lidt - så ikke helt det samme, men stilen ligner)

    Det skulle ikke overraske mig, at de fortsatte stilen til E3 - og slet ikke viser en pind, og lige lægger et par billeder af grillmad på deres Twitter. Smiley

    (Alternativt er det slet ikke bevidst - og udviklingen sejler fuldkomment i helvede, og denne titel er Holiday 2024. Smiley )


    Andreas Tarding
    Andreas Tarding

    7449
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 25-01-2023 17:53 - Redigeret 25-01-2023 18:02

    Det er i dag 4 år siden (!), at Nintendo meget usædvanligt indrømmede, at dette spils udvikling var genstartet - og hermed også 4 år siden sidste udmelding om det. (!) Laves der mon hardcore black box-marketing, eller har vi tale om vaskeægte development hell? Hyringerne fortsætter - og dette skyldes jo næppe, at et projekts finansiering er stoppet. Sentimentet er jo efterhånden, at dette er et cross gen-venture til Switch 2.

    Nintendo har sjældent (nogensinde?) bevæget sig ud i "vaporware" - det er vel ofte en tvivlsom omgang PR - og der sidder jo sikkert folk i Kyoto, som pænt bitterligt fortryder, at de i 2017 usædvanligt annoncerede spillet, når det (selv dengang, før udskydelse) var så tidligt i processen.




    LinkTheWindWaker
    LinkTheWindWaker

    3026
    Offline
    Level: 22 (Ice Keese)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 25-01-2023 18:23

    Computerspil tager lang tid at udvikle - selv med en kendt franchise og et proven team. Se blot på Figment 2: Creed Valley (som udkommer meget snart): Vi har brugt fire år på at udvikle det, hvilket set udefra virker som utrolig lang tid for en lille indie-titel. Så jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det er med et kæmpestort og komplekst spil som Metroid Prime. PLUS der er sandsynligvis mange strategiske overvejelser fra Nintendos side mht. lanceringstidspunkt og -platform. Hvis spillet er tiltænkt Switch 2, så har de sandsynligvis taget beslutningen for længe siden om at rykke det til den næste hardwareplatform, så det giver ingen mening at høre nærmere, før Nintendo begynder at snakke om efterfølgeren til Switch.

    Selvfølgelig håber jeg også på at se Metroid Prime 4 snarest muligt (og Trilogy HD), men jeg har også forståelse for, at det er et komplekst projekt med mange stakeholders og variabler, vi ikke kender til.


    Andreas Tarding
    Andreas Tarding

    7449
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #12 - Skrevet 25-01-2023 19:35 - Redigeret 25-01-2023 19:39

    Jeg tænker mig også, at de har skiftet til modsatte model, ift. den ultra-tidlige udmelding, de første lavede i 2017. Efter jo at have brændt sig en anelse på dette, er de vel skiftet ret stenfast til den klassiske Nintendo-rytme nu - dvs. vi får først de fjerneste livstegn at se til projektet, når den visuelle præsentation er måske 95% fastlåst, og man på skærmbilleder (og evt. endda levende billeder) knap vil kunne skelne det fra det færdige produkt. Dvs. jo så om en yderligere, nok pænt omfattende, mængde tid, som du siger. Smiley

    Det er sgu også sjovt med hyringerne, eks. Jhony Ljungstedt tidl. fra DICE. Det ér jo en meget globaliseret branche, men det er stadig sjovt at se, når skandinavien kryber sig lidt hen til de større, mystiske japanske projekter her. Smiley (Mht. multi-nationaliteten - jeg mindes interview-historier om, at meget af den daglige kommunikation inde hos IO i København, jo af netop denne årsag, ofte bare foregår på engelsk - men dette så "refleksivt", at det snildt stadig er non-stop engelsk, selvom hvis alle tilstedeværende faktisk er danskere, lol.) (Det giver jo nok også meget god mening - jeg kan snildt forestille mig risikoen for et totalt, terminologisk clusterfuck, hvis man randomly skal oversætte alle mulige tekniske overvejelser, mht. referater og lign. Exterminate Danglish!)